Recenze
Technické info
Přezdívka auta Kupřina Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Rozhodl jsem se sem přidat mýho coopera, i když již tři roky není můj. Koupil ho kámoš... Každopádně, pokud to někomu pomůže při výběru vozu, budu rád.
Pro mě byl Cooper vždy čistokrevné BMW, ač veřejnost, či i lidé v BMW salonu se tak k tomu nestavěli. (nevím jak je to dnes). Viděl jsem ho v TV ještě v 90tych letech min. století jako koncept na autosalonu, pamatuji si, že se mi líbíl, a již tehdy proklamovali jeho budoucí cenu, jako vysokou, tedy kolem 500k. Tento můj nakonec stál 555k i s nějakou slevičkou. Koupil jsem ho čistě z emocí, nebyl jsem pro něj rozhodnutej dopředu. Poté co jsem měl roční avantýru s brutální šunkou jménem Fábia, šel jsem se podívat do BMW salonu Bychl na nějakou trojku. Cooper tam již hezky stál a čekal jenom na mě. Tehdy nikde o tomto modelu nic nevěděli, ač se již rok vyráběl, prakticky neměli žádný katalog. Tento model byl vymazlený, měl červený interiér se stříbrnými prvky a když mi ho nakopli, tak ten slušný zvuk mě přesvědčil k okamžité záloze. Rád nakupuji trochu srdcem, nejsem člověk co hledá megazavazadelník na pračku na vejfuku z diesla. Takže bylo rozhodnuto. Prodával tam tehdy sympatickej extrovertní týpek Zlesák, se kterým jsme pak trochu párkrát i popili mimo prodejní dobu.
Protože byl Cooper docela novinka a toho roku se pro něj rozhodlo se mnou snad jen 40 lidí, budil větší pozornost než Porsche. Prostě šli lidi přes přechod a uprostřed se zastavili a čuměli. To trvalo intenzivně tak dva roky, pak to již ochladlo. Nevím, já to moc nemusím, každopádně to byla zajímavá zkušenost, vím teď jaký to je, když má někdo auto, že se na něj usmívá i policajt, když dává pokutu za 205 km/h. Nechápu, no naměřili mi to. Cooper nemá tak moc dobré brzdy, takže jsem to sotva ubrdil a musel za mnou tak 50m popoběhnout. Tehdy ještě nebyli body a cajt mi popřál hezkou cestu s tím, že do Prahy již žádné měření nebude.
Každopádně, od výkonu coopra jsem čekal víc, ono těch 116k, nebo kolik to měl, není na dněšní dobu nic moc (zvlášť k váze 1350kg+90kg) nicméně tehdy to malý auta něměli. Auto mělo pěknej vodpich, tak do 120 kmh, pak již to bylo slabší. Vícekrát mě tlačili TDi oktávky, kterým to jelo možná i líp, ale končili u 180, já ale dal těch 200-205, takže smůla. No jak říkám, není to auto na závodění.
Konstrukce auta je skvělá, ta plechařina je dle mého názoru úžasná, dveře řidiče mají přes matr, poctivý tlustý plechy, pěkný lakování, to se mi líbílo a působilo to dojmem bezpečí. Bohužel, celou dobu bylo auto parkováno na ulici a to se na něm těžce podepisovalo, škrábance a prolisy od debilních řidičů co neumí vycouvat, byly na denním pořádku, a jsou prakticky dodnes na mých dalších autech. Konstrukce mini, provedení detailů, pevnost karosérie, si myslím nezaslouží srovnávání s malými vozy. Stačí pohled na rozvor a rozchod kol, je skoro jako u oktávie, akorát nemá převisy kastle.
Líbí se mi, jak BMW designérům záleží na každém detailu. To sebou ale nese i nevýhodu, že zaváděj do výroby ne úplně zavedené postupy a stává se pak, že věci nefungují jak maj. To se bohužel týkalo i mě a musel jsem být poměrně častým návštěvníkem servisu. Postupně oděšli různé drobnosti, jako třeba čudlík na světílku na stropě upadl dolů, popelníku upadlo víčko a tak, jsou to drobnosti, ale byli i nedrobnosti, kdy odešla řídící jednotka, dovírání bezrámových oken (v zimě, v neděli - auto pak nešlo zamknout a bmw neměl funkční asistenci, aby mi někdo pomoh), kabely k dopínání airbagu, to byl denní chleba, no a nakonec zhruba po třech letech odešel s velkou slávou diferenciál. Zázrak se ale stal, že mi v Bychlovi vyjednali výměnu převodovky na kulanci, takže jsem ušetřil pouhejch 3000 EUR. :-) Když běží klima, a je velký horko venku, auto sotva jelo. Posilovač řízení hrozně píská. Také celé řízení muselo být vyměněno, protože vrzalo.
Seznam poruch vydal na pěknou A4, a několik lidí mě ujišťovalo, že mám prostě smůlu na kus. Říkám: je to možný. Nevim, jeho poruchy pokračovali i po prodeji. Každopádně, MINI je skvělé auto. Není to žádné malé auto jako fabia a tak, není to ani jenom retro, není to new beetle. Je to svébytnej model malýho sporťáku, který má svůj charakter a získá si takřka každého, kdo se sveze.
Jízní vlastnosti nemá smysl popisovat, ty máte v každé recenzi: motokára. Je to zhruba tak, naladění podvozku je ale dost komfortní na dobrých silnicích, po Praze jezdit celý den je ale utrpení. Co jsem ale zanedbal, byl výběr pneu, když jsem nasadil 17tky kola. Ono výběr moc není, ta ty 45 ráfky skoro nic není. Vzal jsem Kumha, a to byla chyba, nic moc pneu. Myslím, že Michelin, by seděl líp. Za deště jsem se dost bál. Zimní dunlop na 15kách byla slušná volba. Na úplně původních celoročních Pirelli z fabriky, jsem se málem zabil, to byl masakr, nazvat je celoroční, to asi italové mysleli, celá rok na sicílii nebo sardýnii. :-) děs.
Posez v autě pro řidiče je bomba, natáhne se tam vepředu i goliáš. Volant je příjemný, základní rádio hraje slušně, zvuk motoru má tak do 80 kmh paradní brum. Spotřeba byla pěkná, tak kolem 10 v zácpách po praze, 6.9 po dálnici. 13 pokud to člověk honil. Chromovaná řadička v zimě pěkně studila.
Mám jěště něco dodat? :-)
Jinak, pokud se někdo chce pro tento vůz rozhodnout, chce se bavit, chce malé auto, můžu vřele doporučit. Věřím, že nový model spoustu much vychytal a bude to skvělá volba.
---
Auto bylo prodáno opět dál a dnes již brázdí Belgické silnice.
Silné stránky
- charakter
- zvuk
- design
- zábava
Slabé stránky
- spolehlivost
- motor by mohl být výkonější
- servisní zázemí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Děs. Větu "dyť je to jen auto" fakt nemám rád. Asi proto, že jsem tam musel být často, zkoušel jsem různé servisy, dnes bych doporučil Renocar a Bychla.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupě nového vozu byla velkým zážitkem, v roce 2002 bylo MINI naprostá novinka, a člověk byl v úplné euforii.
Novinky v recenzi
recenze
Pozdě, ale s odstupem :-)
Další vozy Mini 3 door
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Garfielld
Přidáno: 19.1.2017 110 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mini 3 door (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 27.2.2009 2210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Insolito
Přidáno: 3.1.2018 710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Ivorry
Přidáno: 29.9.2008 499 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2007 2529 Majitel 9.84 Uživatelé