Recenze
MG ZR 105 1.4. 76kw
Technické info
Přezdívka auta MG Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:113000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 123 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 304 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3
Popis vozu
Zdravím všechny, po 7 měsících vlastnictví jsem se rozhodl pro sepsání recenze auta, které nikdy v ČR nebylo zrovna tuctovou záležitostí. Auto je zároveň i prvním mnou vlastněným.
Proč zrovna MG?
Někdy v květnu loňského roku ve mně dozrálo přesvědčení, že po 7 letech vlastnění řidičáku a „odřízených“ cca. 150 000 km by to chtělo i něco vlastního. Do té doby jsem jezdil pouze Fabii combi http od rodičů a pak nespočtem „služebních“ vozidel v autopůjčovně, kde jsem pracoval. Auto mělo sloužit hlavně na občasné přiblížení někam po Praze, případně víkendové výlety všude možně a občasnou cestu z Prahy do Ostravy k rodičům.
Počátečním požadavkem byl vlastně jen 5-dveřový hatchback s benzínovým motorem a z výbavy neměla chybět klimatizace. Rozpočet na vozidlo byl nějakých 60 tis. a počítal jsem, že nad tuto částku mě samozřejmě budou čekat i nějaké další investice. Nic většího jsem nechtěl hlavně proto, že s autem občas pojede i přítelkyně a zároveň pohybu auta po městě a tedy i jednoduššímu parkování a dražší auto jsem jako prvotinu nechtěl – navíc bych pak musel řešit i nějaké financování. Prvním adeptem byla Fiesta (2002) a novější s 1.3 motorem. Ta se mi opravdu líbila, nicméně motorově mne to zrovna nenadchlo, to samé i Punto, které je na trhu ojetých vozidel zastoupeno převážně s dvanáctistovkou, která je sice spolehlivá, ale vhodná akorát do města. Kromě těchto jsem prohlédl i nějaká Clia, Xsary a podobně až jsem na internetu narazil na inzerát Roveru 25 a následně i jeho "bratříčka" MG ZR. Samotné MG ZR je vlastně sportovní verzí Roveru 25 od kterého se na první pohled liší sportovnějším vzhledem a pak má oproti němu sportovní podvozek, upravený výfukový systém.
O těchto značkách jsem sice měl nějaké podvědomí, že existují, ale nic dalšího jsem nevěděl. Nicméně mi to nedalo a zaměřil jsem se na ně více. Následně jsem se byl projet v několika kusech a po zjištění, že to minimálně není o nic horší než to ostatní, bylo rozhodnuto, že budu hledat právě tady.
A po několika týdnech jsem narazil právě na své MG. Minimálně v inzerátu odpovídalo přímo mým požadavkům. Nenápadná, ale pěkná šedá metalíza, pět dveří a dokonce i verze po faceliftu, která mi přijde hezčí než ta před ním. Už po telefonu jsem byl upozorněn, že karosářsky to není dokonalé, což se ukázalo i na místě, nicméně jízdně a motorově to pro mne bylo ok. Potřeboval jsem si to promyslet. Po pár dnech a následné domluvě o úpravě ceny, tak aby dle mne odpovídala vzhledu karosérie, bylo rozhodnuto. A tak jsem měl své první vlastní auto.:)
Mé MG ZR bylo vyrobeno v roce 2005 a bylo určeno pro italský trh na kterém až do roku 2013 jezdilo. Má základní motor o objemu 1,4 s výkonem 76 kw. Na základní motorizaci to není špatné. Co se týče výbavy, tak obsahuje 2x airbag, ABS, manuální klimu, přední okna v elektrice, sportovní polokožená sedadla (u řidiče nastavitelné výškově spolu s nastavitelnou bederní částí), kožený volant a hlavice řadicí páky, přední mlhovky a litá šestnáctipalcová kola, dále pak nechybí třeba dálkové centrální zamykání s alarmem – pořád funkční.
Výbava auta je poskládaná poměrně zajímavě. Nepodařilo se mi dohledat standartní výbavu pro italský trh, ale třeba v domovské Velké Británii byly přední mlhovky, kožený volant, dálkové ovládání s alarmem a přední elektrická okna za příplatek – ty byly navíc většinou dodávány i s elektricky nastavitelnými zrcátky, ty se však na mém ZR ovládají manuálně. Samotná zrcátka jsou pak automaticky vyhřívána.
