Recenze

rallyeman (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 323f

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 4
Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7 Mazda 323f, foto 8 Mazda 323f, foto 9 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 11 Mazda 323f, foto 12 Mazda 323f, foto 13 Mazda 323f, foto 14 Mazda 323f, foto 15 Mazda 323f, foto 16 Mazda 323f, foto 17 Mazda 323f, foto 18 Mazda 323f, foto 19 Mazda 323f, foto 20 Mazda 323f, foto 21 Mazda 323f, foto 22 Mazda 323f, foto 23 Mazda 323f, foto 24 Mazda 323f, foto 25 Mazda 323f, foto 26 Mazda 323f, foto 27 Mazda 323f, foto 28 Mazda 323f, foto 29 Mazda 323f, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Agáta Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Rok se s rokem sešel a začátkem prosince, stejně jako loni, jsem si přivezl domů novou "díru na peníze", tentokrát s označením Mazda 323F BG. Po předchozím "autě" (Ford Escort, recenze taktéž zde) bylo k Mazdě vyhlíženo jako k modle, abych její pomocí zahodil špatné včerejšky a přišli krásné zítřky....

Začátek příběhu se datuje na srpen 2007, kdy už to psychicky dál nešlo s Fordem, a padlo tedy rozhodnutí o jeho prodeji. Chvíli to trvalo(nikdo ho nechtěl), ale aspoň bylo hodně času na pročítání inzerátů a rozhodování, který vůz bude ten pravý (nebo spíš ten další). Netrvalo to dlouho a moje srdce začalo být pro Mazdu 323F BG, lidově nazývané "mrkačka" či "astina".

Můj kousek mi padl do oka asi po 4 měsících toužebného pročítání inzerce jak tištěné, tak mluvené a samozřejmě a především virtuální. Ovšem mnoho nechybělo a doma mi stála jiná Mazda, naštěstí se mi podařilo "pudy" po novém autě ukočírovat a zdravě usoudit, že auto se mi prostě nelíbí a nemá cenu se hnat do koupi, když nemám 100% jistotu. Pokud čekací doba na první japonské auto byla doposud 20 let, tak případný měsíc mě už nezabije. Čas tedy plynul dál a já jednoho krásného dne spatřil v bazaru v Hradci Králové Mazdu za 42000kč, v ceně zimní kola, rozvody, nový olej. Mnou vytvořená polární výprava se vydala na 250km dlouhou cestu s cílem HK. Byla to láska na první pohled. Tvaří v tvář "mrkně" vynikla krásná, nízká a široká stavba vozu - bylo rozhodnuto - BERU!!! Konečná cena 38000kč - pro chudého studenta (já) hraniční částka.

Právě design vozu je nezaměnitelný, a i přesto že Agátě je bez 85 let rovná stovka, stále je neokoukaná a budí zájem ostatních. Jednoznačně klad číslo 2. Klínovitý tvar karoserie dává najevo sportovní ambice vozu. Zabrousím trošku do historie úvah, úplně na začátku byla pro mě jasná volba verze 1.8 GT, později 1.8 16V, ale s tím, že přesto už vlak nepojede. Nakonec jel a nečekaně mám doma 1.6 16V. Bohužel, s motorem 1.6 a 88koňmi vypadá "bgéčko" určitě rychlejší než ve skutečnosti je. Rozhodně to není žádná brzda provozu, motor se probouzí u 3000 otáček. Jakmile překonáte tuto hranici, krásně tahne a je jedno jaký máte zařazený kvalt. Ovšem na závody to není. Dá se jet ale hodně svižně. Spotřeba se mi pohybuje kole 7,5 litru na delší vzdálenosti, 10 litrů na krátké - při normální jízdě.

Kladem číslo 1 označuju podvozek. Jedním slovem a s přihlédnutím na dobu vzniku - skvělý. Krásně tuhý. Auto se nenaklání ani při ostřejších průjezdech. Podle některých neznabohů "kostitřas", podle mě nemá chybu. Celek ještě podtrhuje přesné a příjemně strmé řízení. Posílat vůz do zatáček je opravdový zážitek. Nad vozem máte neustálou kontrolu. V mém případě sportovní jízdu hodně limitují 13" kola, v létě bych chtěl přezout na 15" litáky.

Ale abych pouze nechválil. Moji kolegové z Autosalonu by určitě zkritizovali rozvržení interiéru. Najdete zde sice 4-5 odkládacích míst, nicméně pokud máte v úmyslu uskladnit něco většího než je dvacetikoruna či balíček žvýkaček, máte smůlu. Taktéž páčkové ovládání ventilace už bylo v té době překonáno(o to víc mě táhla překvapily i v novější verzi BA). Jinak interiér je dobře dílensky zpracovaný, nic nevrže. Sedačky považuju za pohodlné a cestování ve voze je příjemné. Místa ve předu dostatek. Vzadu je to horší, naštěstí to se mě netýká... Trošku poslabší mi přijdou brzdy. Ale tady je možný horší technický stav soustavy, takže těžko říct.

Všechny výše uvedené neduhy jsou odpuštěny. Auto působí na okolí o moc dražší než ve skutečnosti je. Za danou cenu máte stylový, svižný, trochu sportovněji střižený automobil. Pokud nepřijde žádný velký problém, autíčko jedna báseň.

MY MAZDA, MY LOVE !!!!

Silné stránky

vzhled - málokdo si auto splete
výklopná světla - nepraktické, ale frajeřina
podvozek - nádhera
řízení - příjemné
poměr cena/výkon
styl

Slabé stránky

(ne)brzdy
"úložné" prostory v interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

mazda byla koncem července na prohlídce v servisu. Nevyhnul jsem se výměně předních brzd, ale jinak OK. Hlavně at to jezdí :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

autobazar velmi solidní jednání

 

Novinky v recenzi

2.4.2008 00:00

Dneska jsem řešil první závadu. Autíčko nedrželo volnoběh. Naštětstí šikovné ruce autoelektrikáře si s tím bez mrknutí oka poradily, chyba byla v jakémsi kontaktu u klapky, aby řídící jednotka věděla že je motor ve volnoběhu. cena 100kč :)

29.2.2008 00:00

Přidáno video s dobovou reklamou na BG ....

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím dávám desítku ...

praktičnost
9

pro mě plně stačí ...

prostornost
9

nemám otlučené kolena

jízdní vlastnosti
10

na svou dobu a cenu

jízdní komfort
9

je to tvrdší než obvykle auta

provozní náklady
8

spotřeba by mohla jít trochu dolů

náhradní díly
8

na fóru myslím k sehnání

výkon motoru
9

uživilo by se i víc koníků

spotřeba
8

čekal sem o něco nižší

hlučnost motoru
9

to mi nevadí

kvalita sedadel
9

nestěžuju si

brzdy
7

tady by bylo co zlepšovat

zavazadlový prostor
9

kopačky a batoh tam vleze, to stačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…