Recenze

riderhenry (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda MX-5 NB

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 65× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8 Mazda MX-5, foto 9
Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13 Mazda MX-5, foto 14 Mazda MX-5, foto 15 Mazda MX-5, foto 16 Mazda MX-5, foto 17 Mazda MX-5, foto 18 Mazda MX-5, foto 19 Mazda MX-5, foto 20 Mazda MX-5, foto 21 Mazda MX-5, foto 22 Mazda MX-5, foto 23 Mazda MX-5, foto 24 Mazda MX-5, foto 25 Mazda MX-5, foto 26 Mazda MX-5, foto 27 Mazda MX-5, foto 28 Mazda MX-5, foto 29 Mazda MX-5, foto 30 Mazda MX-5, foto 31 Mazda MX-5, foto 32 Mazda MX-5, foto 33 Mazda MX-5, foto 34 Mazda MX-5, foto 35 Mazda MX-5, foto 37 Mazda MX-5, foto 38 Mazda MX-5, foto 39 Mazda MX-5, foto 40 Mazda MX-5, foto 41 Mazda MX-5, foto 42 Mazda MX-5, foto 43 Mazda MX-5, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda MX-5 10th Anniversary Edition Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 162 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 144 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Úvod (méně zvědaví můžou přeskočit ;))
V létě 2007 jsem se rozhodl pořídit si svoje první a zatím poslední auto. V mém soukromém "výběrovém řízení" zvítězila s přehledem Mazda MX-5. Vzhledem k tomu, že s autem už jsem něco málo zažil, ať už chvilek, na které bych raději zapomněl, nebo těch, které si v paměti velice rád uchovám, rozhodl jsem se omladit recenzi. Nechtěl bych chválit "to svoje", ikdyž dopředu říkám, že je to pro mě téměř ideální auto a vyhovuje mým požadavkům. Samozřejmě ocením veškeré připomínky v diskuzi! ;o)

Začalo to asi tak, že jsem se definitivně rozhodl prodat svoji motorku Hondu CBR 600RR z důvodů, jako je např. relativně drahý provoz, nemožnost zcela legálně jezdit a velmi nepříjemné zimní ježdění (docela zábavné je to, že jsem nakonec pořídil roadster, který pro zimní ježdění moc vhodný není a v nadcházející zimě (2009) už bude stát snad v teplé garáži). Vzhledem k tomu, že jsem perfekcionalista, trvalo mi asi měsíc (byly prázdniny a já byl a jsem student, tak jsem na internetu strávil podstatnou část každého dne hledáním informací atd.), než jsem si ujasnil, z jakých aut bych asi mohl vybírat. Mezi auty, které mě napadly jako uplně první, byly auta jako např. Honda Prelude, CRX (i novější DelSol Targa - ta byla horkým kandidátem), Civic 1.6 VTEC, Toyota Celice, MR2, BMW E46 s benzínovým šestiválcem, starší Subaru Impreza atd. MX-5 mě kupodivu ani nenapadla, a to jsem již dlouho fanda Mazdy a o MX-5 jsem vždycky četl jen samou chválu... Mel jsem docela jasno, jaké by moje auto asi mělo být: zábavné, spolehlivé, relativně bezpečné a levné na provoz. Toto byly a jsou hlavní kritéria, podle kterých jsem vybíral. Abych byl možná co nejlépe pochopen, udělám menší seznam, proč jsem které auto vyřadil:

Honda Civic 1.6 VTEC a Honda CRX - brzdy, velice špatná úroveň bezpečí, u u Civicu i pochopitelně nesportovní podvozek, jsou to předohraby... Jinak jsem ale 100% fanouškem Hondy.

Honda Prelude - po všech směrech, dle mého názoru, povedené auto, jen si s ním neužijete takovou legraci jako s jinými z výběru - předokolka.

Toyota Celica - jednoznačně provozní náklady a ne zrovna nejlepší pověst (starší modely), vysoká hmotnost...

Honda DelSol Targa 1.6 VTEC - kdyby to nebyla předokolka, měla by podvozek MX-5 a nevážila o tolik víc, říkala by mi pane. Vždycky jsem preferoval spíš vyladěný podvozek, než motor. Kdyby to bylo naopak, určitě si ji vyberu.

BMW E46 a Impreza - sice jsou to plnohodnotná auto pro minimálně 4 osoby, ale už jenom provozní náklady mi znemožnili vážněji uvažovat o jejich pořízení.

A to nejlepší na konec - Toyota MR2 - výkonější, lehčí a se sportovnějším designem než MX-5. Proč jsem si ji tedy nevybral? Nemá vůbec žádný kufr, což je i na mě moc, MX-5 je pomalejší, ale spolehlivější a zábavnější (údajně, například podle testu TopGearu - viz youtube.com). Má i oproti Mazdě ošklivý interiér a její použitelnost je horší i díky koncepci MR (motor uprostřed), kterou mám sice ze všech nejraději, ale ne na denní ježdění.

Mojí modlou byla dlouho Honda S2000, a asi i ještě je, ale každým dnem se přikláním spíš k MX-5. Na S2000 obdivuju motor a design (v porovnání s MX-5) - bohužel jsem ji ještě neřídil, takže jsou to spíš spekulace... Jisté ale je, že S2K nebude tak levné auto, co se provozu týče. Od spotřeby a pneumatik až po náhradní díly a úpravy.

Ani jedno z těchto aut mi nepřišlo zcela vyhovující, ikdyž jsou všechna, dle mého názoru, hodně povedená. Vůbec bych se nestyděl za vlastnictví kteréhokoliv z nich. Pak ale přišel jeden večer, stejný jako všechny ostatní, jen jsem se rozhodl, že si systematicky projdu modelové řady všech značek v autobazarech, jestli jsem něco neopomenul. Docela mě překvapilo, že tím opomenutým byla právě MX-5. Jakkoliv to zní divně, i přes moje puntíčkařství mi netrvalo déle jak hodinu, než jsem si v hlavě podepsal fiktivní kupní smlouvu, rozhodl se a co víc, pro auto se totálně nadchnul. A tak by to mělo i být, ne? ;o)

Přišlo samozřejmě zdlouhavé hledání, pátrání a dotazování majitelů. Např. výběr motoru - o 1.6 jsem uvažoval jen díky menší spotřebe, kterou vlastně ve skutečnosti nemá, vpodstatě se od 1.8 neliší. Dokonce patří do stejně skupiny povinného ručení - příslo mi tedy víc než rozumné hledat 1.8. Po komunikaci s individuálním dovozcem jsem si začínal dělat přehled o cenách v Německu a rozhodl se zainvestovat o něco málo víc peněz, než jsem měl v plánu (původní rozpočet 180 000, nakonec 220 000), a pořídit model 10th Anniversary Edition. Čím se odlišuje popíšu níže... Bylo ještě potřeba vyvrátit fámu o prostornosti auta (předstíral jsem zájem o předraženou MX-5 v EuroCaru... ;o)), která je dostačující (mám bezmála 190 cm a v autě jsem se nikdy nedotkl střechy, jen když chci a hlavu vytáhnu do nepřirozené a nepohodlné pozice - zajímavé, že v nové MX-5 tohle byl větší problém), až na prostor pro nohy a sedadla, která mi končí v oblasti lopatek a opěrky, které mi podpírají spíš krk, než hlavu. Auto bylo tedy na cestě do ČR.

Jedná se o model vyrobený v roce 1999. Konečně jsem i zjistil, že se jedná o 1201. auto z limitované série 7500 aut - štítek někdo sundal a už nevrátil (často rezivěly a nevypadalo to pěkně). Auto bylo technicky zcela vpořádku, až na menší ďůlek v levém blatníku, který takřka nešel vidět. Bylo ale lakováno, a to ve mě nevzbudilo zrovna důvěru. MX-5 mají ale jednu výhodu (nebo, chcete-li, nevýhodu) - když se nabourají tak, že se zdeformují víc, než je zdrávo, už je nikdo nenarovná díky podlaze, která je tvořena z jednoho kusu, takže se těžko stane, že někdo koupí "totálku". Později se objevily drobné problémy s korozí v prazích, což mě u MX-5 zarazilo, protože má pověst auta, co korozí netrpí (ikdyž tohle jsou údajně slabá místa, díky hadičce, odvádějící vodu ze střechy, která často praská a odvádí tak veškerou vodu do prahů...). Tento prolém byl odstraněn, aby se pak díky "výborně odvedené práci" mohl za rok vrátit. Byly vystříkány dutiny (2x) a natřen podvozek, aby mi auto mohlo sloužit co nejdéle v co nejlepších stavu.

