Recenze
Hyundai i30 i30cw 1.6 CVVT Comfort
Technické info
Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:78500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 154 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Když jsme s manželkou vybírali minulé auto, vyhrál Getz, zejména díky své ceně. Trochu jsme se tehdy v roce 2005 báli kvality korejských aut, nicméně Getz za celou dobu svého provozu neměl jedinou závadu, kromě prorezlého vlnovce výfuku.
I proto jsme měli nyní ve výběru korejská auta zahrnuta. Původní plán byl koupit rok starý kombík v Německu. Za poměrně zajímavé peníze se nabízely Fordy Focus i Škoda Octavia, překvapivě o něco dražší byla v nabídce Mobile.de česko-slovenská dvojčata Ceed a i30cw.
Mým tajným snem však byla Hyundai Sonata, obrovský vůz s automatem nám velmi dobře sloužil během svaební cesty v USA. Nicméně Sonatu manželka zavrhla kvůli karoserii sedan.
Poté, co jsem se dočetl o rizicích koupě Focusu v Německu, jsme se raději rozhodli koupit zbrusu nový vůz v cenové hladině do 400 tisíc.
Volba padla na i30cw ve výbavě Classic Plus a motorem buď 1.6 CVVT (benzín 93 kW) nebo 1.6 CRDi (nafta 66 kW). Takový vůz se dal pořídit dle nabídek na internetu v nejlepším případě za 350 tisíc, chtěli jsme si nechat ještě finanční rezervu na případná extras.
Jenže pak zaúřadoval Deus ex machina a seslal mi do cesty prodejce Auto Háša v Bohušovicích nad Ohří, kde nabízeli i30cw v o stupeň vyšší výbavě Comfort (oproti Classic Plus hlavně automatická klimatizace a pár drobností) s motorem 1.6 CVVT za neuvěřitelných 299.900,- korun. Okamžitě jsem kontaktoval prodejce a měl jsem štěstí - byl jsem první.
Z příplatkové výbavy už díky štědrosti Hyundai a výbavy Comfort nebylo co dokupovat, rozhodli jsme se alespoň pro parkovací čidla vzadu (přeci jen s autem bude jezdit i manželka, a čidla stojí méně, než nový nárazník), zámek řadicí páky Defend Lock a zimní pneu, to vše v celkové ceně 19000 korun. Výsledná cena vozu tak činila 319600,-.
Pokud se ptáte na důvod více než stotisícové slevy oproti ceníku, tak je to proto, že prodejce koupil v Německu sadu pěti vozů, které stály nějakou dobu ve skladu Hyundai ve Frankfurtu. To by mohl být problém, nicméně výhodou je, že se jedná ještě o vůz ze závodu v Ulsanu, nikoliv z Nošovic, které podle různých ohlasů mají spoustu problémů. Vůz byl koupen jako nový, nikoliv předváděcí, takže s plnou pětiletou zárukou bez omezení kilometrů.
Silné stránky
Tohle auto je prostě výborně poskládané. Naprosto mi vyhovuje jízdními vlastnostmi, výkonem i ovládáním. Hyundai se evidentně hodně snažil, aby se zalíbil evropskému zákazníkovi.
Motor: 1.6 16V benzín s výkonem 93 kW a krouticím momentem 154 Nm. Papírově se parametry příliš neliší od 1.4 s 80 kW, který se do i30 také montuje. Paradoxně mi přijde, že 1.6 je lepší volba do města. Dostatek síly má totiž už v nízkých otáčkách, takže po městě jezdím mezi 1500 - 2000 otáček na spotřebu, mimo město mám naopak dost síly na předjíždění v rozsahu 4000 - 6000 otáček. Bravo!
Interiér: Velmi pohodlné sedačky a prakticky plná výbava (až na věci typu hlídání tlaku v pneu nebo kožený interiér). Loketní opěrka, bederní opěrka, a spoustu dalších opěrek. Naprosto pohodlná loď na delší cestování. Měřím 175 cm, manželka 160 cm, za mojí sedačkou je asi 30 cm místa, za manželčinou snad půl metru. A to se vepředu nijak nemačkáme.
Auto výborně brzdí, i při vysokých rychlostech skvěle sedí. V tomhle ohledu (a vlastně ve všech) oproti předchozímu getzu obrovský pokrok.
+ vnitřní prostor
+ zpracování
+ výbava
+ intuitivní ovládání
+ výkon motoru
+ automatické zamykání po rozjezdu - dřív jsem se v autě musel zamykat ručně, a v případě nehody by mě někdo musel odemknout
+ automatické zhasínání a rozsvěcení světel
+ perfektní audio s ovládáním na volantu, USB a AUX vstupem
+ skvěle nastavený posilovač řízení
Slabé stránky
Nic zásadního mě nenapadá, snad jen bych autu vytknul nulový "fun factor". Tohle je prostě cestovní koráb, ne auto pro zábavu. Ostatně, kdo by si kupoval kombíka na blbnutí, že...
- AUX vstup v loketní opěrce znamená, že od iPhone, který používám jako navigaci, musím vést kabel od čelního skla až do opěrky
- není prosvícené tlačítko na regulaci sklonu světel, takže člověk musí vědět, na jaké poloze je.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím si auto vyžádalo jen jednu garanční prohlídku. Kromě standardních úkonú dělali i geometrii a dotáhli hagusy. Cena 5230 Kč. Se servisem v Bohušovicích stejná spokojenost jako s prodejnou. Zdarma odvoz a přívoz, kávička, úsměv. Tak to má být.
Druhá garančka stála 7140 Kč včetně geometrie. Přístup u Hášů stejný jako před rokem. Tady koupím další auto.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval skoro za dumpingovou cenu, přesto se mnou vedoucí prodeje Auto Háša, Roman Kabát, jednal, jako kdybych kupoval vedle stojícího Genesise za 1,5 milionu.
Financování vyřídil za deset minut, mezitím jsme popili výborné kafe a popovídali si o autech. Před domluvenou schůzkou auto přeparkoval z venkovních prostor do prodejny přímo k jednacímu stolu, abychom si ho mohli prohlédnout.
Dohodli jsme se na předání o týden později kvůli zaneprázdněnosti mě i manželky, což znamenalo v sobotu 13.3.2010 v 10 hodin dopoledne. V týdnu se vyskytly různé okolnosti, takže jsme to museli uspíšit. Pan Kabát byl zrovna služebně ve Švýcarsku, napsal jsem mu proto sms, zda by bylo možné auto převzít už v 8 hodin ráno. A skutečně jsme přijeli a auto už bylo připravené na předávacím místě a nastal příjemný šok. V ceníku Hyundai jsou za 5000 parkovací čidla s dvěma snímači, na autě za tutéž cenu byly namontovány čtyři čidla, navíc nalakovená do barvy vozu.
Auto bylo nazuto na zimních gumách Nokian, letní byly připravené v kufru. Za hodinu už jsme odjížděli krásným novým autem.
Otec, který nás do Bohušovic z Prahy vezl, měl problém s kontrolkou airbagu u svého Tucsonu, zašel proto za pány v servisu, než jsme vybavili papíry, a za pět minut objevili závadu a zdarma spravili (rozpojený kabel airbagu pod řidičovou sedačkou).
Nákup vozu v Bohušovicích doporučuji a hodnotím 10/10.
První dojmy a zkušenosti
Cestu z autosalonu jsme si naplánovali přes Slaný do Velké Dobré, zde najet na R6 a projet celou Prahu až domů. Měli jsme tak cestu, kde jsme vyzkoušeli všechny jízdní režimy (včetně předjíždění tatry s pískem na úzké okresce).
Ve všech režimech se auto chovalo skvěle - výborný podvozek (multilink na zadní nápravě je proti Getzu znát), silný motor a přesné řízení. Naprosto konsternován jsem zůstal na dálnici, kdy jsem potřeboval trochu zrychlit z předpisových 130 km/h způsobem, jakým auto vystřelilo dopředu. Jo, budeme si rozumět.
Po 2500 kilometrech už můžu hodnotit trochu blíž. Tak pojďme na to.
Vzhled auta
Hyundai i30 je autem navrženým v evropském designovém centru Evropany pro Evropany, a je to znát. Nemá žádné designové výstřelky. Když přišlo na trh dvojče i30, Kia Ceed, líbila se mi víc, než o rok později i30.
To však postupem času přestalo platit. Nevím, jestli za to může fakt, že ceedu je na každém rohu pět, nebo podle mě nepříliš zdařilý facelift exteriéru, ale když jsou tato dvě auta vedle sebe, působí na mě i30 hezčím, a hlavně hodnotnějším dojmem. Aktuální facelift i30 dle mého modelu neublížil, protože jsme měli možnost ho vidět už před tím u verzí Sport. Nicméně je to trochu podraz na kupce.
Interiér
V jednom britském testu, citovaném v nějaké české recenzi, napsal autor, že kdyby ho posadili se zavázanýma očima do i30, a řekli mu, že je to Volkswagen, neměl by důvod jim nevěřit. Na první pohled to tak skutečně je. Palubní deska je dostatečně bytelná, ve verzi Comfort s automatickou klimatizací (viz fotografie) přehledná a skvěle zpracovaná. Na druhý pohled začnete objevovat nedokonalosti. Tak například zámeček loketní opěrky je jen vybroušená díra, nic víc. Nesvítí ovladače sklonu světel a nastavení podsvícení budíků. A tak dále. Osobně si podle svých zkušeností myslím, že interiér je na úrovni FoFoII, což je na Korejce skvělé, na evropské auto standard. Spíš než o vzrůstající úrovni korejských aut (ta je ale nezpochybnitelná) to svědčí o úpadku evropské produkce.
Modlou dnešních motoristických novinářů je počet odkládacích schránek, tady není co vytknout. Aktivně používám jen držák na nápoj mezi sedačkami, v loketní opěrce mám schovaný jen audiokabel k navigaci. Schránku na vrchní straně palubovky nevyužívám, protože při delších cestách jí mám zablokovanou právě navigací. Na středové konzoli je ještě další schránka, ta slouží jako odkladiště parkovacích lístků, přičemž jí manželka jednou za čas vyprázdní. Pak je tu ještě popelník (v autě nekouřím, takže se tam dá strčit pár drobných na parkování) a bezedné díry ve dveřích. Schránka na brýle je též zbytečná, já nosím dioptrické, které mám furt na nose, a ženiny sluneční se tam nevejdou.
Volant je příjemně tlustý, navíc obšitý strukturovanou kůží a skvěle se drží. Ovládání audiosoustavy je vyřešeno velmi jednoduše pěti tlačítky (dvě na hlasitost - plus a mínus, dvě na přepínání stanic či tracků, a Mode na přepínání funkcí autorádia). To má mimochodem velmi dobrý zvuk, i když záleží na zdroji. Nejlepší je samozřejmě AudioCD, případně CD s mp3 s nízkou kompresí (velkým bitratem). Radiostanice hrají tak nějak průměrně, AUX nebo USB mají velmi plochý zvuk, což se dá částečně kompenzovat nastavením basů, středů a výšek.
Motor a jízdní vlastnosti
Už to v textu zaznělo, motor je šestnáctiventilová jednašestka s variabilním časováním ventilů výkonem 93 kW, motoristickými novináři pasovaná na jednu z nejlepších atmosférických 1.6 na trhu. Nemůžu hodnotit, s touto kubaturou mám jen zkušenost s prehistorickými motory v Octavii a Focusu II (oba shodně 74 kW).
Motor má dost výkonu, samozřejmě kvůli své konstrukci zejména ve vyšších otáčkách. Praxe je taková, že jedu 90 - 100 km/h na pětku, dojedu pomalejší auto, podřadím o dva stupně na trojku a motor mi umožní silné zrychlení a předjetí. Po jeho dokončení řadím rovnou pětku a zpomalím zase na cestovní rychlost.
Při takovém stylu jízdy je zatím spotřeba v kombinovaném provozu kolem 7 litrů, zatím mě irituje spotřeba ve městě, která je mezi 10 a 11 litry. Ale všichni mě ubezpečují, že po zajetí motoru výrazně klesne (cca po 5 - 10 tisících kilometrech). Uvidíme.
Novinky v recenzi
78500 - Time To Say Goodbye
Tak, hledání nástupce se poněkud protáhlo i díky očekávané rodině (v lednu 2014), stavění domu (v prosinci 2013 se stěhujem), a nové práci (v březnu 2013). Už je vybráno, ve čtvrtek 17.10.2013 přebíráme.
i30 CW šla protiúčtem. Sbohem, sloužila jsi výborně.
55555
Krásná číslovka najetých km padla na D1 u motorestu naháč. Na začátku roku půjde auto k novému majiteli, nástupcem bude zřejmě nová bílá i30 kombi 1.6GDI, automat, výbava Style + navi.
Za tři roky se u i30CW nevyskytla jediná závada, nepočítáme-li prasklou žárovku brzdového světla.
Vredestein Sportrac 3
Na Vredesteiench už mám ujeto asi 4000 km - a musím říct, že jsou to opravdu famózní gumy - zejména v parametrech hlučnost (respektive tichost), odvod vody a držení stopy. Opravdu znatelný rozdíl oproti sériově montovaným Kumho...
Garančka po dvou letech + nové gumy
Auto dnes absolvovalo druhou garančku, opět u Háši v Bohušovicích (a opět tuto prodejnu a servis Ford, Mitsu a Hyundai doporučuju). Cena 7140 Kč včetně geometrie. Stav auta je perfektní, podvozkové díly jako nové, žádná koroze. Za 36000 km zmizelo při jízdě po Praze 40 % předních destiček, 30 % zadních. To by šlo.
Na auto také objednány nové letní pneu, originál Kumho moc nevydržely (cca 20 tisíc km). Objednal jsem Vredestein Sportrac 3 195/65 R15 91V, vítěze loňského testu tohoto rozměru pneumatik v ADACu.
Auto zaplaceno
Auto jsem díkybohu předčasně splatil, úspora proti postupnému splácení byla cca 50 tisíc i přes to, že ti šmejdi z Credium si napočítali 18 tisíc pokutu za předčasné splacení. Jsem o 250 tisíc lehčí, ale o 300 tisíc klidnější...:-)
Letní gumy + jeden kruciální postřeh
Na autě jsou konečně zase liťáky s letníma gumama. A ten postřeh? Nejezděte 160 km/h po R4 v pátek odpoledne při 25 °C na zimních gumách. Sakra to klouže, i když nic co by se nedalo zvládnout...
Po roce...
Dnes jsme absolvovali garanční prohlídku po jednom roce. Auto má najeto necelých 15000 km. Žádná závada se zatím neprojevila. Tímto žádám uživatel 19tom80 z diskuze, aby se přišel zeptat na závady, jak v diskuzi sliboval.
Jinak garančka stála 5230 Kč včetně geometrie, která byla po letošní zimě, respektive jejích následcích, sakra potřeba. Už je taky nižší spotřeba, než na začátku, průměr 6,8 litru, ve městě kleslo z původních 12 u nového auta na současných 8,5. Pokles na finální hodnoty kolem 8 litrů očekávám do 20 tisíc. km.
10000
Tak jsme s autem překročili 10 tisíc kilometrů. i30 dostala o víkendu zpátky zimní gumy. Co mě dostalo je, že po natankování v Rakousku jsem na trase Vyšší Brod - Písek, kde mám průměr 6,8 litru, naměřil 5,5 litru. Bomba. Při výměně kol jsem zkontroloval podvozek, všechno vypadá jak na novém autě. zatím žádný problém a maximální spokojenost.
Hyundai nejspolehlivější značkou v Německu
Ne, že bych tomu přikládal nějakou velkou váhu, ale taková informace vždycky potěší. Navíc podle popisu se jedná o docela důkladný průzkum.
Link: http://auto.pravda.sk/podla-prieskumu-je-hyundai-najkvalitnejsia-znacka-v-nemecku-ply-/sk-amagazin.asp?c=A100719_211204_sk-amagazin_p53
Vyzkoušena maximální rychlost
V Německu jsem měl možnost změřit maximálku. Ač je v techničáku hodnota 192 km/h, podle GPS jede auto 203 km/h. Ono je to stejně jedno, protože optimální cestovní rychlost je kolem 160 km/h.
Přidány fotky interiéru, motoru a podvozku.
Doplnil jsem fotogalerii.
Fotky s protislunečními fóliemi
Konečně jsem nahrál fotky s protislunečními fóliemi.
Za týden jedu na dodělání ochranné fólie na nárazník. Přibyl tuning - německá Umweltplakette - překvapivě zelená č. 4...:-) Manželka nalepila dálniční známku tak, že mi RZ na Umweltplakette překrývá označení skla. Snad Němci nebudou prudit...
Instalace fólie na ochranu laku proti kamínkům + fotky
Nechal jsem zatím jen na kapotu nainstalovat ochrannou fólii proti poškození laku. Jedná se o čirou 100 mic fólii KPMF, která ochrání proti kamínkům, hmyzu i poškrábání klíčem. Ještě je v plánu nárazník. Ve fotogalerii se můžete podívat, jak se to dělá.
Na autě jsou už i protisluneční fólie Bruxafol, foto přidám o víkendu.
Přidány zkušenosti
Trochu jsem se rozepsal a doplnil zkušenosti po 2500 km.
Doplněny plusy a mínusy po měsíčním používání
Už můžu popisovat některé parametry blíže, tak se podívejte na odstavce Plusy a Mínusy...
Spotřeba klesá
O víkendu jsme jeli na Šumavu k manželčiným rodičům - na cestě tam (zapnutá klima, plně naložené auto) 7,4 l/100 km; cesta zpátky 2 lidi a skříňka v kufru bez klimy 6,8 l/100 km. Najeto cca 500 km prměrnou rychlostí 68 km/h.
První dotankování
Přidáno počítadlo spotřeby ze Spritmonitor.de. Spotřeba je zatím dost divoká, přeci jen 75 % kilometrů naježděno po Praze s úplně syrovým autem.
Update vlastností auta
Trochu jsem doplnil plusy a mínusy. More to go.
Foto z Automodulu je zpět
Pro jednoho troubu z diskuze: Tady máš zpátky fotku z Automodulu, o které tvrdíš, že je na ní nošovické auto, když je na ní přesně to auto, u kterého už jsi jednou přiznal, že je korejské.
Nové fotky
Fotky z Automodulu jsem nahradil původními...
Fotky
Omlouvám se, že jsem zatím použil fotky z Automodul. Jedná se o moje auto, během dneška nafotím originál.
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 i30cw 1.6 CVVT Comfort
- Hyundai i30 11.04.2014 12:55 Bench
- Re: Nástupce 15.10.2013 06:24 nextright
- Nástupce 14.10.2013 20:23 Nerez
- pekna recenzia 30.05.2012 17:29 viki.j
- dobre 30.05.2012 16:49 objekt21
- hezký 25.02.2011 16:47 blowiik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30cw 07.10.2010 16:09 FISHkaa
- Re: Re: Folie 07.10.2010 16:05 FISHkaa
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30cw 22.07.2010 15:08 nextright
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30cw 22.07.2010 09:00
- Re: motor 19.07.2010 07:25 nextright
- motor 15.07.2010 15:53 lulinak
- Re: Perfektní auto 03.07.2010 10:26 nextright
- Perfektní auto 29.06.2010 11:48 will83
- Re: Re: Re: Re: Re: i30cw 16.06.2010 06:53 nextright
- Re: Re: Re: Re: i30cw 15.06.2010 20:44
- Re: Re: Re: i30cw 15.06.2010 20:27 nextright
- Re: Re: i30cw 15.06.2010 19:15
- Re: i30cw 15.06.2010 08:37 nextright
- i30cw 07.06.2010 13:18
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 19:38 DanV
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 17:09 nextright
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 16:44 DanV
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 16:04 nextright
- Re: Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 15:52 DanV
- Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 15:48 nextright
- Re: Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 15:37 DanV
- Re: Re: Re: Folie 27.05.2010 15:27 icetiger
- Re: Re: Folie 27.05.2010 15:24 DanV
- Re: Folie 27.05.2010 14:51 nextright
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé