Recenze
Škoda Octavia 1,2 TSI Ambiente
Technické info
Přezdívka auta tichošlápek Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 1455 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1
Popis vozu
Po dvouleté známosti s ojetou Škodou Fabií, která poslední dobou začala zlobit a objevovaly se opakovaně tytéž chyby, jsem se rozhodl dát Fabii k turkovi a začal jsem se ohlížet po novém voze. Původně jsem měl spadeno na další Fabii, tentokrát II generace a v provedení Kombi, ale mezi ojetými vozy v autosalonu Auto Hlaváček jsem zahlídl tuto Škodu Octavii. Zalíbila se mi, výbava byla oproti nabízeným Fabiím úplně někde jinde, 3 roky jeté vozidlo s optimálním množstvím najetých kilometrů se servisní historií. Slovo dalo slovo a začaly se psát naše společné dějiny :)
-=Interiér=-
Přestože jsem ještě chlapeckých let, jsem docela čahoun a nasoukat 193cm výšky do přičáplého auta je problém. Octa ale není ten případ. Prvních pár dní jsem sice měl problém s vystupování > okopal jsem si dveře a sedačku na mohutných plastech, ale optimalizace výškově stavitelného sedáku to spravila. Hlava má dostatek místa, tělo sedí krásně v sedačkách i když tomu člověk trochu tne a šlape motoru po krku. Kolena netrpí, pro nohy je místa relativně dost, loketní opěrka naprostý luxus, možná by mohla mít ve své nejvyšší poloze ještě o 1 nebo 2 zuby navíc a mohla by jít vysunout ještě o cenťák dopředu. Oproti nhočimingům (zkušenost Chevrolet Aveo, Toyota Auris a Verso, Mitsubishi Colt) nemá Octa (ani FII) pitomě široký sloupek, za který se občas rádi schovávají cyklisti, chodci a jiní sebevražední tvorové. Drobnosti jako spousta odkladacích prostor, kapsy na 1,5l lahve, vyhřívaná sedadla, klima, spona na parkovačky na čelním skle, výškově stavitelné sedačky, výfuk klimy i vzadu,...... a spousta jiného dělá člověku JEN a JEN radost. Za mě interiér nemá chybu!
-=Kufr=-
LUXUS! Obří prostor, perfektně řešené plato, které jde schovat za zadní sedadla. Určitě si každý vybaví, jak staré felicie, fábie a jiné než koncernové vozy nemají dořešeno, kam s platem, když člověk nepočítá s nadměrným nákladem a má plné auto a plato prostě nemá kam dát. Osobně mi chybí síťový program, který by zabránil "vybalování" nákupů, šanonů a jiných drobností za jízdy. O ceně zdvojené podlahy při dodělávce se ani nezmiňuji.
-=Audio=-
2 DIN Swing s možností ladění je trefa do černého + už z výroby docela slušné repro. Zvuk je OK. Konečně někoho napadlo udělat i vstup jinak než CD > AUX. Ale na USB se zapomnělo, což je dost velký nedostatek v době, kdy člověk koupí 1TB disk do 2k zlatých :-/ Osobně hudbou dost žiju a ticho mi v autě vadí, ale zde jsem až na zmíněné USB spokojen.
-=Motor=-
Zvažoval jsem hodně, octa je relativně těžké auto a z motorizace 1,2 jsem měl strach. Naštěstí turbo žene auto vpřed a jízda není nudná. Samozřejmě na závodění a výhry sprintů to není. Na denní dojíždění 10km ráno do práce, do 10 km po městě po práci a 10 km domů to ale plní svůj účel. A člověk s tím nemá strach vyjet v dny pracovního volna někam dál, protože i cestování po dálnici je s tímhle autem radost.
-=Look vozu a exteriér=-
Líbí se mi. Proti NEfaceliftové verzi se mi líbí víc. Jsou zastánci rovných světel u OII, mi osobně se ty kapkovité tvary líbí víc. Miluju na tom autě tu prdel s odrazkama, ta je podle mého šíleně povedená. Směrovky ve zpětných zrcadlech mi příjdou jako praktická věc. Můj model má i šikovnou barvu a špína z toho na první pohled tak neleze. Mlhovky už jsou dnes klasika, světla pro denní svícení se montují taky už do každého druhého auta. Osobně nevyužívám, ale jsou tu :)
-=Plány=-
- Pohrávám si s myšlenkou, že nechám tónovat skla. Ale odpudivá cena mi tuhle myšlenku docela protiví :) Uvidíme
- Jsem hračička, takže mooožná, když bude výjimečný budget, dokoupím lišty prahů.
- Určitě se chystám implemetovat lapače nečistot. Po zkušenosti z FI už nikdy rez v prahu! :)
Silné stránky
+ Silné stránky jsem objevil hned při první jízdě. Překvapil mě výkon, který v autě s motorizací 1,2 kupodivu je.
+ Brzdy dělají svou práci dobře a auto je pohotové.
