Recenze
Seat Ibiza ST 1,2 12V REFERENCE
Technické info
Přezdívka auta Iza Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Zdravím všechny Seaťáky a hlavně Ibizáky - "kombajnéry". Z čeho mám začít? Asi začnu tím, že jsem si nikdy nemyslel, že budu vlastnit Seata a ještě k tomu v kombiku, vždy jsem měl averzi vůči těmhle typům vozidel, vždy jsem chtěl auto - sedan. Nedávno jsem prodal Volvo S40 1.9 TD, r. v. 1997 - které mi sloužilo osm let, ale už muselo pryč, jelikož se do toho začalo hodně investovat. Prošel jsem si docela peklem, jelikož prodat auto je děs - nechtěl jsem ho prodat za pár drobných, a koupit auto - ještě větší peklo! Tak jsem intenzivně začal hledat - co koupit?! Chtěl jsem nějakého slušného Roomstra. Po zkušenosti z jednoho Autobazaru, kde mi chtěli prodat auto, které mělo celolak (kdybych nedělal Supervizora kvality v Automotive tak bych nic nepoznal) jsem si řekl, že si zajedu na Jarov a raději si připlatím, vezmu si něco, co je vyzkoušené a hlavně nejnovější! Požadavky byly jednoduché: nejnovější auto; něco ne malého a ani ne velkého; musí jet max 130 km/h :o), a co mě bude vozit do práce a z práce (dohromady 30 km denně). Když jsem poprvé dorazil na Auto Jarov, koukal jsem po Roomstrech, jenže - narazil jsem na něco co mně doslova šokovalo! Ano, šokovala mě Ibiza v kombiku, datum výroby 8.2011, najeto 30000 km., první majitel Auto Jarov (pravděpodobně předváděčka), za cenu, kterou jsem plánoval dát za Roomstra. Trošku jsem se bál toho motoru, říkal jsem si; "Přesednout z 1.9 TD do 1.2 12V 51 kW - je docela odvážný krok". Nechal jsem si čas na rozmyšlenou, jelikož jsem o autu nevěděl vůbec nic (myslím tím - diskuzní fóra, testy atd.). Celý víkend jsem proseděl u PC a hledal jsem, hledal a dohledal..., že si pro auto "půjdu". Jelikož v testech Seat Ibiza ST s verzi motoru, kterou jsem chtěl koupit, obstála na výbornou. Přesvědčením pro mně byl jeden důležitý faktor; Ibiza má jinak odstupňovanou převodovku a motor nedostává takový zahul jako třeba Fabia! Přišel den "D" a já jsem stál u auta, nastartovaný motor a pracovník Auto Jarova mi dál svolení k jezdě. Při sednutí do auta jsem byl velice překvapen interiérem, designem a všem co bylo okolo. Překvapen jsem taky byl jízdními vlastnostmi auta - nic neskřípe, nic neslyším - jakoby auto bylo bez motoru! A teď k tomu kritizovanému (hlavně u Škodovek) 1.2 tzv. "HáTéPé" - musím říct, že jsem byl šokovaný, po městě ideální - živý, dynamický - prostě perfektní. Říkal jsem si. "No a co dálnice, jak to zvládne 1.2 a jestli budu mít, při 130 km/h, na otáčkoměru 4500 otáček?" Kdepak - auto jelo 130 km/h = 3500 otáček, což není až tak moc, jelikož Volvo, v této rychlosti mi ukazovalo 3000 otáček!!! Prostě pro mně ideální, ročně najezdím cca. 12000 km., po dálnici jedu jednou za rok! Chtěl jsem nějaký novější moderní auto a to bezpochyby Ibiza je! Z bodu A do bodu B mně to převeze, co víc bych chtěl?! Když jsem dorazil domů - všichni úplně nadšení, nikdo od Seatu neočekával tokovou pohodu a krásu! Vzadu je docela málo místa, tři osoby budou mít problémy se tam vmáčknout, jinak ve předu je místa dost, já měřím 192 cm., 105 kg., a v autě cítím perfektně. Musím konstatovat, že auto mám krátce, takže o něm moc nevím - ještě jsem ho pořádně neotestoval, pouze chci sdělit své první dojmy. Taky chci dodat, že je velký rozdíl, koukat na fotky auta a vidět ho ve skutečnosti! Z auta mám výborný pocit, motor mě mile překvapil, převodovka - super, výbava - mimo vyhřívání sedaček, mám v autě vše co potřebuji! Jedním slovem - doporučuji! S časem budu sem přidávat příspěvky se zkušenostmi s vozidlem. Všem přeji hodně šťastných kilometrů na silnicích a zase někdy tady - ahoj!
Tak, je tady hodnocení po 1. kvartálu používání vozidla. Začneme motorem - je bezproblémový, zimní starty - bez přidaní plynu - chytá hned. Pořad tichý, olej - pořad stejná hladina. Pravdou je, že ze začátku mi dělalo problémy odhadnout předjetí, musíte to vychytat - je to o citu a o odhadu. Jak jsem psal minule, nejsem závodník, pro mně je motor bohatě dostačující - žádné divočiny s tím nevyvádivým! Při otevření kapoty, musíte páčku vrátit zpět, jinak kapotu nezavřete. Jízdní vlastnosti - velkou díru cítíte hned (zimní gumy), jinak vše je Ok., v zatáčkách drží docela dobře, v zimě na sněhu se auto chová taky na výbornou ale jak říkám, je to o tom, jak s tím jezdíte. Občas mi zaskřípou dveře u řidiče, když trefíte velkou díru. Elektronika - zatím vše funguje jak má. Muzika v autě je výborná (aspoň pro mně). Ohledně místa v autě - je to auto pro jednoho až dva dospělé + dětí dozadu, pro dětí je tam místa dost, dvě dospělé osoby se tam taky vejdou, tři už budou mít problémy i když jsem je tam taky nacpal - musely tam sedět krkolomně :o) ale seděly... Když si tam sedne někdo, kdo má 195 cm., tak bude mít problémy jak nad hlavou tak i s koleny ale dá se to... Zatím není co kritizovat, vše funguje jak má, tak zase tady někdy jindy. Ahojte!
Silné stránky
Vše ;o)
Slabé stránky
Není ukazatel teploty motoru!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ještě jsem nebyl.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Výborná. Auto Jarov - plná nadrž + první garanční prohlídka = v ceně.
Další vozy Seat Ibiza
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: sarisb
Přidáno: 10.2.2009 1219 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: Staniczeq
Přidáno: 21.5.2010 259 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: lakyno
Přidáno: 30.5.2009 4410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: Dave333
Přidáno: 10.6.2010 839 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: tachini
Přidáno: 31.5.2009 2910 Majitel 9.85 Uživatelé