Mezi další výbavu, za kterou si tehdejší zájemce o ZR mohl připlatit je možné jmenovat třeba zadní parkovací senzory, elektricky ovládané střešní okno nebo originální autorádio s CD měničem.
Dá se říct, že co se týče výbavy mého auta, tak má vše potřebné. Super by byl pro mne tempomat a některé kusy ho i mají - nejspíše dodělávaný ( na fórech je i celkem přehledný návod), ale přiznám se, že na toto si zatím moc netroufám.
A jaké tedy je? Rozhodně jiné než většina produkce s podobným rokem výroby. Na autě jde poznat, že samotný základ pocházel už z dřívější doby. Teď budu srovnávat skoro nesrovnatelné. Ale rodiče vlastnili stejně starou Fabii (klidně si můžete doplnit třeba Polo, Punto, Clio atd. se stejným rokem výroby) a tam je prostě ta kultivovanost a lehkost toho auta jinde. Nedokážu to pořádně popsat, jen to prostě řidič na té jízdě cítí. Možná to může být nevýhodou během popojíždění v koloně nebo jízdě úzkými pražskými uličkami, ale jakmile je cesta prázdnější, jedu dynamičtěji tak mi auto pokaždé vyloudí úsměv na rtech a jízda mě prostě baví. Volant klade tu správnou tuhost, auto drží stopu a motor táhne, tak jak má (nad 4 tis. otáček je to už opravdu radost). A to se pořád bavíme o jízdě v rámci rychlostních limitů. Při takové jízdě jde na autě poznat, že mám základní motor a dávala se do něj mimo jiné i „osmnáctistovka“ se 118 kw (dalším možným motorem byla ještě 1,6 s 82kw a 2.0 diesel). Jak už jsem psal, MG má sportovní podvozek, ten je určen spíše pro kvalitní silnici, kde mu nemám co vytknout, jakmile ale narazíte na typickou českou silnici, kde silničáři zapomněli plno záplat, tak se Vám MG odmění neustálým boucháním a poskakováním, dá se říct, že víte o každé díře, která na silnici je. Toto je nejhorší při nízké rychlosti, s jejím zvyšováním se zvyšuje i jistota auta.
Co mne na motoru příjemně překvapilo je jeho spotřeba. Měřím ji podle dotankování posledních necelých 8000 km a nyní jsem na pěkných 7,32 l / 100 km s tím, že se jedná o poměr cca. 65% cesty Ostrava-Praha po dálnici (rychlost 130 km/h podle tacho / 125 podle GPS) a 25% je poskakování po Praze. Zbylých 10% jsou okresky. Možná pro doplnění při tachometrové 130ce motor točí nějakých 3800 ot.
Další kapitolou je interiér. I když je volant nastavitelný jen výškově, tak dobrou pozici za volantem jsem našel snadno a rychle, sportovní sedadla s výrazným bočním vedením jsou z mého pohledu dobrá a ani po 3 a půl hodinové cestě z Prahy do Ostravy mne z nich nic nebolí, z auta je zároveň i dobrý výhled všemi směry. Samotný vzhled přístrojové desky odpovídá době dávno minulé a to i přesto, že mu hodně pomohl facelift, který proběhl v roce 2004 (předtím to byla opravdu hrůza). Horší než vzhled je ale samotné dílenské zpracování. A to všeho. Na typické české silnici se různé povrzávání ozývá ze všech stran a chvílema čekám, jestli někde něco neupadne, samotné slicování plastů je poměrně ledabylé. Jinak má ale interiér dost odkládacích prostor, 12V zásuvka je umístěna na ideální místě u řadící páky a třeba sklopení opěradel zadních sedadel už nemůže být jednodušší (stačí na zadní straně opěradel zatáhnout za páčku a opěradla samy spadnou). Při takto sklopeném opěradle/ch se do auta v pohodě vejdou třeba lyže, nebo jízdní kola (musí být sundáno přední kolo). Jinak co se týká místa na zadních sedadlech, tak při mé výšce 1,85m se za sebe dokážu posadit a takovou cestu bych přežil bez větší úhony.
Posledním mínusem interiéru je jeho utlumení. S tímto však plánuji dodatečně něco udělat.
Tím se dostávám k tomu, co se na autě vlastně už udělalo a co je v plánu.
Za sedm měsíců vlastnictví jsem v servisu řešil akorát drobnou netěsnost motoru (pomohla jen chemie), drhnoucí řazení (vyčištěno), geometrie a doplnění klimy. Svépomocí pak proběhla výměna oleje a filtru. Kromě toho jsem na zimu koupil nové pneu (rozměr 205/50/16, Nokian WR A3) a na začátku prosince 2015 MG úspěšně absolvovalo STK.
Původně jsem měl v plánu udělat i nějaké karosářské věci. Už při koupi byly docela zralé na výměnu oba přední blatníky (oba lemy jsou poškrábané a mají drobné promáčklinky) a dále bylo na autě pár dalších škrábanců. Nicméně než jsem se k tomu dostal, tak MG potkalo na několika parkovištích ne zrovna ohleduplné řidiče. Takže během léta a začátku podzimu mi přibyl poškrábaný pravý zadní roh (místy až na holý plast) a poznačeny jsou i všechny dveře od dveří jiných motoristů (některé více, některé méně). Proto jsem venkovní vzhled zatím neřešil a je to jedna z priorit hned po zimě. Prozatím zvažuji, jestli budu řešit lokálně nebo nebude lepší volbou rovnou celolak.
Další věcí, která mne v tomto roce čeká je výměna spojky – píská spojkové ložisko. Poslední plánovanou položkou je nákup letních pneu.
Možná z celé recenze vypadá, že z auta nejsem úplně nadšený. Je to však způsobeno, že jsem byl vždy zvyklý řídit nová auta, mnohdy prémiových značek a tak i na MG koukám tímto pohledem. Má samozřejmě své mouchy, ale které 11 let staré auto ne? A pokud plánujete koupit levné ojeté auto, tak bych Vám rozhodně doporučil se na značku Rover/MG minimálně podívat. I v ČR existuje komunita lidí, kteří Vám dokáží poradit, napříč republikou jsou i lidé, kteří Vám je mohou servisovat a i jakékoliv doplňky a díly jsou sehnatelné. Jen je vždy neseženete do druhého dne, ale budete muset zabrousit na eBay, čí Amazon, případně si chvíli počkat. A odměnou Vám bude netuctové, jednoduché, spolehlivé a dobře jedoucí auto. Já koupě nelituji.
Recenze a fotky bude postupně dále doplňována.
Silné stránky
jízdní vlastnosti, netuctový vzhled, komunikativní řízení, točivý motor, dobrá spotřeba
Slabé stránky
dílenské zpracování, tvrdý podvozek,
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
v servise řešena jen drobná netěsnost motoru a drhnoucí řazení - v Praze servis p. Maredy - doporučuji, specializuje se na tyto vozy
další věci svépomocí
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
soukromý prodejce
Karta vozu na Rover-club (spotřeby)
Karta vozu, servisní knížka, spotřeby vozu - ve videích odkaz
Novinky v recenzi
MG prodáno
Tak jsem se s MG asi cca. před měsícem rozloučil. Při stavu 135 817 km a najetých cca. 32 000 km za rok a třičtvrtě jsem auto prodal. Průměrná spotřeba se zastavila na nějakých 7,6 l na 100 km.
A co mě k tomu vedlo?
Bohužel se na autě začalo projevovat to, že většnu času strávilo na dálnici D1. Dostal jsem se do bodu, kdy mne čekala výměna brzd, nespíše repase nápravy, výměna spojky a začala zlobit elektronika - nefunkční stahování řidičova okna.
Zároveň nás čeká stěhování dále na západ a představa 10 hodinové cesty ze západní Evropy na Moravu rozhodla, že bude výměna za něco novějšího a většího. - časem se objeví třeba i recenze.
Každopádně noví majitelé se nejspíše budou pokoušet dát MG do výborného stavu, takže věřím, že jim bude dobře sloužit.
Jinak každému, kdo hledá auto na víkendy, výlety a podobně doporučuji si nějaké MG minimálně projet.;)
Přezuto a první větší problém
Tak před dvěma týdny přezuto. Nakonec jsem šel docela do neznáma, byť na doporučení známého, který pneu už minulé léto jezdil. Koupeny Matador MP47 Hectorra 3 v rychlostní variantě Y (pro mé MG úplně zbytečné).Zároveň jsme se rozhodli koupi na auto příčníky a držáky na kola, které byly dnes nainstalovány. Viz. foto v galerii.
Bohužel kromě toho se objevil i první problém. Před 2 týdny jsem se začal potýkat se zvýšeným volnoběhem a pomalým padáním otáček, vše vygradovalo následným samovolným zvyšováním během zařazeného neutrálu.
