Recenze
Renault Trafic
Technické info
Přezdívka auta Trafic Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:6500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 169 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Zdravím všechny čtenáře moje.auto.cz!
Chci se s Vámi podělit o své zkušenosti s Renaultem Trafic 2016, 1.6 dCi (92 kW/125 k), karoserie L2H1. Toto vozidlo jsme měli půjčené na 10denní dovolenou, během níž jsme ujeli 2500 km. Cestovali jsme většinou po dálnicích, rychlostních komunikacích, ale také úzkými uličkami malých italských měst. Během cesty jsme se v řízení střídali 2.
Design auta nebudu hodnotit - vždy je to subjektivní záležitost. Navíc trafica si jistě nikdo nebude kupovat kvůli designu. Jako informaci pouze uvedu, že auto bylo obuto na 16palcových plechových discích a bylo v provedení L2H1, tzn. délka 5399 mm, výška 1971 mm a rozvor náprav 3498 mm. Šířka je pro všechny verze shodných 2283 mm (se zpětnými zrcátky).
Interiér byl vyroben v šedých barvách. Byly použity výhradně tvrdé plasty, které ale byly slušně zpracované a v interiéru nic nevrzalo (bylo vedro, je otázka, zda by plasty neskřípaly, kdyby bylo zima). Musím pochválit dobře čitelné budíky, jednoduché ovládání palubního počítače (na páčce stěračů) a celkově jednoduchost všech ovládacích prvků. Nic nebylo potřeba dlouze hledat, vše bylo hned jasné. Během cesty jsme používali navigaci v mobilu, proto jsme velmi ocenili držák mobilního telefonu z originálního příslušenství k Renaultu Trafic. Prostoru bylo v autě až až, cestovali jsme v 5 lidech se spoustou zavazadel. Jako řidič jsem si stěžoval pouze na ostré hrany ramen volantu v místech úchopu (14:45), na sedadlo řidiče umístěné daleko od dveří (když jsem si ruku položil na dveře, měl jsem ji nepřirozeně nataženou), což také způsobilo neustálý kontakt pravého kolene s tunelem, do kterého je umístěna řadicí páka. Nelíbilo se mi zapínání a vypínání tempomatu, které není umístěno na volantu, ale nalevo od panelu klimatizace (pod výdechem ventilace). Naopak musím vyzdvihnout páčku pod volantem na ovládání rádia a telefonu. Dále musím pochválit bezproblémové spojení iPhonu s rádiem bluetoothem i kabelem a bezproblémově fungovalo také načítání a přehrávání hudby z flashky. Dále je potřeba zmínit dostatečně výkonnou klimatizaci, kdy i v letních vedrech a bohatě proskleném autě, byla schopna účinně ochlazovat interiér. Pasažéři ve 2. řadě sedadel mají možnost nastavit si intenzitu ventilace a teplotu (ne podle konkrétní hodnoty, ale pouze otočným ovladačem). V autě byly pouze 2 airbagy, což si myslím, že je velká škoda. Je to zkrátka autobus. :-D
V kabině nám vadil také hluk – od motoru, od povozku a aerodynamický.
Motor byl naftový o objemu 1598 cm3. Na tak velké auto je to trochu slabší jednotka a je nutné velmi pečlivě zvažovat předjíždění atd., ale jinak se s ním cestovalo příjemně. S motorem byla spojena přesná 6stupňová manuální převodovka. Spojkový pedál byl spíše měkčí, ale po chvilce jsem si zvykl. Důležité bylo, že spojka zabírala ve velkém rozsahu. Cestovali jsme zejména po dálnicích a popojížděli v malých městečkách a spotřeba se za celou dovolenou pohybovala kolem 8 litrů na 100 km, což si myslím, že na tak velké a těžké auto, obsazené 5 lidmi a narvané zavazadly, je výborná hodnota.
Jízda s traficem je typicky dodávkoidní až autobusoidní. Auto se v zatáčkách hodně naklání (i na dálnicích), ale jinak celkem dobře tlumí nerovnosti. Problémem byly pouze retardéry - na nich se auto docela rozhoupalo. Musím také velmi pochválit velký rejd - při tak dlouhém autě je to vyloženě nutnost. Cestovali jsme také v noci a tehdy mi velmi vadil slabý dosvit světel.
Silné stránky
- velikost interiéru
- velký rejd
- účinná a dostatečně výkonná klimatizace i na tak obrovský interiér
- výborně umístěný držák mobilního telefonu (originál příslušenství Renault)
- perfektní propojení rádia s flashkou i rádia s iPhonem (přes bluetooth i kabelem)
- přesná manuální převodovka
- příznivá spotřeba nafty
- příjemně vysoký posaz za volantem
- velká zrcátka
- parkovací čidla u tak velkého auta jsou výborným pomocníkem
Slabé stránky
- sedadlo řidiče je posunuto víc do středu auta, takže u menších řidičů si nelze pohodlně položit ruku na dveře (musíte ji mít nataženou) - vadí během delší jízdy
- zapínání a vypínání tempomatu tlačítkem mimo volant
- při správném držení volantu (14:45) jsou v rozích ramen volantu ostré hrany, které na dlouhé cestě nepříjemně tlačí do palců (řešením je nejspíš kožený potah volantu)
- pouze manuální klimatizace (nelze objednat automatickou natož vícezónovou)
- bezpečnost - pouze 2 airbagy: u řidiče a spolujezdce (je to holt autobus :-D)
- hluk v kabině
- velmi slabě svítící světlomety
- jako u většiny nových aut je potřeba stop-start deaktivovat po každém nastartování
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Během cca 2500 km, které jsme s autem v rámci dovolené absolvovali, jsme poměrně často pociťovali velmi silný zápach močoviny AdBlue. Během vrácení auta jsme na to upozornili majitele.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
(auto půjčené na dovolenou)
Další vozy značky Renault
-
Renault Trafic (2004) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 27.7.2007 20210 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé