Recenze
Technické info
Přezdívka auta prius Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 5200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4
Popis vozu
***pokud vas zarazi nizke hodnoceni vozu, tak je to tim, ze jsem oslik a po koupi vozu jsem ho sem zaregistroval jen s ilustracni fotkou z webu a infomraci, ze jsem vuz prave poridil. Dva uzivatele me za to odmenili timto hodnocenim. Tak snad se to case zlepsi.***
Priuse jsem zakoupil před mám 3 lety a najezdil v něm 70 tis. km. A i když to nemám zcela ve zvyku, rozhodl jsem se napsat své postřehy pro případné zájemce o pořízení tohoto vozu.
Můj Prius není nejmladší 8/2009 a nemá nejmenší nájezd. (160.000 při koupi; nyní 235.000km). Nicméně v kondici je výjímečné a jeho předchozí majitel tvrdil, že je to nejrychlejší Prius III, kterého řídíl (asi stojí za zmínku, že to byl jeho 10. Prius a jedná se o člověka znalého - viz. forum Toyota, pod přezdívkou Námořník).
První postřehy krátce po koupi:
když jsem vozidlo zakoupil a vezl z Prahy do Brna, tak jsem byl překvapen jeho prostorností a pohodlností při řízení a agilitou jet. Nicméně, hlavně bych si naliskal, protože místo věnování se řízení jsem neustále hypnotizoval digitální displej s všemi těmi grafíky a ukazateli...no je to spíše jako videohra a řízení je zde maximálně gamifikováno. Ani po 7.000 mě to neomrzelo a pořád na to čumím.
Jedná se o moje osobní auto a pořídil jsem si jej při změně zaměstnání.
Předesílám, že doposud jsem jezdil služebními, především koncernovými vozy (Škoda Octavia, Audi A6, VW Passat). Vše se silnými TDI a velmi dobrou výbavou. Moje srovnání tedy nejčastěji míří na VW Passat B7 2.0 TDI.
A protože nyní je vozidlo v mém vlastnictví a každý den dojíždím do práce (denně 100km více méně po dálnici), tak hrála roli ekonomika a spolehlivost. Cíl byl tedy jasný: auto co "žere" jako TDI a přitom není tak nákladné. Moje zkušenost s koncernovými TDI byla horší čím novější byl vůz. (všechny vozy byly služební a nové, servisované pouze v autorizovaném servisu).
No a po delším bádání mi v matici Spotreba/Spolehlivost zůstal Prius – tak uvidíme :-)
Po třech letech:
- Tak už vidím, že má analýza byla správná. Prius je skutečně velmi nízko nákladové vozidlo.
A teď trochu toho popisu:
jízdní vlastnosti:
- 17" kola vypadají sice pěkně, ale auto po silnice trochu tancuje a člověk musí trochu hlídat, kam chce jet. Pokud jsem správně pochopil, tak lze řešit jinou geometrií kol, než je od výrobce (viz. Toyota forum). Také na pohodlí se to trochu podepíše. Chápu proč většina řidičů obouvá 15”.
- auto nedává téměř žádnou zpětnou vazbu a je to jako řídit parník. Pěkně jede a akceleruje, ale protože neřadí, tak prostě slyšíte jen hučení a nějak mi podvědomě chybí to húúú-cvak-húúú...to že auto zrychluje poznáte jen podle digitálek v headup displeji a tím že zhasne kontrolka EKO :-)
- naopak když se brzdí, tak je to jako v trolejbuse: rekuperace = pískání/bzučení...ale kupodivu to mi nevadí
- Prius není dělaný na nějaké velké závodění, ale když jsem párkrát vletěl do zatáčky trochu rychleji, tak ji vykroužil pěkně a jistě - ale prostě tam chybí ta odezva (v passatu jsem se cítil jistěji)
komfort:
- sedačky jsou vážně pohodlné a neunavý ani na dlouhé cestě. Odkládacích prostor je dostatek a vše je tak nějak “po ruce”, chce to chvíli cviku, zejména pokud přecházíte z koncernu, ale jinak není moc co vytknout. Snad jen umístěnií zásuvky pod tunelem palubní desky je trohu zvláštní, ale zase tam nelezete každý den, že?
ekonomika:
- tak ja je prostě neuvěřitelná, nejenom že prius prostě málo “žere”, ale ten servis! Ten prostě není!! Jako ano, pravidelná výměna oleje a filtrů (dělám co 12tis. Km), ale jinak se prostě nic nerozbijí, nelítá, neupadává, neucpává, atp. Jednoduchá koncepce motoru a převodovky způsobuje, že se jí všechny neduhy vyhýbají. Nemá rozvody, alternator, turbo, starter, takové ty běžné věci, které mechanika nikdy nezklamou. 😊
Auto mám 3 roky v rozmezí km 160 - 235tis. Km a v podstatě jsem měnil pouze běžnou baterku, vzperu patych dveri a žárovky. Jednou také brzdy, ale jelikož auto při správné jízdě významně rekuperuje, tak na brzdy se zas tak často nedostane. Čímž se výrazně zvyšuje interval nutné výměny.
A o podvozku zatím take nevím, že by si nějaký díl zasloužil vyměnit => prostě Toyota opravdu umí “nesmrtelná” auta.
Souhrn:
I přesto, že auto nevyužívám zrovna způsobem, pro který bylo vyrobeno – tedy zejména městský provoz, ale přesně způsobem opačným. Musím konstatovat, že to byla dobrá volba. I když najezdím 85-90% cesty po dálnici, kdy hybrid přichází o svou hlavní výhodu, tak i tak plní auto očekávání. Stále nízká spotřeba a spolehlivost. No a když jedu město a okolí, tak to je za hubičku. Prostoru dost, koukatelné to pořád ještě je no a navíc, Priusy se nekradou 😉
Silné stránky
ekonomický provoz
prostornost
pohodlnost řidiče
technika
Slabé stránky
nízký dojezd na nádrž (cca 750km)
horší akustika při plné akceleraci
dělený kufr
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
08/2020: po trech letech a 70.000km pouze 2x zarovka osvetleni RZ a nova baterka (ta klasicka co je v kazdem aute, a ANO ta originalni z vyroby vydrzela 10 let a 230.000km!)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
perfektní - pokud jetého Priuse, tak od Namornika z Toyota fora...
Novinky v recenzi
live long and prosper 🖖
Dozrál čas vyzkoušet si také jiného hybrida a podívat se jak to umí v Lexusu. Proto dostal Prius nového majitele - Fotomajora z Toyota klubu. Nemám pochybnosti, že bude dobře a spolehlivě sloužit. Tak snad je přeju, ať přinese i spoustu zážitků z cest.
Přidat názorDiskuse: Toyota Prius
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Toyota Prius
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: hamire
Přidáno: 28.3.2010 5610 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: PALO-Prius
Přidáno: 17.8.2014 4410 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Toyota Prius (2012) Majitel: Invisible
Přidáno: 20.12.2015 399 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Toyota Prius (2012) Majitel: Břetislav Karpíšek
Přidáno: 26.7.2022 1010 Majitel 0.00 Uživatelé