Recenze
Peugeot 106 1.5D
Technické info
Přezdívka auta Peugeot Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:239000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1527 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.9 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 215 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5
Popis vozu
...aneb
- koupě
- stav vozu před koupí
- následné opravy a úpravy
- plánované opravy
- závěr
_________________________________________________________
Cca po třech týdnech hledání a neustálému pročítání všemožných inzerátů na netu, nám padl do oka vůz podle našich představ. Klíčovým kritériem byla spotřeba a dostupnost + cena náhradních dílů. V úvahu připadal Peugeot 106, nebo 205, vyrobený po roce 1990, s naftovým motorem. Nejlépe v pětidvéřovém provedení. Cena max. 15tis Kč s platnou STK a zaplacenou EKO daní.
_________________________________________________________
A nyní už ke konkrétnímu vozu:
Koupeno 6/2013 na inzerát od soukromé osoby v centru Prahy, téměř o půlnoci za slušných X.000,- Kč, ve stavu následujícím:
- brutální koroze prahů (pravý bouraný)
- menší koroze lemů a dveří + popraskaný lak pátých dveří (OPRAVENO)
- místy oloupaný lak na náraznících a jiné kosmetické vady (ČÁSTEČNĚ OPRAVENO)
- špinavý motor a převodovka
- chybějící zadní díl výfuku - ukradeno (OPRAVENO)
- ztracený klíč od zámků dveří a kufru (ČÁSTEČNĚ OPRAVENO)
- zrezlé stěrače se špatnými gumičkami (OPRAVENO)
- ulomená klička na otvírání dveří u řidiče -zevnitř (OPRAVENO)
- nesvítí levá polovina budíků - tachometr
- unavená zadní náprava (OPRAVENO)
- bouchlé dva plechové disky a sjeté pneumatiky (OPRAVENO)
- znečištěné sedačky (VYČIŠTĚNO)
- najeto (dle tachometru) něco přes 238tkm.
Nicméně schopný, zdravě "kadlující" motor, platná STK a zaplacená ekodaň stačily na druhou misku vah a i přes výše uvedené nedostatky jsme se stali novým majitelem "stošestky" a odvezli si ji po ose domů. Vždyť je to za cenu náhradních dílů, tzn., že se s investicemi do takového auta počítá a prostor pro výdaje tam vzhledem k nízké pořizovací ceně stále je.
_________________________________________________________
Hurá s Peugeotem o dílny (v našem případě do stodoly :-))
Příští dny byly věnovány důkladnějšímu prohlédnutí auta a proběhly dvě návštěvy Auto Kelly. Jako první následovala výměna a doplnění provozních kapalin, výměna všech filtrů, dokoupení a montáž chybějícího dílu výfuku. Návštěva vrakoviště přinesla autu dva schopné disky, které poté vystřídaly ty špatné zadní nápravě a i několik chybějících detailů v interiéru vozidla. Kamarád automechanik - kšefman s auty a náhradními díly dodal téměř za hubičku sadu skoro nových pneumatik Firestone Multihawk 165/70 R13 79T a jelo se do pneuservisu. Teď už má Peugeot vyměněné pomačkané disky za kulaté :), obuté do výše uvedených firestonů a jízda se asi tak o 300% zlepšila.
A teď k vizuální stránce vozu. Tedy pokračování odstraňování dalších nedostatků. Jak je již výše uvedeno, auto mělo lehce zkorodované lemy, blatníky a dveře. Nebylo to nic hrozného, ale je přece lepší, když je vše ošetřené. Tak jsem se dal do broušení, kytování, broušení a lakování. Z ekonomických důvodů byl použit lak tmavě modrá metalíza Nissan, co byl doma skladem. Takže z Peugeota se stal rázem takový strakáč :) (výsledek viz foto) Je ale zase na nějakou dobu ošetřen a příště už dostane možná svůj origo lak. Musí ale jezdit a "zasloužit si to" :).
V průběhu tohoto procesu byl odstrojen téměř celý interiér a vše důkladně vyčištěno (pod vodou). Bohužel jsme zjistili těsně před akcí, že se rozbila wapka, ale kupodivu i hadice s pistolí + nějaký saponát dělají divy. No, prokouklo to opravdu hodně. Kokpit sprej nakonec a připadá vám, že sedíte v úplně jiné 106ce.
Jako další přišla na řadu výměna unavené zadní nápravy a zároveň i první návštěva servisu. Ještě k samotné koupi nápr.: koupena na inzerát viz internet za cenu 1.500,- Kč + výlet do Českých Budějovic. Následující den byl Peugeot přistaven k autoservisu kde ji měli za úkol vyměnit. Krom samotné její výměny bylo třeba přehodit i brzdové bubny z té staré, jelikož nová náprava byla s roztečí 3x98mm. Na našem voze je už "čtyřdíra". Vyskytl se ale další problém. A to v podobě totálně zrezlých a zaseklých regulátorů brzdného tlaku. Nové brzdové potrubí bylo tedy napojeno "natvrdo" přímo na brzdy. Pokusím se je nějak rozhýbat, nebo sehnat jiné - funkční. Auto se na silnici chová dobře, ale při silném dupnutí na brzdový pedál, kdy se kola okamžitě zablokují dochází k předbíhání zadní nápravy.
Dále proběhla kontrola všech částí podvozku, která si vyžádala výměnu spodních čepů ramen na obou stranách.
Mimo to byly zkontrolovány tlumiče (OK), dotažení ruční brzdy, seřízení předních světlometů.
_________________________________________________________
Co dalšího je v plánu:
- výměna klínového řemene
- sbíhavost
- rozvody
- nové prahy
- mytí motoru
- výměna zámku pátých dveří (nemůžu jej nikde sehnat)
- výměna žároviček v přístrojové desce
- audio (radio + 4x repro)
_________________________________________________________
Závěrem bych rád poděkoval těm, kteří moji recenzi dočetli až do konce. Cílem mého psaní je podělit se s ostatními uživateli o informace, zkušenosti, poznatky. Možná někoho v něčem inspiruji a nebo naopak odradím. Prostě zde pojednávám o jednom starém francouzském s*áči, co se tak nějak stal "členem rodiny" :)
_________________________________________________________
Silné stránky
- famózní spotřeba
- dostupnost a ceny náhradních dílů
- kompaktní rozměry vozu
- tažné zařízení
- el. okna
Slabé stránky
- malý zavazadlový prostor
- nízká bezpečnost vozu
- absence otáčkoměru a ukazatele teploty chladící kapaliny
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno na inzerát od soukromé osoby.
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2009 378 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1996) Majitel: Destract
Přidáno: 14.11.2011 210 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé