Recenze

7 Majitel

Peugeot 406 Break KOMBI 5-DVEŘOVÝ 2.0 HDi 110 (DW10ATED) BVM 5

7.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Break, foto 1 Peugeot 406 Break, foto 2 Peugeot 406 Break, foto 3 Peugeot 406 Break, foto 4 Peugeot 406 Break, foto 5 Peugeot 406 Break, foto 6 Peugeot 406 Break, foto 7 Peugeot 406 Break, foto 8
Peugeot 406 Break, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Naftogaz Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:173400 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Když mi bylo patnáct let, vysedávali jsme s kamarádem dlouhé hodiny u internetu nad nabídkami ojetých aut, protože jsme se nemohli dočkat, až budeme mít řidičák a svoje první přibližovadlo. Za nedlouho po osmnáctých narozeninách byla konečně růžová kartička v kapse a já začal sbírat zkušenosti v provozu. K tomu mi sloužil letitý Peugeot 309 od rodičů. Bylo to velmi jednoduché a spolehlivé auto. Taková francouzská škodárna. Motor o objemu 1,3 litru a výkonu 47 kw nebyl žádný trhač asfaltu, ale do začátku to byl vynikající stroj. Když jsem po střední škole nastoupil do prvního zaměstnání a rodiče si koupili novějšího Peugeota 306 Break, přešla se 309tka do mého užívání. Najezdil jsem s ní skvělých 35 000 km. Bohužel, jednoho odpoledne, když jsem jel z práce domů, narazil do mne na přechodu pro chodce jeden mladý řidič. Asi když koukal po vrabcích místo řízení. Pojišťovna samozřejmě ohodnotila stav auta jako totální škodu, nicméně doma s pomocí otce a kamarádů bylo uvedeno ještě na dva roky do provozuschopného stavu. Tou dobou jsem však už začal uvažovat o nástupci 309tky, protože čas a koroze o sobě dávali neúprosně vědět.
Prioritou bylo, že další vůz musí být takový, ve kterém se dá pohodlně objet celá Evropa. Začínal jsem se poohlížet po jiném autě. V hledáčku byla Škoda Octavia I TDI, Fabia II Combi TDI, Peugeot 306 Break HDi, 406 HDi plus několik dalších vysněných aut na které jsem neměl finanční prostředky.
Když přišlo na lámání chleba, s lítostí jsem zjistil, že nemám tolik peněz do začátku, abych si koupil auto domácí výroby v roce, a motorizaci, která by mi vyhovala (předfaceliftovou Octavii jsem nechtěl kvůli vzhledu a pro horší antikorozní ochranu oproti faceliftové verzi). Další bod pro Peugeot byla přítomnost už jednoho auta s motorem 2.0 HDi, takže kdyby se opět stalo, že by bylo jedno nepojízdné, třeba kvůli nehodě, byla by možnost záměny spousty dílů, nebo schovat nějaké do zásoby. Také jsem věděl, po předchozích zkušenostech s Peugeoty, že mají vynikající antikorozní ochranu, což u takto starého auta je velmi důležité.
Po vystřízlivění jsem hledal 406tku po faceliftu tj. rok 1999 a výše s motorem 2.0 HDi 66 kw ve verzi Break s klimatizací. Protože otec má dlouholeté zkušenosti s opravami aut a dieselovými motory obecně, jeho názor měl velkou váhu při výběru. Jednoho dne přišel za mnou, že našel pěknou 406tku v Kolíně v jednom bazaru. Takže jsme o jednom únorovém víkendu sedli do auta a jeli se tam podívat. Byl to bohužel pro mně předfaceliftový model, ale již s motorem HDi, dovežený z Německa Měl najeto údajně 148 000 km, auto bylo celkově pěkné, ale po bližším zkoumání bylo jasné, že kilometrový nájezd je reálně tak jednou tolik vyšší. Cena však byla pozitivní, protože v té době to byla nejlevnější 406tka s HDi na trhu. Bylo mi jasné, že auto bude chtít investice. Otec však dobře odhadl, že motor jako takový je po mechanické stránce v naprosto vynikající kondici, což je u jakéhokoliv auta nejdůležitější. Protože na autě chyběly nějaké plastové díly a při užívání bylo sem tam něco zničeno, prodejce dal ještě nějakou tu tisícovku slevu.
Odvážel jsem si tedy podle Service boxu - Peugeot 406 2.0 Hdi, datum prodeje 12.3.1999 – úroveň výbavy 2, šedý lak QUARTZ… prostě klasika, standartní výbava. Když jsem následně studoval příručky o opravách, pořád mi neseděla navíc jedna sací hadice v motorovém prostoru. Zapátral jsem na Peugeot fóru, kde jsem zjistil, že můj motor nemám 66 kw ale 80 kw, aspoň nějaké příjemné zjištění. 
Po designové stránce si myslím, že 406tka patří k tomu nejlepšímu, co francouzská designová škola nabídla. Patrná je návaznost na předchozí model 405, ze které si 406tka zachovala tvary, které nikdy nevyjdou z módy. Oproti modelu 407, který nastavil u automobilky nový designový směr „rozšklebené tlamy“ si model 406 zachoval praktické vnitřní proporce. I když se mi 407čka moc líbí, je to bohužel jedno z mnoha aut, kde funkčnost ustoupila před vzhledem.
Myslím, že není třeba dlouze popisovat auto. Všude jich jezdí spousta. Zmíním snad jen to, co se mi na autě libí a zpříjemňuje mi život.
1) Dešťový senzor – moc příjemná vychytávka, jak si na to člověk zvykne ani neví, že stěrače stírají 
2) Páčka pod volantem na ovládání rádia – praktická věc, dnes už skoro v každém autě, na svou dobu ale nadčasový prvek
3) Přední světlomety osazené 2xH7 žárovkou, tzn. Když se vám spálí žárovka a najednou zjistíte že nemáte náhradní, prostě předěláte z dálkových světel
4) Vysokotlaký vstřikovací systém Common rail Bosch – jeden z prvních a taky nejspolehlivějších commonrailů, je super jak auto „tahá od spodu“ i v dnešní době drží pořád krok s provozem

Silné stránky

- pohodlné na dlouhé vzdálenosti – nejdelší dosavadní trasu jsem absolvoval s autem do Slovinského Piranu, který je asi 660 km od Brna. Žádné bolení zad, ani nohou, jen únava z dlouhého soustředění se
- spotřeba, na dlouhých trasách po dálnici okolo 5,5 litru což je na velikost a váhu vynikající, v městě není problém jezdit i za 7-8 l, nemám ale palubní PC takže je to spíš odhad
- prostornost, za poslední rok jsme se dvakrát stěhovali a kromě skříní, se všechny věci vešly a odvezly. Také cestování ve čtyřech na dlouhé vzdálenosti není problém. Motor si s autem poradí i když samozřejmě v rámci svých možností..
- absence FAP, začal sem montovat do 406tek tuším v roce 2001

Slabé stránky

- snad jen že i když Peugeotů u nás jezdí hodně, není takový výběr použitých dílů na vrakovišti jak u škodovek.
- víceprvková zadní náprava, je sice velmi pohodlná ale její repas mě stál moc peněz a nervů
- schizofrenie mého „předfaceliftového modelu“ nějaké díly jsou z předfaceliftu a nějaké z po faceliftu, naštěstí spoustu problému vyřeší aplikace Peugeot service box, která je zdarma a obsahuje podle VIN katalog všech dílů, které byly na autě použity
- gumové řazení, oproti převodovce v tátové 306tce je to tragédie, chtělo by to asi vyměnit lanovody k řadičce, ale oba dva stojí přes 5000 kč 

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tahle kapitola nebude bohužel pro auto moc veselá.
Všechno začalo samozřejmě výměnou oleje, filtrů a rozvodů.
Následně jsem objížděl vrakoviště s dokupováním dílů co chyběly – kryt motoru, tapecírung kapoty (k těmhle dvěma se ještě dostanu), gumové lišty, plechová kola, síť do kufru, krytky na držáky mříže interiéru atd..

V závěsu následoval postupný servis, abych mohl se mohl na vůz spolehnout a objezdit s ním celou Evropu.

23.3.2012 Sada rozvodového řemenu s vodní pumpou SKF
19.4.2012 Servoolej
27.4.2012 Olej převodovka - repas
10.7.2012 Zadní náprava
13.7.2012 Servis, Geometrie
21.9.2012 Brzdy přední, zadní tlumič výfuku
11.12.2012 baterie – VARTA 77Ah
7.5.2013 Spona krytu motoru
22.5.2013 Řídící jednotka

23.5.2013 Servis, výměna ŘJ – Tohle lze považovat za asi nejhorší servis auta. Jednalo se o skrytou závadu chlazení. Projevila se při horkém letním dni, když jsem stál v klasické Brněnské koloně u Zvonařky. Najednou se začala zvedat teplota, a větráky na chladiči nedělaly nic. Kontrolka na palubní desce neúprosně přikazovala STOP. Naštěstí se kolona rychle rozjela a já mohl odstavit auto na nedalekém parkovišti. Po několika neúspěšných pokusech o vlastní opravu doma, jsem musel odevzdat vůz odborníkům do servisu. Po několika dnech mi řekli, že je spálený obvod chlazení v ŘJ a že by bylo nejlepší, kdybych si sehnal někde na vrakovišti novou jednotku! Po několika dnech hledání mi poslali z jednoho pražského vrakoviště za 1500,- kč funkční jednotku. Oprava mě celkem vyšla na něco přes 5500 kč.

