Recenze
Peugeot 206 1.4
Technické info
Přezdívka auta Pažout Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:174000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 55 / 57 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Auto jsme koupili v létě roku 2005 v bazaru u Kutné Hory za 162000,-. Ačkoliv jsem si do té doby myslel, že autům trochu rozumím, opak byl pravdou. S odstupem času se už ale za odborníka v hodnocení ojetin považovat můžu. Pořídili jsme totiž auto, které nás od koupi stálo dalších asi 60000,- na opravách. Auto bylo do bazaru dotaženo z Německa a jelikož tam s ním podle techničáku jezdila paní ročník 1956 převážně asi po dálnicích kolem Zwickau, dalo se usuzovat, že bude OK. Lak byl v pořádku, interiér jako nový, na tacho 91000km, serviska s potvrzením o pravidelných kontrolách v kastlíku. Ve výbavě 2x Airbag, ABS, posilovač, stavitelný volant, centrál na DO, okna v elektrice.
Tak 4 týdny jsme s ním jezdili ( je manželky, takže s ním jezdila hlavně ona ) a pak putoval Pažout do servisu na preventivní prohlídku a výměnu dílů předepsaných v servisní knížce. Ze servisu jsme odcházeli o 24000,- lehčí > přední tlumiče KO, brzdy na obou nápravách taky + filtry, svíčky, náplně a bylo ( minimálně dvě závady jsem mohl odhalit už v bazaru, kdybych tomu rozuměl :-( Tak se zase chvíli jezdilo a najednou se v chladicí kapalině objevil olej. To mě teda zamrazilo v zádech. Auto šlo do servisu ( tentokrát ne značkového. Mysleli jsme, že ušetříme ). Vyměnili těsnění pod hlavou. Pak se začalo ozývat mlácení z přední nápravy ( oba stabilizátory a levé rameno musely ven ). Následně asi po 14 dnech začal z auta zase lejt olej a to dost silně. Tentokrát šlo auto do značkového servisu ( nové těsnění pod hlavou (ty "odborníci" při první výměně to zvojtili ) + zbroušení pokroucené hlavy ). V zimě se pak kompletně rozpadlo výfukové potrubí. Tuhle závadu jsem mohl taky odhalit už v bazaru, kdybych se podíval na spodek auta. Zjistil bych totiž, že všechny díly jsou svařený do jednoho kusu a jsou už dost narezlý takže výměna jednotlivých dílů nepadá v úvahu, protože nejsou k čemu přichytit. Celé potrubí od svodů včetně katalyzátoru jsme objednali u AutoKelly a já ho sám v dílně namontoval. Tahle sranda přišla na cca 15000,-.
Taky nám odešlo origoš rádio. Bylo jen na kazety a nový s CD si Peugeot cení na 12000,- Aspoň jsem měl hned jeden vánoční dárek pro manželku a koupil Sony Xplod s MP3 > bohužel jsme tím přišli o funkci ovládání pod volantem.
Další závady: Porouchal se zámek u zadních dveří - našel jsem ho na vrakáči a ušetřil tak 2500,- za nový. Bohužel je ten zámek z o 4 roky mladšího auta a asi došlo v jeho konstrukci k úpravě, protože někdy se po zavření dveří nesepne jakýsi kontakt, takže jsou jakoby pořád otevřený a nejdou centrálem zamknout. To se povede až po pár pokusech.
Motor má nepravidelné otáčky kvůli vstřikovacím cívkám Sagem, který to dělaj. Pokud budete kupovat 206, koukejte po cívce od Elektrifil.
Dole v novinkách je taky informace, že se nám před vánocema 2007 rozpadla spojka. Při rozjezdu v ní luplo a bylo po ní. Je tam nová od firmy Valeo. Cena celkem 4500,-
A dost se závadama !!!
Mám taky zajímavou zkušenost, když manželce došel benzín. Rozhodilo to vstřikování natolik, že pak auto pořád chcípalo. Objednal jsem ho do servisu a noc před tím jsem vyndal ještě baterku na dobytí. Tím ale došlo k resetu elektroniky a bylo po závadě.
