Recenze
Renault Scénic II 1.6 16V
Technické info
Přezdívka auta Scénic Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední
Popis vozu
Jelikož Scénica mám teprve necelé 2 týdny na značkách, tak k němu zatím nemám co říci, ale jsem z něj zatím stále nadšen. :-)
Na můj věk je to již čtvrté auto, a to s tím, že předchozí bylo Clio II (taky 2005).
Na Scénicu se mi líbí úžasná variabilita interiéru se všemi těmi přihrádkami a jednoduchostí sklápění sedaček.
Motor by mohl být sice trochu živější, ale vybral jsem si ho i když jsem četl recenze, takže nemám moc právo ho pomlouvat. :-) Ve vyšších otáčkách má sice slušnej záběr, ale než se do nich dostane, tak to chvilku trvá.
Přechod z Clia do MPV v podobě Scénica byl v pohodě, zvykl jsem si celkem dost rychle, a elektronická brzda je dobrou vychytávkou.
Z "úprav" jsem si zatím jen zabudoval měnic z 12V na 5V se dvěmi USB konektory ke konektoru zásuvky u řadící páky s vyvedením jednoho USB portu a jednoho microUSB kabelu.
Víc popíšu až se Scénicem budu mít najeto aspoň pár tisíc km. :-)
Silné stránky
Variabilita interiéru
Pohodlí
Slabé stránky
Motor zabírá až ve vyšších otáčkách
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Před registrací v ČR bylo potřeba vyměnit propadlou LPG nádrž.
Bude ještě potřeba udělat diagnostiku, a případnou opravu, LPG systému, protože aktuálně jezdí jen na benzín.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem si nechal dovézt přes našeho známého automechanika z Německa od jednoho dealera
Novinky v recenzi
Zkušenosti po cca 30 000 km a dvou nehodách
Vzhledem k mému nájezdu (900~950 km týdně) jsem se nakonec rozhodl i pro výměnu LPG systému, jelikož šlo o nějakou směsku různých značek a německé řídící jednotky.
Nechal jsem tedy vyměnit celý "předek" LPG systému což stálo cca 21k Kč, ale s tímto nájezdem se mi to i tak rychle vrátí zpět. U předešlého systému jsem jel cca 40% nájezdu na benzín kvůli chcípání při brždění se současným podřazováním -> tím byl nejspíš spálen ten katalyzátor.
Takže od výměny jsem se Scénicem spokojen.
V dubnu se mi stala na Čerňáku menší nehoda (mnou nezaviněná), kdy se o mě z boku opřela zmatená dodávka. Došlo ale jen na škrábance, kdy jsem nechal auto na týden v servisu a kvůli dojíždění do práce jsem si ale vyžádal náhradní auto, kterým byla Fabia II. :-) Na okrskách se to celkem dalo, ale na dálnici to byla celkem líná lemra kvůli malému motoru, ale nejvíc mi vadil ten průzor čelního skla, oproti Scénicu jak průzor v tanku. :-)
Další nehoda se mi stala před měsícem, kdy dost pršelo a celkově ten průběh jde těžko vysvětlit (nesouhlasil jsem s Policií, tak jsem to hodil do správního, tak se uvidí, ale měl by být svěděk v můj prospěch). Jelikož jsem si ale na jaře sjednal dodatečně havarijko, tak to beru zatím přes něj a příští týden dávám Scénica do servisu na výměnu v podstatě celého plastového předku včetně světel (L blatník, světla, nárazník s maskou,...), ale je normálně zatím pojízdné, jen má šrámy na plastech, světlo držící v "díře" a na drátech,...). :-)
Po této zkušenosti jsem si již definitivně pořídil do auta kameru, konkrétně Xiaomi Yi Smart Dash Cam. Již vlastním několik výrobků od Xiaomi a jsem spokojen, takže kamera je jen dalším přírůstkem Na kameře se mi líbí její "smart" fíčury jako přímé propojení s mobilní aplikací, kde mohu stahovat, mazat videa a celkově kameru konfigurovat a pořizovat live fotografie z ní. I kvůli kameře jsem úplně nahradil konektor zapalovače za měnič z 12V na 5V se dvěma USB konektory i s ponecháním původní měniče v panelu u řadící páky, takže mám celkem 4 USB porty (pro kameru, telefon a případně 2 navíc.
Jako bych jel s návěsem -> výměna katalyzátoru
Tak jsem se poslední dobou potýkal s problém týkajícího se výkonu až cukáním při sebemenším zrychlení.
No po výměně cívek a svíček došlo k dočasné nápravě, ale bohužel to bylo k ničemu (4500 Kč, ale mám ty původní - co jsou asi ok - do foroty pro možný problém s nimi). No tak u jiného automechanika se přišlo na spálenou přední část katalyzátoru a jelikož mám EURO 4 verzi, tak s prací i díly to vyšlo na 9200 Kč.
Ale teď to tedy alespoň pořádně jede, mnohem lépe než po dovozu.
Další vozy Renault Scénic
-
Renault Scénic (2005) Majitel: Popenec
Přidáno: 23.4.2012 159 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Scénic (2003) Majitel: Brázdin
Přidáno: 3.5.2007 107 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Renault Scénic (2005) Majitel: richardssvoboda
Přidáno: 19.10.2013 110 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Renault Scénic (2009) Majitel: mvdr
Přidáno: 24.3.2010 4010 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Renault Scénic (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 19 Majitel 9.61 Uživatelé