Recenze
BMW řada 3 318i AT
Technické info
Přezdívka auta 3 Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.1
Popis vozu
V roku 2010 som zháňal čo najlepšie auto s automatickou prevodovkou do 450 tisíc Kč. Chcel som nového Chevroleta Cruze v LS výbave. Kamarát ma však presvedčil, že za tie peniaze je lepšie ojeté BMW 3. Nepotreboval som výkonné auto, takže mi stačilo 318i. Doviezol som ho z Nemecka.
Čo sa týka výbavy, je to teda BMW 3 s automatickou prevodovkou, 2l benzínovým motorom v slabšom variante 318i, tempomatom, 2-zónovou klimatizáciou, parkovacími senzormi, dažďovým senzorom, ...
S autom som jazdil 6 rokov a najazdil som ním 70 tisíc km. Po pár prvých pár jazdách si všimnete na českých cestách tvrdší podvozok. Ešte ho znásobujú runflaty. Tie som rýchlo vyhodil a nahradil normálnymi pneumatikami. Tvrdosť podvozku sa však nedá úplne zaprieť. Automatická prevodovka v kombinácii s tempomatom je inak super vec, po tejto skúsenosti by som už manuálnu prevodovku nechcel.
Robím si trochu finančné štatistiky k autu, takže za posledné 4 roky má auto stálo ~11600 Kč mesačne. Z toho bolo:
~3350 Kč za benzín pri nájazde 1250 km za mesiac, 80% v meste
~2150 Kč mesačne za autorizovaný servis
~1450 Kč mesačne havarijné poistenie all-risk
~450 Kč za povinné ručenie
~1,7% mesačne stratilo hodnotu (v priemere 4000 Kč)
Tieto relatívne vysoké mesačné náklady ma presvedčili pre zmenu auta. Predal som ho 10-ročné za 120 tisíc Kč bez záruky (akoby bazaru).
Silné stránky
+ odhlučnenie
+ pohodlné sedačky i na dlhé cesty
+ kvalita materiálov
+ automatická prevodovka
+ tempomat
Slabé stránky
- tvrdý podvozok
- drahý servis
- starším a tehotným cestujúcim vadí nízky podvozok
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všetky opravy vozu som robil v autorizovanom servise Renocar. Bol som s nimi spokojný, ale sú samozrejme trochu drahí.
V 2010 bolo veľké krupobitie v Prahe, ktoré mi totálne zdemolovalo karosériu. Oprava stála 181 tisíc, našťastie to skoro všetko platila poisťovňa. Opravili to "vcucnutím" důliek, tak aby karosériu čo najmenej poškodili. Kapota je samostatný kus, takže tú vymenili celú.
V 2010 prestal fungovať hydraulický zdvihák kufra, neriešil som to.
V 2011 sa začalo zasekávať zadné elektrické okno, neriešil som to.
V roku 2012 mi odišiel servomotor, oprava vyšla asi na 24 tisíc Kč i s prácou.
V 2014 sa objavil únik oleja z motora a prevodovky, neriešil som to. Dolieval som 1l každý druhý rok a na preskáčku bola kompletná výmena oleja.
V 2015 prestalo fungovať bluetooth hands-free, neriešil som to.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto mi doviezla firma Rakar z Rakovníka. Našiel som ho na mobile.de a doniesli mi ho za tú cenu, ktorá bola na stránke. Čokoľvek si vyjednali ako zľavu, ostalo im. Auto ma stálo 424 tisíc Kč. V tej výbave v tej dobe presne rovnaké, ale nové, auto stálo 920 tisíc Kč. Bolo teda skoro 4-ročné za 46% ceny nového. Určite by sa dalo zohnať aj výhodnejšie, ale bohužiaľ neviem zjednávať cenu.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé