Recenze
Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4 Elegance
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 / 100 * kroutící moment [Nm]: 250 / 310 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.6 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Po 2letém užívání i30 a následné změně zaměstnání jsem potřeboval vůz s aspoň pseudo náhonem 4x4 ( oni u nás ti silničáři pluží přesně 30 min potom co člověk potřebuje jet...).
Takže 4x4 bylo základním požadavkem a vzhledem k tomu, že jsem nepodlehl módě SUV tak jsem hledal mezi sedany/kombi nížší střední až střední třídy.
Takže ve výběru byli:
VW Passat 2.0 FSI
Škoda Octavia 2,0 FSI/ 1.9TDI
Subaru Legacy 2.0 - 2.5
No a vzhledem k tomu, že servis subaru mám daleko a 2.0FSI je jako šafránu, natož s 4x4 tak mi nyní v garáži parkuje Octa II s ingotem jménem TDI pod kapotou :)
No popisovat obecně co je octa kombi zač by bylo jako nošení dříví do lesa, tak jen pár věcí:
Škoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 Elegance, černá metalíza, něco z výbavy:
E0A = Žádné akční provedení
1D0 = Bez závěsného zařízení
5SL = Vnější zpětné zrcátko vlevo, asferické
5RQ = Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
1KF = Kotoučové brzdy zadní
6FB = Vnější zpětné zrcátko v barvě vozu
1AT = Elektronický program stability ESP
3FA = Bez střešního okna (plná střecha)
1N3 = Řízení s posilovačem se závislostí posilovacího účinku na rychlosti Servotronic
1NL = Se zakrytím pro kola z lehké slitiny
HH7 = Pneumatiky 205/55 R16 91V
4UF = Airbag řidiče a spolujezdce s vypínáním airbagu spolujezdce
4R4 = Elektrické ovládání oken s pojistkou proti sevření
B03 = Země typových zkoušek-ČESKÁ REPUBLIKA
3QT = 3-bodový samonavíjecí bezp. pás vpředu, s přitahovačem, výškově nastavitelný
4X1 = Boční airbag vpředu
4A3 = Vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací
8L3 = Střešní anténa
J0N = Baterie 330A (61Ah)
7AA = Imobilizér elektronický
8GU = Alternátor 140A
6Y0 = Bez varov. zaříz. překročení rychlosti
9AK = Climatronic s regulací vzduchu, bez freonů
8RM = 8 reproduktorů (pasivní)
7Q0 = Bez navigačního přístroje
8YH = Rádio verze 1
8QL = Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu
8X0 = Bez omývacího zařízení světlometu
4K3 = Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a safesystémem
B03 = Země typových zkoušek-ČESKÁ REPUBLIKA
G02 = Tlumení přední
QN2 = Zásuvka pod pravou přední sedačkou
3L3 = Mechanické výškové seřizování obou předních sedadel
9P1 = S kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu
7X0 = Bez pomocného parkovacího zařízení
9W0 = Bez přípravy/vestavby autotelefonu
8WB = Mlhové přední světlomety
7A0 = Bez přípravy/vestavby CD-měniče
3GA = Bez nákladové podlahy
QG1 = Prodloužený servisní interval
0GG = Exhalační předpis EU4
L61 = Okruh pérování 61
7P4 = Bederní opěra v předních sedadlech, ručně nastavitelná
F0A = Žádné zvláštní vozidlo, standardní provedení
3S2 = Střešní nosič - černý
2UB = Provedení pro špatné cesty
Co se mi nejvíc líbí je tempomat, no mám ho poprvé, takže asi tak :) Jinak je to taková rozumná výbava, jedno z mála co bych ocenil navíc, je kožený volant, ideálně s ovládáním audia ( u i30 jsem si na to zvykl).
Jinak se asi vyrojí dotazy, proč jsem zánovní i30 vyměnil za jetou octu, no i30 není špatné auto a v druhé generaci se už ostatním vyrovnala/předčila, ale prostě jsem potřeboval 4x4 a s borou, která byla před i30 jsem byl spokojen více než s i30...
Silné stránky
- 4x4 (ikdyž haldex tak pro mne stačí)
- 1.9 TDI ( spotřeba, spolehlivost)
- hned po usednutí člověk ví co kde je
- 6-ti kvalt (přesný a dobře odstupňovaný)
- dostupné díly z aftermarketu
Slabé stránky
- 1.9 TDI (no hřmotný je i přes více tlumících materiálu oproti 1.generaci octy)
- absolutně nezábavné jízdní vlastnosti ( ale to se dalo čekat že? :) )
- horší tlumení nerovností, ale to všechny O II
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi proveden základní servis: olej, filtry, olej haldex, brzdová kapalina, klima - suma sumárum za 5000 Kč.
Jinak auto má novou 2hmotu, takže jeden potencionální drahý díl je nový, stejně tak i rozvody jsou doložené.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno přes prostředníka, který našel vůz dle zadání a zároveň sehnal kupce na můj stávající... takže i30 jsem přijel a za hodinu Octou odjel :)
Bohužel kvůli super registrům ještě není hotové přehlášení :(
Novinky v recenzi
Tak nějak ta aktualizace, oktávka dostala nové zimní botky, matadorky mp59 (po 30tkm zbývalo 5mm vzorku ) dosloužili a moje zvědavost mi nedala a od dob favorita poprvé jsem koupil protektory s tím, že pokud to nebude ono tak se prostě hned nahradí novými pneu. Protektory jsou od fa Radburg, vzorek design A3 od michelinu. Heh, prvních pár km jsem byl celkem zděšen, jak auto plavalo atd, ale jak se o pár km později ukázalo, bylo to tím "přepravním" olejovitým nástřikem, teď už je to ok. Co do zpracování, jde poznat, že jsou to protektory, navazování vzorku není na desetiny milimetru přesné, co překvapilo je potřebné závaží, které bylo použito při vyvažování, nejvíce bylo na kolo 50g, což je ok, zvláště při starších discích atd. Jinak auto slouží jak má, 230tkm, jediný neduh co se bude muset hned řešit je to, že opět odešel modul blinkrů v zrcátku u řidiče...
Tak odkrouceno 230tkm + zkušenost 2.0TFSI
Tak pohřebáček se přehoupl přes 230tkm, zatím bez poruch, pouze běžný servis, jediná vada, utíká chladící médium z klimy, no s ohledem na to jak ji používám, to moc neřeším. Aktuálně brouzdím silnice superbem z půjčovny, jelikož mne čeká pár služebních cest a musím říct, že ta kombinace 2.0TFSI+DSG je hodně návyková záležitost, k pohřebáčku se bude těžko vracet :D
Přezuto
Takže dnes přezuta první část aut v rodině, octávka mezi nima. Na svou poslední sezónu nastoupily Matadorky MP59, jsem s nimi spokojen, ale už nejsou to co za mlada a po najetých 22000km na nich je 5,5-6mm vzorku. Co mě potěšilo, že tentokrát nebyl problém se sundáním zadních kol, zatím vždy byly chytnuté a muselo se je "urvat" na povolených šroubech. Takže tedy přebroušení a přestříkání nábojů zabralo. ťuk ťuk
Na prodej Peugeot 2O6 HDi
Kdyby měl někdo zájem o přibližovadlo mé drahé polovičky.. nástupce (nissan juke) už je v garáži, takže tento zbytečně zahálí a službu ještě udělá..
http://auto.bazos.cz/inzerat/47964954/Prodam-Peugeot-206-14-HDi.php
215000km
Tak najeto 215tkm, minulý týden dostalo auto roční servis, navíc proběhla výměna rozvodů a pumpy, vše INA. U oleje jsem přešel na 5W40, interval stále max. 15tkm/rok. Zima absolvována bez problémů, jen ty matadorky s 5,5mm už nejsou to co zamlada... Na léto opět nahozeny 16", takže komfort šel trochu dolů. Spotřeba za zimní období dle tankování 6,0l/100km.
200000 km + drobnosti
Tak auto překročilo metu 200tkm (dle tacho, ale tak budeme tomu věřit) stalo se tak 1 km od krematoria, že by signál? :D Ve 220tkm plánuji udělat rozvody, jinak od poslední novinky se událo toto:
- průměrná spotřeba za posledních 10tkm - 5,7l/100km
- absolvován klasický roční/15tkm servis, olej opět 5w30 dle VW 507.00 - spotřeba mezi výměnami cca 0,4l
- odporoučely se přední brzdové desky, nahoženy Ferrodo Premier (origo škoda mi přišly ostřejší)
- návštěva kuny: - trochu úsměvné, jedno ráno nešlo zařadit 2,4 a 6stupeň po odstrojení v servisu - zašprajcnutá mrtvá kuna + kost co vzala našemu psovi :D
Takže auto dál funguje, není to mazel, ale prostě spotřebák, zatím mne nenechalo ve štychu, takže spokojenost.