O MX-5
V první řadě je potřeba říct, že MX-5 není závodní auto, ani si na něj nesnaží hrát. Byla konstruována jen pro radost, a to především na silnicích, ne na okruhu. Nezáleží na tom, jak rychle jedete, auto musí umět bavit. Tohle přesně vystihuje MX-5. Motor je průměrný, vyniká jen svou spolehlivostí (i v případě osazení kompresorem nebo turbem - motor byl původně vyvíjený jako závodní turbomotor, proto také postrádá ten pravý atmosferický charakter a vrchol výkonu), převodovka je velice přesná (přímo řazená) a má krátké dráhy (5cm), auto je extrémně komunikativní, ať už se jedná o brzdy, plynový pedál (delší než u běžných aut, aby se dosáhlo větší citlivosti plynu), řízení nebo v neposlední řadě sedačky, přes které proudí informace o přilnavosti zadní nápravy. Díky posazu nízko a relativně vzadu a stísněnému prostoru (mně je to příjemné, ale dovedu si představit, že některým lidem ne) okamžitě vyvolává pocit sportovního auta. Dojem trochu kazí na dnešní dobu až příliš tenký věnec volantu, který ma i až moc velký průměr. Sedačky nejsou nejsportovnější, což je velká škoda (horší boční vedení a podpora stehen - možná způsobeno moji délkou nebo tím, že auto bylo vyvíjeno především pro domácí trh - původně...), pedály jsou rozmístěny ideálně (meziplyny bohužel ale zatím neumím a díky poloze volantu a délce nohou nemá smysl je ani zkoušet, protože to prostě není možné, s moji délkou dolních končetin...). Pomalu se tedy dostáváme k ergonomii - té není opravdu co vytknout. Ani jediný detail. Stejně tak řízení, dojem podrhuje motor, který se ochotně vytáčí a svým zvukem (auto není díky odtučňovácí kůře moc odhlučněno) tak trochů lže o svém výkonu. MX-5 je především o pocitech, zábavě. Ne o absolutní rychlosti. Ale pomalé auto to rozhodně není. Abych tak nějak uzavřel charakteristiku MX-5, použiji jednu frázi, která toto auto dokonale vystihuje. Japonci tomuto autu říkají "jimbaitai", což v překladu znamená "spojení jezdce a koně". Líp bych to nevystihl! ;o)

Podvozek, jízdní vlastnosti
cca 1000kg, samosvorný diferenciál, nezávyslé zavěšení všech kol, podvozek Bilstein - za stálého varu míchat, podávat teplé!

Z auta, které má 1500 - 2000kg, nikdy neuděláte motokáru. Ani z auta, které váží 1000kg, ale rozhodně má šanci se jí přiblížit víc. V tomto ohledu nemám MX-5 co vytknout, až na odskakování na větších nerovnostech v zatáčkách a citlivost ne změny povrchu. Jak už jsem říkal - řízení je komunikativní, podvozek hravý, za normálních okolností neutrální, při vysoké nájezdové rychlosti nedotáčivý, na výjezdu přetáčivý, chcete-li. Není to ale samozřejmě, díky výkonu, driftovací mašina, jako BMW M3 nebo Nissan 350Z. Na konstrukci podvozku se tvůrci vyřádili asi nejvíce - na svou váhu masivní zavěšení, které vydrží víc, než by muselo, výborné odpružení a extrémně lehká kola (kolem 6kg/kus), navíc plně nastavitelná geometrie... Ani po 140 000km není znát žádná "únava" podvozku, tlumiče byli pravděpodobně nedávno před prodejí vyměněny. Plánuju pořídit kit podvozku RacingBeat (specializovaný úpravce Mazd), který sice nezahrnuje tlumiče, ale i tak má na auto dobrý vliv - sice se dá očekávat ještě menší světlá výška (momentálně pod 10cm, cca 9, těžko říct), ale auto ztratí svoji nedotáčivost, která spíš překáží (osobně ji čekám vždycky míň než přetáčivost) a k MX-5 se moc nehodí. Tento kit bych rád kombinoval se stavitelným podvozkem Tein a plno výztuhami.

