Recenze
Opel Astra 1.4i 44kW
Technické info
Přezdívka auta brouk Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 103 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Už od mala mě baví všechno kolem aut a tak jsem se těšil až si pujdu pro papíry.To se nakonec stalo a tak jsem začal sbírat první kilometry naší tmavě modrou škodou 120l.Pak taťka přijel s kombíkovou astrou F 1,7TD. Lehké řízení s posilovačem řízení bylo jako z jiného světa. Plynul čas a já jsem pořád pokukoval po nějakém levném, pěkném a spolehlivém autě. Zdálo se, že nic takového asi neexistuje. Ale pak se na mě usmálo štěstí a já jsem si koupil svoje první auto. Za tu cenu jsem si nemohl přát víc. Brouček sice nemá skoro žádnou výbavu ale když nic není, tak se nic alespoň nepokazí.
Od prosince 2007 jsem s broučkem najezdil bez jediné závady zhruba 25 000 km a snad to takhle ještě dlouho zůstane. Než jsem auto kupoval tak bylo koupené v Ostravě a někdy nedávno bourané na předek u spolujezdce. Minus to má v tom že světlo nelícuje s kapotou , ale jinak to nejde poznat. Auto se nechvěje a je po generálce přední nápravy, takže velké investice mě zatím snad nečekají.Osmiventilová čtrnáctistovka sice není žádný závoďák, ale co ztrácí na rychlosti, to vyváží nízkou spotřebou díky krouťáku položeném v nižších otáčkách a nulové spotřebě oleje, což svědčí o tom, že má motor ještě kus života před sebou.1,6 by ale byla možná ještě lepší.Má větší výkon a nemusí se tak trápit takže ta spotřeba by mohla být skoro stejná.
Silné stránky
nesmrtelný motor, útulný interiér, sebejistý podvozek, účinné světlomety
Slabé stránky
náchylnost ke korozi, rány od kol po přejetí i menších děr, pouze 3 dveře, upadávání plexi z předních blinkrů, kapání oleje, když vám odejde termostat, nový stojí 100 kč, ale nikdy ho sami nevyměníte. Musí se sundat rozvody
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
auto bylo na výměnu filtrů a oleje u známého, co opravuje auta a byl jsem spokojený.Značkový servis je zbytečně drahý
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupené přes známého takže bez problému a taky bývalý majitel byl milý.O autě vím kdy přesně bylo co měněné a na co se mám nachystat.
Novinky v recenzi
co je nového...
Do dnešního dne dostalo auto hodně nových náhradních dílů. Několikkrát byly obměněné brzdy (hlavně ty zadní a jejich rozdílná účinnost mi zajistila už 2x vyhazov z STK) , podvozkové části (tzn. tlumiče, zadní pružiny, všechny čepy a držáky stabilizátoru. dále asi před 2 lety dostal brouček za odměnu vyvaření koroze a s tím souvisící lakování celé zadní části. Jenže už by to snad ani nikdo nepoznal. Koroze vylezla znovu. Co se týče podvozku tak ten teď tluče daleko míň než předtím a navíc daleko líp drží stopu, míň se naklání, ale je tvrdší. (tlumiče kayaba).Dál musím říct, že motor je stále i přes odjakživa nízký výkon fakt neskutečně nenáročný na provoz. Za 4 roky jsem mu vyměnil jenom jednou svíčky (v rámci údržby) termostat,a dál jenom filtry a co cca 12 000 km olej. Už s ním mám nalítaných 100 000 km a nikdy nikde nestávkoval, nechcípnul, neškytnul. A že se mnou tak dlouho pobyl, další investicí bude výměna rozvodů.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.4.2009 39 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: Stekli
Přidáno: 20.11.2010 37 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.4.2010 239 Majitel 9.80 Uživatelé