Recenze

10 Majitel

Peugeot 406 Break 2.0HDi

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 126× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 406 Break, foto 1 Peugeot 406 Break, foto 2 Peugeot 406 Break, foto 3 Peugeot 406 Break, foto 4 Peugeot 406 Break, foto 5 Peugeot 406 Break, foto 7 Peugeot 406 Break, foto 9 Peugeot 406 Break, foto 10
Peugeot 406 Break, foto 11 Peugeot 406 Break, foto 12 Peugeot 406 Break, foto 13 Peugeot 406 Break, foto 15 Peugeot 406 Break, foto 17 Peugeot 406 Break, foto 18 Peugeot 406 Break, foto 19 Peugeot 406 Break, foto 20 Peugeot 406 Break, foto 21 Peugeot 406 Break, foto 22 Peugeot 406 Break, foto 23 Peugeot 406 Break, foto 24 Peugeot 406 Break, foto 25 Peugeot 406 Break, foto 26 Peugeot 406 Break, foto 27 Peugeot 406 Break, foto 28 Peugeot 406 Break, foto 30 Peugeot 406 Break, foto 31 Peugeot 406 Break, foto 32 Peugeot 406 Break, foto 33 Peugeot 406 Break, foto 34 Peugeot 406 Break, foto 35 Peugeot 406 Break, foto 36 Peugeot 406 Break, foto 37 Peugeot 406 Break, foto 39 Peugeot 406 Break, foto 40 Peugeot 406 Break, foto 41 Peugeot 406 Break, foto 42 Peugeot 406 Break, foto 43 Peugeot 406 Break, foto 45 Peugeot 406 Break, foto 46 Peugeot 406 Break, foto 47 Peugeot 406 Break, foto 48 Peugeot 406 Break, foto 49 Peugeot 406 Break, foto 50 Peugeot 406 Break, foto 51 Peugeot 406 Break, foto 52 Peugeot 406 Break, foto 53 Peugeot 406 Break, foto 54 Peugeot 406 Break, foto 55 Peugeot 406 Break, foto 56 Peugeot 406 Break, foto 57 Peugeot 406 Break, foto 58 Peugeot 406 Break, foto 59 Peugeot 406 Break, foto 60 Peugeot 406 Break, foto 61 Peugeot 406 Break, foto 62 Peugeot 406 Break, foto 63 Peugeot 406 Break, foto 64 Peugeot 406 Break, foto 65 Peugeot 406 Break, foto 66 Peugeot 406 Break, foto 67
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 406 Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Jedná se o Peugeot 406 Break, byl vyroben v roce 1999 a jedná se o jeden z posledních se starou maskou a takovou malou "mulu" mezi starším předfaceliftovým a novějším modelem. Vzhled má ovšem téměř shodný se starším, z obou zmíněných.
Peugeot 406 byl představen v roce 1995 jako nástupce oblíbeného a rozšířeného modelu 405. Přinesl si podobný designový styl, který zdokonalil uhlazením tvarů a linií, takže 406ka dodnes dokáže zaujmout svým nestárnoucím designem. Postupně byly představeny karosářské verze sedan (1995) později kombi Break a velice elegantní Coupé (1997).
Pod kapotou se ukrývala vcelku široká nabídka motorů jak zážehových tak vznětových. Mezi klasické zážehové patřily motory o objemu 1.6 (65kW), 1.8 (81kW, 85kW), 2.0 (97kW, 99kW) a 2.2 (116kW). Nad přední nápravu se ale dostaly i dva exotičtější kousky a to 2.0 Turbo (108kW)a 3.0 V6 (140kW, 152kW). Co se týče vznětových pohonných jednotek, situace byla podobně rozmanitá. Objevují se konstrukčně staré předkomůrkové diesly 1.9TD (55kW, 66kW) a 2.1TD(80kW). Tyto jsou později v rámci faceliftu nahrazeny moderními commonrailovými jednotkami HDi a to o objemu 2.0 (66kW, 80kW) a později i vrchol vznětové nabídky 2.2HDi (98kW).
Moje předchozí zmínka o "mule" se tady projevila tak, že v naší 406ce, přestože má starou masku (a vzhled jako celek), má pod kapotou silnější dvoulitrový čtyřválec HDi o výkonu 80kW.

HNACÍ ÚSTROJÍ
406ka je poháněna dvoulitrovým 8ventilovým vznětovým čtyřválcem s přímým vstřikováním paliva commonrail první generace. Jeho nejvyšší výkon je 80kW při 4000ot. a nejvyšší točivý moment 250Nm při 1750ot.
Na velkou a docela těžkou 406ku je to dostačující motor, jde s ním jezdit i velice svižně, ale jakmile jedete s naloženým autem nebo přiberete tři spolujezdce, už začínáte přemýšlet, kam se všechny ty koně schovaly :) Řekl bych zkrátka průměr, co se týče dynamiky. Dlouhodobá spotřeba je asi 6.5l, což je vzhledem k tomu, že se s ním na delší vzdálenosti jezdí jen výjimečně (obvykle cesty do 15km), naprosto skvělé číslo. Maximální rychlost ani zrychlení 0-100km/h oficiálně neznám, ani jsem to nikdy neměřil, odhadem 190km/h a 12s, ale nevím to jistě. Zkrátka průměrné hodnoty. Zvuk motoru je velice kultivovaný i po téměř 140000km a studeném startu :)
Kabina je velice dobře odhlučněna v souladu s celkovým komfortním naladěním vozu, v praxi motor slyšet je, ale jen v té míře, abyste věděli, že je v chodu.
Napomáhá tomu i spřažení s 5stupňovou manuální převodovkou. Ta má klasickou kulisu dvojitého H, či HI se zpátečkou vpravo vzadu. První dva stupně jsou dost krátké, použijete je jen při rozjezdu z místa, pak následuje vcelku velký skok a díra na trojku. To je někdy nepříjemné, když ve městě jedete za někým tak 40km/h, což je na trojku už dost málo (asi 1500ot.) a na dvojku už zas hodně. Další odstupňování je už příjemné, pětka je dost dlouhá, nicméně šestka by se v tomhle autě opravdu hodila. Při jízdě po městě na trojku při 55km/h točí motor na trojku mírně pod 2000ot., mimo město na čtyřku v 80 asi 2000ot. a na pětku při 100km/h 2000ot. Na dálnici při rychlosti 150km/h točí motor přesne 3000ot. Když se cestuje ve dvou, auto je dosti živé a docela ochotně zrychluje na všechny převodové stupně až tak do 160-170, pak už je to horší, ale obvykle tak rychle nejezdím ;)
Jak už jsem uvedl výše, dlouhodobá spotřeba se pohybuje na 6.5litrech, což je podle mě velice dobré číslo. Jezdí se totiž z 80% 7km trasa (do práce a domů ;) ), občas někam dál. Celkový dojezd je famózní, při cestě do Bulharska jsme ujeli něco přes 1000km a teprve pak se rozsvítila kontrolka stavu paliva :) Auto má totiž 70litrovou nádrž, což je velice příjemné, tankování se pak řeší málokdy :) (I když pak to je pálka...;) )

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Jsou velice komfortní, 406ka je jeden z posledních klasických zástupců francouzské měkké školy. Všechno od sedadel, přes řízení po podvozek, je dost měkké a jaksi "gumové".
Začnu od sedadel. Ty mají až překvapivé boční vedení na Peugeota, ale není to žádný zázrak. Jsou čalouněné světle šedým semišem (dá-li se to tak nazvat), ten naštěstí nemá vůbec tendenci ke špinění, ani chytání barvy od džínů. Jinak jsou sedadla měkká, pohodlná a ani po dlouhé, opravdu dlouhé cestě vás nic nebolí. Jsou elektricky seřiditelná, což ocení zejména ti, kteří se střídají v jednom autě jako řidiči. Nemusíte lovit nastavení sedadel, opěrek, zrcátek, prostě si je vyvoláte z paměti poté, co je přenastavila vaše drahá polovička či kdokoli další.
Další bod je řízení. Volant bohužel není potažen kůží, to jsem zažil pouze v jednou autě a nejradši bych ho měl teď i na nákupním vozíku :) Tady je volant ovšem někdy až nepříjemně plastový a když máte zpocené ruce, může být i trošičku kluzký. Stačí to ale zažít a příště ho více sevřít. Subjektivně mi přijde, že má o něco větší průměr, než by musel mít. Tloušťka věnce by taky mohla být o něco větší. Celkový dojem z řízení je takový, že necítíte absolutně nic...Je to hodně gumové, nedá se na to spolehnout. Komunikativnost řízení tedy téměř nulová. Ovladatelnost celého vozu je velice dobrá, kola jedou přesně kam jim přikážete. Přijde mi jen, že občas cítím nějakou malou vůli v řízení. Možná je to jen dáno dlouhým rozvorem 2700mm a celkovou houpavostí peugeota, a tudíž jen můj subjektivní pocit.
Další bod jsou brzdy. Naše 406ka má na všech 4 kolech kotoučové brzdy s velkými kotouči, vpředu chlazenými, přesto nejsou příliš ostré, ba dokonce někdy až méně účinné, než by bylo zdrávo. Musí se pak na pedál brzdy hodně šlapat.
Stříbrný šíp stojí na kolech 195/65/15, teď aktuálně Barum Bravuris. Na nich jsme najeli letošní léto a zatím plná spokojenost, jsou jako nové, nepískají, podrží až nečekaně dobře v zatáčce. I vzhledem k profilu (výšce) pneumatik je 406ka ještě o něco více plavná a má tendenci sunout se nedotáčivě ze zatáčky, takže na to pozor! ;)

VÝBAVA
Jedná se o rodinné auto, primárně určené spíše na delší a hlavně velice komfortní cestování. Odpovídá tomu i široká výbava.
Ta zahrnuje 4 airbagy, ABS, automatickou klimatizaci, originální vestavěné rádio s CD changerem na 6CD v kufru, ovládání rádia u volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, elektricky seřiditelná sedadla a zrcátka řidiče a spolujezdce, řidiče s pamětí, všechna okna elektrická a tónovaná, loketní opěrka, přední mlhovky, polohovatelná světla, regulace osvětlení palubky, servo, zadní stěrač, vnější teploměr, senzor opotřebení brzdového obložení, senzor hladiny oleje.
Prostě komfort, jak má být! :)

INTERIÉR
Sedadla jsou čalouněna světlým šedým semišem, stejně tak i části výplní dveří. Plasty jsou černé, měkké na palubce, okolo přístrojů tvrdé. Výjimku tvoří světlá schránka před spolujezdcem. To vše doplněno o decentní dřevěný dekor ve formě lišty táhnoucí se podél celého vozu, který obvykle v autech nemusím, ale tady jde opravdu o decentní záležitost, která se do takto komfortního a luxusního auta hodí.
Místa je všude až až, i na zadních sedadlech pro nohy a hlavu (mám 190cm). Ovladače jsou rozmístěny velice intuitivně, vše je tam, kde má být.
Máme stále ještě instalovanou Handsfree, která je ve 406ce trochu problém. Není ideální místo, kam ji dát. Tam kde je teď trochu překáží, občas o ní škrtnu při řízení.
Kufr je prostě obrovský, s rovnou nakládací hranou výborně přístupný, velice široký. Rovné dno ve výšce nakládací hrany zřejmě způsobilo menší papírovou velikost kufru, ale ta je v praxi opravdu...obrovská :) Další plus je, že když otevřete dveře kufru, zůstanou viset na plynových vzpěrách hodně vysoko na to, aby se o ně mohl kdokoli udeřit do hlavy. I já se 190cm se pod ně krásně vejdu!

EXTERIÉR
Design exteriéru je spíše konzervativní, nicméně velice mladistvý. Hlavní motivy jsou převzaty z předchozího modelu, 405ky, tedy typické světlomety, ať už přední či zadní. Oboje jsou pro Peugeoty té doby velice specifické.
Vůz, jehož délka dosahuje úctyhodných 4,7 metru, působí velice vyváženým dojmem, čistota linií zajistila 406ce stále líbivý vzhled i více než 12 let po jejím uvedení na trh. Naše kráska bohužel nemá litá kola, což by jejímu vzhledu docela pomohlo, ale i tak ve stříbrné metalíze vypadá naprosto skvěle :)

Silné stránky

SPOLEHLIVOST - Máme ji už přes 5 let, najeli jsme na ní tedy jen něco přes 50000km, ale za celou dobu věrně slouží a nikde nás nenechala. Absolvovala i cestu do Bulharska a zpět. Jediné, co se na ní kdy opravovalo mimo běžných spotřebních věcí bylo jedno zadní ložisko (hučelo, tak jsme ho radši vyměnili) a motorek serva, který prostě jednoho dne vypověděl službu. Oprava asi
3000,-.

SPOTŘEBA - Dlouhodobá je 6.5litru, což je skvělé

VZHLED - Moc se mi líbí, velice elegantní auto

KOMFORT CESTOVÁNÍ - Koráb na dlouhé cesty, jen se tak lehce houpe :)

POKLES HODNOTY - Za těch 5 let je pokles hodnoty vůči ostatním vozům menší, alespoň co jsem tak zjišťoval, jsou to oblíbená spolehlivá auta, která si drží cenu

Slabé stránky

ŘAZENÍ - Není úplně přesné, nicméně není problém zařadit, co chcete. Má delší dráhy, než bych chtěl. Odstupňování bych pozměnil a přidal šestku

LAK - Je krásný, ale je dosti měkký, jsou na něm škrábance, některé jsou i větší, ale žádný děs. Zachraňuje to částečně plný pozink karoseŕie, díky kterému auto vůbec, ale vůbec nerezne.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po jediné zkušenosti se značkovým servisem, která stačila na dokonalé odrazení (viz "Postřehy"), servisováno mimo značkový servis, přes známého. Plná spokojenost, v podstatě k němu jezdí jen pravidelně na výměnu oleje, popř. brzd. destiček,...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dovezeno přes známého z Německa, jako lehounce bourané 3leté auto s 87000km, opraveno pod dozorem, takže záruka stavu a odpovídajících kilometrů. Prostě naprostá spokojenost s dovozem. Nyní má 140000 necelých, ale na rozdíl od 99% jejích vrstevníků v bazarech jde o opravdu skutečné číslo!

Postřehy

Nová sekce :) Tady bude asi to, co se nevešlo výše, na co si třeba vzpomenu, co by se mohlo hodit či co by mohlo někoho zajímat.

AUTORIZOVANÉ SERVISY

Začnu hned zostra, a to naší první a poslední návštěvou autorizovaného servisu Peugeot. Jednalo se o zastoupení automobilky v Kolíně, jelikož je našemu bydlišti nejblíže(konkrétní jméno uvádět nechci, ale myslím že není problém to kdekoli dohledat). Celá věc se měla tak, že jsme vzali naftu velice pochybné kvality (což jsme ale zjistili až později) u jedné nejmenované benzinky v Suchdole (myslím že je to na trase Kutná Hora - Kostelec n.Č.L. - Praha). Auto jelo normálně, ale jednou za čas (každých 5 km) v něm cuklo, chcíplo (za plné jízdy!) a svítila kontrolka diagnostiky motoru. Pak třeba 5minut nešlo nastartovat a pak zase 10minut v pohodě. Takže hurá na diagnostiku k autorizovanému servisu, tam budou určitě vědět. Nechali si ho na 2 hodiny a pak nám s vážnou tváří oznámili, že počítač jim ukázal nějaké nestálé tlaky v palivovém čerpadle či co a že to je jen otázka, kdy odejde úplně, že je totálně na odpis a že by doporučovali okamžitou výměnu vysokotlakého vstřikovacího čerpadla. Že cena dílu je cca 23 000,- (!!!) a že jsme to my (byli jsme tam poprvé!) tak nám dají slevu z dílu na cca 20 000,-. Okamžitou opravu jsme odmítli s tím, že auto potřebujeme mít teď k dispozici a že se vrátíme, když bude třeba. Druhý den auto jelo ke známému na diagnostiku znova. (Velice silně ve mně hlodala myšlenka, že to co nám řekli v Peugeotu Kolín, je nějaké divné) Nechali jsme jim ho myslím do druhého dne, aby ho opravdu důkladně prolezli, co s ním je. Závěr byl, že to, co tvrdili v Peugeotu je absolutní výmysl, že motor je v naprosto špičkové kondici, nikde žádný problém neobjevili, takže to vidí na špatnou naftu. Nafta se z velké části odsála a doplnila do plné Shell V-Power diesel. V tu chvíli bylo po problému. Celkové řešení problému nás nakonec místo cca 25000,- v Peugeotu stála nějakých 1000,- za diagnostiku a vylitou/novou naftu... Docela zajímavá zkušenost, která nás navždy odradila od značkových servisů...a nekvalitních benzinek ;)

HORY

Tak jsem byl přes víkend na horách. Potvrdil se dojem o veliké prostornosti 406ky. Jeli jsme ve 4 lidech, 3 snowboardy, jedny lyže, každý z nás měl minimálně jeden velký (rozuměj krosna, atd.) a jeden malý batoh s věcmi. To všechno se naložilo a odvezlo najednou a to prosím UVNITŘ! Měl jsem s sebou příčníky na střechu, ale nebyly potřeba. Sklopila se menší sedačka vzadu, aby se vešli prkna, lyže a ještě dva lidi vedle, naložilo se všechno a pohoda! Navíc se vešel ještě nákup cestou. Na zimákách jsme se krásně dovezli po silnicích s krásně uježděným sněhem (kde nás předbíhal zadek v zatáčkách :) ) až na parkoviště položené dost vysoko ve svahu. Takže zkouška zimní odolnosti dopadla na výbornou! Celková spotřeba byla asi 7 litrů na 100km, přičemž se auto moc nešetřilo, účastníci vědí ;) Další kamínek do mozaiky o spokojenosti se naší 406kou!

 

Novinky v recenzi

6.4.2008 00:00

Přidány poslední fotky, které jsem pořídil těsně předtím, než jsme se s naším Peugeotkem definitivně rozloučili

25.3.2008 00:00

Tak už není v naší garáži, nový majitel se o něj snad bude starat se stejnou péčí! :,-(

9.12.2007 00:00

Nové POSTŘEHY z cesty do hor s plně naloženým autem!

5.11.2007 00:00

Pro feinschmeckery (=fajnšmekry :D ), koukněte na zadní podběh a zkuste mi říct, co si myslíte, že je to za typ zavěšení. Jen tak podle oka...díky!

5.11.2007 00:00

Tak jsem to stihnul ještě dneska. Nahráno pouze pár fotek kvůli omezené schránce na fotky, škoda :( (nešlo by s tím něco dělat redakce? :) ) Omluvte prosím tu špínu, kola byly měněny narychlo a nestačil jsem auto umýt.

4.11.2007 00:00

Upravena recenze, nová fotka. Dnes jsem přezouval na zimní obutí, u čehož jsem taky něco málo nafotil, tak pokud se to vejde, něco přidám!

5.10.2007 00:00

Nová sekce Postřehy. Chci se s Vámi podělit o různé postřehy za 5 let provozu naší 406ky. Začínáme s autorizovanými servisy a pochybnými benzinkami.

3.10.2007 00:00

Přidány další fotky, včera už jsem vyčerpal limit!


Přidat názorDiskuse: Peugeot 406 Break 2.0HDi

Další vozy Peugeot 406 Break



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Naprosto bez problémů, skvělý! Pouze ložisko a servomotorek

praktičnost
10

Veliké kombi s obrovským kufrem, 526 / 1741 litrů!

prostornost
10

Obrovské auto s obrovským prostorem na vše, co chcete převézt

jízdní vlastnosti
8

Velice komfortní, přesto snese ostřejší jízdu. Je to ovšem doprovázeno silným náklonem auta.

jízdní komfort
10

Francouzský komfort! Vynikající na delší rovné cesty

provozní náklady
10

De facto pouze naftu a docela málo...

náhradní díly
9

Moc jsme je nepotřebovali, takže ani pořádně nevím.

výkon motoru
8

110koní je akorát, ale někdy další síla navíc chybí

spotřeba
10

Vzhledem k motoru, váze, velikosti a trase jízdy skvělá

hlučnost motoru
9

Je to diesel. Sice s příjemným kultivovaným projevem, ale přeci jenom diesel.

kvalita sedadel
9

Měkké, mohly by být o chlup lepší či tužší, ale není si na co stěžovat

brzdy
7

Asi nejslabší článek vozu. Nejde o nic kritického, ale rozhodně nejsou suverénní

zavazadlový prostor
10

Jednoduše obrovský :)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…