Recenze
Kia Ceed 1.6 CVVT 92 kW
Technické info
Přezdívka auta Kia Cee'd Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 91 kroutící moment [Nm]: 154 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Okolnosti výběru a koupě vozidla
Protože se nám začal stále více kazit předchozí vůz Peugeot 206 a bylo jasné, že s najetými cca 200 000 kilometry již nelze očekávat bezproblémový provoz na trasách Praha - Koroměříž, rozhodli jsme se v rodině k pořízení vozu jiného, nejlépe ojetého, cenově do 150 000 Kč. Jelikož s vozem bude jezdit také maminka, zadáním bylo sehnat dobře ovladatelný hatchback nižší střední třídy, který je zároveň bezpečný a zároveň dostatečně rychlý a pohodlný pro dálniční jízdu na hranici rychlostního limitu v ČR, nejlépe s benzínovým motorem. Vůz by měl být také podkud možno nenápadný a patřící mezi ty, které nebudí zájem ke krádeži. Po půl roce hledání, bádání i zkušebních jízd jsem z dané kategore postupně vyloučil Škodu Ocatvia, Ford Focus i Volkswagen Golf. Zdálo se jasné, že pro koupi skutečně dobrého ojetého vozu v solidním stavu daná částka stačit nebude, neodjedu-li si pro vůz do Německa, na což jsem v dané době neměl čas ani chuť. Při jedné ze služebních cest mě spolupracovník navedl na myšlenku podívat se po vozu novém, nebo předváděcím s platnou zárukou. Vzhledem k výše popsanému při provedení kalkulace 150 000 Kč + ca 5 x 20 000 Kč za 5 let provozu na opravy v případě zakoupení ojetiny se vůz Kia Cee´d s akční cenou kolem 280 000 Kč stal jedním z horkých kandidátů, zejména ten s 1.6l motorem. Slabší benzínová varianta 1.4l byla po porovnání parametrů výkonu motoru, hmotnosti vozu, z důvodů chybějícího 6-tého převodového stupně i diky relativně nejasnému nasazení různých výkonových variat motorů o objemu 1.4l v roce 2011 shledána pro jízdu na dálnici jako méně vhodná, varianta s motorem 2.0l se pro danu verzi nenabízela a přišla mi pro naše účely již zbytečná. Bylo tedy rozhodnuto a zbývalo najít autosalon, který by měl Cee´d s motorem 1.6l jako předváděcí, byl schopen nabídnout zajímavou cenu, o vlastnostech vozu "nemlžit" a poskytnout zkušební jízdu ve všech režimech provozu. Takového se mi v nabídkách zveřejněných na internetu podařilo v Praze zanedlouho najít, projet si předváděcí model vozu s najetými cca 8000 km, který jsem druhý den po "operativní" poradě s rodinou díky nabídnuté velice zajímavé ceně zakoupil.
Popis exteriéru, interiéru a výbavy vozu
Jelikož o daném typu je napsáno jinde již víc než dost, pokusím se vypíchnout, co mě překvapilo jak pozitivně, tak negativně:
- vekovní i vnitřní design hodnotím jako velice zdařilý
- projektorové světlmety pracují na výbornou
- kvalita plastů se nebezpečně přibližuje kvalitě plastů koncernu VW (nedosahuje jí však, je to ale o chlup)
- doporučuji si připlatit za vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka /já jsem to neudělal :)/, v zimě se dost špiní od sněhu, o katastrofu však nejde
- černé vnitřní páčky kliček k otevírání dveří nelze za tmy (např. večer) spolehlivě nahmatat, doporučuji koupit chromované, prodávají-li se
- vrzání schránky spolujezdce bylo vyřešeno podlepením filcem
- po nastartování se bez ohledu na nastavení automaticky zapnou světa a podsvícení ukazatelů, podsvícení však nelze regulovat, dokud páčku ovládání světel nepřepnete vpřed do polohy normálního svícení
- auto nejde nastartovat bez vymáčklé spojky
- spouštění mlhovek je umístěno atypicky ve středu na věnci levé páčky pod volantem, podobné jako u vozů Peugeot
- dveře je nutné zvírat s větší silou, rády se nedovřou
- nadprůměrně je slyšet kamínky odletující od kol (nejde ale o nic strašného)
- při rozjezdech občas zasmrdí spojka, u níž je obtížné nalézt jasný bod záběru
- možnost volby plynulé regulace rychlosti stírání stěračů zejména v momentech kdy prší/neprší je skvělá
Silné stránky
Pružný motor
Čitelný podvozek spolu s ovladatelností vozu
Šestistupňová převodovka
Velmi solidní cena
Deklarovaná záruka
Pozinkovaná karoserie
Dle dostupných informací rovzody motoru hnané řetězem
Překvapivě dobré světla
Slabé stránky
Povrzávající přihrádka spolujezdce
Pro někoho možná vyšší spotřeba (podotýkám jen, že motor ještě není plně zajetý)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Emil Frey - Praha 5 Stodůlky
Prodejce můžu jen vychválit a doporučit. Děkuji za solidní jednání, odborné předvedení vozu i realizaci dohudnuté slevy.
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.4.2010 169 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.5.2010 359 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Kia Ceed (2010) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 8.12.2010 1710 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2009) Majitel: Kokino
Přidáno: 10.8.2012 58 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Kia Ceed (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2008 1510 Majitel 9.78 Uživatelé