Recenze
Renault Clio 1,4 16V Dynamique
Technické info
Přezdívka auta kachna Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:119000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Vozidlo jsem zakoupil v roce 2003 a převzal jsem leasing. Mělo najeto cca 26 tis. km a bylo v perfektním stavu. Pravidelný servis byl zaznamenán v servisní knížce a jen jedna věc napovídala, že by mohlo jít v budoucnosti o problémové auto. Otázka spolehlivosti bude řešena ještě někde jinde a myslím, že obsáhleji. Svůj vůz zde prezentuji hlavně proto, abych ukázal jak si dokážu nasypat popel na hlavu a přiznat, že zrovna moje auto není TOP na žebříčku spolehlivosti, což mě moc mrzí!
Nicméně bych prozatím neměl to srdce HO vyměnit!
Silné stránky
Téměř 100 k motor dává tunu vážícímu vozítku slušnou dynamiku a svezení je zážitkem. Motoru sedí vyšší otáčky a pokud se mu dopřeje pořádného sešlápnutí plyn. pedálu, tak se odvděčí pěkným zátahem a zvukem. Spotřeba je velmi slušná. Jezdím v průměru kolem 6 - 6,5 litru a pokud motor lechtám kolem 3000 otáček (80-90 km/h), dá se jet i pod 6 a jedná se o plynulou jízdu dle platných rychlostních limitů.
Podvozek je tvrdší, stejně jako odpružení, což ale naprosto nepřekáží a naopak pokud máme letní obutí se 185/55 R 15, tak se vozidlo vůbec chová velice jistě.
Prostorností nám (mé osobě a mé přítelkyni) bohatě vystačí. Dvakrát jsme byli v Chorvatsku a bez problému jsme se tam vešli i s veškerou bagáží. Párkrát jsme jeli v 5 lidech (ne do Chorvatska), ale nechtěl bych být v roli těch vzadu.
Bezpečnost je solidní. Testy NCAP jsem k tomuto faceliftovanému modelu nenašel, ale předchozí verze měla 4* NCAP, Clio III má už 5*, tak nepředpokládám, že by mé přibližovadlo mělo méně než 4*
V době pořízení vozu mě zaujala výbava, která byla v segmentu malých vozů víc než nadprůměrná (ABS + brzdový asistent, 4xairbag, palubní PC, el. okna, el. zrcátka + vyhřívání, vyhřívané zadní sklo, centrál na DO, imobilizér, přední sedadla s bočním vedením,...aj.)
O designu se nebudu rozepisovat - auto se mi prostě líbí!
Slabé stránky
Mezi slabé stránky jednoznačně zařazuji spolehlivost. Mé Clio je kultivované, energické, svižné, nežíznivé, rychlé a nespolehlivé. Spolehlivost je alfou a omegou tohoto vozu a za poslední rok a půl mě jen překvapuje co se může u tohoto vozu pokazit (viz. zkušenosti se servisem)
Dále bych neocenil jako většina majitelů menší poloměr otáčení. Docela mě překvapuje jak může být někdy obtížné zaparkovat nebo se jen otočit :-)
Světlomety by mohly svítit víc. Dále mi vadí divné zvuky, které se ozývají od předního okna řidiče při jeho stahování. Intenzita síly zvuků se mění s počasím, je to divné, ale největší klid bývá v největších vedrech a také mrazech. :-)
Řazení má příliš dlouhé dráhy a sem tam je nutné opětovné sešlápnutí spojky při řazení prvního stupně a zpátečky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na tuhle část jsem se těšil nejvíc. O auto se starám, v předstihu jezdím na pravidelné prohlídky, vše měním dle nařízení výrobce a přesto: se*e se a se*e!
Předchozí majitel mi vozidlo prodával s tím, že jsou vyměněné 2 zapalovací cívky (po 2 letech provozu !!!), já výměnu zkompletoval a mám už vyměněné všechny 4. Dále vozidlo mělo přeprogramovanou řídicí jednotku z důvodu vady celé jedné výrobní série (organizoval autorizovaný dealer Renault)
Nesčetně krát se mi během jízdy, ale i po nastartování rozsvítila kontrolka "závada v el. systému".