Octavia II Combi 1.9TDI 4x4 vs. Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4
Tak se v práci fasovaly nové služební auta, už se zajely a najel jsem s nimi už slušnou porcičku km, tak si dovolím krátké srovnání. Pokud bych to měl shrnout v jedné větě, tak přesednutí je rozdíl, když to přeženu skoro jako z fabie I do octavie II. O prostor se nestarám, ale úroveň odhlučnění (motor i aerodynamické) je opravdu někde jinde. Motor samotný ve srovnání s 1.9TDI je tichošlápek. Kvalty jsou delší, takže pocitově není dynamika dole až tak výrazná, ale jak se auto rozjede tak je to paráda, navíc vytáčení motoru vůbec nevadí. Snad jediné co mi na mé Octě 2 sedí více je jednoduchost, tedy spíše absence různých asistentů (pro jízdu v pruzích, start-stop atd.). Spotřeba v běžném provozu se zapnutým start-stop a využíváním dynamiky motoru cca 6l.
Zkušenost s Octavia II 1.8TSI
Tak jsem na konci minulého měsíce vyfasoval na služebku Octu II 1.8TSI Combi Elegance, najeto 35tkm. Osobně jsem byl na ten motor hoodně zvědavý, ale abych nepředbíhal, cesta byla na trase Třinec-Vídeň-Linz-Mnichov a zpět. Na palubě 3 lidé + 350kg v kufru, takže zadek docela seděl a rychlosti nad 130km/h nebyly moc příjemné. Zpět bez nákladu. Spotřeba cestou tam 7,8l/100km, zpět 8,1l/100km. Obojí při nadkračování především dálničních limitů a v Německu co se vlezlo... Při vyhlídkové cestě 30km kolem Mnichova do BMW welt byla spotřeba 6,1l/100km, všechny hodnoty dle PP,ale dle dotankování +- odpovídalo. Samotný motor mne velmi zaujal, ve srovnání s mým 1,9TDI je to "elektromotor" bez výraznější špičky, velmi dobře odhlučněný a být to 4x4 tak bych hned měnil. Na extra sport jízdu to není, ale jinak dle mého velmi povedené.
STK_182000
Tak octa absolvovala první STK pod mým patronátem, to měření emisí s vytáčením k 5000ot mi rvalo uši, leč průměrná kouřivost 0,06 z 0,25 mne potěšila. Brzdy, světla, podvozek bez kazu, tedy ani jedna závada v protokolu ťuk, ťuk. STK jsem si užil i vzhledem k tomu jaký vůz tam byl se mnou...viz. galerka a musím říci, že zvuk toho motoru je balada pro uši autofandy ;-)
Novinky v předjaří
Tak tachometr se pohnul od koupě už o 10 tkm. Největší závadou bylo zatím 3x uvíznutí kusu strusky mezi kotoučem a krytem na zadku...a ne a ne vypadnout :-/ Jinak do mlhovek jsem dal "žluté" žárovky od fa Nokya a nemůžu si je vynachválit, sice nejsou cool jako ledky, HIDky... ale v mlze to jde poznat ;-) Druhou "úpravou" bylo montáž dodatečného odhlučnění na stěnu mezi motorem a kabinou a taky na kapotu. O tom jestli to 2 dB přidalo nebo ubralo spekulovat nebudu, neměřil jsem, ale řekl bych, že něco to udělalo :D Spotřeba při zimních couračkách do 15km 6,5-7l což je v pohodě a na haldex + zimní pneu bylo zatím vždy spolehnutí.
Č.Těšín-Podhájská-Budapešť-Č.Těšín
Tak jsme si s autem udělali menší výlet, celkem najeto 820km se spotřebou dle PP 5,2l/100km. Bylo to bez dálnic a průjezdem přes Malou Fatru se člověk na zimních galuskách v těch zákrutách i pobavil :D sranda přešla cca 100km před cílem, kdy se od zadního pravého kola začal ozývat zvuk cca kov-plech...který měnil intenzitu dle natočení volantu a němil se dle rychlosti, někdy vůbec nic a naopak... po domácí demontáži kola a prohlídce nic, žádné stopy, že by něco o sebe dřelo (cca 2km před barákem už byl klid..) no tak jsem zvědavý co bude ráno. Jinak jízdu jsem dojel jelikož auto se až na vyluzované zvuky chovalo naprosto standardně, nic nehřálo,nekopalo... jestli to byl jen tak pitomě zachycený šutr tak by mne....
Rapid - test drive
Tak jsem dostal možnost v rámci firmy projet rapida s 1.6TDI a 1.2TSI 77kW . Nejvíc mne zaujal motor 1.6TDI, dle mého dost povedený a v rapidu se slušnou dynamikou, v oktávce bych si tím tak jistý už nebyl. Oproti staré 1.9TDI je to nebe a dudy hlavně co do kultury chodu a charakteristiky, spotřebu na zimních s dálniční etapou na tachometrových 160km/h měl na konci 5,2l, což je dle mě ok, čistě město bylo 5.5l. Chování je celkem v pohodě, ale na težší oktávku ztrácí.Jinak jsem si ale jako v autě za katalogovou cenu 530tkč (diesel, elegance,amundsen....) vůbec nepřipadal a za tuto cenu mi nedával vůbec smysl...
Přezuto+zvednuto+zástěrky
Takže dneškem připraveno na zimu, sice auto vypadá jak na štaflích a mini-bačkůrkách, ale zase komfort šel nahoru a břichem jen tak nepřidřu ;-) Sice trochu brzy, ale chtěl jsem to dělat za slušného počasí a stejně v dalších 2týdnech není v plánu žádná dlouhá cesta...
Čočkové světla
Tak dneska dorazil očekávaný balíček, origo čočkové světla H7+H1 na octavii, výsledek viz. foto :)
Menší opravy
No tak autí začalo pouštět olej...nakonec to bylo jen těsnění pod držákem olejového filtru, takže oprava za pár kaček. Při jednom jsem už udělal i nové brzdy vzadu, kotouče ate + destičky ate keramik, tak uvidíme jak to bude brzdit až si to sedne...
Autofólie
Takže dneska konečně sundány původní N1 fólie z prostoru kufru a nahozeny nové od B-sloupků... rozdíl viz. galerka
úprava softu
Tak ve středu jsem se zastavil na nahrání jemného chipu... výsledky před/po viz. graf z brzdy... chip byl zaměřen hlavně na plynulost ne na max. hodnoty
Nové botky
tak včera sundány z auta "stlačené tmy" zvané pneumatikami a nahozeny nové 205/55R16 micheliny energy savery (byly za dobrou cenu tak proč ne...). no a musím uznat, že rozdíl oproti původním BCT S600 ve shodném rozměru je propastný... jak hlučností tak chováním jsou mišáky někde jinde... takže asi takto: pěkná kola sice dělají pěkné auto, ale auto na cestě drží pneu, takže než ultra mega kruté 20" s pneu xxx radši 15" a dražšimi gumami .)
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4 Elegance
- Re: Protektory 04.11.2016 17:59 sotomaior
- Protektory 30.10.2016 16:45 Verny_2013
- Re: Re: Supr přístup + dotaz na brzdy 21.05.2015 22:08 roox
- Re: Supr přístup + dotaz na brzdy 21.05.2015 15:20 sotomaior
- Supr přístup + dotaz na brzdy 20.05.2015 11:32 roox
- Re: Re: Re: Brzdy 20.05.2013 19:35 sotomaior
- Re: Re: Brzdy 20.05.2013 18:01 umo
- Re: Brzdy 20.05.2013 17:36 sotomaior
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 19.05.2013 15:08 Bully_
- Brzdy 19.05.2013 13:16 umo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 20:59 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 20:50 sotomaior
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 20:37 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 20:19 hp21
- Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 19:22 sotomaior
- Re: Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 19:18 sotomaior
- Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 19:17 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Nuda za volantem 05.09.2012 18:50 hp21
- Re: Re: Re: Nuda za volantem 04.09.2012 20:50 sotomaior
- Re: Re: Nuda za volantem 04.09.2012 19:51 hp21
- Re: Nuda za volantem 04.09.2012 19:33 sotomaior
- Nuda za volantem 04.09.2012 18:59 hp21
- Re: Re: Sňatek z rozumu 26.07.2012 20:59 RIDER
- Re: Sňatek z rozumu 22.07.2012 12:57 sotomaior
- Sňatek z rozumu 22.07.2012 11:01 RIDER
- Re: Malé pneumatiky 16.07.2012 14:35 sotomaior
- Re: krásná octa 16.07.2012 14:32 sotomaior
- Malé pneumatiky 16.07.2012 09:57 Tycoon
- krásná octa 15.07.2012 21:40 TomasPT
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé