Recenze
Citroën Saxo VTS
Technické info
Přezdívka auta Citroen Saxo VTS Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původně jsem auto ani nějak nechtěl, páč doma jsem měl a mám ještě na normální ježdění normální auto (Citroen C3 HDI).
Takže leden 2010
Jenže znáte to, jednou jsem takhle koukal na netu na auta a bylo tam tohle Saxo. Vždycky se mi celekem líbilo - teda jenom verze VTS. Ale bylo tam za 45 tisíc... No nic koukal jsem dál... Koukám a o týden později auto stálo už 40 tisíc. A za další týden 35.
Tak jsem ze zvědavosti zavolal na inzerát a kluk co to prodával prej potřebuje rychle peníze bla bla bla a jestli bych si ho nechtěl přiject prohlídnout už ten den. Jelikož jsem to měl asi 100 km tak jsem se s nim domluvil že se zajedu druhý den.
Když jsme přijeli auto vypadalo trošku jinak než na fotkách - jaký to překvapení - ale celkem to šlo. Tak jsem to projel a věděl jsem že s autem nebudu jezdit každej den, takže mi nevadil ani tvrdej podvozek a celkem to šlo. Samozřejmě auto bylo bouraný a nějak tak opravený ale říkal jsem si že ještě něco by slevil. A na tachometru bylo 80 000 kilometrů :-D což mě dostávalo úplně nejvíc..
Nechal jsem se překecat a řekl jsem si že ho tedy koupim :-) Sleva byla už jenom 2 tisíce, ale zase za 33 tisíc VTSo byla dost dobrá cena.
Takže nakonec aniž bych ještě před měsícem chtěl auto tak jsem si ho vezl domu.
Cestou se nic nedělo a vypadalo to že jsem koupil nákup roku.
Takže jsem se začal zabývat co a jak. Na to jak auto vypadalo mělo po před-předchozím majiteli dobrou servisní historii. Servisovaný v Citroen servisu, repasovaná zadní náprava - na všechno mam doklady, ale bohužel ani v jednom neni stav kilometrů. Každopádně si myslim že tak 150 tisíc to bude mít.
Než opadnul sníh tak jsem zjišťoval různý informace o Saxech a co a nakoupil nějaký náhradní díly (rozvoďák, kladku a vodní pumpu a pár drobností...)
Po pár jízdách kdy jsem tomu dával co proto jsem zjistil že ačkoliv brzdy jsou jako nový, teda po vizuální stránce, někde něco neni v pořádku. Větraný drážkovaný kotouče ATE a destičky Ferodo Racing by měli brzdit odost líp a vadnout by tak rychle neměli už vůbec. Na normální ježdění to stačí, nicméně řekl jsem si že to musí do zimy počkat a přes zimu se do toho pustim.
Párkrát jsem si taky zajel po okruhu a při první návštěvě okruhu jsem zjistil další závadu. Auto se pod stálou zátěží celkem přehřívalo. Tak jsem se začal zajímat v čem je problém a zjistil jsem že v autě je chladič sice z Citroenu Saxo, ale z 1,6ky to určitě nebude. Spíš bych to tipnul tak na maximálně 1,4. Při normální jízdě se opět nic neděje. Takže další plán na zimu.
Jinak auto už mam 10 měsíců a a zatim žádné vážnější problémy nebyly, teda spíž žádný. Olej to nežere, jezdí to dobře. Tak snad to vydrží co nejdéle.
Silné stránky
Silná stránka tohohle auta je určitě podvozek. Už ze série povedenej a v mém případě sníženej sportovní (tlumiče + péra). Auto sedí jako přilepený a limitem v zatáčkách jsou pneumatiky...
Další silnou stránkou jsou náhradní díly, tedy sériové. Vše je k sehnání a za celkem přijatelné peníze. Tím že je motor 8 ventil tak rozvodová sada s vodní pumpou stála po slevě 2100; kč.
A vůbec nejlepší předností je kompaktnost, obratnost a lehká váha auta. Ve městě super na parkování a hmotnost má super vliv na zrychlení. Několikrát jsem na semaforech ukázal novějším našláplejm autům co Saxo umí.
Mimořádně mě potěšilo komunikativní řízení, má dobrou zpětnou vazbu a je v něm všechno cítit (skoro jako 205 GTI - ne to je nejlepší !!!)
Je to ještě trošku stará francouzská škola...
Slabé stránky
Podvozek je sice silnou stránkou auta, ale na druhou stranu i tou slabou. Na české silnice je to příliš tvrdý a nízký.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto si opravuju svépomocí popřípadě u známých. Díly se dají sehnat a s ničím zatim nebyl problém.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
No comment. Kluk od kterýho jsem to kupoval to neměl na sebe přihlášený jenom odhlášený. Pokaždý jinou výmluvu proč to chce prodat a ještě to nabouoral a opravil jak prase ...
Jak se učím být lepším řidičem
Tuning mam rád v podobě úprav co zlepšují technický vlastnosti auta a ne nějakej spoiler nebo rychlý pruhy.
Jak už jsem psal, auto má sportovní podvozek, který toho snese dost a při jízdě na okruhu jsou limitující pneumatiky.
Zatím jsem si koupil semišovej volant a to je tak všechno.
Začátkem léta jsme se zúčastnili amatérských závodů na okruhu v Písku a Vysokém Mýtě, minulý týden opět v Psíku. Ostudu jsem určitě neudělal. Jinak jsou v plánu další závody a volné jízdy na okruzích.
Při jednom závodě se otevřela kapota, takže rozsekaný sklo, střecha prohlá a kapota v pr.... Tak se to vyklepalo a koupil jsem panty kapoty aby se to už víckrát neotevřelo.
Snem je jízda na Nurburgringu, ale to je vzdálená budoucnost a zda vůbec s timhle autem to nedokážu vůbec říct.
Takže plány na úpravy přes zimu jsou:
- brzdy - komplet
- chladič
- pneumatiky
- rozpěrná tyč
- závodní sedačky dopředu + pásy
- ODLEHČENÍ
Další vozy Citroën Saxo
-
Citroën Saxo (2001) Majitel: ondří
Přidáno: 15.8.2011 1110 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Citroën Saxo (2000) Majitel: Čujo
Přidáno: 7.2.2008 1279 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Citroën Saxo (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.9.2007 198 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Citroën Saxo (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2007 379 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Citroën Saxo (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.11.2008 39 Majitel 9.28 Uživatelé