Recenze
Citroën C2 VTS 1.6 HDi
Technické info
Přezdívka auta VéTéeSo Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 / 95 * kroutící moment [Nm]: 240 / 296 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 195 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5 / 5.3 * (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Auto jsem si koupil po roční zkušenosti se stejným modelem, ale jinou motorizací - konkrétně 1.1i 44kW. Auto nebylo zrovna nejrychlejší a ani nejúspornější. Rozhodl jsem se tedy investovat do dieselu. Citroën C2 je jedno z mála aut, které nabízí několik výkonných motorů (nejvýkonější 1.6i 90kW), což u takto malých aut není zvykem. Já se zajímám o spotřebu, takže jsem se díval po vznětových motorech. V ČR se C2 prodávala pouze s 1.4 HDI 50kW, což není perfektní motor kvůli opravám. Proto jsem se díval i po jiných variantách.
V zahraničí jsem narazil na 1.6 HDI 80kW. Chvíli jsem se rozhlížel a po několika dnech se na mě usmálo štěstí. V Jičíně byl jeden kus na prodej, navíc ve sportovní verzi VTS! Samozřejmě dovoz, jinak to ani nejde.
Auto jsem kupoval se stavem tachometru cca 108 000 km se servisní knížkou (kontrolováno servisní sítí). Výbava: ABS, ESP, klimatizace, el. okna, el. zrcátka, dálkové ovládání, mlhovky, nastavitelný volant a sedadla, palubní počítač, senzor stěračů, el. posilovač řízení, litá kola. Do maximální výbavy chybí jen parkovací asistent (vzhledem k velikosti auta zbytečnost) a vyhřívaná sedadla. S vozem se údajně na sněhu nejezdilo.
Vevnitř je auto až neuvěřitelně prostorné. Pozice řidiče se dá nastavit do detailu - seřiditelné sedadlo řidiče podélně i výškově ve spojení s volantem, také seřiditelným v obou směrech, je prostě úžasná věc. Rozvržení palubní desky je jednoduché a hlavně funkční. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a tak se člověk nemusí zdržovat s hledáním určitého tlačítka. Jedna věc co mě trochu mrzí jsou tvrdé plasty. Toto auto bylo výrobcem původně myšlené jako levnější, tudíž v autě žádné měkčené plasty nejsou.
S autem se pohybuji především ve městě. Opravdu málokdy se dostanu někam za město kde se mohu pořádně rozjet. Proto moje spotřeba se zatím pohybuje do šesti litrů. Méně to není asi proto, protože si rád užívám zatlačení do sedačky, což v takhle "lehkém" autě se silným motorem jde opravdu snadno. Myslím si, že při troše snahy, by se s autem dalo dostat na spotřebu kolem pěti litrů ve městském provozu.
Ještě se musím zmínit o motoru a také převodovce. Je až neuvěřitelné pružný a nemá problém s jízdou kolem 1000 otáček za minutu. Tudíž po městě se dá v klidu pohybovat na pátý převodový stupeň. Částečně tomu určitě nahrává postavení převodovky, které je opravdu krátké - městské. Zde ještě doplním jednu maličkost přibližná rychlost vozidla při 1000 ot/min a jednotlivých rychlostních stupních: 1 - 7km/h, 2 - 18km/h, 3 - 26km/h, 4 - 37km/h, 5 - 48km/h. Na rychlostech je krásně vidět rozestavení převodovky. Mě takto postavená převodovka vyhovuje, i když když se občas podívám na dálnici, tak to není moc příjemné. Při standardních 130 km/h se otáčky drží asi kolem 3000, což není zrovna málo. Motor nejlépe táhne od 1 800 otáček až do cca 4 000. A že to je tah! Za hranicí 4 tisíc již nemá smysl motor honit. Točivý moment zde výrazně slábne a tak je lepší přeřadit na vyšší rychlostní stupeň a netočit motor do nesmyslu.
Jak je u francouzských aut zvykem, auta mívají dosti nepřesné řazení. U tohoto auta mi to ale nepřijde. S přesností jsem celkem spokojený a nestěžuji si.
Silné stránky
dynamika, jízdní vlastnosti, rozměry do města, přesné řízení, sportovní sedačky, pohodlné i pro 4 lidi
Slabé stránky
zvuk dieselu, horší rejd než u motorizace 1.1i, nelze posouvat zadní sedačky jako u jiných verzí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisní zásahy a spotřeba zde - http://citroen-c2.spotreba.sk/citroen-c2-1-6-hdi-vts-145290.html
Novinky v recenzi
Progress odkaz
Novinky o autě jsou zde - http://www.c2club.co.uk/showthread.php?32332-Black-Czech-C2-1.6-HDi-VTS
Stavitelný podvozek + přezutí
Na začátku března jsem auto nechal přezout a rovnou dát na auto nový stavitelný podvozek. Hned je to jiné svezení... :)
Oprava prasklého nárazníku
Cestou na Carwars winter meeting jsem mi na silnici vlítla plechovka (asi od barvy). Nárazník a levý podběh mi praskl. Část nárazníku (rozšíření v rohu) se mi rozlomilo a uletělo úplně. Dnes jsem konečně sehnal vše potřebné a vše opravil (svařený nárazník, nový rohový díl, nový podběh, nastříkání).