+ Při klidné a plynulé jízdě mě neustále překvapuje spotřeba, která je počítačově na hodnotě mezi 5,5 - 7,1 litry. Po přepočtení dle tankování je spotřeba cca 6,7, což je s dnešní cenou benzínu super zpráva.
+ Osobně mě těší, že auto není slyšet. V kabině je ticho! To však jen do té doby, kdy se pustí audio, které škodovka dělá dle mého soudu moc dobře.
Slabé stránky
- Bohužel pro mé ročníky, auto je na dálnici lenivější. A kdykoliv mu řidič šlape po krku, proveví se to neskutečně na spotřebě!
- Motorizace 1,2 TSI je bohužel již z výroby také "okradena" o oplastování motoru, který v celé té kastli tak nějak "zapadl do kouta" a nabízí se tím tak příležitost pro kuny a jinou havěť, která by si v motoru chtěla dělat domečky.
- absence aretace loketní opěrky a nastavení polohovatelnosti hlavové opěrky vpřed a dozadu.
- nemožnost zvednout stěrače od skla bez otevření kapoty
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto Hlaváček Olomouc - bez problémů!
Auto Samohýl Olomouc - bez problémů!
-výměna brzdovky, objednávka plaketky řadící páky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Za naše setkání a soužití vděčím Auto Hlaváček Olomouc, kde vykoupili můj starý vůz, kývli na financování z jiné než jimi nabízené společnosti, vše v rychlosti připravili, předali papíry k přihlášení vozidla a zacházeli s úctou a profesionálním přístupem. Taky mi vysvětlili nejzákladnější vychytávky vozu, jejichž výčet je v porovnání s předchozí Fabii z roku 2001 téměř nevyčerpatelný :)
Novinky v recenzi
Nové znaky
V souvislosti s lakováním jsem se rozhodl nechat si dopředu a dozadu nalepit nové znaky. Takže tam jsou. A aby to venku bylo hezky pěkně komplet, tak jsem koupil i nové misky do středů kol. Celkem prča asi za 800,- v cashi. Ale je to prímový :)
Jarní generálka
Zima (resp. zimní okolnosti) se podepsaly na kráse a kondici vozítka a tak se událo pár změn. Především bylo nutno vyměnit napájecí kabely (2ks, ceníková cena jednoho cca 900,-), protože je rozežrala u sousedů Slováků slovenská kuna. Kabely procvakané, že z toho bylo poznat i její zuby moudrosti a nepravidelné navštěvování ortodontické ordinace.
Další sranda byla lakování částí karoserie, které byly vydřené až do "kůže" a krev tekla jak z prasete. Stejně tak tekly i prachy z účtu. Nesnáším zimu :-/ :D
První dovča
Tak jsme s tichošlapem dali první dovču, zatím teda jen v Chorvatsku. Spotřeba krásných 6,4, najeto něco přes 2.300 km, pohodlíčko, kufry se nám všem vlezly, supr anti kontra multi spokojenost.
Opět nějaký agent dement
Takhle v neděli na koupališti, vracím se na parking a už z dálky vidím černou šmouhu na kufru. Tak příjdu blíž, černou šmouhu začnu prstem "čistit" a pod šmouhou promáčklina a podřený lak :( Začínám zvažovat, že si snížím na pojistce spoluúčast a každou takovouhle hovadinku budu nechávat spravovat, "páč to fakt není možný" :(
Cyklovýlet
V garáži mi už druhý rok zavazí jízdní kolo a moc parády si neužilo. Rozhodli jsme se proto s kámošem kola nacpat do auta a podniknout výlet do hor. Po sklopení sedaček a sundání předních kol na jízdním kole se bez problému 2 kola vešla na sebe. Vešla by asi i 3 a 3. osoba dozadu, vyzkoušíme možná příště :)
Novinky z jara
Doplněno hodnocení, přidáno pár "jarních" fotek :0)
Dále jsme pořídili nové přední stěračem protože ty staré už dělaly mapy a při jízdě v noci na ně nebylo spolehnutí.
Odřený bok
Kobyla má malý bok --- ne, tohle není ten příběh :-/
Na parkovišti mi nějaký dobrák odřel zadní část auta. Docela nešikovně, na takovém pitomém místě. Ptal jsem se na opravu a bylo by to tak na 2000,- Když jsem ale auto procházel, když bylo čisté, zjistil jsem, že to není jediná taková vada na kráse a tak to asi nebudu řešit. Do základu to není, reznout to dle vyjádření lakýry nebude. No každopádně se mění moje myšlení v parkování. Raději se projdu a nechám auto v místech, kde se idioti, co k autům nemají vztah, nervou.
Lapače nečistot
Tak jsem investoval asi 600 korun do lapačů nečistot. Škoda prodává lapače classic a style. Rozdíl je především v zaoblení plastů. Práce je asi tak na hodinku a výměnu doporučuji všem. V podběhu se za kobercovou obložkou totiž skrývalo překvapení v podobě asi 800g hlíny, listí a jehličí, které předpokládám s venkovní vlhkostí a působením různých přírodních vlivů zajišťuje ideální podmínky pro vznik plísní a rzi. Vyplatí se to!!
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé