Recenze
BMW řada 3 320d Touring (E91)
Technické info
Přezdívka auta nafťáček Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:87000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 120 / 149 * kroutící moment [Nm]: 340 / 410 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.4 / 7.6 *
Popis vozu
Předně se jedná o kombi se sportovními ambicemi. Ty jsou podtrženy "rychlým" designem, zadním náhonem a velice kvalitním podvozkem. Zatáčky to je jedna radost, obzvláště na oněch 18" kolech s profilovým číslem 40 vpředu a 35 vzadu. Stabilita ve vysokých rychlostech to je jedna báseň. Auto dodává opravdu hodně důvěry. Velice oceňuji tlačítko DSC na palubní desce. S 4-válcem to chce sice mokrou vozovku na nějaké delší utržení, ale stojí to za to. Aspoň ty pneumatiky chvilku vydrží...
Pak je tu posaz. Samotný sedadlo má neuvěřitelnej rozsah nastavení. V tomhle kokpitu se hledá pozice sama. Stačí 5 vteřin a je jasný, že nic není špatně. Ba naopak. Všechno pasuje. Volant má akurátní rozměr a ideální tvar. Po nastartování ale jakoby člověk zapomněl že vůbec sedí a drží volant. Vše ohledně ovládání je tak nějak automatický. Bez přemýšlení.
Motor jezdí na naftu ;) Dávám si pozor co mu naleju, u MB sem po špatný naftě měnil vysokotlaký čerpadlo, a tady bych to nerad opakoval. Při spotřebě do 8 litrů při plnym využívání potenciálu si to myslim zaslouží. I ten V-power mu dopřávám. Rozdíl ale nepoznám. Hluk nijak neruší, otázka zda se o hluku dá vůbec hovořit.
Ještě je nutné zmínit cit v řízení. Je perfektní, volant dává hodně informací o povrchu, v zatáčce je krásně poznat kdy se auto utrhne ze stopy. Jen škoda toho turboefektu. Atmosférickej benzín bude jistě o krok dál... Přechod z čehokoli jiného je vstupenka do ráje. Samozřejmě v rámci třídy.
Silné stránky
Design, podvozek, výkon vs. spotřeba, chování ve vysokých rychlostech a ... v zatáčkách.
Slabé stránky
Chybí mi bederní opěrka a držáky na nápoje vpředu. Dnes bych volil benzín, najedu ročně s osobákem málo, takže by rozhodovalo srdce.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Závady nula. Co se týče servisů, jezdim do nich nerad. Míval sem toyotu, kde sem byl neustále na výměny oleje (mělo to prehistorickej diesel). U Vita sem proháněl servismany kvůli nepříjemným drobnostem (musí se bohužel zatlačit). A tak sem nečekal žádnej zázrak ani tu. Mám nedaleko servis BMW Bychl ve Vestci. Nechával sem tam přezouvat a měnil sem přední nárazník. Ten bylo nutné vyměnit, protože sem si najel nešikovně na vysokej obrubník a tekly ostřikovače + nějaká ta deformace. Zajímavý bylo, že auto mělo natočeno asi o 150 km víc, než když sem ho tam nechával. To, že mi v servisu přeladí rádio snesu, ale to bylo moc. Takže ten servis sem vyškrtnul. Pak se objevil Renocar u Nuseláku a tam jezdím celkem rád. Zatím nemám výhrady. Kromě ulomený plastový příchytky, která vede kabeláž směrem k řídící jednotce. Na to sem přišel až když sem se vydal k přeprogramování ŘJ.
Musel sem měnit zadní dveře a nárazník, protože mě jeden Ital nabral se svym toyota landcruiser ročník krále klacka do zadnice. Na dálnici. Nic příjemnýho. Opraveno, nalakováno. Od té doby je zadek bez označení modelu.
**************************************************
Rozhodl jsem se projít náklady na servis po dobu 3 let, co mám založené. Budou chybět jen některé pneuservisy, ty jsem do složky zjevně nedával. Ceny uvádím včetně DPH. Třeba to někoho přivede k zajímavým srovnáním.
