Recenze
Technické info
Přezdívka auta Astřička Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 91 kroutící moment [Nm]: 165 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
ASTRA VS FOCUS, co vybrat?
Původně jsem byl rozhodnut pro faceliftovaného focuse combi. Jednak se mi auto vzhledově velmi líbí a také je dle statistik dost spolehlivé.
Měl jsem jasný požadavek - dovoz z DE, stáří 2 - 3 roky, benzínová atmosféra 1,6 s variabilním časováním ventilů a nájezdem do 80tis km.
Těchto aut bylo i na německém trhu poměrně málo, všechno to byly klasický 1,6tky. A když už se nějaká objevila, tak měla dost nalítáno nebo byla děsně drahá. Takhle jsem asi 3 měsíce sledoval servery autoscout a mobile.de. Párkrát jsem odpovídal na inzeráty, ale němečtí prodejci nebyli zrovna z nejochotnějších, co se poskytování informací o historii vozu týká.
No a pak se stalo pár náhod a astra byla objednaná :-) Jednak si ji pořídil kamarád a párkrát mne s autem provezl a nechal projet. Opel 24 hodin a slevy na auto byly tou další věcí, která mne přesvědčila. No a pak jenom to nekonečné několika měsíční čekání než to v Bochumi stlůčou dohromady.
VNĚJŠEK - EXTERIER
Přední část háčkové astry vypadá skutečně velmi dobře. I zarytí fordaři mě kolikrát řeknou "ten předek se oplu fakt povedl". Astra má delší rozvor, takže z boku vypadá docela dlouze. A ona je vlastně i delší než focus combi. Zadek vyžaduje asi více citu. Mne se zase až tolik nelíbí.
VNITŘEK - INTERIER
Klasický nešvar, který potvrdí určitě každý majitel háčkový astry je nedostatek odkládacích prostor. Často přemýšlím, kam strčit mobil, peněženku, brýle.... Jinak materiály se zdají býti kvalitními. Navržené a poskládané to je celkem elegantně.
Ovládací prvky jsou rozmístěny dobře. Jediná věc, co vyžaduje zvyk jsou páčky u volantu. S tím občas stále bojuji. Také je krapet netradiční ovládat klimu pouze přes menu v kompjůtru.
TO HLAVNÍ - JÍZDA, MOTOR, BRZDY
Astra se na silnici chová zkušeně a ani prudké zásahy do řízení ji nerozhodí. Dalo mi celkem dost práce, než jsem začal v zatáčce pociťovat, že mi zadek začíná ustřelovat. Brzdy jsou všude kotoučové a účinkují velmi dobře. Nastupují ovšem velmi rychle, takže to vyžaduje cit v noze. Jednou už mne ale zachránily před návštěvou zavazadlového prostoru protijedoucího vozidla, které zničeho nic začalo prudce brzdit.
Motor je kapitola sama. Někdo na to nadává, já říkám, že to vyžaduje zvyk. Tenhle motor prostě musíte točit a točit a točit. Pak se vám odvděčí celkem slušným projevem. Na trojku se dá jet až 130, takže se člověk nesmí bát přitopit v kotli.
Silné stránky
Povedený design, kvalitní zpracování, dobré jízdní vlastnosti a brzdy (brzdí skutečně dobře a nastupují velmi rychle, což ale nemusí každému vyhovovat)
Slabé stránky
Zpřevodování, chybí 6. rychlostní stupeň, spotřeba.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Trocha výkonu navíc
Chiptuning, sportovní K&N vzduchový filtr, aditiva do benzinu.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (2014) Majitel: Ironhide027
Přidáno: 17.1.2015 910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2017) Majitel: adamzprahy
Přidáno: 14.1.2020 98 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.6.2010 3910 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2015) Majitel: Kuski
Přidáno: 9.5.2017 09 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Opel Astra (2013) Majitel: OPCRUN
Přidáno: 17.9.2013 99 Majitel 9.70 Uživatelé