23.6.2013 Brzdové čelisti, zadní brzdové destičky, uložení předních tlumičů, přední tyčky stabilizátorů, lanovody
28.6.2013 Ložisko a příslušenství horního uložení tlumičů Monroe
19.8.2013 Kabinový filtr
30.8.2013 Servis, Plnění chladiva
23.9.2013 Žhavící svíčky BOSCH Duraterm + chladici kap.
25.9.2013 Sada klínového řemenu SKF
25.9.2013 Nemrznoucí směs

Jinak co se týče servisu, mám kamaráda – svého dvorního mechanika a pokud jde o vyloženě složitou věc, kterou nelze spravit v domácích podmínkách, jezdím do autoservisu Luboš Mazůrek – Klobouky u Brna.

Co mě ještě čeká opravit:

- klepající řemenice a nejspíš volnoběžka alternátoru
- systém recyklace výfukových plynů (EGR)
- klimatizace (vyměnit trubky, které mám koupené z druhé ruky, nechat přetěsnit klima kompresor a samozřejmě napustit chladivem)
- přelakovat blatník

Co bych chtěl udělat za vylepšení navíc, kdybych něvěděl co s penězi:

- dát na léto pěkná litá kola, nejvíc se mi líbí asi originál Ouragan 15“ nebo 16“ a samozřejmě nalakovat brzdové třmeny na červenou barvu


- dodělat palubní počítač (je potřeba koupit displej, upravit páčku, natáhnout dráty, přeprogramovat ŘJ)
- vyměnit brzdobé třmeny za tuším šestipístkové ze 406 coupé

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Kolíně, autobazar FAJNAUTO.
Před koupi jsme se domluvili, že mi vymění kost stabilizátoru na přední nápravě protože, mlátila ale s tím ať tam nedávají Starline díly. Po několika týdnech, když jsem si auto zvedl na špalky, byl na kosti samozřejmě nápis Starline.
Další auto bych si už u tohoto prodejce nekoupil.

Auta co bych si chtěl v budoucnu pořídit: Z Francouzů snad jen Citroen C5, z ostatních značek Škoda Octavia II Combi, Kia Ceed II SW, Audi A4 (2003) Combi atd..

 


Další vozy Peugeot 406 Break



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Nějaké opravy byly a budou, přece jen je to staré auto, nicméně 406 mě nikdy nikde nenechala.

praktičnost
9

Jediná výtka - žádné odkládací prostory pro pití.

prostornost
10

Měřím 196 cm a nikde nemám problém s místem.

jízdní vlastnosti
8

Odpovídá komfortnímu naladění, nicméně s říznutí zatáčky auto nemá problém - k tomu přispívá víceprvková zadní náprava. Bohužel díky těžkému předku je auto na sněhu velmi nedotáčivé.

jízdní komfort
9

Jak se říká - Francouzi jako první navrhnou sedačku a potom zbytek auta - má to výhody i nevýhody.

provozní náklady
6

I když motor je stále ve výborné formě, zbytek auta byl od koupi dost opotřebovaný takže náklady na provoz nejsou malé.

náhradní díly
7

Některé díly jsou levnější a jiné zas dražší. Hold Peugeot v našich končinách není nejrozšířenější automobilkou.

výkon motoru
10

I v dnešní době nemá problém v provozu, s autem o hmotnosti 1535 kg si motor poradí tak akorát.

spotřeba
10

Na velikost auta a hmotnost bezkonkurenční.

hlučnost motoru
8

Po nastartování studeného motoru chvíli jde slyšel, po zahřátí na diesel velmi kultivovaný. Oproti koncernové produkci ze stejné doby znatelný rozdíl.

kvalita sedadel
10

Můžete jet celý den 1000 km a po vystoupení se cítíte jako by jste ležely cely den na gauči. Nádhera.

brzdy
4

Slabina auta.

zavazadlový prostor
10

Při stěhování všechny moje věci odvezu na dvakrát.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…