Recenze

mysak2 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1.8 TSI

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 63 Škoda Octavia, foto 64 Škoda Octavia, foto 65 Škoda Octavia, foto 66 Škoda Octavia, foto 67 Škoda Octavia, foto 68 Škoda Octavia, foto 69 Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 71 Škoda Octavia, foto 72 Škoda Octavia, foto 73 Škoda Octavia, foto 74 Škoda Octavia, foto 75 Škoda Octavia, foto 76 Škoda Octavia, foto 77 Škoda Octavia, foto 78 Škoda Octavia, foto 79 Škoda Octavia, foto 80 Škoda Octavia, foto 81 Škoda Octavia, foto 82 Škoda Octavia, foto 84 Škoda Octavia, foto 88 Škoda Octavia, foto 89 Škoda Octavia, foto 91 Škoda Octavia, foto 92 Škoda Octavia, foto 93 Škoda Octavia, foto 94 Škoda Octavia, foto 95 Škoda Octavia, foto 96 Škoda Octavia, foto 97 Škoda Octavia, foto 98 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 101 Škoda Octavia, foto 102 Škoda Octavia, foto 103 Škoda Octavia, foto 104 Škoda Octavia, foto 105 Škoda Octavia, foto 106 Škoda Octavia, foto 107 Škoda Octavia, foto 108 Škoda Octavia, foto 109 Škoda Octavia, foto 110 Škoda Octavia, foto 111
 

Technické info

Přezdívka auta oktávka Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:47000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.1

Popis vozu

Po 4 letech co jsem jezdil S golfem 4-té generace jsem usoudil, že by bylo třeba udělat obměnu. Né že by Golfík byl špatné auto, to vůbec ne, byl jsem s ním spokojen a můžu ho vřele doporučit, ale usoudil jsem, že by bylo vhodné ho prodat dokud má ještě trochu cenu. Následovalo tedy několikaměsíční spekulovaní, co koupit. Kritéria byla jasná: ne diesel, musí to být kombi, stejná nebo vyšší třída jako Golfík, auto musí mít do 100.000km najeto, stáří max. 5 let, pokud možno, co nejvyšší výbavu. Vzhledem k tomu, že tíhnu hlavně k autům z koncernu VW , zůžil se nakonec výběr na VW Golf V Variant a Škoda Octavii II Combi. Z benzínů se mi nejvíc zamlouvaly motory TSI. Jejich zátah je opravdu okouzlující.

Nakonec tedy padla volba na Octavii. Jedná se o vůz z roku 2007 s motorizací 1,8 TSI 118kw ve výbavě Elegance.Vůz je dovezený z Německa, kde měl jednoho majitele. Ve výbavě je kromě kůže snad opravdu vše. Nechybí zde 10x airbag, ESP, elektricky ovládaná okýnka, vyhřívaná zrcátka, výškově stavitelné a vyhřívané sedačky vpředu, dvouzónová klimatizace, originální autorádio STREAM, které poměrně slušně hraje, xenonové světlomety, tempomat, síťka oddělující zavazadlový prostor, dvojité dno kufru, dálkově ovládané centrální zamykání, 17" elektrony, MAxi DOT, senzor tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, vypínatelný airbag spolujezdce.....

Jízdní vlastnosti:

Výborné?? Jestli jsem u Golfa tvrdil, že jízdní vlastnosti jsou perfektní, tak by pro Octavii neexistoval vhodný výraz. Projevil se zde technický pokrok a odlišná konstrukce zadní nápravy. Auto mám teprve chvíli a nezkoušel jsem ho v extrémních situacích, ale už po prvním svezení jsem poznal, že jízdní vlastnosti jsou díky nezávislému zavěšení kol na vyšší úrovni, než tomu bylo u mého dosavadního auta. Octavia však není nějaké sportovní auto byť jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. V této motorizaci bych ji definoval spíše jako rychlé rodinné kombi.

Interiér:

Zmiňovat se o prostoru na zadních sedadlech, který je oproti Octavii I nebo Golfu IV nesrovnatelně větší, by asi bylo nošením dříví do lesa. Měřím 183 cm a sám za sebe si pohodlně sednu, což se u Golfa IV nebo Octavie I říct nedalo. Vpředu by někomu mohl překážet poměrně široký středový tunel, ale já s tím problém nemám. I přes to , že na zadních sedadlech přibylo dost místa, na dovolenou bych asi jel max. ve 4. Na místo vzadu uprostřed se samozřejmě člověk vejde, nicméně při delší cestě je to výrazně na úkor pohodlí. Tak tomu ale je u většiny aut, pokud nemáte auto typu Sharan, Alhambra, Multivan atd.Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni obvyklé v koncernu VW, vše perfektně sedí, nic nevrže atd. Velkým plusem je, že do dveří lze bez problémů uložit pet lahev o objemu 1,5 litru. Trochu postrádám držák na velkou PET lahev i na zadních sedadlech, který se instaluje na zadní straně loketní opěrky.

Převodovka:

je manuální přímo řazená se šesti rychlostními stupni. Její řazení je volkswagenovsky přesné a řadicí páka padne dobře do ruky.


To nejlepší na konec - MOTOR

Jedná se o benzínový čtyřválec o objemu 1798ccm, se čtyřmi ventily na válec a rozvodem DOHC, přeplňovaný turbodmychadlem s vodou chlazenou skříní, protiběžným vyvažovacím hřídelem a variabilním časováním sacích ventilů. Motor je opatřen přímým vstřikováním benzínu. Tlak vstřikovaného paliva je 150 bar. Výkonové parametry: točivý moment 250 Nm/1500-4200 ot/min a výkon 118kw(160k)/5000-6200 ot/min mluví za vše. Stejně jako všechny motory TSI i tento má ventilový rozvod poháněný řetězem, takže odpadá výměna rozvodů. Do tohoto motoru jsem se normálně zamiloval a dle mého názoru je to jeden z nejlepších(né-li vůbec nejlepší) benzínových motorů, který si v současné době je možné pořídit. Baví mě jeho naprosto plynulý a silný zátah prakticky od volnoběhu až po po maximální otáčky, bez nějakého znatelného turbo efektu a při tom rozumná spotřeba. Dalším plusem tohoto motoru je fakt že, se spokojí s benzínem s oktanovým číslem 95, kdežto jeho silnější dvoulitrový bratříček používaný ve verzi RS vyžaduje oktanů 98. O motoru prakticky nevíte. Ani na volnoběh ani za jízdy.

pro dokreslení o spotřebě uvádím několik příkladů z praxe:

průměrná kombinovaná spotřeba za cca 1000km 8,1L/100km

1.testovací jízda Tábor-Mirošovice - Vlašim - Mladá Vožice - Tábor
7,7 L/100km

2. TA -Jihlava - TA 7,3 L/100km (zaplá AC), bez zapnuté klimatizace se mi jednou povedlo i 6,8 L/100km

3. TA - Deštná - Horní Radouň - Nová Včelnice - Ta 7,8 L/100km

4. couračky po městě od 8 do 10 litrů v závislosti na hustotě provozu.

5. TA - Linz - Salzburg - Berchtesgaden (Německo) a zpět, celkem asi 630 km za 7,3 l/100km

6. Tábor-J.Hradec, 44km, v sobotu dopoledne, provoz na stupni č.2, obec striktně 50 a mimo obec striktně 90, maximální využívání tempomatu, max. snaha o co nejnižší spotřebu, žádná rychlá akcelerace, vytáčení do max 2000 ot/min . = průměrná spotřeba 6,4 l/100km

Myslím že na auto vážící 1415kg, osazené turbobenzínem 1,8 o výkonu 160k je to velice slušné



ZKUŠENOSTI PO ROCE PROVOZU

Tak dneska je to přesně rok co jezdím s Oktávkou. Za dobu jednoho roku jsem projel půl Evropy a najel něco málo přes 17.000km. Takže oktávka má ke konci března na kontě cca 64.000 km. Co říct? Snad jenom: MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST !!!!. Za dobu provozu se vyskytly jen 3 závady:

1. prasklá žárovka v přední parkovačce (je třeba vyndat přední světlomet ale jeho demontáž je dílem několika málo vteřin)

2. vypadlý lanovod ovládající zámek kapoty - takže nešla otevřít (bylo nutné ze spodku vozu vymontovat sahary, komplet sání, a chladič prostě pakárna. Plastovou spojku lanovodu jsem stáhl zdrhovacími páskami takže by se to už nemělo opakovat.

3. prasklá žárovka v zadním brzdovém světle

Veškeré uvedené opravy jsem si odstranil svépomocí Takže náklady na servis jsou nula nula nic. Sobě si jako odměnu účtuju 4 plzně na hodinu :-).

4. Prasklé čelní sklo po zásahu kamenem cca 7.500 Kč - tohle neřeším zaplatí to pojišťovna. Navíc tohle neberu jako závadu není to problém auta, ale může se to stát u jakéhokoliv vozidla

DALŠÍ VĚTŠÍ INVESTICE ??
TY SE ZA ROK PROVOZU TÝKALI POUZE PNEUMATIK.

zimní jsem obul Continental Conti Winter Contact TS 830 v rozměru 195/65 R 15 + nové disky cca 12.000,- Kč

Letní pneu v rozměru 225/45 R 17 91W jsem musel obout i když vzorek nebyl ještě nejhorší, protože na původních hučících Bridgestonech se začali z neznámého důvodu dělat boule. Na léto jsem po dlouhém spekulování zvolil Barum Bravuris 2 v již zmiňovaném rozměru. Tahle sranda vyšla na bratru 9.560,- Kč včetně přezutí a vyvážení.

Ještě jsem si vzpomněl na jednu zásadní investici, která ale nesouvisí s poruchovostí auta. Blbě zaparkované auto ve Vídni u Prateru na zákazu zastavení. Přišli jsme a auto bylo v pr... odtah celkem za 300 euro + 15 euro taxik. Super způsob jak utratit v přepočtu 7800,-Kč. když jsem blbej tak jsem blbej mám líp koukat na značky.

Spotřeba paliva kolísala v průběhu roku v rozmezí 7,8 - 8,1 L.. Třeba ve Vídni při přesunu od zámku Schönbrunn do Prateru jsem jel za 11,8 l/100km. Je ale fakt, že ve Vídni byl tradičně dost hustý provoz.Naopak cesta z TA do Vídně byla za 7,0 l/100 km. Rychlý přesun z autosalonu v Lipsku(německo) do Tábora cca 350km včetně tankování za 3h:35min. se spotřebou 8,3L/100km. Rozhodně ale nemůžu potvrdit zvěsti týkající se spotřeby 15+ apod. Je to turbo benzín takže se s tímhle autem podle toho musí zacházet. Dá se jet za 6,4 ale i za 20. V každém případě můžu po roce ježdění s motorem 1,8 TSI říct, že je to super motor, svižný, silný, pružný, s předpokladem k tomu aby jezdil úsporně, ale když je třeba umí Oktávku pěkně rychle rozpohybovat. Mám vyzkoušeno že i na 230km/h. Tak trochu ďábel v rouše beránkově.

Silné stránky

-motor, motor a zase motor
-pohodlný a prostorný interiér
-objemný zavazadlový prostor

Slabé stránky

Jediné co mě zatím trochu rozčiluje jsou hučící pneumatiky Bridgestone. Ty jsem ale na jaře 2012 vyměnil za Barum Bravuris 2 a bylo po problému.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Stejně jako předchozí auta se budu snažit dělat si veškerý servis a opravy na autě sám. Jediné co se zatím muselo opravovat byla prasklá manžeta na vnějším kloubu poloosy a prasklá žárovka vnitřního osvětlení. Každé auto je pro mě členem rodiny a podle toho se k němu chovám a snažím se dávat mu také náležitou péči.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil u společnosti Jama Auto v Turnově. S jednáním jsem neměl problém, prohlídka vozu, projížďka bez problému, prodejcem byl přímo majitel firmy, byl vstřícný a ochotný.VIN kód auta jsem měl k dispozici předem, takže jsem si mohl ověřit, zda není kradené. Auto mi přivezli až domů, přihlásily, vše bylo v ceně. Přímo u prodejce jsem uzavřel pojistku na auto, kde mi poskytli 50% slevu na pojistné, takže povinné ručení vyjde jen na 2.300 ročně. Celkově vzato spokojenost, ale znáte to, kvality prodejce poznáte, až když nastane nějaký problém. Pevně ale doufám, že žádné problémy nebudou.

 

Novinky v recenzi

8.5.2014 10:40

...a plánuje se buď trasa z Tábora do Španělska(cca 5600km - tam a zpět) nebo do Bulharska(cca 3600km -tam a zpět), podle toho jak dostaneme dovolenou

8.5.2014 10:33

tak oktávka má po 4 letech na tachometru něco přes 90.000km a mě napadlo, že by bylo zajímavé zrekapitulovat kam všude se oktávka podívala(viz foto). Nutno poznamenat že mě nikde nenechala a rozhodně to nebyl špatný kup. Pro rejpaly: na mapě nejsou označeny cesty v ČR a do 300km

28.6.2012 11:52

TÁBOR - PAŘÍŽ

Rok se s rokem sešel a blíží se další zatěžkávací zkouška pro Oktávku. S přítelkyní plánujeme romantický týden v Paříži pro dva. Jen se ještě neví kdy přesně. Info a foto samozřejmě dodám

29.2.2012 14:11

Nové fotky

Dnes byly přidány nové fotky Oktávy s novými poklicemi.

