Recenze
Technické info
Přezdívka auta fabka Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:3300 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Tak je na čase abych přispěl také já do recenzí, sám využívám před koupí zkušenosti od druhých. Myslím, že většina recenzentů, testujících apod. viz Svět motoru, Autosalon na primě, net atd. , se shodují, že nová fabka je povedené auto. Malé auto s velkým kufrem , přesněji řečeno. Tak vybral jsem fabii combi 1.2 TSI 66KW ve výbavě style plus v červené barvě.
Navíc vyhřívaná přední sedadla, rádio bolero, bluetooth handsfree, zadní kotouče, sunset kvůli dětem. Auto slouží jako jediné vozidlo v rodině, máme 2 malé děťi 5 a 7 let, proto jsem nakonec šel do FIII combi a né do rapida, kde je vzadu na kolena o cca 10 cm více. Děťi mají vzadu místa dostatek. Pro dospělé vzadu fábku nedoporučuji. Jinak cenově vycházel Rapid ve střední výbavě stejně jako fabia combi v plné palbě kolem 300tisíc na leasing. + - 10.000 dle aktuálních slev a proměn skladových vozů. Nakonec jsem vzal skladovku přímo ze salonu v Jihlavě.
Silné stránky
Relativně pohodlná, vpředu dostatek místa ve všech směrech, pohodlná sedadla, vynikající spotřeba, momentálně s neustále zaplou klimou dlouhodobá 5,7l\100km a postupně klesá. Vzhed, důvod, proč jsem investoval o 25.000,-kč více od střední výbavy byl jednoznačně vzhed LED denního svícení, které jsem si zamiloval na první pohled. I kombík byl vlastně jasná volba, příplatek 10.000,-kč za ten kufr určitě stojí a myslím, že kombík nevypadá špatně, že se panu Kabaňovi nalepit kufr na zadek povedlo. Četl jsem recenze jak špatně topí, není to pravda, auto jsem odebral v dubnu, tudíž zažilo ranní mrazíky, škrábání a topilo velice dobře, na úrovni Fabie 1, kterou jsem dával na protiúčet. Jinak motor zahřátý po 3-4 KM. Dále funkce aktivního odmražení čelního skla je v climatronicu vynikající a nemusíte zadávat ručně naplno větrák a směr foukání na sklo, stačí jedno tlačítko. Dále funkce coming-living home je příjemná věc, centrálem otevřete vůz dálkově a auto se rozsvítí večer jako ufo, je to rozhodně příjemné, klíčky po DC otevření necháte v kapse, sednete a zmáčknete tlačítko startu. Dále spárování tefelonu s Bolerem vynikající, prostě handsfree, vytáčení ale probíhá buď na maxidotu přes volant, nebo dotykově přes displey, to už tak bezpečné není, ideálně by bylo hlasové vytáčení, viz Octavia,ale to jsme trochu někde jinde. Takže příjímat hovory v pohodě, jedno potvrzení tlačítka na volantu, nebo jeden dotyk na Bolleru, ale hrabat se v seznamu odvádí pozornost. Dále určitě motor, líbí se mi jednoznačně zvukový projev a pružnost, to jak statečně za velmi příjemného soundu dokáže zrychlovat . Jinak zpočátku byl ve středních otáčkách mnohem hlasitější, motor se po cca 2000km uklidnil, tzv. sedl si a je to znát, je tichý a když mu dáte, tak příjemný na poslech. Jezdit plynule pohodově a na předjetí má síly dostatek, 66kw není žádná sláva, ale krouťák 160Nm už je docela skok od tříválce, který má necelých 100Nm. Takže investice 15-20.000 za silnější motor doporučuji. Co dál....Všichni kritizují tvrdé plasty, na palubovce netřeba řešit, nepoznáte to, kritika většinou směřovala na tvrdou výplň dveří a to já zase obhajuji, protože kdykoliv to vypucujete, bude to vypadat nově. Dále doporučuji multifunkční volant, přepínáte rádio, ovládáte hlasitost, příjímáte hovory, neodvádí pozornost,......
Dále jsem četl výtky na potkávací světla, myslím žádný rozdíl od F1, ale dálková svítí silněji u F3. Pocitově podvozek dospěl, mám pocit jistoty jak v přímém směru, tak v zatáčkách.
Slabé stránky
Ze začátku mi vadila ta obří slza na zpětné zrcátko, zbytečně zabírá moc místa na čelním skle a brání ve výhledu, pokud jste pod semafory. Její funkce je senzor světla, tedy samo reguluje denni svícení + zapínání potkávacích světel dle světelných podmínek, stačí mít nastaveny světla na auto a v oblasti senzoru nemít na skle rozpláclého čmeláka a funguje na 100%. I při vjetí do tunelu se samozřejmě světla automaticky rozsvítí. Pokud si nepřiplatíte za mirorlink a legálně za sygic navigaci do mobilu, budete opět ochuzeni o kus vzácného místa na čelním skle v případě přenosné navigace a držáku na sklo jako já. Zvažte v případě plné výbavy a rádia Bollero příplatek za mirrorlink, myslím 2000,-kč. Mobilní signál je dnes všude a GPS moduly v mobilech dosahují stejné přesnosti jako u běžných navigací. Samozřejmě mi vadí systém start-stop. Musím to furt ručně vypínat a otravuje to. Smysl tohoto systému, tedy jeho klady a zápory tady nebudu popisovat:-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Máca-Jihlava V pohodě, šlo o skladovku vystavenou na salonu, čt- nabídka financování na email, v so- uzavření smlouvy, v po-zaplacení akontace, ve st-přebírání vozu.Takže pár dní, víc bych stejně nevydržel .
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2015) Majitel: BigBang
Přidáno: 18.6.2015 129 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2015) Majitel: Bertold
Přidáno: 12.10.2016 5910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2015) Majitel: Avocat
Přidáno: 10.4.2015 329 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2015) Majitel: lulinak
Přidáno: 3.10.2015 1310 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2015) Majitel: David C3
Přidáno: 14.6.2015 1610 Majitel 9.49 Uživatelé