Vyřešení problému s kouřením a nepředvídatelným chováním auta
V prosinci jsem přišel na to, proč auto čas od času začne šíleně kouřit a chovat se jak pomatené (klepání motoru, neuvěřitelná citlivost na plynový pedál, černý kouř i na volnoběh). Cílem k odhalení problému, byl interval kdy se tento jev objevil (cca 400 Km) a slyšitelné cvaknutí ve spínací skříňce, po kterém motor začal dělat to co popisuji. Ono cvaknutí odstartovalo regeneraci DPF. Chiptuningem byly zvýšeny požadavky na vstřiky a při regeneraci se tyto požadavky ještě více zvyšují. Jeden ze vstřiků (ten na třetím válci) toto množství jež nebyl schopen korektně zvládat. Výsledkem bylo to, že do válce tekla nafta prakticky neustále a proto auto tak šíleně klepalo a kouřilo.
Po odstranění chiptuningu opět vše funguje jako dříve.
Zaslepení EGRu, přeměření vstřiků, výměna těsnění u regulátoru tlaku nafty v čerpadle
Výměna EGR ventilu zdá se nepomohla a závada se objevila znovu. Auto jsem měl téměř měsíc v servise a mechanik za tu dobu stihl přeměřit vstřiky, které prošly ve všech parametrech na výbornou. Dále zkontrolovat opět EGR ventil a následně ho zaslepit. A nakonec se dostal na řadu regulační ventil tlaku nafty u palivového čerpadla. Tam bylo prasklé těsnění (to patrně způsobovalo moje problémy).
EGR, filtry
V sobotu 6.9. jsem se rozhodl vyčistit EGR ventil. Po vyčištění vše vypadalo v pořádku, ale po ujetí asi 150 Km motor začal cukat a černě kouřit i při volnoběhu. Po konzultaci s mechanikem jsem se rozhodl pro výměnu EGR ventilu. Koupil jsem jej z bouraného auta, protože nový se mi kupovat skutečně nechtělo. Při výměně EGRu jsem nechal vyměnit také vzduchový a palivový filtr.
Parkovací kamera a olej
Nedávno jsem si dozadu nainstaloval parkovací kameru. Nyní se s autem parkuje opravdu nádherně. Vejdu se všude :)
Dnes jsem také nechal vyměnit motorový olej (plná sintetika) a olejový filtr.
Výměna zadních tlumičů
Vlastně již od koupě vozidla se zezadu téměř neustále ozývalo rachtání. Nebylo jasné čím to je, ale byly to tlumiče. Jeden tlumič byl dokonce vyteklý.
Nový dálkový klíč
Byl jsem nucen si koupit nový dálkový klíč. Starý již dosloužil. Měl přepálené obvody, takže neopravitelné.
Sání vzduchu
Dnes jsem upravil sání vzduchu. Výrobcem vymyšlená cesta mi přišla složitá a nesmyslná, proto jsem vyrobil pomocí nové trubky kratší a rovnější cestu. Teplota nasávaného vzduchu se při delší cestě a vyšší zátěži motoru snížila o 25 - 30 °C (!) a to za pouhých 30 Kč (cena trubky). Do budoucna bych chtěl trubku ještě omotat termoizolačním materiálem pro ještě nižší teploty.
Tempomat
Včera jsem byl v originální servise v Plzni na Letné, kde jsem si nechal aktivovat tempomat v řídicí jednotce. Páčku jsem měl zakoupenou z druhé ruky. Celkem mě tempomat stál 1 200 Kč. Za práci na diagnostice 315 a 885 za ovladač.
Prasklé těsnění přívodu vzduchu turba
Včera jsem si všiml, že pod turbem na hadičkách je trochu oleje. Trochu jsem se lekl. Dnes jsem vyndal kompletní přívod vzduchu k turbu a zjistil jsem, že je prasklé těsnění přímo u turba. V autodílech jsem tedy objednal nové (330 Kč) a rovnou také vzduchový filtr (také nevypadá nejlépe). Zítra to snad dám do kupy a bude to šlapat jako doposud.
test
test
Přidat názorDiskuse: Citroën C2 VTS 1.6 HDi
- Re: Re: Re: EGR 21.09.2014 19:17 HonzoiS
- Re: Re: EGR 20.09.2014 20:01 vlada201
- Re: EGR 20.09.2014 10:54 poterienko
- EGR 20.09.2014 10:42 HonzoiS
- Re: Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 11.06.2014 10:18 HonzoiS
- Re: Re: Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 08.03.2014 20:43 Bully_
- Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 08.03.2014 19:08 vlada201
- Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 06.03.2014 22:28 Lucaslegend
- Re: Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 06.03.2014 22:24 Lucaslegend
- Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 06.03.2014 21:10 šmoula nešika
- Re: Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 06.03.2014 20:56 poterienko
- Co tě vede ke snižování teploty vzduchu? 06.03.2014 20:37 Stejsn
Další vozy značky Citroën
-
Citroën C2 (2003) Majitel: Diable
Přidáno: 14.4.2007 469 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Citroën C2 (2005) Majitel: nxue
Přidáno: 23.8.2013 129 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Citroën C2 (2007) Majitel: dadaonline
Přidáno: 20.3.2008 139 Majitel 9.49 Uživatelé
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C15 (1996) Majitel: jmurjr (H22A7)
Přidáno: 13.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé