Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:4082 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Datum první registrace: 9/2009
Koupený v ČR.
Zakoupen ojetý po prvním majiteli 3.8.2011
- pro rodinu - 2 rodiče, 2 malé děti
- zakoupeno kvůli automatické převodovce
- jde o téměř nový vůz s najetými čtyřmi tisíci km za 20 měsíců
Duratec HE 2.0 PFI
Vrtání: 87.5 mm
Zdvih: 83.1 mm
Kompresní poměr: 10.8 : 1
Ventilový rozvod: DOHC
Počet ventilů na válec: 4
Řídící jednotka motoru: Visteon
107 KW (145 k) pri 6000 ot/min
185 Nm pri 4500 ot/min
Z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Max. : 192 km/hod
Video motoru:
http://www.youtube.com/watch?v=EEAKEPGJS3c
4.st. automatická převodovka 4F27E
výbava: GEN-X
Standradní výbava
* Elektronický stabilizační systém s protikluzovým asistentem TCS, bezpečnostním brzdovým asistentem EBA a ABS s EBD
* Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy
* Klimatizace digitální dvouzónová včetně vnitřní recirkulace vzduchu
* Rádio s CD, dálkové ovládání na sloupku řízení, zásuvka AUX pro připojení externího přehrávače - MP3, 6 reproduktorů
* Přední okna - elektricky ovládaná s jednorázovým stažením u řidiče
* Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná a vyhřívaná, v barvě karoserie
* 16" kola Design s 5 paprsky, pneu 205/55 R16
* Kožený volant
* Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
* Sedadlo řidiče nastavitelné ve 4 směrech s nastavitelnou bederní opěrkou
* Sedadla s úchyty pro dětské sedačky ISOFIX (krajní zadní sedadla)
* Palubní počítač
* Tónovaná skla - zelený odstín
* Výklopné stolky na zadní straně předních sedadel
* Schránka na sluneční brýle, schránka v podlaze před zadními sedadly
* Světla denního svícení
* Přední mlhová světla
* Zadní LED světla
* Zadní spoiler
Rozměry dle TP:
d 439,1 cm;
š 182,5 cm;
v 159,6 cm;
rozvor 264,0 cm;
Spotřeba dle TP:
11.2;
6.2;
8.0;
Provozní hmotnost:
1394 kg
Tažné zařízení na:
1300 bržděných
695 nebržděných
Silné stránky
Jízdní komfort oproti O1.
Víceprvková zadní náprava.
Čekal jsem rozměrově vyššího Focuse, ale tohle je přece jen něco jiného.
Pocitově 80km/h v O1 odpovídá 100km/h v C-Max.
Pěkně odhlučněná, nevibrující, neoturbená, ne-downsizingovaná, dvoulitrová atmosféra, s lineárním nárůstem výkonu.
Automatická převodovka koní ubírá, ale jízda se stává pohodovější.
Ve městě, i při lehké noze, auto nenápadně letí kupředu. Pořád je tam 70tka.
Pro rodinu klidné a přijemné cestování, při kterém má řidič volnou jednu ruku a levou nohu.
Automat. Já si ho užívám.
Slabé stránky
- malý kufr (kvůli kočárku vyřešeno vyhozením prostřední sedačky a spokojenost; kočárek už nepotřebujeme a sedačka je zpět)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- po 8 měsících a 4tis km samozřejmě nic
- po 12 měsících a 7500km nic
- po 3 letech a 26 kkm ( 5 letech a 30 kkm) jen výměna akumulátoru
Auto máme rok
- najeli jsme 7.500km, průměrná spotřeba 9,5 - ale jezdíme jen po Brně.
- minimální spotřeba 6.5 a to jsem jel i 150, pokud jede kolem 105 bere nejméně
Novinky v recenzi
Píská drážkový řemen.
Píská už 12 let. Po dlouhém pátrání .... Tenhle facelift má totiž výklopnou kladku drážkového řemene a ta píská kdekomu. I když ji ve Fordu vymění. Řešením je výměna za napínací kladku.
Prasklý měch.
Srpen 2023. Auto máme 12 let. Najeto 97 tisíc.
A první závada. Při výměně oleje, po sundání krytu motoru zjištěno vylítané mazivo z prasklého měchu na vnitřní pravé poloose. Servis sdělil, že to byla únava materiálu, uvnitř ještě mazivo bylo, nebyl tam prach, takže dobrý. Celkem placeno 950 Kč.
Výměna autobaterie
16.5.2022 Varta za 1777 Kč. Vyměnil jsem to sám. Předchozí vydržela skoro 8 let.
Najeto 81 kkm
Auto máme 10 let.
Od 77 kkm začalo vrzat uložení (nevím čeho přesně) na zadku.
Po 8 letech a 67 kkm vyměněny svíčky - NGK. Minulá výměna byla u Ford Rašíno.
Musí na geometrii, vpředu se trochu sjíždí vnitřky pneumatik.
Najeto 55kkm
Autu je skoro 8,5 roku. Začal jsem si ho více vážit, protože jsem najel pár set km v 2013 Fabia II 1.2 TSI, 40kkm, super stav. Oproti Fabii je to pocitově luxusní vůz.
Servisní prohlídka po 5 letech a 33kkm.
V Rašinu na Vídeňské. Olej jsem měl vlastní Ford Formula F 5W-30.
Doporučili výměnu klíňáku - trochu píská.
S autem jsem zatím spokojený.
Hlavní nevýhody:
- řidič má málo místa na nohy do stran
- zbytečně velká palubovka a středový panel
- špatný výhled přes sloupky co rámují ta malá trojúhelníkovitá okénka vepředu, už 2x jsem při vjezdu na kruháč přehlédl cyklistu
- malý kufr a navíc s hranou
Hlavní výhody:
- 8 airbagů, ESP, digiklima, palubní PC, centrál na DO, denní svícení
- vysoký posaz
Hodnocení auta po 3 letech užívání - autu bude 5 let
Zatím slouží dobře - najelo za 3 roky 26 kkm.
Nejdelší cestu jelo 1100km nonstop, jen dálnice. Spotřeba 8,2.
- má tvrdé sedačky, tak sedím na 2 polštářích - už mě chybí jen klobouk :-)
- je blbě vidět přes A sloupky, je tam navíc trojuhelníkový miniokýnko (k ničemu), které to velmi zhoršuje
+ vysoký posaz, automatická klimatizace, automatická převodovka
Mělo 2. a 3. servisní prohlídku ve Ford Carent Bělohorská (4. servisní prohlídku jsem vynechal) a 5. servisní prohlídka bude na podzim ve Ford Rašino Vídeňská.
Výměna akumulátoru.
Vydržela téměř 5 let a to jsem na ni nesáhnul (neumím ji vyndat).
Provedl Ford Rašino Vídeňské na počkání - test starého aku, demontáž, montáž nového aku - 3.250Kč
Zrychlení z 0 na 100
Chystám se uskutečnit v létě 2012. Videozáběr na rychloměr a otáčkoměr s plynem nadoraz. AUUUUU.
31.7.2014 Test neproveden, nemám na to srdce to tak trápit ...
Sevisní prohlídka po 2 letech
Faktura v galerii. Navíc vyčistli klimu a promazali sedačku řidiče
Spotřeba dle palubního počítače.
Brno - Hodonín
- 8,5 litrů / 100km
-150 km, průměrnou rychlost nevím
- trochu bloudění po měste, jinak hlavně dálnice
- s klimou tak polovina cesty
Kolik točí. Srovnání s O1.
Údaje dle tachometru
Octavia 1; 1.6 74kW; najeto 266 kkm
4050 ot. - 140 km/h
ot. - 90 km/h
2000 ot. - 70 km/h
2500 ot. - 85 km/h
3000 ot. - 102,5 km/h
3500 ot. - 120 km/h
4000 ot. - 137,5 km/h
4500 ot. - 147,5 km/h
5000 ot -
C-Max 2.0 107kW; najeto 4kkm
3500 ot. - 140 km/h
2250 ot. - 90 km/h
2000 ot. - 90 km/h
2500 ot. - 100 km/h
3000 ot. - 120 km/h
3500 ot. - 140 km/h
4000 ot. - 160 km/h
4500 ot. - 180 km/h
5000 ot. -
Další vozy Ford C-Max
-
Ford C-Max (2008) Majitel: štíreček1
Přidáno: 2.9.2009 7410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford C-Max (2007) Majitel: kobamm
Přidáno: 28.6.2008 228 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford C-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.9.2008 7510 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford C-Max (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.3.2010 309 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Ford C-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.9.2008 149 Majitel 9.83 Uživatelé