Recenze
Fiat 500L 1,4 T-jet 88kw plus
Technické info
Přezdívka auta Shrek Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jelikož nám dosloužilo rodinné vozítko (Ford Focus 1,8 tdci), respektive jsme za poslední rok do něj nevratně "uložili" asi 60 tisíc a stejně bylo t. č. opět nepojízdné (vstřiky), tak jsme se rozhodli pro radikální krok a to obměnit vozový park. S manželkou jsme se shodli, že ojetinu již ne a že raději "levný" nový vůz. První volba padla na Dacana (Dacie), neb se nám opravdu nechtělo investovat horentní sumy..v širším rozhledu jsme se ještě dívali na Ford Tourneo, či opět Ford Focus kombi, popřípadě Fiat Tipo kombi. Musím říct, že Tipo v kombíku se mi na pohled moc líbilo a cena byla v rámci možností taky přijatelná. Ale při předváděcí jizdě jsem zjistil, že co je hezké zvenku, není už tak pro mě praktické uvnitř. Při mé výšce 188cm jsem se cítil ve voze dosti stísněně a o sezení vzadu ani nemluvím, hlavou jsem se dotýkal stropu. Tak jsem jen tak ze zvědavosti usedl v autosalónu do jakéhosi malého kulatého vozítka Fiat a hle...všude kolem mě prostor, vpravo, vlevo, nad hlavou, na nohy, do lýtka mě netlačil žádný středový tunel...tak jsem si zkusil sednout dozadu a tam bylo místa snad ještě víc....prostorem jsem byl nadšen, akorát kufr byl menší..tak jsem říkal škoda..pan prodejce ovšem podotkl, že se to dělá i v delší verzi ....tím mi nasadil velkého brouka do hlavy! Tak jsem začal vyhledávat info o Fiatu 500l living a nestačil jsem se divit, jak mi mohlo takové úžasné vozítku za vcelku rozumnou cenu (myslím akční cenu, nikoliv ceníkovou) ujít pozornosti. Uživatelské recenze byly pozitivní a tak jsme se s manželkou rozhodli, že si Livinga pořídíme! Vzhledem k cenám jsme se původně domluvili na 1,4 atmosféře, říkali jsme si, v jednoduchosti je síla...už bychom bývali poslali zálohovou fakturu, ale prodejce se asi o 2 dny opozdil se zasláním a mě to nedalo a tak jsem ještě hledal na internetu a našel nově vložený inzerát na Livinga 1,4 T-jet ..no a vzhledem k tomu, že se po telefonické domluvě podařilo sjednat pro nás velice zajímavou cenu, tak jsme si "plácli" a nakonec pořídili Livinga 1,4 T-jet plus...vzhledem k tomu, že to byl skladový vůz, tak jsme neřešili výbavu, či barvu. Denim modrou bych si asi dobrovolně nevybral, ale na druhou stranu aspoň není auto zbytečně nápadné..k výbavě plus bylo navíc v ceně elektrické stahování zadních oken, 17" lité kola (letní, na zimu jsem nechal obout 16"), loketní opěrka a rezervní dojezdové kolo.
Silné stránky
Velikost zvenku x prostor uvnitř...
Slabé stránky
Zatím, byť je ještě brzy na konečné soudy, trochu vyšší spotřeba než jsem očekával.
První nádrž, víceméně cesta z Prahy na Moravu z 90% mimo dálnici a motor šetřen PP 6,6 a skutečná 6,9l (na Vervu 100).
Druhá nádrž město 60%, mimo město 40% kratší popojíďky - PP 7,5l a skutečná dost mimo 8,5l !!(Efecta 95).
Třetí nádrž cca 50% dálnice rychlost cca 120km + 50% spíše město - PP 7,2l vs. skutečná 7,9l(Efecta 95)..takže jsem zvědav, kam se to bude ubírat.
No cca po 2300km je PP 7,1, ale reálná kolem 8l, což mi tedy přijde jako dost..dost jako odchylka a dost jako deklarovaná spotřeba...možná kdyby člověk jezdil jako páprda s kloboukem, tak se dostane někam kolem sedmi, sedmi a půl...těžko říct...ale asi je to daň za relativně jednoduchej motor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/994351.html
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Při přejezdu nerovností lehce drncá "něco" v kufru, ale vypadá to jen na roletku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
NH Car Praha, na všem na čem jsme se domluvili, klaplo bez problémů a bez průtahů.
Novinky v recenzi
2. garanční prohlídka
Po 29583km provedena druhá garanční prohlídka. Vyměněny filtry, olej, dezinfekce klimatizace plus svíčky. Cena bez pár korun 8.000,-. Drobná úprava lehce odstávající lišty dveří. Při koupi jsem při představě, že menší přihrádka je klimatizovaná..je s podivem, že jsem si o loňském létě nevšiml, že přihrádka nechladí..letos jsem zjistil, že je tam sice příprava s kolínkem, nicméně na okruh klimatizace to není připojeno..tak jsem se na to ptal a ani technik nebyl úplně schopen vysvětlit, proč to oje verze nemá, když starší verze to v té samé výbavě měli..těžko říci, zda se postupem let šetří a již se to ve verzi "plus" nenabízí?!
Po 1. roce a 18.500km
22.11. 2019 s námi Fiátek strávil první rok a najel cca 18500km. Myslím, že jsme si na sebe postupně zvykli. Co se týče prostoru a variability, tak v zásadě nemám výtku. Prostoru opravdu ve všech směrech dosytosti (a tom mám 188cm), posuvné zadní sedadla jsou moc fajn. Co bych snesl na víc a myslím si, že by to snad mělo být u všech aut standard, tak je "průvlak" v zadním prostředním sedadle na lyže, či jiné dlouhé předměty. Bohužel tu není.
Motor ... 1,4 T-jet 88kw je dostatečná motorizace pro toto auto a naše potřeby. Na běžnou jízdu jak po městě, tak silnici mimo město, či dálnici, v pohodě stačí. Předjíždět se s tím taky dá. Je fakt, že atmosféra 1,4 je na toto auto dost slabá. Takže jsme rádi, že jsme si nakonec vybrali tuto silnější variantu. Myslím, že by nám jinak koníci citelně chyběli.
Spotřeba, to je asi jediná věc, co mi na tomto autě moc nevoní. Nečekal jsem zázraky (no vlastně asi čekal..), ale doufal jsem, že se průměrná spotřeba bude pohybovat o litr méně..po roce používání je průměr 7,8 l/100km. Je fakt, že jezdíme ponejvíce kratší trasy cca do 12km, ale i na dálky se tomu pod 7l moc nechce. Jasně, je to krabice, starej nepřímo vstřik...co by člověk chtěl..
Závady.. po cca 3500 km svítila kontrolka motoru, odstraněno výměnou nějakého potenciometru na pédálu či co, kontrolka už nesvítí .., dále se mi párkrát stalo, že nešlo odemknout auto dálkovým ovladačem, po odemčení klíčem, šlo ihned zamknout i odemknout dálkových ovladačem bez problému, jak má.., dále přestalo fungovat automatické zamykání dveří při rozjezdu (zatím jsem neřešil v servisu), potom jedna zpuchřelá hadice v motorovém prostoru - objednáno v servisu, ale zatím nebyl čas vyměnit. Jinak krom pár drobných šrámů z provozu na parkovištích ve ok.
A mám pocit, že se mi auto začalo i líbit....
1. garanční prohlídka
Po 14.935km provedena první garanční prohlídka a to 4.9. 2019.
Vyměněny klasicky filtry (olejový, vzduchový) + olej + dezinfekce klimatizace za 4.633,-.
Zkušenosti po 3,5 měsících a 5000km
Najeto cca 5400km. Při cca 3200km začali svítit různé žluté kontrolky. Návštěva autoservisu Auto Rolný v Olomouci. Popsána závada eBOD, údajně špatný potenciometr na plynovém pedálu, vyměněn bez problémů v rámci záruky. Od té doby zatím nic, co nemá svítit, nesvítí. Auto pocitově ožilo. Spotřeba přes zimu na krátké trasy do cc 12km včetně města, časté zastávky 8 - 8,5l/100km, na delší trasy bez couráni po městě 6,2 - 7,5l/100 km. Dosavadní průměr dle spritmonitoru 8,0l/100km.
Další vozy Fiat 500L
-
Fiat 500L (2014) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 6.2.2016 169 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat 500L (2013) Majitel: Mirda78
Přidáno: 16.1.2015 1410 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat 500L (2013) Majitel: Desmotom
Přidáno: 9.4.2015 310 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Fiat 500L (2014) Majitel: Bican
Přidáno: 2.6.2015 69 Majitel 7.92 Uživatelé
-
Fiat 500L (2016) Majitel: rubus32
Přidáno: 23.8.2016 228 Majitel 9.82 Uživatelé