Recenze

zelizd ( 41 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo MK II 2.0 16v Ghia

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta pupek Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1988 výkon [kW]: 96 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Ford Mondeo MK II 2.0i 16V Ghia

Tento vůz není potřeba zvláštním způsobem popisovat, protože jsou jimi stále „zaplaveny“ silnice, a každý ho dobře zná. I když pupka stále vlastním, tak s ním již nejezdím, proto bych mu zde rád vzdal hold. Zažili jsme toho spolu spoustu.

Jak jsem se k autu dostal:

Psal se rok 2007. V té době jsem jezdil stařinkým favoritem. Ještě z dob, kdy jsem vlastnil vůz značky Škoda, typ 105L, jsem tohle auto nemohl vystát. Žil jsem heslem raději „škodárnu“ než favorita. Ale tenhle favorit změnil můj názor. Byl opečovávaný, spolehlivý, ale hlavně v zimě startoval a topil! Takže jsem změnil rychle názor. Pracovně jsem se dostal do situace, kdy jsem denně najezdil 500 – 1000 Km, a k té vší zábavě jsem si vydělal i nějakou tu korunu. Blížilo se léto a favorit byl, jak skleník. Chodit za klienty s propocenou košilí a stále jim vysvětlovat, že jsem s tím vozem spokojený, že nepotřebuji nic jiného, bylo čím dál víc přihlouplé. Urputně jsem začal přemýšlet, co bych vlastně chtěl. Bohužel mozek absolutně potlačil srdce (odpadla všechna kupéčka) a já šel po spolehlivosti a střední třídě. Měl jsem v měřítku Hondu Accord, ale ne a ne narazit na tu, co by mi už při prvním pohledu tiše do ouška zašeptala „Můj pane“. Blížila se svatba mojí sestřenice a já dostal za úkol dopravit moji milovanou babičku na místo konání. V červenci? Favoritem? Nikdy!
Náhle přišel ten okamžik. Autoplus, nový inzerát, r.v. 2000, první majitel, servisní knížka, 200 000 najeto, hmm, ale když se někdo stará o auto, tak to ničemu přeci nevadí, a cena? 110 000,-? To je bomba. Kde jsou fotky? Vyčkal jsem do druhého dne na fotky a hned jsem volal do Pardubic, že pro auto jedu. Tak jak bylo popsáno, tak i ve skutečnosti bylo. Krásný kousek, poctivá servisní historie, nebylo co řešit. Během chvilky jsem se stal hrdým majitelem a po prohození ironické věty s prodejcem: „Snad mi to něco vydrží :o)“ jsem byl obeznámen, že auto je v pořádku, snad jen vyvážit kola. Vyjel jsem na cestu Pardubice – Praha. Ford Mondeo MK2 má jednu obrovskou výhodu. Je to stále dobrá stará škola s tím, že si dali hodně záležet na místě pro řidiče. Vše okamžitě padne do ruky, člověk si po pár kilometrech a zmáčknutí každého, z pro dnešní dobu malého počtu, tlačítek připadá, že to auto už někdy řídil. Na dálnici přišel první problém, auto se při 120 Km/hod rozklepalo. Vzpomněl jsem si na tu nenápadnou větu o vyvážení kol, ale i přes to jsem si začal nadávat, co jsem to koupil za křáp. Naštěstí se po novém vyvážení vše spravilo a mně se ulevilo. Uff.