S pomocí lidí z klubu mi bylo porazeno vyčistit škrtící klapku a volnoběžný ventil - vše relativně čisté, nicméně během toho jsme v motoru zjístil, že mi chybí úplně jedna hadička a motor nasával vzduch i odjinud. Nicméně doteď nechápu, že mohla "odpadnout" takto na obou stranách. (opět foto i v galerii) Nicméně nahrazeno jinou, která byla upravena tak, že je vše již v pořádku. Snad tomu tak na delší dobu zase i zůstane.
Najeto cca. 12 200 km (116 200 celkem).
10000 km, aktualizace recenze, drobnosti, nové pneu
Včera po cestě z práce jsme s MG překonali hranici 10 tis. najetých kilometrů. Podařilo se to za nějakých 8 měsíců přesto, že původně byl tento nájezd zamýšlen jako roční. No nízká cena benzínu a poměrně nízké provozní náklady rozhodly, že tomu bude jinak a do července, kdy jej budu mít rok nejspíš toto číslo o dalších cca. 5 tis. kilometrů naroste.
Pozitivní je, že během této doby jsem nemusel řešit žádný technický problém a neobjevil se ani žádný náznak toho, že by měl nastat – „klep, klep na dřevo“. Jen spojkové ložisko se občas ozývá, takže výměně spojky se v průběhu roku asi nevyhnu.
Drobný servisní úkon jsem musel provést ale i v probíhajícím měsíci. Na konci února mi přestala svítit žárovka podsvícení rychloměru a otáčkoměru. Celkem jsou 3 a praskla zrovna prostřední, která osvětluje otáčkoměr 5-8 tis. otáček (nedůležité), ale hlavně na rychloměru rychlost cca. 0 – 80 km/h což už problém byl. Drobný problém byl zjistit, jaký typ žárovky je potřeba, ale i to se nakonec nějak podařilo a tak po příjezdu k rodičům na Moravu, kde mám alespoň trochu servisní zázemí (v Praze na parkovišti sídliště se mi to rozdělávat nechtělo) jsem se do toho dal. Samotná kryt kapličky přístrojů drží na 4 šroubcích, po jeho odmontování je potřeba povolení dalších 4, aby šla vytáhnout úplně ven. Žárovky jsem rovnou koupil všechny 3, nicméně při výměně se ukázalo, že sice byla žárovka prasklá, ale zároveň byla trochu poškozena její patice a tak opět 1 ze 3 nových nesvítí. Vyřešil jsem to tedy alespoň tak, že nesvítící je teď rychloměr od 140 km/h nahoru a palivoměr a budu se k tomu muset ještě vrátit. Když už jsem se v palubní desce vrtal, tak jsem rovnou vyměnil kabinový filtr, který je umístěn za schránkou spolujezdce. Do galerie jsem přidal pár fotek z obou výměn.
Jinak mne v nejbližších týdnech čeká koupě letních pneu. Rozměr 205/50 R16 není bohužel úplně obvyklý, takže výběr není dokonalý a ani finančně bych do toho nechtěl dávat nějaké nadměrné částky (na druhou stranu se nechci zabít). Takže kdyby někdo měl tip na nějakou ověřenou pneu s dobrým poměrem cena/výkon/užitek (ideálně ne moc hlučná), tak budu jen rád. Prozatím přemýšlím hlavně nad Hankook K115.
Jinak v samotné recenzi jsem doplnil pár věcí a opravil několik chyb, které jsem poprvé přehlédl.
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: MG ZR 105 1.4. 76kw
- Re: Re: Re: Re: MG - malá britská raketka 28.02.2016 20:24 ericn
- Re: Re: Re: MG - malá britská raketka 28.02.2016 20:12 tommas
- Re: Re: MG - malá britská raketka 28.02.2016 17:38 ericn
- Re: MG - malá britská raketka 28.02.2016 16:21 tommas
- MG - malá britská raketka 27.02.2016 13:31 ericn
- Re: MG 26.02.2016 23:30 tommas
- MG 26.02.2016 17:04 Beekey
Další vozy značky MG
-
MG ZS (2003) Majitel: Pegas
Přidáno: 27.4.2010 3910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
MG F (1997) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011 37 Majitel 9.89 Uživatelé
-
MG F (1998) Majitel: Dendy
Přidáno: 29.5.2007 239 Majitel 9.87 Uživatelé
-
MG TF (2002) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 8.11.2017 09 Majitel 9.67 Uživatelé
-
MG TF (2004) Majitel: LEDprojekty
Přidáno: 11.6.2016 39 Majitel 9.59 Uživatelé