3.12.2011 18:49

servis po 60.000 km

K dnešnímu dni jsem s oktávkou nelítal cca 13.000 km a tachometr nyní ukazuje 60.000 a nějaké drobné takže přišel čas na výměnu oleje OMV Bixxol Premium 5W-40 5L za 750,-kč, vzduchového a olejového filtru celkem za 600,-kč, zapalovacích svíček - 690,-kč a brzdové kapaliny - 150,- kč. Jediné dvě závady za tu dobu byly prasklá žárovka v brzdovém světle a v parkovačce

11.7.2011 13:27

Spotřeba motorového oleje

Ještě jsem zapomněl na jednu často diskutovanou otázku, a sice spotřebu motorového oleje. Já jsem k dnešnímu dni s motorem 1.8 TSI, konkrétně jde o typ BZB, najel 6.500 km a olej je stále na horní rysce. Takže chci věřit tomu, že spotřeba oleje u tohoto motoru nebude moc velké téma.

10.7.2011 22:09

Zkušenosti z dovolené

Tak už jsme zvládli dovolenou. Za týden jsme s Oktávkou najezdili téměř 3000 km. Za tu dobu se vyskytla jediná závada a sice prasklá žárovka brzdového světla. Při jízdě po dálnici s autem plně naloženým zavazadly jsem ocenil silný a pružný motor, který díky svým parametrům dovoloval i rychlé předjížděcí manévry, přitom ale nebyl nikterak přehnaně žíznivý. Na trase z Tábora do San Benedetta dlouhé 1156km si řekl v průměru o 7,7 l/100km.Jak už jsem psal, potom jsme pokračovali do delfinária v Rimini a dál na Tierste, Rijeku a Plitvická jezera. Za těch 830km si motor řekl taktéž o 7,7 l/100 km. Poté následovala cesta domů dlouhá cca 715km, tu jsme zdolaly včetně tankování a přestávek za 8 hodin a díky tomu spotřeba vzrostla na přijatelných 8 l/100 km. Couračky po San Benedettu a jeho okolí v průběhu týdne se pohybovali okolo10-12 l/100km(velmi silný provoz). Další devizou tohoto motoru je fakt, že ani ve 170 km/h o něm prakticky nevíte. Za celou dobu jsem nezaznamenal ani náznak bolesti zad, takže s kvalitou sedadel jsem byl spokojen.

26.6.2011 11:13

Zatěžkávací zkouška už za pár dní

Už za pár dní čeká Oktávu zatěžkávací zkouška a sice dovolená. Na Oktávu je přichystána trasa Tábor-Linz-Salzburg-Villach-Udine-Venezia-Bologna-San Benedetto del Tronto(cca 1160km). Odtud ji čeká noční sprint do Chorvatska po trase SBDT-Bologna-Venezia-Trieste-Rijeka-Plitvická Jezera(konkrétně vesnička Irinovac, kde budeme bydlet(cca 830km). Tady si jeden den vorazí a pak ji čeká cesta na Karlovac-Zagreb-Maribor-Graz-Vídeň a domů. Takže jsem zvědav jak se s tím Oktáva popere.

26.6.2011 08:19

Nová Hadsfree

Konečně se dostalo na handsfree sadu. Uvažoval jsem o pevné sadě od Parrotu, ale cena se pohybovala od 4 do 5-ti tisíc. Nakonec jsem zvolil HF, která je připevněna sponou na stínítko a díky tomu ji můžu vzít i do jiného auta a cenově vychází na 1300,-. Abych nemusel řešit nabíjení, připojil jsem nabíjecí kabel do pojistkové skříňky takže při zapnutí klíčku se HF začne automaticky nabíjet.

25.4.2011 07:13

Co se chystá?

-před odjezdem na dovolenou musím nechat doplnit klimatizaci a vyměnit pylový filtr

-do budoucna bych chtěl pořešit HF sadu, uvařuju o nějaké od Parrotu, na to se ale musím trochu finančně zberchat


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…