Takže závěrečné shrnutí: Manželka 206ku miluje, proto jsme jí koupili a ani do dnešního neprodali. Taky i proto, že bysme za ní dostali do 100000,- a to by znamenalo čistý prodělek kolem 120000,- Takže to s Pažoutem zkoušíme pořád dál a hlavně já doufám, že už se další závady neobjeví. Do dnešního dne ( tedy za 2,5 roku ) už manželka natočila kolem 50000km.
Na pohled je to auto velmi povedené jak zvenku tak zevnitř. Po umytí se na něj podívám a říkám si, že po 8 letech je to pořád hezký auto. Jízda v něm je příjemná, pohodlná ( pro vyšší osoby končí pohodlí tak po 300km, sedačky jsou dost malý ) a tichá. Francouzská kvalita výroby ale velmi zaostává, takže tohle je první a poslední Peugeot, který naši rodinu obšťastnil. Na druhou stranu, 207 se nám líbí čím dál víc a jelikož se vyrábí na Slovensku, tak bych jí věřil podstatně víc. Uvidíme
Silné stránky
Vzhled, pohodlný podvozek, dobrý výhled z auta ve všech směrech, kvalitní antikorozní ochrana kastle. Velmi dobrý lak - po 8 letech provozu stále jako nový. Prostorný kufr především na šířku auta - ani do tchánova Focuse nedám 2 14" pneumatiky pohodlně vedle sebe. Spotřeba kolem 7l
Slabé stránky
Přeposilované servo, volná řadicí páka, celkově velmi chabá kvalita zpracování. Slabé plechy - stačí, když se nějaký trouba na parkovišti trochu rozmáchne svými dveřmi a důlek je na světě.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mám vyzkoušené 3 značkové. V Humpolci jsou to amatéři a autu spíš pomůžou do hrobu než na silnici. V Havl. Brodě jsou o poznání na vyšší úrovní ale jednání pana majitele Špinara velmi často připomíná řeznického psa ( např. když nám řekl, že je motor komplet zablitej od oleje. Bylo jasný, že opravovat starší auta nechce a byl by radši, kdybysme koupili nový ). Poslední byl Kolín. Tam to bylo vše na solidní úrovni, takže tam budeme jezdit i nadále
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
V bazaru Špejchar u Kutné Hory. U původně vybraného auta nás hned prodejce upozornil, že je to bouračka - to se cení. Ale prodal nám díky mojí neznalosti pěknej drek, takže už se tam neobjevím.
Novinky v recenzi
Nedali mi technickou
Tak jsem jel po dvou letech zase na STK. Nic zásadního jsem nečekal. Auto jezdí, brzdí, svítí, stírá, takže co? Emise byly v cajku a pak jsem přejel na kontrolu. Identifikátory OK. Pak přišla na řadu kontrola náprav a celýho spodku. Dupnul jsem na brzdu, zatočil párkrát s volantem a jen jsem slyšel "Tak se pojďte podívat dolů". Kulovej čep na levý straně má vůli, manžeta na pravým kole pouští vazelínu a z motoru prosakuje olej. Vyměnit, vyměnit, přetěsnit. Pořád jsem nic netušil. Pak kontrola světel, lékárnička, trojúhelník. No a potom mi řekli, že první 3 závady jsou vážný a že technickou nedostanu. NO to si snad dělaj pr.el!! Drobná vůle na čepu, rosení u olejový vany 12ti letýho auta a trochu vazelíny u manžety, který ani není prasklá?? Tohle jsou vady neslučitelný s provozem? No tak to se už těším, jak začnou ze silnic mizet všechny možný vraky na kterejch jsou závady vidět už z dálky a do pár let budou český silnice asi poloprázdný. Jestli je to nová éra STK, tak s tím na jednu stranu souhlasím, ale na druhou musím být připraven se u některejch typů závad argumentovat a hájit. Nejsem úplatkářskej typ, takže ode mě hoši na STK bakšiš čekat nemůžou.
Chybná diagnóza - tlumič výfuku K.O.
Asi před týdnem začal pažout krutě prdět. Nejdřív mě ten kravál závoďáku bavil, ale pak mě z toho málem rupla kebule. Jemně jsem poklekl a viděl, že koncovej tlumič už nedrží spolu se zbytkem - urezl. Ihned jsem v AutoKelly objednal nový kus a to od Bosalu, protože současný Starline tam podle mě vydržel jen tři zimy a to je dost málo. Dnes jsem to šel vyměnit. Jaký ale bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že neureznul výfuk, ale jenom spojka a koncový tlumič se z ní vyškubnul. Spojka zůstala vyset na vedení od katalyzátoru a proto došlo u mě k chybné diagnóze. No nic. 2 litry v háji a 2 výfuky v garáži. Mimochodem, ta spojka stojí 49,-. Starej výfuk zbavím koroze a natřu. Až ten novej jednou upadne, tak se tenhle bude hodit.
První pořádný sníh na Vysočině
Přidal jsem 2 fotky pažouta, jak vypadal po noci intenzivního sněžení. Máknul jsem si, než jsem mohl vyrazit na nákup.
Dohrál jsem fotky po kolizi se srnou - následky nejsou tragické
Až se tomu nechce věřit
Moje první srna
Cestou do práce jsem zkosil svojí první srnu. Až do teď jsem nevěřil, že před auto dokáže ta kráva (srna) vlítnout takovým fofrem, že se s tím nedá cokoliv udělat. Prostě tam najednou byla a já ani nezatočil, nebo nezabrzdil - prostě jsem ji přejel a bylo hotovo. Naštěstí jsem je kolem 70 - 80 km/h a ta svině (srna) byla mladá, takže škody nejsou rozsáhlé - prasklý nárazník, vytržená mřížka v nárazníku a z uložení vytržený chladič. Plechy a světla OK. Zítra to spasuju zpátky, slepím a nebude nic poznat. Foto dodám o víkendu.
Peugeot and the family
Přidal jsem pár fotek toho, jak se v případě použití, přesouvá naše rodinka v pažoutovi. Nejedná se o rodinný auto, takže, když jedeme na nákup, tak jsme trochu, jako cikáni. Podvozek kočárku v kufru a kolem napresovaný tašky s nákupem, korba na zadní sedačce, vedle jeden dospělý. Ve předu Karolínka a zase jeden dospělý. A je plno až po střechu. Na kratší vzdálenosti to jde zvládnout, ale na delší je nutno použít oktuši. Postřehem číslo 2 jsou hodně krátký bezpečnostní pásy, který sotva obejmou dětskou sedačku - mít tak o cenťák míň, tak už to nedopnem. Postřeh číslo 3 - pažout má vypínací airbag spolujezdce vedle volantu, takže je to hned. Třeba ve fábiích se vyskytuje hodně sporadicky (příplatková výbava) a je ukryt ve vzdálenější části kastlíku a tam dosáhne z místa řidiče jen Saxana.
Nové foto
Přidal jsem něco málo fotek zasněženého pažouta
Pažout je zpět ze servisu. Byl vyměněn olej, chladicí a brzdová kapalina, svíčky, brzdové destičky a kotouče, zadní tlumiče, olejový a palivový filtr. Byla provedena kontrola sbíhavosti. Auto bylo v servisu 2 dny. Umyli ho a vyluxovali. Práce i s některými materiály vyšla na 1800,- Dnes jsem s tím jel poprvé do práce. Hlavně ty nové tlumiče jsou znát - je to tvrdý jako koza. Ty starý byly vzadu od začátku, takže je jasný, že byly K.O. Při brždění už neobtěžujou vibrace od zkroucených kotoučů ( ty tam taky byly od začátku ). Takže celková spokojenost a ať o servisu slyšíme zase až za 30000km, tedy ve 182000km.
Dnes jsme dovezli z AutoKelly všechny díly, které na pažoutovi musíme vyměnit. Celková cena byla nakonec 6600,- Od původní objednávky na E-shopu přibyl jeden brzdový kotouč - nějak se zapomněl připočítat a místo svíček Brisk jsme pořídili Bosch(ky). Na komplet jsme dostali slevu 10% - akce v AutoKelly pro pojištěnce ČP. Ještě čekám na olej Castrol Magnatec 5W-40 a může to frčet do servisu.
Bilance 2008 - v tomto roce se pažout hodně snažil a za 13000 ujetých kilometrů si nevyžádal ani korunu k provozu navíc. Drobná závada je na otáčkoměru, který se sem tam zasekne při vypnutí motoru jinde než na 0, takže po nastartování to ukazuje volnoběh třeba 2500 otáček, ale to nás fakt nečílí.
Jelikož má auto na tacho 150000km je v lednu třeba vyměnit olej a udělat pár nutných výměn. Díly koupím v AutoKelly. Přiložil jsem scan z E-shopu, co budu měnit a kolik to bude stát. Ještě musím sehnat olej. Na oleje.cz prodávají rozlívaný Castrol Magnatec za 150,-/litr. Jestli neseženu nic výhodnějšího, tak ho koupím.
Spolu s výměnu filtru za vložku KaN v octuši, jsem tu samou operaci provedl i u našeho pažouta. Filtr je menší, takže i levnější, než pro oktuši. Na serveru www.sportovni-filtry.cz stojí 1330,-. Instalace je prakticky shodná s octávkou jen je na airboxu o 4 šrouby míň. Fotky jsou v galerii. Auto jsem zatím neprojel, ale taková bomba, jako se 100 oktanovým Shell V-Power racing to nebude. Počítám se 2kw maxinálně. Jestli máte někdo přesnější info o nárůstu výkonu, tak sem s nima. Díky
O víkendu jsme využili slevy na Shellce a umazali něco z mých Smart bodů nákupem plný nádrže V-Power Racing o 100 oktanech. Je jasný, že z 75 koňovýho motoru to formuli neudělá, ale... chod motoru se o mnoho zlepšil ( sice ne úplně, takže se potvrdilo, že ty vstřiky jsou fakt v prd..i ), na volnoběh motor významně ztichnul a při nutným zrychlení po podřazení vyráži živě vpřed. Doporučuju všem vyzkoušet. Hlavně, když uvážím, že rozdíl mezi tímhle špičkovým palivem a obyčejným je v podstatě tak malej, že to za tu srandu stojí. Nechápu, že jsem to nikdy nezkusil v bejvalce feldě. V octávii ten V-Power diesel asi takovej účinek mít nebude, ale slevy má Shell do konce října, takže ji párkrát určitě navštívím.
Pažout minul hranici 145000km a do servisní prohlídky zbývá 5000km.
Včera jsem umyl octuši i pažouta a vyrazil fotit. Bohužel s naprosto vybitým foťákem, takže bych si dal nejradši pár facek. Nakonec jsem 2 fotky vymámil, tak je přikládám k oběma autům
Od poslední aktualizace, čili za 7 měsíců najel pažout 6000km ( takže celkem má 143000 ) bez ztráty kytičky. Sice ho pořád trápí rozházenej volnoběh, menší cukatůry při plným plynu a trochu zvlněný brzdový kotouče, ale to se vyřeší při garančce. Jinak nic novýho - bohužel ani fotky, ale nějaký v dohledný době pořídím.
Tak je to už přes měsíc, co je pažout doma a zatím drží. Tak ať mu to vydrží aspoň po celý rok 2008.
Tak pažout je zase doma ze servisu. Měnila se tentokrát spojková sada za celkem 4500,- i s prací ( využili jsme neznačkový servis a tím jsme ušetřili cca 3500,- za práci ). Zároveň jsme přezuli na nový zimáky BFGoodrich Winter G 175/65 14". Vypadají úžasně. Tak snad tak budou i jezdit. Koupil jsme je na AZ-Pneu za 1200,- kus. Autoservis tady je nabízel za 2000,- a po slevě za 1600,-. Nákup na netu se určitě vyplatí.
Nová závada. Při sešlápnutí spojky se ozvalu lupnutí a od té chvíle nejde řadit. 1 a 2 vůbec, 3 4 5 s námahou a zpátečka brutálně přes zuby. Pokud tam rychlost narvu, tak spojka zabírá strašně vysoko ( až poslední centimetr chodu spojky ). Nevíte o co by mohlo jít?
Stejně jako u Octávky. O víkendu jsem pažouta vydrhnul a nově nafotil. Jinak provoz je teď bez závad - možná trochu i proto, že hodně jezdíme právě s octávkou, nebo se starou feldou,( kterou mám trochu navíc )takže toho moc nenajezdí.
Tak pažout je už doma ze servisu v Kolíně. Vyměnili simerink na levé poloose a horní kulový čep na pravé nápravě. Ten čep stál 1000, ale auto jede nádherně - žádny hluky na nerovnostech a zdá se stabilnější. Přístup velmi solidní, takže tam budeme jezdit i nadále ( doufám, že to bude nejdřív za rok ). Oprava stála 4000,-
Tak Pažout prošel 17.7. technickou kontrolou. Poprvé jsem měl z toho auta trochu pozitivní pocit. Bohužel mu už před technickou začal téct olej z převodovky. Takže vyzkoušíme další a v okolí poslední servis Peugeot a to v Kolíně. Jestli to i tam bude stát za pr. tak už fakt nevím. Na STK jsem se od technika dozvěděl, že pověst značkové servisy Peugeot skutečně předchází a že je to hrůza i v Praze.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 206 1.4
- Rada 09.09.2014 15:44 mishatekk23
- Re: Re: Vzduchovy filtr 25.01.2012 22:54 kornel
- Re: Vzduchovy filtr 25.01.2012 21:31 pedro26
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 16:57 AMOK
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 16:39 kornel
- Re: Re: Re: Re: Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 16:27 AMOK
- Re: Re: Re: Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 16:19 kornel
- Re: Re: Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 14:59 AMOK
- Re: Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 14:47 Brandon Walsh
- Re: Vzduchovy filtr 24.01.2012 14:45 AMOK
- Vzduchovy filtr 23.01.2012 22:30 IceLuke
- Re: uznani 20.12.2011 19:05 pedro26
- uznani 20.12.2011 19:00 Endroo
- Výfuk 03.08.2010 09:51 zip2016
- Re: hodnocení 25.05.2008 13:35 pedro26
- hodnocení 25.05.2008 12:31
- Re: Re: Re: obhajoba 14.05.2008 16:40 pedro26
- Re: Re: obhajoba 13.05.2008 14:04 David Silver
- Re: obhajoba 12.05.2008 23:32 pedro26
- obhajoba 12.05.2008 18:35 David Silver
- ty jednicky 04.05.2008 11:21 Novic (Porsche team/GT-R team)
- zkusenosti ... 11.04.2008 12:02 bobas
- prej fabii 14.12.2007 00:53
- Re: Přijedeš na sraz? 28.10.2007 20:02 pedro26
- Přijedeš na sraz? 28.10.2007 14:33
- Názor 19.09.2007 09:03 Blue Sun
- hej 21.08.2007 12:12 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Potřebuji poradit 19.08.2007 13:32 Riki206
- Re: Re: Re: Potřebuji poradit 20.07.2007 21:42 pedro26
- Re: Re: Potřebuji poradit 19.07.2007 22:03
Další vozy Peugeot 206
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2006) Majitel: buky1911
Přidáno: 14.2.2011 208 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.2.2009 38 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: Riki206
Přidáno: 6.6.2008 2010 Majitel 9.78 Uživatelé