Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Escort 1.4i Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 52 kroutící moment [Nm]: 103 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Koupeno v roce 2000 a to po 6 letech provozu u zaměstnavatele, kde najelo něco okolo 130 000 kilometrů. Do té doby jsme byli šťastnými majiteli Škody 105L z roku 1987.
Od roku 2000 neproběhly žádné rozsáhlé opravy. Ze začátku bylo jen potřeba něco vyklepat a prováděly se běžné servisní úkony.
Po několika letech od pořízení jsme zjistili, že auto prodělalo v roce 1996 docela těžkou havárii a čumák musel být vytažen na rovnacím zařízení. Skoro celý předek byl vyměněn - snad kromě motoru.
Je to teda maličko mrzáček, ale máme ho rádi a jezdí dobře.
Co se jízdních vlastností týče, tak jsou v rámci možností motoru a hmotnosti dobré. ( 1.4i , 52 KW, 71 HP, 103 Nm , Max 160km/h , 1200Kg). "Významně" začne zrychlovat tak od 2500 otáček. To slovo "významně" je v uvozovkách záměrně.. :-)
Nicméně takovéhle auto ani není stavěno na lámání rekordů. Jeho úlohou je dojet a odvézt. To plní na 110%. A dokonce se s ním dá i užít nějaká ta zábava při rychlostech do 100km/h a tak na dvojku trojku. To to jede fakt pěkně. Čili ideální jsou úzké klikaté silničky mezi městama a vesnicema, nejlíp do kopce.
Výhodu slabšího motoru vidím v tom, že můžu jet po dálnici s plynem na podlaze a když fouká vítr proti, nikdo mi nic nemůže říct :)
Jediné, co je trochu nepříjemné, je nutnost hodně kvrdlat se šaltpákou při řazení. Třeba pětka se řadí až ke koleni spolujezdce. Druhou drobností je skutečnost, že při plném rejdu trochu chcípá motor. Posilovač má asi v tu chvíli větší příkon a když auto stojí, moc se to motoru nelíbí. Když chci navíc spustit elektrické okýnko, je to už skoro drzost :)
Naše auto má ale i jednu výjimečnou vlastnost, ke které netušíme, jak přišlo. Má nizoučký podvozek. Oproti jiným escortům enormě. Když dají hasiči přes silnici hadici, nepřejedeme ji. Takže vjet na louku nebo do vyjetých kolejí je dost na pováženou.
Letos (2009) - po 9 letech co ho máme - prošlo vlastně prvním mytím. Půl dne jsem strávil tím, že jsem ho drbal, leštil, rozebíral a skládal. Hlavní úlohu sehrála lehce brusná pasta Tempo, která z velmi zašlého laku udělala lak jako nový. Interiér jsem myl Total Interier Care přípravkem od "Želvy" a auto je jak z německýho bazaru. Moc pěkný.. ( a to je vlastně důvod, proč jsem ho sem vystavil :)
I ti, kdo byli původně vůči mojí mycí kúře skeptičtí, později uznali, že změna je obrovská.
Update:
Od minulé zimy jsme dělali statistiku, kolik nám to vlastně žere. Došli jsme k závěru, že to nezáleží jen na řidiči, ale významně na ročním období a délce trasy. Ale to nejspíš není žádná novinka.
Výsledky statistiky hovoří následovně: V zimě (ztuhlý olej a spol) při krátkém dojíždění do práce (15km) je spotřeba i 12 litrů. Naopak v létě na delší trase (350km) se mi povedlo spotřebu stlačit na 6,5 litru. Což už je použitelné číslo. Nicméně můj sen je jezdit za 5, což asi není s tímhle autem reálné.
Můžu ale doporučit nešlapat na plyn, když to není nutné. Naopak jezdit na nejvyšší možný stupeň - i za cenu škytání motoru v nízkých otáčkách. (Moderním motorům to prý nevadí, naopak pak mají účinnější spalování) Z kopce vždy bez plynu se zařazeným kvaltem (pak to má nulovou spotřebu), brzdit už s předstihem a to podřazováním, bez plynu a brzd - třeba při dobržďování před obcí nebo na semaforech. Nehonit to moc rychle, při rychlostech nad 80km/h je cca 80% energie potřeba na překonání odporu vzduchu. (Takže nevím, jestli jízda po dálnici snižuje spotřebu, zvlášť, když známka stojí velký prachy)
Tímto způsobem se dá najet mnoho kilometrů zadarmo, bez spalování benzínu. Na trase KV-Praha bych se nebál říct, že i nějakých 10km, tj 7% cesty.
Silné stránky
- Technický stav
- Velký kufr (460L)
- Nenáročný na jakoukoli údržbu
- Silnou stránkou jsou i jeho některé nevýhody :-)
Slabé stránky
- Slabší motor, ale to je relativní
- Nižší výbava, aspoň nám to nikdo nesebere
- Nizoučký podvozek, možná snižuje spotřebu
- Posilovač řízení někdy způsobí chcípání motoru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všechno v cajku, nic významného nenastalo
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.4.2009 2810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé