Recenze
Technické info
Přezdívka auta nemá Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 77 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.4
Popis vozu
Předchozí recenze jsem vzal relativně zkrátka. Ale zde bych rád vysvětlil, proč sakra třetí škodovka?! Tak v první řadě jsem od prodejce dostal na tuhle nabídku, která se neodmítá. Znáte to, peníze jsou až na prvním místě. Dost tomu pomohla předchozí Octavie, kterou jsem dal vlastně na protiúčet, i když jsem ji s ohledem na stav čekal skoro neprodejnou :-)
Hned po financích rozhodla pro další Škodovku spolehlivost. Zkrátka si z mého pohledu a zkušeností není na co stěžovat. Označil bych je za "držáky". Majitelé problémových TSI odpustí. Že pozdravuju kuny a podobné mazlíky. Ono to má jisté výhody, že jich v našich končinách jezdí tolik (těch škodovek), protože se pak velmi rychle rozkřikne, s čím je problém. No a u téhle Octavie z mého pohledu žádný není. Ale opravdu žádný. Po dvou letech provozu a 80 tisíc km nemám vůbec žádnou výtku a to samé auto bych si nové koupil klidně znovu, až tohle doslouží. To ovšem neplatí pro nástupce v podobě OIII, to bych hodně zvažoval, vyžadoval podrobnou testovací jízdu a očekával hodně dobrou cenovou nabídku. Oficiálnímu ceníku se směju. Spíš si dělám zálusk na i40 (až upraví nabídku motorů) či Mazdu6 (až bude aspoń rok v prodeji a objeví se "dětské nemoci", pokud nějaké má).
Na cokoli se mě k téhle Octavii zeptáte, tak pochválím. Opravdu, všechno... S jednou jedinou výjimkou. Asi se budete divit, ale mám auto, které se mi nelíbí. Na vzhled jsem si maximálně zvykl, ale určitě se mi nelíbí. Rozhodlo vybírání podle toho, jaká je, místo toho jak vypadá. Manželka by jen s tímhle asi neuspěla. Ale zkrátka trávím 99% času v autě a ne vedle něj, neprohlížím si ho. A zevnitř ty podivné světlomety nevidím. Zezadu nemám výhrad, ale ten předek...
Vše ostatní je v pořádku. Prostornost, vynikající. Pocitově lepší jak předchůdkyně. Kufr neřeším, ten to má, ale moc ho nevyužívám. Vlastně bych další auto radši sedan. Když už liftback, měl by mít twindoor jako Superb, abych pokaždé nemusel otevírat celá ta obrovská vrata, když si tam chci hodit brašnu s věcmi. Vlastně raději to už vozím na zadním sedadle, když jedu sám nebo jedním spolujezdcem, abych nemusel dozadu. Hádám v tomhle nebudu zrovna typický řidič Octavie :D
Řízení bez výhrad. Přesné, poslušné, zpětná vazba nevalná, ale nevadí. Jen se mi hned po přesednutí z předchůdkyně zdál zásadně menší volant. Nevím, jak je to možné, ale postupem času mi už přijde zase veliký a mohl by být i menší. Řazení je plynulé, dráhy jasně vymezené. Jen mi občas přijde, že tam nechce skočit trojka. Stává se mi to nejčastěji při studených ranních startech. Snažím se to vysvětlovat tím, že nedostatečně mačkám spojku, ale proč bych ji mačkal málo vždycky zrovna při řazení trojky, to opravdu netuším :-)
Podvozek je opravdu skvělý. Přijde mi jak dělaný na naše cesty necesty a kromě pravého pruhu D1 utlumí vše na přijatelnou míru. Možná se občas přistihnu, že dírám ani neuhýbám, protože mi za to auto nevynadá...
Motor mi zpočátku přišel méně dynamický, ale zvykl jsem si. Říkal jsem si, že je asi zase trošku přiškrcenej normama, a proto má při stejném množství kw menší objem. Možná má opravdu podobný výkon, ale rozhodně má jiný projev. Na druhou stranu to není výtka. Protože možná není pocitově tak dynamický, ale rozhodně je kultivovanější. V tomhle ohledu spatřuju velký pokrok. Ovšem s tou spotřebou se to dle mých zkušeností úplně nepovedlo. S 1.9 TDI 77kw jsem ujel 250tisíc km a dlouhodobá spotřeba byla rovných pět litrů se značným podílem dálnic. S touhle 1.6TDI taky trávím většinu ujetých km na dálnici, ale spotřeba 5 litrů není tak samozřejmá. Hlavně při téhle dlouhé zimě. Ono to jde, ne že by to nešlo. Ale určitě nesmíte jet víc jak 120. No a protože čas jsou peníze, tak můj tachometr točí většinou 140 a spotřeba pak bývá hodně závislá od počasí a okolního provozu. Obvykle je to mezi 5,3-5,7. Jasně, jsou to desetinky, ale úsporněji jak předchůdce jezdí možná tak na papíře. Nicméně svojí kultivovaností mi to vynahrazuje a i ten výkon mi přijde dostatečný. Co chci předjet, bezpečně předjedu. Nedávno jsem měl příležitost se projet s OII z roku 2005 1.9TDI s automatem DSG. Bylo to zajímavé srovnání. Docela mě udivilo, jak lépe pocitově táhne než ta jednašestka. Nicméně rámus to byl opravdu citelný, takže mě přesednutí zpátky nemrzelo.
Zatím jsem asi sdělil vše, co jsem měl na srdci. Kdybych si na něco vzpomněl, nebo mě inspirovala diskuze, doplním více informací.
Silné stránky
+prostornost
+spolehlivost
+motor
+spotřeba
Slabé stránky
-ta přední světla opravdu nechápu a asi jim na chuť nikdy nepřijdu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Občas mi vzadu něco bouchne. Ale je to tak jednou za 5 tisíc km, takže to zatím neřeším a asi ani v servisu jsem se nezmínil.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vše v pořádku.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé