Recenze

Adasiek (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volvo XC60

9.12 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo XC60, foto 1 Volvo XC60, foto 2 Volvo XC60, foto 3 Volvo XC60, foto 4 Volvo XC60, foto 5 Volvo XC60, foto 6 Volvo XC60, foto 7 Volvo XC60, foto 8
Volvo XC60, foto 9 Volvo XC60, foto 10 Volvo XC60, foto 11 Volvo XC60, foto 12 Volvo XC60, foto 13 Volvo XC60, foto 14 Volvo XC60, foto 15 Volvo XC60, foto 16 Volvo XC60, foto 17 Volvo XC60, foto 18 Volvo XC60, foto 19 Volvo XC60, foto 20 Volvo XC60, foto 21 Volvo XC60, foto 22 Volvo XC60, foto 23 Volvo XC60, foto 24 Volvo XC60, foto 25 Volvo XC60, foto 26 Volvo XC60, foto 27 Volvo XC60, foto 28 Volvo XC60, foto 29 Volvo XC60, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1969 výkon [kW]: 187 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: 4x4

Popis vozu

VOLVO XC60 T5 AWD Inscription - toto je stručná specifikace našeho nového volva. :-)

Jedná se o modelový rok 2018 ve výbavě Inscription. Auto pohání benzínový dvoulitrový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem. Výkon pohonné jednotky je 187 kW, tedy 254 koní a točivý moment 350 Nm. Motor spolupracuje s 8stupňovou automatickou převodovkou Geartronic od firmy Aisin. Síla motoru je přenášena na všechna čtyři kola.

barva: Denim Blue Metallic
kola: 19" letní kola; 18" zimní kola (na fotografiích)
čalounění: kůže Agnes odvětrávaná - sedadla Comfort hnědá Amber/Offblack
Obložení interiéru: dekorativní hliníkové Metal Mesh

PRVNÍ DOJMY:
První dojmy jsou maximálně pozitivní a zatím těžko něco vytýkat, ale časem se možná něco najde. XC60 je komfortní, pohodlné a výkonné SUV. Motor má dostatek síly od nejnižších otáček a vyznačuje se dobrou pružností. Auto je tak příjemně svižné, hbité. Během prvních jízd zaujal pohodlný podvozek (naše volvo je vybaveno vzduchovým odpružením pro všechna 4 kola + aktivním podvozkem) a výborný rejd. S tímto autem je radost manévrovat! Dále musím pochválit kompletní LED světlomety, které dokážou vystínit protijedoucí nebo před sebou jedoucí auta. Ježdění ve tmě je teď mnohem příjemnější. No a pochválit musím také kamery okolo vozu, které přenášejí obraz na displej infotainmentu - takové rozlišení jsem ještě v žádném jiném autě neviděl. Výborné je rovněž odhlučnění interiéru.

Jedná se zatím o velmi stručné dojmy opřené o 2 dny ježdění a cca 200 najetých kilometrů. Časem recenzi doplním o nové poznatky (např. o spotřebu, kterou zatím nelze hodnotit, protože v době přebírání od prodejce na palubním počítači svítila hodnota 23 l/100 km a po zmiňovaných 200 najetých kilometrech spotřeba klesla na cca 13,5 l/100 km. S rostoucím počtem najetých kilometrů ale jistě klesne ještě víc.) a další fotografie (např. letních kol).


EDIT 28. 1. 2018
Během prvních tří měsíců od pořízení auta jsme s ním stihli najet necelých 10 000 km. Z toho důvodu si myslím, že je to správný čas na to podělit se o nové zkušenosti.

S autem se jezdí výborně! Motor je dostatečně silný, auto ochotně zrychluje i ve vyšších rychlostech. Převodovka řadí logicky, ve správný čas, neškube. Podvozek odvádí velmi dobrou práci. V režimu "Comfort" je to takový kompromis mezi jistotou a pohodlím. V režimu "Offroad" se auto díky vzduchovému podvozku zvedne o cenné centimetry (viz fotogalerie). Sice se nejedná o žádný tereňák, ale pro jízdu v hlubokém sněhu je to ideální. Upraví se také nastavení motoru, převodovky, systému 4x4 a reakce na plyn. V režimu "Dynamic" se naopak oproti běžnému režimu "Comfort" podvozek o něco sníží a zároveň ztuhne, zrychlí se reakce na pokyny plynovým pedálem a převodovka řadí ve vyšších otáčkách. Všechny režimy jízdy mají svoje opodstatnění. Musím ale dodat, že i v každodenním režimu "Comfort" se dá velmi rychle předjíždět. Chci tím říct, že na rozdíl od některých jiných aut, tady při potřebě bezpečného předjetí není potřeba pokaždé přepínat do "Dynamicu".

