Recenze
Volvo XC60
Technické info
Přezdívka auta kroska Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:22000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3192 výkon [kW]: 175 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11.2
Popis vozu
Když moje žena na začátku letošní zimy přesedlala na týden do mého Pathfindera, protože se svou Hondou se zalekla množství sněhu na naší neudržované cestě, ochutnala do té doby zakázané ovoce pohonu všech kol a vyšší světlé výšky. A podobně jako Eva z ráje poznala a zatoužila. A protože její Accord už měl najeto pěkných 184 tisíc km, začali jsme hledat něco nového.
Její požadavky byly jednoduché - čtyřkolka, přednostně s automatem, nesmí to být černé a musí to mít vzadu integrované dětské sedáky. Jo a ještě to mělo být živé, protože Accord 2.4 byla opravdu mrštná ještěrka.
Nabídka byla široká - CR-V, RAV4, Volva XC60 a XC70, Mazda CX7, Kia Sportage, BMW X3. Limit jsme si dali na 600 tisíc.
Vybíral jsem dlouho. CR-V jsem zavrhnul kvůli absenci automatu u starších aut a slabým motorům, RAV4 nezaujala, XC60 byly drahé, Sportage manželka zavrhla, protože to je "divný korejec, kterým jsem se přece ještě před pár lety posmíval". Mazdu jsme si byli projet na Spořilově, ale auto mělo místo řadicí páky pahýl, vybitou baterku, za jízdy škubalo a dokonale nás odradilo. Prodejce navíc nejevil sebemenší zájem auto prodat.
Zaměřil jsem proto pozornost na XC70, kterých je na trhu dost a za celkem rozumné ceny. Našel jsem jedno auto předchozí generace v Praze u firmy Adusum, ale ukázalo se, že to je předražená a mizerně opravená bouračka. Na další poptávky po novějších XC70 se mi od Charouze ani z Průhonic nikdo neozval, vnucovat se samozřejmě nebudu :)
Pak jsem jednoho dne zabrousil na dovolsivolvo.cz a tam bylo - XC60 3.2 Summum, v téměř plné výbavě (navigace, panoramatická střecha, driver support paket s radarem, BLIS a dalšími vychytávkami, FourC, Premium Sound, i požadované dětské sedáky) v ČERVENÉ barvě za naprosto neuvěřitelnou cenu, která náš limit přesahovala pouze o pár desítek tisíc. Rok staré auto s 20000 km, prodej od dealera Volvo.
Silné stránky
Nejlepší na celém autě je motor - 238 koní benzínového šestiválce nabízí velmi pěkné, a oproti dieselům především tiché svezení. Spotřeba se pohybuje mezi 11 a 12 litry při běžném stylu jízdy s převahou dálnice/město, což oproti zkušenostem s diesely není o mnoho víc.
Adaptivní tempomat - kdo nevyzkoušel, těžko pochopí. Je to něco naprosto úžasného.
Audiosystém Premium Sound - nastavte si reprodukci zvuku s optimalizací pro místo řidiče a přestanete chodit na koncerty.
Navigace - v ceně jsou dvě aktualizace map po roce a po dvou letech od zakoupení. Mapy jsou překvapivě přesné a podrobné, zatím nejlepší, co jsem měl možnost poznat.
Všechny ty drobné vychytávky, které auto umí, a které potěší - počínaje hlídáním toho, zda jsou děti vzadu správně připoutány, přes hlídání vyjetí z jízdního pruhu, nejrůznější možnosti nastavení osobních preferencí (zamykání, natáčení světel za tmy - všechno si lze zvolit).
Slabé stránky
Elektrické víko kufru by se mohlo otevírat trochu rychleji.
Svislá světla vedle mřížky chladiče slouží jen jako parkovačky - daleko lepší by bylo, kdyby fungovala jako světla pro denní svícení. Nemusely by celou dobu svítit xenony.
Přijde mi neuvěřitelné, že auto prémiové značky v této cenové kategorii a úrovni výbavy nemá senzor pro automatické rozsvícení světel. Palubní deska se podle světla/tmy přepíná, světla ne. Mrzuté.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisovat se chystám u Volvo Srba na Jílovišti, podle mých předchozích zkušeností jsou perfektní.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u DEKOM Pardubice. Přístup bych označil za standardní. Prodejce byl ochotný, vše zařídil, ale nebylo tam nic, co by nadchlo. Když jsem si chtěl dodatečně objednat nějaké příslušenství (koberce, kryt středového tunelu vzadu), téměř měsíc se neozval. Koberce dodnes nemám.
Novinky v recenzi
Jaký motor?
Pokud chci spolehlivé auto, ve kterém nečíhá zrada, mám podle Petříka vybrat atmosférický motor bez jakéhokoliv přeplňování. Ideálně šestiválec... :)
Zdroj: http://auto.idnes.cz/udrzovat-auto-v-kondici-neni-levne-musite-mit-taky-stesti-na-servis-11z-/auto_ojetiny.aspx?c=A110823_180818_auto_ojetiny_fdv
Přidat názorDiskuse: Volvo XC60
- Interier 03.01.2013 13:39 sabikeuk
- parádní 23.03.2011 10:31 yetti z hor
- recenzia a fotecky 14.03.2011 10:14
- Re: . 11.03.2011 22:51 ricz73
- . 11.03.2011 20:12 ..KTM-nejlepší motorka světa:-))
- Re: "Zvláštní" motor :-) 10.03.2011 15:04 ricz73
- "Zvláštní" motor :-) 10.03.2011 10:32 Johny.Rico
- Gratuluji ke skvělému autu! 09.03.2011 22:23
- Re: Re: XC60 09.03.2011 16:11 Nicco
- Re: XC60 09.03.2011 12:32 ricz73
- XC60 09.03.2011 12:00
Další vozy Volvo XC60
-
Volvo XC60 (2010) Majitel: Vjace
Přidáno: 18.7.2010 699 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.3.2011 3010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2009) Majitel: volha.driver
Přidáno: 26.12.2009 4710 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2009) Majitel: hanesxc60
Přidáno: 17.9.2014 39 Majitel 8.42 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2017) Majitel: Adasiek
Přidáno: 27.10.2017 810 Majitel 9.12 Uživatelé