Brzdy
jsou rozhodně dostačující, v sériové podobě jsem s nimi nikdy neměl žádný problém. Auto má akorát moc přecitlivělé ABS (to může být způsobeno i špatně zvoleným obutím - to zatím nemůžu ani vyvrátit, ani potvrdit). Po nainstalování opletených hadic, vrtaných a drážkovaných kotoučů a sportovních destiček auto brzdí ještě o dost lépe. Nevím jestli by to stačilo na okruhu, ale myslím, že ano (nemyslím LeMans 24, ale jedno, dvě kola...). Další nevýhodu by většina uživatelé našla v extrémním pískání tvrdšího obložení při popojíždění po městě, to já ale velice rád obětuju! Zdá se mi, že přední kotouče jsou mířně zvlněné, ale podle mě a i podle názoru mechanika to není nic vážného. Po odjetí cca 1/2 kola na Masarykově okruhu (závod do vrchu Renocar 2009 - jaro) můžu potvrdit, že s brzdami MX-5 rozhodně nemá, nejvíc bych pochválil skvělou dávkovatelnot, která dovoluje si s autem doslova hrát brzdami na limitu a poslat ho tak do přetáčivého smyku (jinak se na tak rychlém okruhu, ještě dokopce, dočkáte spíš nedotáčivosti).

Motor, převodovka
Motor je takový nemastný neslaný, co se týče výkonu. Zvuk se mi líbí velice, za plynem jde pěkně. Takový průměrný sportovní motor, který je nadprůměrně spolehlivý. Zato převodovka je výborná. Krátká řadící páka krásně padne do ruky, přesně, příjemně tuhé řazení... Jen spátečka občas jde zařadit trochu víc ztuha - řešeno faceliftem v roce 2001. Na motoru bych nejvíce vyzvdihl výkon a točivý moment ve vysokých otáčkách (max. výkon 140 koní v 6500 ot., max. krouťák 162 Nm v 4500 ot. - naměřené hodnoty viz. graf). Nicméně slušelo by mu tak o 20 koní víc a o 1000 otáček vyšší vrchol - ne že by auto nejelo, ikdyž dneska už je ryclejší Octavia RS, ale žere víc, než by na svůj výkon, objem a váhu auta asi měl. Stejně tak by autu slušel určitě i sportovnější zvuk.

Interiér a exteriér
interiér mi přijde na svou dobu velice pěkný, dost dnešních aut pokulhává (mluvím o 10th Anniversary Edition, obyčejný černý interiéř je prostě dost obyčejný! ;)). Použité plasty jsou velice tvrdé - nehodlám to obhajovat, je mi to vpodstatě jedno, ale nechápu, proč se dnes tak moc hodnotí tvrdost plastů, copak někdo ošahává veškeré oplastování? Spíš by to mělo dobře vypadat - což MX-5 nesplňuje, mluvíme-li o plastech. Ty jsou prostě špatné. Sedačky vypadají i po dlouhé době pěkně, kůže není nikde sedřená... Auto má kožený volant a hlavici řadící páky - obojí vypadá pěkně, ale tady už jde vidět, že má auto něco najeto. Výplně dveří jsou, ehm, prostě jenom plastové, ošklivé a z jednoho kusu. Interiér působí jednoduše a sportovně. Tlačítka jsou malá, ale je jich tak málo (což chválím), že je najdete vždycky poslepu. Osobně mám původní reproduktory (4) a nové rádio Pioneer, zvládající USB, MP3, AUX... zvuk má hodně pěkné - nevím, čím to je, snad prostorem, ale tohle bylo jedním z největších (a zároveň s nejmíň podstatných) překvapení na celém autě. Upřímně řečeno, v autě s lepším rádiem jsem ještě nejel (např. Volvo XC90 a další dražší a novější auta). Díky konektivitě je z něj teď hotový multimediální vůz :o))) - ne, LCD monitory, zesilovače apod. opravdu neplánuju... ;o)

Design exteriéru je sporný. V první řadě je to čistě subjektivní věc, ale asi nikdo nemůže tvrdit, že auto vypadá přehnaně agresivně. Na druhou stranu, když bylo "nové", nemohl jsem se na něj vynadívat. Musím určitě pochvalít krásnou modrou perleťovou barvu, celkově pěknou a čistou linii auta a jednoduchsot. Ale osobně v této disciplíně MX-5 pokulhává. Originální bodykit od mazdy, který je velice decentní, by to ale měl napravit. Pěkným detailem je určitě decentní spoiler na výku kufru (skoro až neviditelný! :D), "vypouklina" na kapotě, která jde vidět pohledem z předního okna a dodává tak na sportovním pocitu z jízdy a zrcátka, které jsou navíc umístěné na lepším místě, než je zvykem u většiny aut. Rád bych časem provedl přestavbu přední masky na faceliftovanou verzi, auto je o moc hezčí a i líp svítí, nebo přemýšlím o nárazníku RacingBeat a světlech z faceliftované verze.

10th Anniversary Edition
Auto se liší jen pár detaily, ale jako celek působí především v oblasti interiéru o dost líp než klasická verze. V základní výbavě je tužší podvozek Bilstein, samosvorný diferenciál a šestistupňová převodovka - tyto věci jsou asi nejdůležitější. Dále pak chromovaná kola, perleťový modrý lak, sedačky kůže/modrá alcantara, volant a řadící páka obšité kůží "Nardi" a středová konzole v imitaci karbonu (detail, ale dodává autu šmrnc). Ve finále auto váží o pár kg víc, což zapříčiňuje nižší maximální rychlost asi o 2 km, díky šestikvaltu má auto lepší zrychlení na 100km/h o pár desetin. Nicméně největší předností je jednoznačně podvozek Bilstein.

Roadster?
Nikdy mě auta bez střechy nelákala, ani neodrazovala. Auta, jako je 206cc, Eos apod. rád moc nemám, buď se kroutí, nebo jsou tak vystužená, že váži víc než dost (nová M3 Cabrio je těžší o !!!200kg!!! než coupé). Jaká je použitelnost? V zimě - žádný problém, za jákehokoliv počasí. Málokdo ví, že většina kabrioletů a roadsterů ma mnohem silnější topení, než auta s klasickou střechou. Tímpádem odpadá problém s izolací. Kroucení v MX-5 není moc zlé, ikdyž v porovnání s novější verzí je to o dost horší, jsou tu ještě výrazně horší auta, takže spíš takový průměr, pozlobí akorát při přejízdění velkých nerovností, kdy je opravdu hodně znatelné, v zatáčkách však nepoznáte, že někdo zapomněl navařit střechu. ;o) Na druhou stranu, v létě je to super! Škoda, že střecha je tak špatně odhlučněná. Největším problémem je pocit člověka, který jede za vánice nebo lijáku v autě s plátěnou střechou. Necítí se tak bezpečně a izolovaně, jako v klasickém autě. Neměl bych opomenout taky to, že auto se právě díky střeše, kterou vlastně nemá, a jejímu odhlučnění, které vlastně taky postrádá, nehodí na dálnici. Kdyby Mazda uvedla na trh verzi MX-5 Coupé (neplést s MX-5 CoupeCabrio, která je momentálně v prodeji...), kterou kdysi představila jako koncept, tak bych neváhal ani vteřinu a nechal bych se zlákat větší tuhostí, která vždy bude zajišťovat lepší jízdní vlastnosti, nicméně kdo ví, jestli by mi to opravdu vynahradilo jízdu bez střechy, protože i ta sama o sobě dává mnohem lepší sportovní "feeling" při sportovní jízdě. Popravdě jsem tuto koncepci postupem času začal považovat za ideální, ať už jde o sportovní jízdu, nebo jen popojíždění v zácpě, takže i nákup hardtopu jsem zamítnul (jednu dobu jsem uvažoval o navaření hardtopu a vytvoření MX-5 Coupe).

Silné stránky

- jednoznačně podvozek, jízdní vlastnosti, zábava
- převodovka
- bzrdy (až na přecitlivělé ABS)
- interiér
- spolehlivost
- rádio
- bezpečnost (samozřejmě v rámci třídy - 4 hvezdičky NCAP, 2 airbagy)
- výbava "tak akorát" (ABS, el. zrcátka, 2 airbagy, rádio se super zvukem)
- zvuk motoru
- plátěná střecha bez elektromotorů (lehoučká, stáhnout a natáhnout jde bez problému do 5 vteřin)
- jednoduchost auta
- 10th Anniversary Edition
- vlastnictvím se automaticky stáváte členem celosvětové komunity ;o)

Slabé stránky

- praktičnost (malý kufr, těsný interiér, málo odkládacích ploch, 2 sedadla - prostě vše dle očekávání třídy!)
- české silnice
- částečně výkon
- design exteriéru
- plátěná střecha (vysoká hlučnost - dá se do jisté míry vyřešit hardtopem)
- odstřikovače - ty prostě moc dobře nefungují
- plasty interiéru
- na trhu není takový sortiment dílů (ověřených značek) jako na sportovní Hondy
- absence variabilního časování ventilů (až od roku 2001)
- občas špatně fungující zpátečka (vyřešeno při faceliftu 2001)
- kroucení karoserie, ikdyž minimální - absenci střechy ale uplně nezapře
- vyšší spotřeba - jako u většiny Mazd
- postrádá charakter sportovních atmosférických motorů. Není to HTP, ale VTEC taky ne... ;o)
- slabší antikorozní ochrana

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Předražený servis Mazda moc nevyužívám, obzvlášť po zkušenostech, které mě mohli stát desítky tisíc, celé auto nebo i holý život... :o) Tak nějak objíždím a testuju různé servisy, včetně autorizovaných. Mohl bych doporučit lakovnu v Řícmanicích (cca 15km od Brna) - Heger a synové. Lakují srovnatpelně dobře jako servis Mazda, jen za třetinovou cenu. Hledání dobrého servisu v okolí Brna se zatím nesetkalo s žádným úspěchem, a to v žádné cenové kategorii - za nějaký tip budu vděčný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

www.autanazakazku.cz - dovoz z Německa, zatím si nemůžu stěžovat - v autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že je ve výborném technickém stavu a že to byla velmi dobrá koupě. Vyšla mě na stejné peníze jako ojetá "obyčejná" mx-5 v ČR.

Úpravy

Auto již dostalo iridiové svíčky Denso, prostupnější vzduchový filtr KN, kabely NGK, brzdy MOSS (Goodridge hadice, Hawk desky a DBS vrtané a drážkované kotouče), nový lak (původní barva, otřesná kvalita) a spojku Exedy. Rád bych pořídil originální bodykit Mazda nebo RacingBeat, podvozek RacingBeat (pružiny, stabilizátory, výztuhy...), podvozek Tein, svody RacingBeat, výfuk FlyingMiata nebo Integral Kobe, odlehčený setrvačník, možná časem pořídím i ostřejší vačky a věci s tím související, nebo možná přijde přeplňování formou kompresoru (to spíš ale první varianta), kdo ví... To by mělo být asi tak vše - uvažoval jsem i o generálce, ale zatím není jediný důvod. Doufám, že alespoň něco se stihne letos, když budou penízky... Letos byl také nainstalován kit zkráceného řazení Cobalt a musím říct, že se jedná o úžasnou investici. Řazení je pochopitelně tužší, což se mi líbí, přesnější, rychlejší... No prostě zase o něco lepší. Už i přestávám věřit že mají Hondy lepší převodovky! :o)))

 

Novinky v recenzi

28.8.2009 22:26

Severni more a zpet

Od vcerejsich brzkych hodin az do dnesniho rana byla Miatka na ceste z Brna do severniho Nemecka a zpet (okoli mesta Rostock a dal az k severnimu). Auto se s cestou vyporadalo skvele a ani ja nepotrebuji zadny lekarsky zasah, cehoz jsem se obaval. Kupodivu jsem z auta po 900km vystoupil v relativne pouzitelnem stavu (zadna obrovska unava), i kdyz cesta zpet byla o poznani horsi, precejen 26 hodin na nohou a prevazne ridit... V ramci neomezenych rychlosti na dalnicich byla i zmerena maximalni rychlost, i kdyz jen bez strechy, a to 192 dle GPS (tachometrovych cca 210-220, nevim presne). Po 6000 km od vymeny oleje budu muset poprve, a doufam ze naposledy, dolit olej, precejen pohyb okolo maximalnich otacek spotrebu hodne zvysil. Nejlepsi zpravou ale je, ze do CR diky nasemu vyletu dorazila dalsi, naproto nadherna (auto je, bez nadsazky, jako nove) 10th Anniversary Edition - mne nezbyva nez jen zavidet a gratulovat stastnemu majiteli! ;o)

23.4.2009 22:50

Měření výkonu

Konečně jsem se dostal k odměření výkonu na válcové brzdě (ne na motorové!), jedná se tedy o hodnoty orientační (vypočítané), každopádně technik byl velice překvapený výslednými hodnotami (v dobrém slova smyslu - viz. foto). Výkon jsem odměřil pro budoucí porovnání po případných úpravách...

29.3.2009 13:10

Toyo R1R

Tak jsem konecne prezul na lehci letni disky + nove Toya R1R 195/50 - prvni dojmy? Naproto uzasne gumy, u kterych jsem neobjevil zatim jedinou chybu, co se jizdnich vlastnosti tyce. Ocekavam ale o malinko horsi spotrebu a trvanlivost tak jednu sezonu. :o) Nicmene za tu zabavu a bezpeci to mozna opravdu stoji, jsou super, doporucuji! ;o)

23.1.2009 14:41

1201 z 7500 kusů

Tak dnes jsem konečně dohledal, jaké má moje auto pořadové šíslo. Je to kus číslo 1201 z celkově vyrobených 7500 kusů 10th Anniversary Edition! ;o)

21.1.2009 23:14

Zkracene razeni a zasterky za zadni kola

Foto dodam... ;o)

10.12.2008 00:00

Dojmy z rizeni nove MX-5 (verze NC vs. moje star NB)
Dnes se mi poprve naskytla prilezitost ridit Mazdu MX-5 NC (2007), a nasledne ji srovnat s verzi NB (1999), kterou vlastnim... Treba to muze byt pro nektere vlastniky MX-5 zajimave, protoze mam docela jiny nazor nez vetsina komunity MX-5. NC byla v nejvyssi vybave (nemyslim ted radio a klimu...), takze mela samosvor, sestikvalt, motor 2.0 a sportovnejsi podvozek Bilstein. Moje NBcko ma taktez sestikvalt, motor jen 1.8, samosvor a podvozek Bilstein. Zda se mi to jako optimalni mezigeneracni srovnani. Wink O NC jsem slysel prevazne spatne veci - mekka, s mensi zpetnou vazbou... Osobne ale musim rict, ze jsem byl a i stale jem spis nadseny, nez zklamany. Uz jen ten fakt, ze clovek nastoupi do auta, ktere je na chlup stejne jako to, na ktere je zvykly, akorat je po vsech strankach hezci a lepsi (interier), cloveka neznechuti. Velkou neznamou pro me byl motor, protoze ten je pro me docela slabinou, co se tyce verze NB, nicmene (bohuzel) ani 2.0 verze NC uplne nenadchne. Nesrovnavam samozrejme ani jeden motor s motory VTEC, ale chybi jim klasicky atmosfericky vrchol vykonu, ktery osobne zboznuju. U NC se k tomu jeste pridava dost silne odhlucneni, ktere mne vadi, a horsi odezva na plny. V primce neni NC subjektivne o moc rychlejsi, ale do kopce je rozdil uz znatelny hodne. Takze jsem si ujasnil, ze MX-5 jeste stale neni auto, ktere by nadchlo motorem. Ale to je taky temer konec veskere kritiky verze NC. Po zkusenostech s NBckem muzu rict, ze opravdu casto na nerovnosti v zatacce odskoci - ikdyz se vrati do stopy, tak to neni nic prijemneho, nebo ze se pri prejezdu nerovnosti dost krouti... NC je na tom ale mnohem lepe - v podvozku jsem ocekaval nejvetsi slabinu NC, ale opak byl pravdou - tuhy podvozek, ktery ale dokaze odfiltrovat snad kazdou nerovnost, aniz by se jakkoliv rozhodil, nebo aniz bych zaznamenal nejak vyrazne vyssi naklony nez u NB. Nejvetsim dukazem bylo to, ze jsem v prvni zatacce jel stejne rychle jako s NB (mozna i rychleji, protoze v NC se rychlost zda pochopitelne nizsi), kterou nejakou dobu uz ridim... Nejvetsi prednosti NC je rozhodne prevodovka - tak dobry manual jsem jeste nezazil. Ma kratsi drahy nez NB a netrpi stejnou slabinou, kterou je u sestikvaltu NB horsi razeni ze 3. na 4. stupen a i podrazovani ze 4. na 3., kdyz tomu ridic "dava". Celkove se mi NC zdala mene nedotaciva, coz je hodne divne (v pozitivnim slova smyslu - osobne si myslim, ze to je nejaka "haluz"). Jednou z nejdulezitejsich veci pro me byla, je a snad i bude zpetna vazba. To je druhy kamen urazu NC. Ne ze by ji chybela, ale NB s ridicem komunikuje proste znatelne lepe. Ale i tak bych NC v tomto smeru nezavrhoval. Nevim, jak se NC chova na limitu (i s vypnutou veskerou elektronikou se mi ji na limit dostat nepodarilo, coz je u me normalni i s NB Very Happy ), takze zpetnou vazbu uplne posoudit nemuzu, ale nezdala se mi o tolik horsi, aby mohla sama o sobe urcit, ktere auto je pro ridice tim lepsim.
Osobne jsem musel zase trochu prehodnotit svuj "zebricek hodnot", protoze jsem od NC ocekaval o hodne horsi zazitky. S jitotou muzu rict, ze NC bude na okraskach rychlejsi, a to jak diky motoru, tak i podvozku. A nemylsim si, ze by se jeji ridic mene bavil. S jitotou vsak vim, ze mu auto nebude vrzat (jako asi kazde nove auto) a nebude po silnici poskakovat na kazde nerovnosti, ale ani se naklanet vic nez by bylo zdravo. Obrovskou vyhodou NC je i to, ze je to zkratka novejsi, bezpecnejsi a lepe vybavene auto, ktere poskytne mozna i stejnou zabavu, jako pomerne spartanska NB. Ale to pro naprostou vetsinu znas nebude zadnym argumentem. Musim rict, ze po NC jsem nikdy nijak neprahnul a ani ted neni autem, ktere bych opravdu chtel, ale to jen protoze se na rok 2009 chysta faceliftovany model, ktery bude orientovany spis pro nadsene ridice, nez vyherkyne soutezi krasy. Obavam se, ze zacnu setrit a za par let "budu muset" koupit MX-5 NC-fl, jestli bude alespon o polovinu lepsi, nez o kolik slibuji tiskove zpravy... Rozhodne doporucuju svezeni s NC, pro me je to porad cistokrevna MX-5 jak ji znam (zname).
Na zaver musim rict, ze auto jsem ridil na okresckach a po jizde s NC jsem stejny usek zajel i s NB, abych si mohl udelat lepsi obrazek. Srovnavam jen subjektivni pocit z jizdy, o rozdilech v technice toho az tak moc nevim. Na okruh a vikendove jezdeni bych bez vahani volil NB (nebo spis NA, podle toho, co se povida - neridil jsem ji), na denni jezdeni (muj pripad) NB-fl, kdyby nestala 700 000 po sleve...
Takze tak! ;)

16.7.2008 00:00

Nová recenze, vystříkané dutiny a natřen podvozek.

24.6.2008 00:00

novy olej - Fuchs Titan Supersyn Plus 5W/40, pouzity aditiva Bishop´s Original (receptury 501 - vyplach motoru, 460-G - aditivace oleje a 333-G - vycisteni palivoveho systemu a hlav valcu. Geometrie a nove brzdy.

1.5.2008 00:00

ještě taky nové video...

1.5.2008 00:00

kompletně nový lak, spojka, oprava nedokonalostí na karoserii... ;o)

15.4.2008 00:00

Auticko dostalo sportovni filtr, kabely NGK a spojku, tak uvidime jak to pojede! ;o)

21.12.2007 00:00

Přidáno pár zimních fotek

6.12.2007 00:00

Přidáno pár nových fotek...

11.11.2007 00:00

Přídáno video a pár fotek...

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5 NB

Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím ani jediná závada, žádný problem - prostě podle očekávání...

praktičnost
1

Sice na to nahraju a u tohoto auta se o tomto asi mluvit nedá, ale kufr je prostě malý, ikdyž dva lidi na dovolenou snad odveze...

prostornost
10

Né že by byla prostorná, ale je tak těsná, až je to příjemné - super posaz - dost pohodlný (mám skoro 190cm a nad hlavou místa dost).

jízdní vlastnosti
10

Podle očekávání.

jízdní komfort
6

Duší rozhodně nevyklepe, ale sportovnějšího ducha prostě nezapře.

provozní náklady
8

Na sportovní auto docela nízké.

náhradní díly
8

Stejně tak jako provozní náklady, ale servis je dražší.

výkon motoru
8

Papírově nic moc, ale na tak lehké auto je s kombinací s šestikvaltem dostačující, velmi pěkný zvuk, krásně se vytáčí.

spotřeba
8

Po městě asi 9-10 litrů, dálnice 8, mimo město 7-8. Díky tomu, že jezdím (bohužel) převážně po městě, kombinovaná spotřeba je lehce nad 9 litrů.

hlučnost motoru
10

Hlasitý - tak to má být!

kvalita sedadel
7

Výborně, akorát na sportovní auto možná slabší boční vedení. Díky dlouhým nohám bych potřeboval větší oporu stehen.

brzdy
10

Žádný problém, výborný účinek, nástup i dávkování a citlivost.

zavazadlový prostor
4

Menší nákup nebo dva kufry na dovolenou se tam vejdou...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…