Při jízdě:
- motor stále běžel
- zpožděná odezva na sešlápnutí plynového pedálu
- aktivovaný omezovač otáček
Volnoběh:
- volnoběžné otáčky cca 1300-1700; někdy kolísavé v tomto rozmezí
- někdy motor samovolně zhasnul
Vypnul jsem motor a znovu otočil klíčkem do první polohy. Pokud se kontrolka zhasla, vše bylo v pořádku a motor bylo možné znovu nastartovat. Když nezhasla, tak jsem postup opakoval i vícekrát než bylo možné motor znovu nastartovat. V servisu mi nabízeli od výměny potenciometru škrtící klapky, přes škrtící klapku, až po kompletní novou instalaci kabeláže (údajně byla poruchu ve vadných konektorech). Nakonec bylo odstranění tohoto nešvaru hoooodně jednoduché. Chytré hlavy v Renaultu přišly na to, že v motorové části dochází k usazování splodin (asi od PHM) a vlivem těchto nečistot se zanáší motorek škrtící klapky, dochází k nesouhlasu přijímání signálu od plyn. pedálu k potenciometru škrtící klapky a řídící jednotky toto vyhodnocuje jako závadu a v prostoru řidiče se vše rozsvítí jak na vánočním stromečku. No vida! Čistící sprej a 20s práce vše prozatím vyřešilo. Pronásledovalo mě to po celou dobu vlastnictví auta a teď už mám půl roku klid.
Vloni se přetrhl rozvodový řemen při 67t km (servisní interval 5 let nebo 120000km). Nechápu to!!! Bilance: nové rozvody, vodní čerpadlo, nové ventily, výbrus hlavy válců :(
Začátkem r. 2007 mě při brzdění začal "nakopávat" pedál. Šup do servisu. Hleděli na mě jako na blázna, protože jak jsem napsal, dělalo to jen někdy. Výsledek: prasklý věnec ABS na pravé poloose. OK, oprava za 2t, ale za tři měsíce to samé! To už jsem byl chytřejší a vyrazil jsem do aut. servisu zdravě naštvanej, jako že budu reklamovat jejich kvalitní práci....prasklý věnec ABS, ale na levé poloose!!!
A teď nedávno mě moje Clio nechalo podruhé na holičkách, když někam odešel snímač otáček a už se nevrátil.
Jo a málem bych zapomněl. Před dvěma léty mě vtipně sestřelil kolega mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí na odbočce na Borušov.
Vzhledem k tomu, že jsem stál, další auto přede mnou, tak mám nový předek i zadek :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jezdím do CMN, autorizovaného servisu Renault v Přerově a až na několik vyjímek jsem s nimi spokojený. Do extatických stavů mě přivádí jen ceny náhradních dílů.
Vzpomněl jsem si na jednu úsměvnou historku právě z přerovského Renaultu. Dávám ji k dobru. Při 60t km jsem přijel na výměnu palivového filtru. Autíčko jsem odevzal, posadil se do kožené sedačky a vyčkával až bude mít můj žabák nová játra. Najednou se vynořil mechanik a ptá se šéfa, zda by mu mohl sdělit kde má TO CLIO palivový filtr !? Po obdržení potřebné informace se odebral zpět na dílnu. Za pár minut byl zpět, "že tam nic není" !? Po pravdě mě začala pohlcovat lehká nervozita. Tentokrát se vrátili na dílnu už 2. Po asi 5 min mě šéf přes zakázky sdělil, že mám vozidlo, které nemá palivový filtr !!! Nemá ho vně, ale uvnitř nádrže jako součást palivového čerpadla. Nechápu proč mám v servisní knížce uvedený interval výměny, když v tomto případě se jedná o téměř doživotní cyklus (240t km)No dobře dopadlo a velice mě rozesmáli po položení otázky zda si přeji výměnu palivového čerpadla (cca 9t Kč i s prací) :-)
Poděkoval jsem a odjel'
úpravy žádné
- letní kola 185/55 R 15 - orig. alu disky Renault s pneu Barum Bravuris, dřív Continental Premium Contact
- zimní kola 175/65 R 14 - plech, s pneu Pirelli (ozn. si z hlavy nepamatuji)
- tovární rádio s kazetovým přehrávačem jsem vyměnil za orig. s CD přehrávačem z Laguny a to jsem vyměnil(dostal na vánoce) za Pioneer DEH-4000UB
- stěrače Bosch Aerotwin (tiché, výkonné a hezčí na pohled)
Novinky v recenzi
Prodáno
7. listopadu, po 7 letech jsme se rozloučili...Doufám,že auto bude nové majitelce dobře sloužit. Snad se mi podařilo vychytat všechny nešvary!
Výměna filtru absorbujícího výpary z pohonných hmot
mrazy
Uhodily mrazy, sníh i mrznoucí déšť a dostavily se problémy. V pondělí ráno mi zůstal v ruce zadní stěrač (únava materiálu - prasklo plastové ramínko) a hned v úterý se pobláznil venkovní teploměr. Zatímco venku bylo max. -5st.C, tak na displeji byl údaj v rozmezí +16 až +37! Kudy jsem jel, tudy tál sníh, kvetly stromy a ptáci zpívali... :) Oprava bude muset chvilku počkat!
změna nicku
Kachna - to je nová přezdívka auta. Při průjezdu St.Boleslaví jsme spatřili Citroen 2CV a nějak padla zmínka o mém autu ...uchytilo se a jezdím (létám) v kachně :)
103000km, stále ho máme i když jsme se rozrostli o jednoho malinkého šmoulu. Ze začátku jsem měl malý problém, jak se do auta poskládat s dětskou sedačkou a kočárkem, ale i toto jsme vyřešili. Podvozek do kufru, korba za řidiče, skořepina na sedadlo spolujezdce a maminka za spolujezdce.Takhle jsme schopni se přemístit v podstatě kamkoliv. Od loňského června je klid od poruch, řešíme jen PHM a semtam prasklou žárovku. Ještě že tak!
Clio uz nezlobi!!!Tak me to tesi dvojnasobne,jelikoz jsem sluzebne mimo CR a o auto se stara pritelkyne.Blizime se ke 100tis km hranici a nejspis po novem roce dojde k prodeji auta,jelikoz cekame prirustek do nasi nove vznikajici rodiny. Uvazujeme o Renault Megane GT nebo Ford Focus combi v max. stari 2-3roky a nejspis v nafte.Mate nekdo tip na rodinne auto a motorizaci.Ocenim kazdou individualni a originalni radu nebo navrh,jelikoz je pomerne tezke se rozhodnout.Vse ma svoje pro a proti!
95000km Máme za sebou Slovensko a servisní prohlídku. Vše bez problému, tak snad to ještě nějakou dobu vydrží. Chtěl bych zmínit spotřebu, která je myslím při dnešních cenách "příjemná". Kombinace při rovnoměrném rozdělení silnic s max. rychlostí 130/90/60 (Slovensko), se pohybuje v rozmezí 5,6-6,0 l, čistě po městě jezdím za 8,4 l.
95000km, stále bez poruchy :)
Výměna kabeláže! Čas ukáže zda bude potřeba zkusit vyměnit něco z dua škrtící klapka - řídící jednotka
"K ničemu" Po výměně brzdového kon. jsme se s autem vrátili do období, kdy si dělá absolutně co chce. Motor o5 spontánně zhasíná, vše svítí jak na vánočním stromku. Dnes jedu znovu do servisu, tentokrát reklamovat předchozí práce a materiál v součtu za necelé 3 tisíce
Tak jsme byli opět v servisu pro opakované problémy se startováním (nedrží volnoběh). Tentokrát proběhla výměna snímače brzdového pedálu (cca 500Kč). Jsem zvědavý jak dlouho to zase vydrží či nevydrží !?
Snad to máme za sebou, oprava provedena, auto zatím bez problémů. Došlo k odstranění jednoho konektoru za plynovým pedálem a napojení kabelů "natvrdo". Sice po ujetí asi 60 km po městě (stěhování) jsem nemohl nastartovat, v prvním případě asi na po 8., poté zhruba 2x na potřetí, ale teď po ujetí cca 500 km bez nejmenšího problému. každému kdo bude mít podobný problém doporučuji provést tuto levnější variantu. Za pokus to stojí!!!
Druhý problém: auto nastartuje a drží "nouzové-dojezdové" otáčky cca 100-1700, nebo 1800-2500, takový horší automat :) O5 se neví čím to je. Nechal jsem auto několik dní k dispozici aut.servisu Renault a stále nic. Jinak už jezdím (nejezdím) prakticky stále s touto poruchou, byl jsem v servisu ať si to poslechnou a poměří tzv. za tepla, tak předběžně mi technik řekl, že to je někde v konektorech plyn.pedálu, ale že to musí ještě poměřit. Takže v pondělí jedeme na ostrou diag. a doufám, že to bude vyřešené. Pokud se bude jednat jen o vyčištění a prostříknutí konektorů, tak bude jen dobře!
Výměna svíček a porouchané zapalovací cívky. No ale aby to nebylo málo, tak po výměně těchto součástek (nedávám to do souvislosti) se začal samovolně vypínat motor!!! Ano, to takhle přijedete ke křižovatce a zhasne motor! Nastartujete a zase zhasne, udělá to tak 5x - 6x a poté zničehonic volnoběh zase drží! Dnes potřetí v Renaultu, a o5 nic nezjistili. V paměti řídící jednotky byly 4 závady, ale ani jedna neukázala čím konkrétně to bylo způsobeno. Doufám, že to byl jen jakýsi škriátok a definitivně si vzal dovolenou. Pojem trpělivost nabírá úplně jiného rozměru! Auto půjde k Turkovi a ještě do žní! Nepřináší mi štěstí!
Tak už to nastalo! Komplet brzdy předek, desky zadek + zadní ložiska. Zase trošku provětraná peněženka, ale pěkně brzdí, nic nechrčí, nepíská a nehučí :))
Blížíme se k hranici 100t km a ozývají se ložiska zadních kol.
Pískání brzd! Nevím zda je to způsobené vlhkem nebo materiálem obložení, ale i po několikanásobném obrždění, se stále ozývá pískání za které by se nemusela stydět linková Karosa. Nikdy to nebylo tak intenzivní. Na jaře má auto slíbenou výměnu kotoučů, obložení a destiček, tak snad to potom utichne !?
Nejedná se o úplně nové zjištění co se týče ostřikování a stírání, ale na základě poznatku Miry II , uvádím podobný problém. Zmíněná voda z ostřikovačů mi stéká na boční sklo u řidiče, ale jen ve větší rychlosti. Stejně rychle jak se tam objeví, tak zase zmizí. Nejedná se o nějaké drámo, protože většinu pochytá deflektor, ale taky mě to štve. Zbytky potom lze dohledat ještě někde na zadních dveřích. Myslím, že tohle už nevyřešíme, že je to chyba už konstruktérů.
Výměna přepínače výstražných světel (cca 500,- CZK) - zlobil mě delší dobu až jsem se odhodlal k dalšímu mohutnému zásahu do svého rozpočtu :-)
Přidat názorDiskuse: Renault Clio 1,4 16V Dynamique
- Re: Re: Re: Re: prosim o radu, cuka motor, netahne 29.08.2010 10:53 zip2016
- Re: Re: Re: prosim o radu, cuka motor, netahne 29.08.2010 08:22 romaario
- Re: Re: prosim o radu, cuka motor, netahne 18.08.2010 22:17
- Re: prosim o radu, cuka motor, netahne 18.08.2010 21:02 PeT-a (RSKa)
- prosim o radu, cuka motor, netahne 18.08.2010 20:38
- Zůstal Ti zadní stěrač v ruce? 13.01.2010 22:20 FRPE
- zdar 07.07.2008 21:17 Prase
- Re: Re: Re: Nový SW na RJ? 11.01.2008 01:35
- Re: 10b 06.01.2008 13:26 romaario
- 10b 06.01.2008 11:21
- Re: Re: Renault Clio 1,4 16V 02.01.2008 15:04
- Re: Re: Re: Re: čím to????????????????????????? 02.01.2008 14:24 David Silver
- Re: Re: změna 01.01.2008 19:16 petr16
- Re: Re: Re: čím to????????????????????????? 01.01.2008 19:15 romaario
- Re: Re: Ahoj romaario 01.01.2008 19:13 romaario
- Re: Renault Clio 1,4 16V 01.01.2008 17:06 romaario
- Re: Ahoj romaario 01.01.2008 17:05 pumpkin
- Re: Re: čím to????????????????????????? 01.01.2008 17:05 David Silver
- Re: Re: Nový SW na RJ? 01.01.2008 17:01 romaario
- Re: Ahoj romaario 01.01.2008 16:49 romaario
- Re: čím to????????????????????????? 01.01.2008 16:41 romaario
- Re: změna 01.01.2008 16:29 romaario
- Re: Nový SW na RJ? 29.12.2007 01:45
- Ahoj romaario 28.12.2007 09:55 pumpkin
- čím to????????????????????????? 28.12.2007 09:12 David Silver
- změna 26.12.2007 21:20 petr16
- Re: Už se těším 23.12.2007 21:01
- Renault Clio 1,4 16V 23.12.2007 20:56
- Re: Strach 26.11.2007 18:19 romaario
- hodnocení 25.11.2007 18:52 petr16
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Clio (2001) Majitel: Miro_II
Přidáno: 7.7.2009 5910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Clio (1998) Majitel: Papír1
Přidáno: 2.1.2015 98 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Renault Clio (1999) Majitel: petr16
Přidáno: 24.11.2007 8810 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Renault Clio (2002) Majitel: dr.biker
Přidáno: 21.3.2015 2710 Majitel 9.77 Uživatelé