Recenze
Audi A6 2.7 TDI 132kW
Technické info
Přezdívka auta Esper1799 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:338500 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2700 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 565 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Dlouho jsem pokukoval po vozu vyšší střední třídy a hlavně jsem ho chtěl bez moderních vymožeností, které bývají ve finále akorát pak pro zlost. Probíhalo dlouhé probírání se jak nabídkami bazarů tak i soukromých prodejců a vozidel různých značek. Neměl jsem vyhraněné konkrétní vozidlo. Nakonec mě trkla do nosu tato Audi. Čekal jsem dlouhou dobu na spadnutí ceny, načež se nakonec vyplatilo a jel jsem se na ní k prodejci mrknout. Po příjezdu na místo byl prostor prodejní plochy uzavřen a začal jsem mít obavy, zda jsem nejel takovou dálku zbytečně. Ale zavolal jsem na uvedené číslo a prodejce během chvilky přijel. Půjčil mi klíče od vozu a nechal mě bez jeho přítomnosti si auto v klidu prohlédnout dle mé libosti. Audi byla krásná a bylo vidět, že se o ní předchozí majitel docela dobře staral. Na první pohled mě zaujaly fungl nové brzdy, perfektní lak jen s minimem oděrků z provozu a rovné spoje karoserie. Nikde na vozidle není (pohledem oka) vidět jiný odstín barvy. Přední nárazník je tedy ošlehaný dost, zubem času, odletujících kamínků, ale k vzhledem k nájezdu nic překvapivého. Také měla tato audi vcelku docela matné přední světlo a na kufru obě zadní lampy. Ty byly vcelku téměř slepé. Ne ale překážkou ke koupi, protože u těchto aspektů jde pouze o rozleštění. Taky byla dost rozpáraná řadící páka. I když jsem si musel kleknout do kamínků, podvozek se mi ale jevil docela dobře. No nebyl jsem si stále potřebně jistý s její koupí, takže jsem se ještě rozhodl cinknout svému mechanikovi, který mě tedy po telefonu dle očekávání začal, hlavně kvůli nájezdu a sporadicky vyplňované servisní knížce v sousední Rakouské zemi odrazovat. Ještě jsem si na místě poměrně dlouho váhal, dumal a prohlížel, až si myslím, že byl prodejce z té doby docela nervózní. Nakonec jsme si ale šli plácnout a týden na to jsem valil domů, respektive hned ke svému mechanikovi na zvedák a prohlídku. Domluvili jsme se u něj na výměně provozních kapalin a filtrů. Od doby koupě až na vadné čidlo ABS, jezdím s Audi bez nutných servisních zásahů. Nicméně dvakrát se ozvaly vířivé klapky, které svou nestandardní funkci hlásili rozsvícenou, obligátní oranžovou kontrolkou motoru. Dvakrát proběhlo zpětné nastavení přes počítač a musím zaklepat, už jsou v pohodě. Dle vyjádření mechanika mohly být klapky po dlouhém stání zatuhlé a proto se ozvaly. Příjemně mě u tohoto vozu překvapila spotřeba. Ač je to poměrně velké vozidlo s 2,7L motorem, tak 7,4l/100km je docela slušný provoz. Odpich při prvním rychlostním stupni je dost nemotorný, ale s každým přibývajícím stupněm příjemně tlačí víc a víc do sedačky. Nejefektivnější je při předjíždění, kdy se už člověk nemusí rozmýšlet a brát ohledy na limity motoru. Předjetí pomaleji jedoucího vozidla je v rámci mžiku. Nicméně aby mě někdo nebral za piráta silnic, jak je u čechů známo, paradoxně z přechodu ze slabšího vozidla na silnější se oproti slabšímu jízda mnohonásobně zklidnila a člověk si tak užívá pohodu a ticho při jízdě.
Jinak proběhla výměna řadící páky a opotřebované, ošoupané šedé plasty u ovládání rádia na středovém tunelu a palubní desky byly nahrazeny 3D dekorem černé krokodýlí kůže. Auto taky stálo asi dost často pod stromy takže po odmontování krycích plastů dutin u motoru bylo docela vydatné překvapení, kdy si s těmi nečistotami hravě poradil tlak vzduchu. Opakovaně proběhlo taky rozleštění matných světel, zadní jsou na tom poměrně špatně ale po použití brusné pasty na chrom, se to začíná lepšit. Ještě to budu muset znovu přetáhnout.
Výbava:
Dalo by se říct, že na svou třídu téměř základní.
+ Má hnědé kožené sedačky (bez výhřevu)
+ Kožený multifunkční volant (bez výhřevu)
+ Dvouzónová klima
+ Nějaká základní prapůvodní navigace na CD (bez CD)
+ Telefon (bez telefonu)
+ CD přehrávač, vedle kterého ční dva kabely, přičemž nevím, k čemu jsou. Jeden je s nějakým přepínačem a druhý je obyč USB, který se s rádiem nespáruje, ale chvíli nabíjí, chvíli nenabíjí, takže tyto dvě věci vůbec nepoužívám.
Silné stránky
+ Prostorné
+ Pohodlné
+ Mohutné
+ Relativně s nízkou spotřebou
Slabé stránky
- Pátými dveřmi mi na roletku při dešti teče voda
- V zapalovači mi nefunguje FM transmiter, přesto že do něj šťáva jde.
- Praskající H7 - bude vyřešeno diodovými
- Méně obratné při manévrování (malý úhel otáčení)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi:
Ozvaly vířivé klapky, nakonec se ukázalo, že byly asi po dlouhém stání zatuhlé. Po několika opětovných nastavení (2x) se rozhýbaly a fungují bez problému, takže se nemusel konat poměrně nákladný servis jejich výměny. Vyměnil se olej a filtry.
Po několika tisících najetých kilometrech se pouze měnilo vadné čidlo ABS na zadním kole.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Klasické prodejní taktiky, ale nic hrozného... byl tu pán a už si ho chtěl koupit a tak. Nicméně počítačem byly smazány závady, které nedlouho po koupi o sobě daly opakovaně vědět. Z počátku se řešilo stejným způsobem. Týkalo se zmíněných vířivých klapek. Naštěstí mám dobrého mechanika, který se na tyto vozy specializuje a dobře poradil. Jinak cenu vozu prodejce nastavil perfektní a zařídil přihlášení na české doklady + k ceně vozu samozřejmě a upozornil na nutnost výměny oleje, který dle štítku byl přesně na konci své životnosti.
Úpravy
+ Snížený podvozek Bilstein-Eibach
+ 19" MAM (Keskiny)
+ S6 look
+ Na bočních oknech kufru z obou stran vypískovaná silueta vozu.
Novinky v recenzi
Servis
Listopad:
předsezóní servis, naplánovaná výměna oleje a několik drobností.
Při obhlídce zjištěn špatný drážkový řemen + napínací a vodící kladky, řemen + kladka vstřikovacího čerpadla. Vyměněno. Dále vyměněn termostat, chladící kapalina, brzdová kapalina, olej Castrol 5w 30, olejový filtr, vzduchový filtr, kabinový filtr, brzdová kapalina, rozpohybování zatuhlých stěračů.
Přidat názorDiskuse: Audi A6 2.7 TDI 132kW
- Re: Re: Re: Osobne bych to nekoupil 23.03.2021 21:54 vartin
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 23.03.2021 15:25 Dzakobo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 23.03.2021 12:22 netcar.xx
- Re: Re: Osobne bych to nekoupil 23.03.2021 12:17 netcar.xx
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 23.03.2021 09:16 Dzakobo
- Re: Osobne bych to nekoupil 23.03.2021 03:05 vartin
- Osobne bych to nekoupil 23.03.2021 01:56 netcar.xx
- Re: Re: Re: Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 23.03.2021 00:45 vartin
- Re: Re: Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 22.03.2021 16:13 Dzakobo
- Re: Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 22.03.2021 12:11 Rasto
- Re: Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 22.03.2021 10:41 Dzakobo
- Re: Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 22.03.2021 07:01 Rasto
- Dojetá dehtová mrdina v kombajnu 21.03.2021 14:38 Dzakobo
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 13210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi A6 (2012) Majitel: Denjl21
Přidáno: 14.7.2012 10610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A6 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 16.2.2013 09 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A6 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.6.2010 1410 Majitel 9.84 Uživatelé