Recenze
Technické info
Přezdívka auta Šedý Dáblík Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:118000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 128 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.5
Popis vozu
Neco malo o Mini:
Toto vozidlo bylo na trh uvedeno v roce 1959. Na začátku 60. let 20. století se stalo jedním z nejoblíbenějších evropských vozů.
Mini vstoupil na trh v době, kdy svět (a hlavně Velká Británie) doslova žíznil po malém praktickém autě do města.(opravit prosim, auto bylo vyrobeno kvuli tzv suezske krizi a hladu po rope v te dobe...) Na to zareagovaly značky Austin a Morris, pod těmito značkami se Mini později vyráběl. Hlavní konstruktér, již zmiňovaný Alec Issigonis, navrhl převratný způsob konstrukce tohoto bezesporu revolučního vozu. Typ konstrukce „vše vepředu“ – to znamená motor, náhon předních kol i převodovka. Převratné bylo i umístění motoru napříč, do té doby sériově vůbec neprodukované (oficiální tvrzení západních automobilových historiků dnes masově opisované; ve skutečnosti se už skoro dva roky před Mini se stejnou koncepcí vyráběl Trabant P50), které dávalo mnohem více prostoru pro posádku a umožňovalo co nejmenší rozměry vozu. Mini se podle předpokladů stal prodejním trhákem a vyráběl se až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů.
Nástupce navazující na původní Mini přišel v roce 2001, kdy značku Mini převzalo BMW. Designeři tohoto vozu odmítají označení retro, podle jejich slov jde pouze o pokračování designérské linie nastavené původním Mini. Hlavní zásluhu na zajímavém designu nové generace měl Frank Stephenson, které vytvořil např. první generaci BMW X5 nebo spolupracoval na designu několika současných Ferrari, v poslední době pracoval i na Fiatu 500.
Nová generace přišla v roce 2007 a přinesla spíše evoluci designovou, než technickou. Jedinými designovými změnami bylo přestěhování směrových světel do zakulacenějších předních světlometů, pozměněné zadní světlomety změny na sloupku C. Vůz byl taky prodloužen o zhruba 20cm, čehož si ale těžko někdo na první pohled všimne.
Prodávají se tyto verze:
MINI Cooper D - se vznětovým motorem
MINI One - Základním model se zážehovým motorem o obsahu 1,6l
MINI Cooper - Silnější model se zážehovým motorem 1,6l bez turba
MINI Cooper S - Nejsilnější model se zážehovým motorem 1,6l přeplňovaný turbem/kompresorem
MINI Cooper S John Cooper Works - se zážehovým motorem 1,6l 155kW
MINI Cooper S JCW GP - Okruhové mini. Odlehčené a s vyšším výkonem.
V roce 2007 se na autosalonu ve Frankfurtu představila také verze kombi s názvem Clubman. Motorizace je obdobná jako u krátké varianty, pouze z nabídky vypadl nejslabší zážehový motor 1,4. Dále se chystá uvedení terénní varianty a finišují přípravy kabrioletu (už je v prodeji).
Silné stránky
Vykon
Vzhled a charakter vozu
Neuveritelne pohodlne sportovni sedacky
Zvuk
Jizdni vlastnosti a prozitek ze zabavne jizdy
Slabé stránky
O neco vyssi spotreba
Na CZ silnici je citit kazda profesionalne "opravena" dira, ale cekal jsem to horsi.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Bohuzel zatim jeste nemohu posoudit, jsem s timto autem novacek.
Přidat názorDiskuse: Mini 3 door
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Mini 3 door
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Garfielld
Přidáno: 19.1.2017 110 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mini 3 door (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 27.2.2009 2210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Insolito
Přidáno: 3.1.2018 710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Ivorry
Přidáno: 29.9.2008 499 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2007 2529 Majitel 9.84 Uživatelé