1.rok
Zimní pneu runflat 4x Dunlop Winter Sport M3 205/55 R16
Renocar Brno 35.753,-- Kč
Řětězy Pewag SMX 73 Sportmatik (za celou dobu nepoužité)
Car Art 3.898,--
2.rok
Převážení kol + diagnostika
Bychl 2.121,-- Kč
4x nové letní 18" disky BMW Motorsport + runflat Bridgestone Potenza RE050A
Renocar Praha 77.445,60 Kč
Síť zavazadlového prostoru
Renocar Praha 607,80 Kč
Brzdová kapalina
Renocar Praha 1.280,-- Kč
3.rok
Mikrofiltr
Renocar Praha 1.287,50 Kč
Velký servis vč. oleje v 60.000 km
Renocar Praha 6.062,-- Kč
Přeprogramování ŘJ
Diesel technik Kladno 15.300,-- Kč
4.rok
Zimní pneu runflat 4x Dunlop Winter Sport M3 205/55 R16
pneunet.cz 16.180,-- Kč (předchozí účet od Renocar Brno na stejné pneu, trochu rozdíl)
Výměna pneu a kol
Renocar Praha 4.106,50 Kč (ufff)
+ 2x 10.000,-- Kč spoluúčast pojišťovně - přední nárazník, podruhé zadní nárazník a zadní dveře ;)
Pokud to sečteme, dostaneme se na 184.041,40 Kč což je dost, nicméně v tom máme zbytečnosti typu 18" kola, chiptuning, pojišťovna, řetězy, síťka. Bez těchto položek to dělá 66.790,-- Kč za 3 a 1/2 roku, tedy po jednoduchém dělení dostaneme 1.590,20 Kč za měsíc provozu. Vzhledem k nákladům na leasing je to směšná částka.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Viz výše.
Úpravy, výbava
Výbava auta je dostatečná, chybí tempomat a bederní opěrky. Na vestavěnou navigaci zatim netrpim a do zahraničí beru přenosnou.
- xenony
- sportovní sedačky s dofukem bočnic
- duální autoklima
- radio BMW Professional s MP3
- sportovní multifunkční volant
- hagusy
- interiér látka-kůže
Úpravy a nestandard
- 18" kola BMW Motorsport (vídáme ve WTCC a u 320si)
- přeprogramovaná ŘJ, výkon zvýšený na 149 kW, kroutící moment na 410 Nm
- síť na zavazadla do kufru B-)
Novinky v recenzi
Z nostalgie sem vrátil smazanou recenzi
Recenze na nafťáček byla už loni zredukovaná, po smazání ovšem pořád zůstala na serveru, tak jsem ji teď díky Ricardovi mohl vrátit zpět. Možná budou někoho zajímat náklady po dobu tříletýho provozu.
konec ende finito
Mazel je prodaný, naštěstí kamarádovi, takže bude stále pod kontrolou ;) Bude teď jezdit v Portugalsku. Už se chystá 320si, ročník 2006 jak jinak. Zbývají mi dlouhé 2 týdny čekání...
Auto je nyní na prodej!!!
Auto má sice pořád ještě druhý olej, servis nutný až za 10.000 km, ale náhradník už čeká v Autecu. Takže tento kouzelný "nafťáček" je na prodej. Kdyby někdo projevil zájem, spojte se se mnou. 18" kola do prodeje jaksi nejdou ;)
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320d Touring (E91)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 24.11.2009 22:08 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 24.11.2009 21:30 rarsch
- Re: Re: "rozkoduje někdo model mezi 335xi a M3?" 22.11.2009 22:03 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 22.11.2009 22:02 Wiii
- Re: "rozkoduje někdo model mezi 335xi a M3?" 22.11.2009 16:25 rarsch
- Re: Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 22.11.2009 16:23 rarsch
- "rozkoduje někdo model mezi 335xi a M3?" 21.11.2009 01:11 Wiii
- Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 21:28 Wiii
- Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 18:47 Erl
- Re: Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 18:13 ypsilon
- Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 17:56 Erl
- Re: Re: Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 16:42 Wiii
- Re: Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 12:16 ypsilon
- Re: Re: Re: Jsi to sem vrátil 19.11.2009 11:36 rarsch
- Re: Re: Jsi to sem vrátil 18.11.2009 20:52 Wiii
- Re: Jsi to sem vrátil 18.11.2009 20:35 rarsch
- Jsi to sem vrátil 18.11.2009 17:17 Wiii
- Re: Gratuluju... 06.04.2009 13:11 rarsch
- Gratuluju... 05.04.2009 21:44 Ondřej Šámal
- Re: Re: Re: elektrokámoš 05.04.2009 21:29 rarsch
- Re: Re: elektrokámoš 31.03.2009 16:55 x.kiska
- Re: Re: Re: 320 si 22.03.2009 20:06 rarsch
- Re: Re: 320 si 22.03.2009 20:03 rarsch
- Re: Re: 320 si 22.03.2009 20:01 rarsch
- Re: Re: 320 si 19.03.2009 19:47 Ajin(MoDo Team)
- Re: 320 si 19.03.2009 18:35 Ondřej Šámal
- Re: 320 si 19.03.2009 18:05 OS
- Re: 320 si 19.03.2009 17:52 rarsch
- 320 si 19.03.2009 06:31 Ajin(MoDo Team)
- moc hezký 08.03.2009 13:01
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: ypsilon
Přidáno: 5.6.2009 24309 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2006) Majitel: Wiii
Přidáno: 4.10.2009 117159 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2007) Majitel: Vampix(Diesel Power)
Přidáno: 4.9.2009 2549 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 9.5.2010 2810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2010) Majitel: Radkos
Přidáno: 17.5.2010 18410 Majitel 9.92 Uživatelé