Jízdní vlastnosti:
Forda jsem moc dobře znal z doby, kdy jsem vlastnil Sierru sedan r.v. 89. Byla úžasná 2.0 DOHC 8v 88 KW, náhon na zadek, spolehlivá, byla neskutečná. Dodnes u mě žádné „prosté“ auto střední třídy nepřekonalo ten pocit z jízdy co Sierra. Držela jak přibitá, ale při tom velmi zdárně pohlcovala většinu nerovností. Možná někdo bude namítat, ale věřte, že když máte na sirce podvozek v cajku a nové tlumiče, tak je to bomba. Byla nízká, provokovala k rychlé jízdě, motor měl rychlejší odezvu a měla sedačky, ze kterých nebolel zadek ani po celém dni v autě. Tyto pocity jsem chtěl zažít i u mondea. Nezažil. Proto moje první dojmy byly neutrální. Na jednu stranu troška zklamání, na druhou stranu je to auto secsakra dobré na to, aby se člověk na něj zlobil. Mondeo je s dvoulitrem v běžném provozu rychlé. Při běžném cestování v rychlostech 100-120 silnice a 120 – 150 dálnice si na mondeo člověk nemůže stěžovat. Nikdy jsem se s ním nebál předjížděcích manévrů a pocit, že bych potřeboval víc výkonu, se zas tak často nedostavoval. Jasně že pupek občas zaslechl slova typu „mrdko líná“, ale vždy to bylo s humorem a nadsázkou. Je to dáno i tím, že jsem se naučil rychlé plynulé defenzivní jízdě a hlavně nikam za každou cenu nespěchat. Co mi občas vadilo, bylo dlouhé zpřevodování. Znal jsem to už ze sirky a nejvíc se projevovalo, když jsem předjížděl auto, které jelo těsně pod 90-kou. Na trojku jsou to vysoké otáčky, ve kterých motor už nemá dech (kolikrát jsem si říkal: „mít tak Vtec“) a na čtyřku je to těsně před nástupem točivého momentu. Jednoduše řečeno déle trvalo dostat se z 90 na 100 než ze 100 na 110. Ale nebyla to až taková hrůza, jak to popisuju. Člověk si musí zvyknout na to, že ideální škála otáček je 2500 - 5000 (vyšší otáčky už netáhnou).
Podvozek je úžasně naladěný. Na dobrém asfaltu je auto tiché, vyrovnané, máte pocit, že nepotřebujete nic jiného. Na horším až hrozném asfaltu je cítit poskakování a projevuje se víc nedotáčivost vozu daná těžkým předkem, ale nikdy necítíte nejistotu. Zpětná vazba je úžasná. Snad jen v zimě na sněhu chybí jistá agilita a mondeo je příliš nedotáčivé. Na střední třídě mám rád délku rozvoru. Dává vám jistotu. Vyloženě dost dlouho cítíte, kdy se blížíte k limitu, ale celkový charakter vozu vás nevybízí jít za něj. Celková kultivovanost a pocit bezpečí má nejspíš za následek, že jsem nikdy neměl z řízení Mondea takový pocit jako u Sierry. Ale nemám mu to za zlé :o)
Za co jsem ovšem pupka nesnášel, byly brzdy. Něco tak hrozného jsem nezažil. Kotouče na všech kolech, ale jsou tak poddimenzované, že se člověk naučí držet mnohdy až zbytečné rozestupy a na prázdné klikaté okresce nemáte chuť jet na krev. Na druhou stranu jsem díky tomu nejspíš ušetřil spoustu peněz na benzínu, který bych zbytečně propaloval nehospodárnou jízdou. Další věcí, která mi trošku bránila využít potenciálu podvozku v serpentinách, mířících až kamsi do nebes bylo řazení. Je to určitě dáno větším počtem najetých kilometrů a s tím spojené větší opotřebení převodovky, ale i tak jsou v mondeu moc dlouhé dráhy řazení. Podřadit z trojky na dvojku je vyloženě dřina. Člověk u toho snad stačí udělat bublinu ze žvýkačky a já to auto nechtěl trápit a ani nejsem vyznavačem skřípání zubů, takže jsem si odpustil o něco méně radosti v těchto pasážích, i když jsem věděl, že ten podvozek na to má.

Provozní náklady:
Moje mondeo je z posledního ročníku, kdy se MK II vyráběly. Byl to další argument, který mě přiměl tento vůz koupit. O vozech posledních výrobních ročníků je všeobecně známo, že jsou spolehlivé. Naštěstí to byl i můj případ. Jak jsem již psal. Auto mělo při koupi najeto 200 000Km, mělo plnou servisní historii. Za rok a půl provozu jsem najel 50 000Km a lil do něj pouze provozní kapaliny. Poté přišla řacha. Tím, že jsem jezdil po českých silnicích všech kategorií, tříd a krajů, ale hlavně i po Praze, což je takový malý tankodrom, byl už podvozek značně unavený. Tlumiče, pružiny, nějaký ten stabilizátor s čepíkem + nějaké ty drobnosti, rozvody, olej a v neposlední řadě výměna spojky. Zvolil jsem kvalitní servis, který si nechal za vše patřičně zaplatit (60 000,-), ale vše bylo ukázkové a na jedničku. V součastné době je mondeo ve stavu před další investicí hlavně na podvozku, objevila se mírná koroze lemů zadních blatníků a kolem víčka nádrže, byla by dobrá menší generálka motoru, tak se snad k tomu do blízké budoucnosti dostanu, abych ho nenechal ladem. Co je ovšem nejdůležitější je to, že mě auto nikdy nenechalo na silnici. Jsem mu za to hrozně vděčný.
Co se spotřeby týče, tak odhaduji za celou dobu provozu průměrnou spotřebu okolo 8,5 litrů, takže naprostá spokojenost. Když jsem jezdil dlouhé trasy, tak jsem byl na 7,8, po městě odhaduji okolo deseti litrů.
Věc, která zbytečně zvyšuje provozní náklady je rozměr letních gum - 16“ 205 / 50, proč nemohli dát 205 / 55, jako je to u všech. Je hezké mít nižší profil, ale ne za každou cenu a raději bych ušetřil skoro tisícovku na každé gumě. Z toho důvodu mám teď na něm i na léto patnáctky :o(
Nejdůležitější ale je, že byl tento vůz pro mě dobrou investicí. Koupen za sympatickou cenu, náklady pouze za spotřební zboží a benzín, vždy mě dovezl tam, kam jsem potřeboval. No, viděli jsme toho spolu spoustu a to vše při jediné závadě a to, že odešel mechanismus otevírání víčka nádrže a já to musel provizorně podomácku opravit.

Závěrem:
Jsem rád, že jsem si tohle auto pořídil, proto jsem ho chtěl umístit na MA, kde si myslím, že má své důstojné místo každý dobrý vůz. Pokud někdo uvažujete o koupi tohoto vozu, tak můžu jen doporučit a popřát stejně šťastnou ruku, jako jsem měl já.
Chtěl bych poděkovat předchozímu majiteli pupka, který se o něj dobře staral na to, že byl služební.
Všem se omlouvám za malý počet fotek. Víc jich nejspíš už nedodám. Dále pak doufám, když mi nebudete mít za zlé, že se nejspíš nebudu moc vyjadřovat v diskuzi. Všeobecně se mi na diskuzích nelíbí často zbytečná agrese, nepochopení a nepřijetí druhého názoru. Ale předem děkuji za všechny kladné ohlasy. Na věcné dotazy se pokusím odpovědět. Děkuji všem za čas, který jste věnovali mému vozu a za vaši lásku k autům, která doufám, že nikdy neskončí. V dnešní době je prázdná klikatá okreska při západu slunce spíše snem než realitou.

Silné stránky

- Pohodlí, prostor pro posádku ve všech směrech. Dokonce se mi v něm povedly převést dveře z klasického panelákového bytu a při tom mít zavřené víko kufru :o)

- Výborné naladění podvozku.

- Výborný motor.

- Spolehlivost.

- Dobrý výhled z vozu a dobrý přehled v malých zpětných zrcátkách

- Nízká pořizovací cena a provozní náklady.

Slabé stránky

- Brzdy, brzdy, brzdy

- Velký rejd

- Povrch volantu, který je naprosto ideálního rozměru, ale je neskutečně ošoupaný. Když je vlhko a chladno, tak se „loupe“ S tím je i spojené otočné tlačítko volume na rádiu, které není přesné a za vlhka / chladna je jak plastelína :o)

- Atypický rozměr kol

- Automatická klimatizace – funguje dobře, ale je zastaralá a autu dává zabrat. Je to až moc znát na spotřebě a výkonu.

- Projevující se koroze

- Až přílišná tuctovost vozu (mně osobně to nevadí)

- A v neposlední řadě výměna žárovek v předních světlech. Měnil jsem třikrát a je to taková drbačka až to bolí. Hrozně špatný přístup.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

s dobrovolným servisem výborná zkušenost. Sice drahší, ale poctivý a kvalitní. Je sice pravda, že jsem se cítil trošku ponížený, když jsem četl seznam věcí, které chci udělat a přijímací technik mi říkal, že to bude drahé. Vycítil jsem, že si o mně myslí, že jsem mladý a nevím do čeho jdu, ale neberu mu to za zlé. Na voze se v průběhu opravy ukázaly nové problémy, ale vždy mi zavolali a domluvili jsme se, že to udělají a za kolik. Férové jednání! Odvážel jsem si plný kufr vyměněných věcí a prázdnoupeněženku :o)

zkušenost s nedobrovolnou účastí v servisu, kdy jsem byl zezadu nabourán ještě dodám. Byla hodně špatná.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Byl to autobazar, který je součástí autorizovaného prodejce Honda. Spokojenost, nebylo co řešit. Každá koupě ojetého vozu je z velké části o připravenosti a trochy štěstí. Za hodinu jsem odjížděl s vozem a veškerá administrativa proběhla v pořádku.

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
5
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…