Pochvalu si zaslouží asistenční systémy. Asistent pro udržování auta v jízdním pruhu funguje výborně, adaptivní tempomat reaguje jemně a citlivě, hlídání mrtvých úhlů také na jedničku... Fungování těchto systémů v našem minulém autě (Infiniti EX30d) nebylo 100% spolehlivé. Např. adaptivní tempomat se téměř nedalo používat, protože reagoval zbrkle, necitlivě, často zbytečně brzdil, když na dálnici zachytil auto ve vedlejším pruhu atd. Jde o to, že tady všechny ty asistenty fungují spolehlivě a hlavně během jízdy neotravují, ale pomáhají. Dlouhou dobu jsem nebyl zastáncem těchto vychytávek. Během posledních 3 měsíců jsem změnil názor. Zejména na delších cestách je jejich přínos pro bezpečnost a komfort ovládání auta obrovský!

Spotřeba - po zmiňovaných 10 000 ujetých kilometrech je aktuální dlouhodobý průměr 9,1 l/100 km. Na benziňák s výkonem přes 250 koní je to podle mně výborná hodnota (navíc v zimním období). Tím spíš, že v řízení se střídá vícero řidičů a nedá se říct, že bychom se dynamicky nějak omezovali. Těch 9,1 l/100 km je dáno nejspíš tím, že auto jezdí cca 150 km denně.
Velkým minusem je ale pouze 60litrová nádrž na benzin.

Po delším soužití jsem postupně objevil několik drobností, které mi vadí.
Řízení v režimu "Comfort" je na můj vkus až moc přeposilované. Tuším, že se účinek posilovače dá nastavit v palubním systému - zatím jsem nezkoušel. Vzhledem k tomu, že s autem většinu času jezdí žena, vím, že pro ně je nastavení ideální.
Další drobné mínus je vypínání systému stop-start. To, že je systém potřeba vypínat po každém nastartování je poměrně běžné. Právě proto mi vadí, že pro tento systém není hardwarové tlačítko a lze jej vypnout pouze přes dotykovou obrazovku.

Přidávám několik fotografií auta ve sněhu. :-)


EDIT 4. 3. 2018
Spotřeba během cesty do Alp a zpátky - 9,4 l/100 km.
V autě 4 dospělí, plný kufr a na střeše rakev. :-)


EDIT 12. 5. 2018
Během prvních letošních veder jsem si všiml, že odvětrávané jsou pouze sedáky, opěradla ne. U jiných prémiových značek jsou odvětrávané obě části.
OPRAVA
Sedadla mají odvětrávané obě části. Odvětrávání opěradel je slabší než u jiných značek, kde při nastavení nejvyšší intenzity větraní máte záda v průvanu. Ve volvu je to nastaveno tak, že o větrání skoro nevíte, což je super.

Co mně trošku překvapilo je to, že u konstrukčně o něco starší V90 Cross Country se po otevření víka kufru zvedne krycí roletka, ale u XC60 to není. Neberu to ani jako minus, protože s roletkou se manipuluje dobře, spíš to se uvádím pro zamýšlení, proč to sem nedali. Proto to také v seznamu slabých stránek uvádím v závorce. ;-)

Přidávám fotky auta na letních kolech a fotky interiéru. :-)


EDIT 2. 12. 2018
Při cca 35 000 km se objevily první závady, ale zatím nic hrozného (viz Zkušenosti se servisem).
Spotřeba na dálkových trasách někdy i pod 9 l/100 km. Krátké trasy, časté startování a zimní období – do 10 l/100 km.
Další drobné mínus – komplikované přepínání rádiových stanic. Lze přepínat postupně pomocí tlačítek na volantu nebo na displeji infotainmentu, což odvádí pozornost od řízení.

Jinak i po více než roce používání maximální spokojenost s autem! :-)

Silné stránky

- motor
- odhlučnění
- pohodlný podvozek
- obrovský rejd
- full LED světlomety
- rychlost vyhřátí interiéru
- kamery okolo vozu (360° výhled, pohled z ptačí perspektivy)
- trysky ostřikovačů předního skla jsou integrovány do stěračů (detail, díky kterému je skrz sklo vcelku dobře vidět i během ostřikování)

Slabé stránky

- přeposilované řízení v režimu "Comfort"
- vypínání systému stop-start
- při přepínání jízdních režimů se pokaždé aktivuje stop-start
- pouze 60l palivová nádrž
- komplikované přepínání radiových stanic
- (chybí automatická krycí roletka kufru)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

30 000 km
– běžný servis předepsaný výrobcem: olej, filtry + aktualizace softwaru a mapových podkladů navigace

35 000 km
– nefunkční dovírání víka kufru. Elektromotory víko zavřou, ale víko nezacvakne. Výměna vadného dílu v rámci záruky. Teď už OK. :-)
- pískající zadní brzdy – při pomalé jízdě např. během parkování nebo při popojíždění v kolonách pískají zadní brzdy. V servisu brzdy vyčistili, ale problém bohužel zůstal. Pravděpodobně nás čeká výměna zadních kotoučů.

S autem jezdíme na servis do SPX-CAR ve Zlíně – přístup k zákazníkovi, snaha o rychlé vyřešení problému, ochota, vstřícnost a jednání na vysoké úrovni. Za mně super!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

SPX - CAR GROUP a.s. - Zlín.
Maximální spokojenost! Vřele doporučuji!!

 


Další vozy Volvo XC60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…