Recenze
Mazda 323f
Technické info
Přezdívka auta Agáta Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:127000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Rok se s rokem sešel a začátkem prosince, stejně jako loni, jsem si přivezl domů novou "díru na peníze", tentokrát s označením Mazda 323F BG. Po předchozím "autě" (Ford Escort, recenze taktéž zde) bylo k Mazdě vyhlíženo jako k modle, abych její pomocí zahodil špatné včerejšky a přišli krásné zítřky....
Začátek příběhu se datuje na srpen 2007, kdy už to psychicky dál nešlo s Fordem, a padlo tedy rozhodnutí o jeho prodeji. Chvíli to trvalo(nikdo ho nechtěl), ale aspoň bylo hodně času na pročítání inzerátů a rozhodování, který vůz bude ten pravý (nebo spíš ten další). Netrvalo to dlouho a moje srdce začalo být pro Mazdu 323F BG, lidově nazývané "mrkačka" či "astina".
Můj kousek mi padl do oka asi po 4 měsících toužebného pročítání inzerce jak tištěné, tak mluvené a samozřejmě a především virtuální. Ovšem mnoho nechybělo a doma mi stála jiná Mazda, naštěstí se mi podařilo "pudy" po novém autě ukočírovat a zdravě usoudit, že auto se mi prostě nelíbí a nemá cenu se hnat do koupi, když nemám 100% jistotu. Pokud čekací doba na první japonské auto byla doposud 20 let, tak případný měsíc mě už nezabije. Čas tedy plynul dál a já jednoho krásného dne spatřil v bazaru v Hradci Králové Mazdu za 42000kč, v ceně zimní kola, rozvody, nový olej. Mnou vytvořená polární výprava se vydala na 250km dlouhou cestu s cílem HK. Byla to láska na první pohled. Tvaří v tvář "mrkně" vynikla krásná, nízká a široká stavba vozu - bylo rozhodnuto - BERU!!! Konečná cena 38000kč - pro chudého studenta (já) hraniční částka.
Právě design vozu je nezaměnitelný, a i přesto že Agátě je bez 85 let rovná stovka, stále je neokoukaná a budí zájem ostatních. Jednoznačně klad číslo 2. Klínovitý tvar karoserie dává najevo sportovní ambice vozu. Zabrousím trošku do historie úvah, úplně na začátku byla pro mě jasná volba verze 1.8 GT, později 1.8 16V, ale s tím, že přesto už vlak nepojede. Nakonec jel a nečekaně mám doma 1.6 16V. Bohužel, s motorem 1.6 a 88koňmi vypadá "bgéčko" určitě rychlejší než ve skutečnosti je. Rozhodně to není žádná brzda provozu, motor se probouzí u 3000 otáček. Jakmile překonáte tuto hranici, krásně tahne a je jedno jaký máte zařazený kvalt. Ovšem na závody to není. Dá se jet ale hodně svižně. Spotřeba se mi pohybuje kole 7,5 litru na delší vzdálenosti, 10 litrů na krátké - při normální jízdě.
Kladem číslo 1 označuju podvozek. Jedním slovem a s přihlédnutím na dobu vzniku - skvělý. Krásně tuhý. Auto se nenaklání ani při ostřejších průjezdech. Podle některých neznabohů "kostitřas", podle mě nemá chybu. Celek ještě podtrhuje přesné a příjemně strmé řízení. Posílat vůz do zatáček je opravdový zážitek. Nad vozem máte neustálou kontrolu. V mém případě sportovní jízdu hodně limitují 13" kola, v létě bych chtěl přezout na 15" litáky.
Ale abych pouze nechválil. Moji kolegové z Autosalonu by určitě zkritizovali rozvržení interiéru. Najdete zde sice 4-5 odkládacích míst, nicméně pokud máte v úmyslu uskladnit něco většího než je dvacetikoruna či balíček žvýkaček, máte smůlu. Taktéž páčkové ovládání ventilace už bylo v té době překonáno(o to víc mě táhla překvapily i v novější verzi BA). Jinak interiér je dobře dílensky zpracovaný, nic nevrže. Sedačky považuju za pohodlné a cestování ve voze je příjemné. Místa ve předu dostatek. Vzadu je to horší, naštěstí to se mě netýká... Trošku poslabší mi přijdou brzdy. Ale tady je možný horší technický stav soustavy, takže těžko říct.
Všechny výše uvedené neduhy jsou odpuštěny. Auto působí na okolí o moc dražší než ve skutečnosti je. Za danou cenu máte stylový, svižný, trochu sportovněji střižený automobil. Pokud nepřijde žádný velký problém, autíčko jedna báseň.
MY MAZDA, MY LOVE !!!!
Silné stránky
vzhled - málokdo si auto splete
výklopná světla - nepraktické, ale frajeřina
podvozek - nádhera
řízení - příjemné
poměr cena/výkon
styl
Slabé stránky
(ne)brzdy
"úložné" prostory v interiéru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
mazda byla koncem července na prohlídce v servisu. Nevyhnul jsem se výměně předních brzd, ale jinak OK. Hlavně at to jezdí :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
autobazar velmi solidní jednání
Novinky v recenzi
Dneska jsem řešil první závadu. Autíčko nedrželo volnoběh. Naštětstí šikovné ruce autoelektrikáře si s tím bez mrknutí oka poradily, chyba byla v jakémsi kontaktu u klapky, aby řídící jednotka věděla že je motor ve volnoběhu. cena 100kč :)
Přidáno video s dobovou reklamou na BG ....
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mazda 323f
- nevim co stim? 14.09.2010 20:46
- Nechť nám drží... 10.04.2008 09:41 Enthusiastic.driver
- Re: Re: Výška 03.03.2008 19:05
- Re: Výška 03.03.2008 18:30 rallyeman
- Výška 03.03.2008 18:20
- Re: Přesně ... 28.02.2008 20:37 rallyeman
- Přesně ... 28.02.2008 20:21
- Re: Re: Super 28.02.2008 14:13 PainSnip3R
- Re: Super 28.02.2008 13:45 rallyeman
- Super 28.02.2008 13:40
- Re: Re: 112 000km 28.02.2008 12:19
- Re: 112 000km 28.02.2008 11:10 rallyeman
- 112 000km 28.02.2008 11:01
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé