Recenze
Technické info
Přezdívka auta Méďa Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:92500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 4663 výkon [kW]: 320 / 360 * kroutící moment [Nm]: 700 / 800 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.4 / 5 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 265 * počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 2300 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14.5
Popis vozu
Zpočátku jsem chtěl napsat, že před koupí vozu jsem nikde na CZ síti nenašel jedinou recenzi věnovanou MB GL 500 v generaci X166, což mě přimělo po koupi recenzi napsat, jelikož myslím, že by informace po kterých jsem tak lačnil, mohly být pro potenciální zájemce důležité! Vůz jsem tedy koupil v DE jako ojetý (nový je mimo moje finanční možnosti:-)!) Původní cena byla 125000 EUR. Pořizovací cena 41000 EUR při nájezdu 90500km bez dph a to i vč. zimních originálních MB elektronů (chtěli za ně 1000 EUR, což je super cena!). Co se týče výbavy, nepostrádám nic! Stručný přehled (plný by se sem ani nevešel:-)!): Kožený paket, radar, aktivní vzduchový podvozek, aktivní potlačování bočního větru, rozpoznávání značek, masážní odvětrávaná přední sedadla, 360° kamera, 7 míst (třetí řada sedadel se vyklápí elektricky a rozhodně není jen na ozdobu, pohodlně se usadí i dva dospělí průměrných vzrůstů!), panoramatická střecha, offroad paket (tedy redukce i uzávěrka dif. a změna světlé výšky - jelikož mé pracovní auto je vw Amarok, nepotřebuji auto prohánět terény, ale vím, že kdyby bylo potřeba, v terénu rozhodně umí!). A jiné a jiné, ale to asi není potřeba zmiňovat!
Silné stránky
Super motor V8 4,7l Bi-turbo, často se nechávám při jízdě unést návykovým projevem motoru, kdy kromě podmanivého zvuku slyšíte sublimaci obsahu nádrže v přímém přenosu:-)! Má volba padla nyní na benzín, jelikož jsem si stanovil hranici u dieselů - auto s Ad-blue už prostě nezkousnu! Všechny mé přechozí vozy byly na diesel a nyní si nemohu vynachválit např. rychlost ohřevu motoru na provozní teplotu, což proběhne nyní na jaře i bez použití přídavného topení během cca 4km jízdy a hlavně absence přiblblého DPF filtru pevných částic, který mě u většiny přechozích vozů neskutečně s..l!!! Takže auto je vhodné i pro krátké trasy všeho druhu, kdy např. manželka vozí děti do školy a najede max. 20km ráno a odpoledne. Dále chci vyzdvihnout neuvěřitelný komfort jízdy a paradoxně i hmotnost vozu (2,5t), kdy máte ve voze neskutečnou jistotu i v zatáčkách a jste tak trochu odtržený od reality všeho co je vně vozu, jelikož nadprůměrná cestovní rychlost vám připadá jako podstatně nižší rychlost u většiny ostatních vozů (což je zrádné s ohledem na obsah peněženky v případě případných pokut).
Slabé stránky
Je potřeba počítat s vyššími náklady na případné opravy vzhledem k nákladným náhradním dílům, ale na druhou stranu jich moc potřeba není! Spotřeba nepatří k nejmenším, ale vhledem k tomu, že se jedná o výkonný a velký vůz s hmotností 2,5t, tak ji ani nepovažuji za slabou stránku! Na pohodovou cestu po okreskách jsem schopen dosáhnout při normální předpisové jízdě (s občasným hřešením při předjíždění, kdy se zpět vpravo řadím ve 180km/hod :-)) spotřeby kolem 11l/100km. Jinak při běžných popojížďkách je potřeba počítat s min. 14l/100km, např. při dálniční 130km/h se spotřeba pohybuje kolem 13,5l/100km. Pokud se častěji jako já necháváte unést dynamickou jízdou, pak se spotřeba ustálí kolem 18l/100km. Ještě před koupí jsem uvažoval o montáži LPG, ale z této volby jsem rychle vystřízlivěl a přijal spotřebu benzínu. Do takových vozů zkrátka LPG nepatří (při uvážení všech pro a proti)! Navíc 100l nádrž vás nebude tak často obtěžovat potřebou dotankování.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Dle výpisu servisní knihy v MB, kde byl vůz pravidelně servisován se nic mimořádného nedělo, jen pravidelný servis (poslední v 84500km). Po dovozu vozu jsem nechal vyměnit preventivně olej v převodovce (v MB doporučují po 120000km, ale fundovaní lidé doporučují po 60000km), vůz byl pochválen, kdy olej byl čistý a prostý špon, což vypovídá o dobré kondici převodovky! Navíc cena v MB byla cca 12000,- a moje cena s originálním olejem byla 6900,- vč. odblokování Start-Stop systému (v ceně 2000,- není pro motor nic horšího, když si to přihasíte po dynamické jízdě někam na křižovatku a motor zhasne v rámci úspory pár cl paliva a nedá možnost dochladit turbo dmychadla!). Po koupi jsem slyšel lehké klepání od PP kola, což se ukázalo jako špatný PP tlumič, což jsem nechal vyměnit za 22231,-, toť co se týče servisu vše.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vozidlo jsem si nechal dovézt "Na klíč" z německého autosalónu českou firmou "Rychlý dovoz aut" s jejímž přístupem jsem byl spokojen! Jelikož na vůz bylo v době nákupu cca 8 dalších zájemců, musel jsem jednat rychle a neměl jsem čas ani na osobní prohlídku vozu, ale v DE deklarované parametry a stav u renomovaných prodejců na rozdíl od CZ platí, byl jsem bez obav a to se i potvrdilo..
Chiptuning na 365kW (497HP)
Jelikož jsem zastáncem kvalitně provedeného chiptuningu, ani tento vůz nebyl výjimkou! (měl jsem v minulosti chiptuning již u 5ks vozů:-)) Má volba padla na společnost Quantum tuning, s jejíž prací jsem spokojen! Můžete namítnout, že silný vůz netřeba chipovat, ale opak je pravdou! Jedná se o optimalizaci (s navýšením výkonu), kdy se provádí i ladění převodovky a je tak lépe využit potenciál motoru! (nedochází k nesmyslnému řazení, či podřazování při prudkém sešlápnutí plynu) a ve svém důsledku to vede i k mírnému poklesu spotřeby (cca -5%).
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz GL (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.6.2010 2710 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Mercedes-Benz GL (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.11.2008 968 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé