Recenze
Mazda 3 G122 Plus
Technické info
Přezdívka auta Batmobil Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:10500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 213 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Mazda 3 sedan, barva Deep Crystal Blue, balíčky Plus + Sound + Style
Předtím jsem více než 10 let jezdil se Seatem Toledo s atmosférickou 1.8 92 kW, ročník 2000. Když v roce 2018 spolknuly opravy a údržba řádově desítky tisíc, tak padlo rozhodnutí jít do nového, tentokrát funglovku, ne bazar. V rodině máme funglovku Golfa VII s živým 1,4 tsi 110 kW, ale i když jsem v něm najezdil pár tisíc km, k srdci mi nepřirostl. V zaměstnání se ale občas svezu Mazdou 6 s atmosérickou 2,5 a byť je to automat, který moc nemusím, tak mi Mazda svým projevem a pocitem při řízení byla daleko příjemnější. Šestka ale je pro naše potřeby zbytečně velká. Když se objevila nová trojka, tak bylo téměř rozhodnuto. Takže jsem už jen čekal na první testy a hlavně na naskladnění testovacího vozu. Testovací jízda mě definitivně dostala, takže ihned objednána verze popsaná v záhlaví. I základní motor je dostatečně hbitý, podvozek je přiměřeně komfortní a velmi jistý (i s jednoduchou zadní nápravou). Řízení je mnohem přirozenější než v přímo srovnávaném Golfu. A řazení je opravdu radost, byť u úplně nového auta si převodovka ze začátku trochu "sedala", ale s přibývajícími kilometry je to už téměř bez připomínek. Bylo nádherné sledovat i to, jak se zajížděl motor, s každou další tisícovkou ujetých km ožívá. Po ujetí 3500 km jsem preventivně udělal první výměnu oleje (Castrol FST Titanium). Jízdně je to opravdu příjemné auto, dynamice prospívá i mildhybridní systém, který při pružném zrychlení pomáhá 6 kilowatty a 45 newtonmetry. Od začátku navíc tankuji pouze 100 oktanový benzín (hlavně kvůli prevenci zakarbonování přímovstřikového motoru). Neustále mě také překvapuje, jak je stabilní a jistý podvozek, ještě jsem nenašel odvahu hledat jeho limity v zatáčkách, ani při svižné jízdě žádný náznak nervozity nebo nestability, tohle se vážně povedlo. Co se týče mé konkrétní výbavy, jsem unešen z příplatkového audiosystému BOSE, nejednou jsem šel do auta, jen abych si poslech svou oblíbenou písničku, aniž bych někam jel. Vynikající, byť zatím ne úplně na 100% spolehlivé jsou také adaptivní LED světomety (občas mě někdo problikne, za ostrou zatáčkou nebo horizontem jim to trvá o zlomek sekundy déle, než bych si představoval). Silně návykový je také head-up displej, bez něj už bych auto nechtěl, opravdu hodně pomáhá při soustředění, když nemusíte přeostřovat na "budíky" ale máte podstatné informace zobrazené jakoby na silnici před sebou. Ale abych jen nechválil - u mého kusu vyrobeného v prvních měsících produkce se občas ozve povrznutí zpod displeje infotainmentu (hlavně v zimě, v teplejších měsícíh je klid). Občas také povrzne něco od spojkového nebo brzdového pedálu a při dálničních rychlostech vibruje vnější zpětné zrcátko u řidiče. Přičítám to kusu z počátku výroby, bude se to řešit při první garanční prohlídce. Trochu diskutabilní je také dvouválcový režim. Asi trochu ušetří, ale zatímco někdy o něm vůbec nevím, tak jindy se projeví vibracemi, hlavně v nižších otáčkách - řeším podřazením na vyšší stupeň (typicky ve městě při 50 jedu radši na trojku než na čtyřku). Když už jsem zmínil to šetření, tak auto umí být hodně úsporné. Nečekal bych, že s atmosférickým dvoulitrem dám trasu Beroun - Velké Pavlovice (pravda, s rychlostími omezeními na rozvrtané D1) s celou rodinou na palubě a tudíž plným kufrem za 5,7l/100km aniž bych nějak brzdil provoz. I hodně svižná jízda na delší vzdálenosti se v pohodě vejde do 7l/100km. Výš se dostanete jen při městském popojíždění se studeným motorem (kolikrát schválně volím i trojnásobně delší trasu, aby se auto prohřálo a já mohl být o to déle za volantem ;-) ). Celkově jsem s Mazdou naprosto spokojený. Má drobné mouchy ve zpracování, ale i tak se na každou jízdu hrozně těším a občas se jedu projet i jen tak. To je pro tuhle generaci trojky asi to nejlepší vysvědčení.
Silné stránky
Přepoklad spolehlivosti (atmosférický dvoulitr, manuální převodovka), velmi příjemný pocit z řízení, vynikající poměr výbava/cena, dynamika je i u základní motorizace překvapivě slušná
Slabé stránky
U mého kusu (z prvního půlroku produkce) občas rezonuje výplň dveří u řidiče a občas zavrže "podložka" centrálního displeje
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím proběhly jen dvě svolávací akce, přičemž v rámci té druhé jsem řešil rezonance ze dveří u řidiče - vyřešeno
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Palace Spořilov, p. Ježek - solidní jednání, nabídnuta sleva z ceníkové ceny v rámci předprodeje, po objevení chyby v konfigurátoru na mazda.cz nabídnuta další sleva na extra výbavu + koberečky a povinná výbava zdarma
Přidat názorDiskuse: Mazda 3 G122 Plus
- Re: Re: Re: Re: Re: Povinná výbava není zdarma?? 20.01.2020 15:04 palix
- Re: Re: Re: Re: Povinná výbava není zdarma?? 17.01.2020 22:27 idam.i
- Re: Re: Re: Povinná výbava není zdarma?? 17.01.2020 20:24 palix
- Re: Re: Povinná výbava není zdarma?? 17.01.2020 14:43 idam.i
- Re: Povinná výbava není zdarma?? 17.01.2020 10:35 palix
- Re: Povinná výbava není zdarma?? 11.01.2020 16:50 idam.i
- Povinná výbava není zdarma?? 11.01.2020 12:26 maca02
- Re: Všechno bude 06.01.2020 12:21 idam.i
- Všechno bude 06.01.2020 09:53 ondrapl
- Fotky 05.01.2020 23:29 rozdělovač-kondenzátor
- Re: Recenzia 02.01.2020 21:32 idam.i
- Recenzia 02.01.2020 21:30 Rasto
Další vozy Mazda 3
-
Mazda 3 (2019) Majitel: Wency
Přidáno: 25.8.2019 3510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 3 (2019) Majitel: icetiger
Přidáno: 20.9.2019 1910 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Mazda 3 (2019) Majitel: janok77
Přidáno: 20.12.2019 09 Majitel 8.10 Uživatelé
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mazda 3 (2017) Majitel: palix
Přidáno: 28.8.2017 5010 Majitel 9.93 Uživatelé