Recenze
Audi A5 A5 Sportback
Technické info
Přezdívka auta 200+ červených koní na čtyřech :) Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.6 maximální rychlost [km/h]: 241 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Stručně řečeno: Audi. 2.0 TFSI. 155kW. Quattro.
Jedná se červené Audi A5 Sportback, tedy s nadsázkou řečeno pětidvéřový sporťák. Standardní výbava, jak je u Audi zvykem toho moc nenabízí - u Sportbacku je jedna vyjímka a to, že auto má v základu sportovní nastavení a snížený podvozek. V mém případě má auto navíc xenonová světla, vnitřní S-Line packet, tempomat, 18ti palcová kola, blue-tooth handsfree a to je vše. Z praktických věcí opravdu chybí zadní parkovací asistent, stmívání zrcátek a také CD changer by se hodil, ale na to nezbyly penízky...
Silné stránky
Desing - osobně považuji desing dnešních Audi ze všech aut nejhezčí a A5 to jenom podtrhuje. Na to že se jedná o pětidvéřové auto, tak si zachovává sportovní výraz a desing je opravdu velmi povedený, včtně bezrámových oken. Když denně k auto přicházím, opravdu má ladné křivky a nejen na oko potěší.
Motor - je dostatečně výkonný (155kW, cca 210koní). Táhne cca od 3.700 otáček až k 7.200. Zvuk motoru není nijak výrazný (od 3.200 nahoru je slyšet a kolem 5.000 je to radost poslouchat), ale hlavně ten velký rozsah otáček je velmi příjemný. Pravdou je, že asi nejsem moc objektivní, protože po více než pěti letech mám auto na benzín a skoro jsem zapomněl jak pěkné to je. Jenom pro ilustraci na dvojku to jede 113km/hod (pak zasáhne omezovač 7.200 otáček), na čtyřku 218km/hod, což považuji za brutální. Maximální rychlost by měla být kolem 250km/hod. V jižním Německu jsem to zkoušel, nicméně tam byla jen dvouprodá dálnice a tak jsem při 237km/hod nechtěl dál osud pokoušet a zase jsem spomalil. Jenom pro ilustraci spotřeba jde při rychlosti nad 180 km/hod přes 20litrů a přes 220km/hod přesahuje 45 litrů, tedy bych (samozřejmě teoreticky) tankoval cca každou hodinu a půl :)
Pohon všech kol a podvozek - přijde mi, že se auto chová opravdu skvěle. Sedí jak má, nepřetáčí se ani nedotáčí. Pocit jistoty ovládání vozu je opravdu skvělý, zejména při dešti je to příjemné. Možná je to trošku zákeřné, protože až budete za hranou (která není cítit), nemusí to být příjemné.
Velký - pokud se na to podívám jako na sporťák, tak je obrovský, jak vnitřní prostor, ale i z venku.
Displej - viz foto. Opravdu se dá nastavit, tak je potřebujete (tedy ne barvy), ale aby se neustále zobrazovalo to, co Vás zajímá. Mě vyhovuje zejména rychlost velkým číslem (opravdu si jí chce hlídat) a spotřeba.
Osvětlení vozu v noci - vnitřní. Ve vnitř budíky a rádio svítí přesně akorát a opravdu to vypadá hezky. Když otevřete dveře, pěkně se osvětlují části pod nohama (hezké bílé světlo).
Zrcátka - jsou opravdu velká, což mi dělá radost, protože to je bezpečné a desingově to auto nekazí.
Páté dveře - byl jsem na ně z minulosti zvyklý o Octávky a je to skvělé. Je to relativně praktické auto i na převoz věštích věcí, jako třeba dvoumetrový stromek:)
Slabé stránky
Na úvod musím říct, že je to opravdu skvělé auto. Znám lidi, kteří nevidí jeho jedinou slabou stránku, ale vzhledem k tomu, že toto není auto mých snů, tak se na to dívám s odstupem (tedy co mi silné stránky vozu dovolí :) ) Na druhou stranu se A5 blíží mé vysněné Impreze STI... Také pravdou je, že jsem nikdy lepší auto neměl, ale při ceně toho vozu jsem čekal dokonalost, maximálně nějaké mušky a:
Tempomat - nechápu ho a bojuji s ním. Nastavíte si rychlost, pak podřadíte (většinou proto, že při zaplém tempomatu chcete takto snížit rychlost) a on tvrdošíjne dává plyn, aby dorovnal původní rychlost. To mi opravdu vadí a považuji to za nebezpečné. V servisu mi říkaly, že se s tím nedá nic dělat. Jinak tempomat funguje tak jak má a je příjemné posouvání rychlosti o 1km/hod či o 10km/hod.
Vnitřní světlo (uprostřed) - u silných stránek jsem chválil světlo v interiéru, ale toto neplatí o osvětlení vozu středovou lampičkou (2světla), třeba po otevření vozu. Absolutně to neodpovídá vozu (natož jeho ceně), je to příšerně ošklivé a špatně svítící.
Handsfree - absolutně je nepoužitelné ovládání příplatkového handsfree. Kvalita při telefonání je skvělá, ale ten software dělal nějaký mamlas. Vyhledávat se reálně nedá, rychlá volba není a nepodpora češtiny jenom podrthuje nekvalitný software tohoto HF.
Spotřeba a nádrž - mohl bych skončit jenom nadpisem, ale trošku to rozvedu. Byl jsem zvyklý na diesel a tak na jedno natankování nebyl problém najet 800 a více kilometrů a průměr se nikdy nepřehoupl nad 8,5litru (dlohodbě mezi 7 a 8 litry s Fordem Mondeo 2.2 tdci) a to skutečně při velmi razantním stylu jízdy. Tady je minimální spotřeba (bez radosti z jízdy a s velkým sebezapřením) kolem 8,8L/100km, ale reálně průměrná kolem 10,3L/100km a ve městě 12,5L/100km. Nicméně, když je trochu ostřejší styl jízdy, spotřeba nad 16litrů není problém. Prostě daň za benzín (odměnou je rozsah otáček a vysoká maximální rychlost). Například Bratislava-Praha při dodržení povolené rychlosti a maximální použití tempomatu jsem se dostal na 9,3L/100km a to jsem trpěl v pravém pruhu s tvrdým podvozkem a nízkoprofilovýma ráfkama. Pro jiné nadšence do A5 bych asi poradil dieselový motor (ale pak jedině dražší třílitr 176kW). Nicméně asi by se ten třílitr v celkových nákladech vyplatil už za pár let... Navíc má i dobrý automat...
Ukazování rychlosti - má to systém, který radí, kdy přeřadit na vyšší převodový stupeň. Ale když máte 1800 otáček a motor se skoro dusí, tak vám to radí zařadit na další (vyšší) rychlost a to fakt nemá logiku. (Logiku to asi má (spotřeba), ale přijde mi to hloupé).
Praktičnost - jak se to vezme - je to sporťák (i když má pět dveří), a tak by to asi neměla být chyba, ale s mými téměř dvěma metry je mi auto malé (nízké) a kufr je hodně nízký. Například absence kapes na předních sedačkách mě překvapila (kam s mapami ?) a tak je použitelná jediná přední (celkem velká) přihrádka. Ta velikost (výška stropu) je hlavním důvodem, proč toto auto nebudu mít věčně, takže pokud máte nad 195cm - toto auto není pro Vás, bohužel. Co se týká praktičnosti, vůz je homologován pro 4 pasažéry, což může být občas limitující...
Výhled z vozu (dozadu)- auto bez zadního (i přední by se hodil) parkovacícho asistenta není ve městě jednoduché řídit, protože dozadu není moc dobře vidět a špatně se odhaduje vzdálenost. Takže moje rada je, nešetřit za parkovacího asistenta :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jenom drobnost, při necelých 15.000 km bylo dolito už 3,5litru oleje. Takže to raději nechávám dolívat v servisu, protože to je trochu moc... I když alibistická norma Audi říká 0,7litru na 1000km.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V Porsche na Smíchově (na Praze 5) a vše OK.
Motivace
Cílem vytvoření tohoto příspěvku bylo se podělit o své zkušenosti se skvělým vozem. Auto jsem měl od převzetí na prodejně po dobu šesti měsíců (což bylo v plánu) a nyní slouží již jinému uživateli. Na dobu s A5kou budou vzpomínat velmi rád, zejména na velmi živý druhý a třetí rychlostní stupeň, fakt to bylo návykové :) Chybět mi nebude nastupování a vystupování (soukání se do auta).
Přidat názorDiskuse: Audi A5 A5 Sportback
- spotřeba oleje 31.10.2017 22:27 Lukas.L
- Re: 2.0 TFSI quatro tiptronic s 01.11.2011 21:37 MAP2009
- 2.0 TFSI quatro tiptronic s 17.10.2011 13:41 robsi167
- Re: Re: Slabá stránka - Tempomat, který funguje jak má! 14.06.2011 17:33 Ronault.
- Re: Slabá stránka - Tempomat, který funguje jak má! 14.06.2011 08:09 Franke
- raketa 24.02.2011 16:14 Peter 33
- Re: Spotřeba 27.01.2011 13:35 Vacmar
- Re: Spotřeba 21.01.2011 20:30 Jetty
- Re: Re: Spotřeba 17.01.2011 16:37 Tomogo
- Re: Spotřeba 16.01.2011 16:43 Jetty
- Re: Re: Spotřeba 15.01.2011 18:02 yumi
- Re: Spotřeba 14.01.2011 20:27 Jetty
- Re: Re: Re: Spotřeba 14.01.2011 20:08 Tomogo
- Re: Re: Re: Spotřeba 14.01.2011 19:19 kornel
- Re: Re: Spotřeba 14.01.2011 16:06 Tomogo
- Re: Spotřeba 14.01.2011 09:19 Matt26
- Re: Spotřeba 14.01.2011 02:15 kornel
- Spotřeba 10.01.2011 08:43 Tomogo
- Re: A5 SB 08.01.2011 10:36 Mig_35
- Koukám, stejný motor, stejná červená :-) 04.01.2011 16:41 Thomasino
- Re: Logika 02.12.2010 17:12 yumi
- Logika 29.11.2010 19:47 salamoon
- Re: Re: Predrazena nemecka potvora.. 18.11.2010 22:36 Gluck202
- Re: Predrazena nemecka potvora.. 17.11.2010 13:34 yumi
- Re: Re: Predrazena nemecka potvora.. 12.11.2010 22:30 Gluck202
- Re: Predrazena nemecka potvora.. 10.11.2010 12:02 jmurjr (H22A7)
- Predrazena nemecka potvora.. 09.11.2010 22:30 Gluck202
- A5 05.11.2010 15:08 Jetty
- Slabá stránka - Tempomat, který funguje jak má! 04.11.2010 22:43 white label
- A5 SB 04.11.2010 20:26 Lubosss1
Další vozy značky Audi
-
Audi A5 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.10.2010 179 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Audi A5 (2008) Majitel: runner42
Přidáno: 16.3.2010 359 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Audi A5 (2015) Majitel: Mikeczcz
Přidáno: 21.7.2019 09 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Audi A5 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.6.2011 19 Majitel 7.13 Uživatelé
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé