Recenze
Škoda Octavia 1.8 TSI
Technické info
Přezdívka auta oktávka Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:47000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.1
Popis vozu
Po 4 letech co jsem jezdil S golfem 4-té generace jsem usoudil, že by bylo třeba udělat obměnu. Né že by Golfík byl špatné auto, to vůbec ne, byl jsem s ním spokojen a můžu ho vřele doporučit, ale usoudil jsem, že by bylo vhodné ho prodat dokud má ještě trochu cenu. Následovalo tedy několikaměsíční spekulovaní, co koupit. Kritéria byla jasná: ne diesel, musí to být kombi, stejná nebo vyšší třída jako Golfík, auto musí mít do 100.000km najeto, stáří max. 5 let, pokud možno, co nejvyšší výbavu. Vzhledem k tomu, že tíhnu hlavně k autům z koncernu VW , zůžil se nakonec výběr na VW Golf V Variant a Škoda Octavii II Combi. Z benzínů se mi nejvíc zamlouvaly motory TSI. Jejich zátah je opravdu okouzlující.
Nakonec tedy padla volba na Octavii. Jedná se o vůz z roku 2007 s motorizací 1,8 TSI 118kw ve výbavě Elegance.Vůz je dovezený z Německa, kde měl jednoho majitele. Ve výbavě je kromě kůže snad opravdu vše. Nechybí zde 10x airbag, ESP, elektricky ovládaná okýnka, vyhřívaná zrcátka, výškově stavitelné a vyhřívané sedačky vpředu, dvouzónová klimatizace, originální autorádio STREAM, které poměrně slušně hraje, xenonové světlomety, tempomat, síťka oddělující zavazadlový prostor, dvojité dno kufru, dálkově ovládané centrální zamykání, 17" elektrony, MAxi DOT, senzor tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, vypínatelný airbag spolujezdce.....
Jízdní vlastnosti:
Výborné?? Jestli jsem u Golfa tvrdil, že jízdní vlastnosti jsou perfektní, tak by pro Octavii neexistoval vhodný výraz. Projevil se zde technický pokrok a odlišná konstrukce zadní nápravy. Auto mám teprve chvíli a nezkoušel jsem ho v extrémních situacích, ale už po prvním svezení jsem poznal, že jízdní vlastnosti jsou díky nezávislému zavěšení kol na vyšší úrovni, než tomu bylo u mého dosavadního auta. Octavia však není nějaké sportovní auto byť jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. V této motorizaci bych ji definoval spíše jako rychlé rodinné kombi.
Interiér:
Zmiňovat se o prostoru na zadních sedadlech, který je oproti Octavii I nebo Golfu IV nesrovnatelně větší, by asi bylo nošením dříví do lesa. Měřím 183 cm a sám za sebe si pohodlně sednu, což se u Golfa IV nebo Octavie I říct nedalo. Vpředu by někomu mohl překážet poměrně široký středový tunel, ale já s tím problém nemám. I přes to , že na zadních sedadlech přibylo dost místa, na dovolenou bych asi jel max. ve 4. Na místo vzadu uprostřed se samozřejmě člověk vejde, nicméně při delší cestě je to výrazně na úkor pohodlí. Tak tomu ale je u většiny aut, pokud nemáte auto typu Sharan, Alhambra, Multivan atd.Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni obvyklé v koncernu VW, vše perfektně sedí, nic nevrže atd. Velkým plusem je, že do dveří lze bez problémů uložit pet lahev o objemu 1,5 litru. Trochu postrádám držák na velkou PET lahev i na zadních sedadlech, který se instaluje na zadní straně loketní opěrky.
Převodovka:
je manuální přímo řazená se šesti rychlostními stupni. Její řazení je volkswagenovsky přesné a řadicí páka padne dobře do ruky.
To nejlepší na konec - MOTOR
Jedná se o benzínový čtyřválec o objemu 1798ccm, se čtyřmi ventily na válec a rozvodem DOHC, přeplňovaný turbodmychadlem s vodou chlazenou skříní, protiběžným vyvažovacím hřídelem a variabilním časováním sacích ventilů. Motor je opatřen přímým vstřikováním benzínu. Tlak vstřikovaného paliva je 150 bar. Výkonové parametry: točivý moment 250 Nm/1500-4200 ot/min a výkon 118kw(160k)/5000-6200 ot/min mluví za vše. Stejně jako všechny motory TSI i tento má ventilový rozvod poháněný řetězem, takže odpadá výměna rozvodů. Do tohoto motoru jsem se normálně zamiloval a dle mého názoru je to jeden z nejlepších(né-li vůbec nejlepší) benzínových motorů, který si v současné době je možné pořídit. Baví mě jeho naprosto plynulý a silný zátah prakticky od volnoběhu až po po maximální otáčky, bez nějakého znatelného turbo efektu a při tom rozumná spotřeba. Dalším plusem tohoto motoru je fakt že, se spokojí s benzínem s oktanovým číslem 95, kdežto jeho silnější dvoulitrový bratříček používaný ve verzi RS vyžaduje oktanů 98. O motoru prakticky nevíte. Ani na volnoběh ani za jízdy.
pro dokreslení o spotřebě uvádím několik příkladů z praxe:
průměrná kombinovaná spotřeba za cca 1000km 8,1L/100km
1.testovací jízda Tábor-Mirošovice - Vlašim - Mladá Vožice - Tábor
7,7 L/100km
2. TA -Jihlava - TA 7,3 L/100km (zaplá AC), bez zapnuté klimatizace se mi jednou povedlo i 6,8 L/100km
3. TA - Deštná - Horní Radouň - Nová Včelnice - Ta 7,8 L/100km
4. couračky po městě od 8 do 10 litrů v závislosti na hustotě provozu.
5. TA - Linz - Salzburg - Berchtesgaden (Německo) a zpět, celkem asi 630 km za 7,3 l/100km
6. Tábor-J.Hradec, 44km, v sobotu dopoledne, provoz na stupni č.2, obec striktně 50 a mimo obec striktně 90, maximální využívání tempomatu, max. snaha o co nejnižší spotřebu, žádná rychlá akcelerace, vytáčení do max 2000 ot/min . = průměrná spotřeba 6,4 l/100km
Myslím že na auto vážící 1415kg, osazené turbobenzínem 1,8 o výkonu 160k je to velice slušné
ZKUŠENOSTI PO ROCE PROVOZU
Tak dneska je to přesně rok co jezdím s Oktávkou. Za dobu jednoho roku jsem projel půl Evropy a najel něco málo přes 17.000km. Takže oktávka má ke konci března na kontě cca 64.000 km. Co říct? Snad jenom: MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST !!!!. Za dobu provozu se vyskytly jen 3 závady:
1. prasklá žárovka v přední parkovačce (je třeba vyndat přední světlomet ale jeho demontáž je dílem několika málo vteřin)
2. vypadlý lanovod ovládající zámek kapoty - takže nešla otevřít (bylo nutné ze spodku vozu vymontovat sahary, komplet sání, a chladič prostě pakárna. Plastovou spojku lanovodu jsem stáhl zdrhovacími páskami takže by se to už nemělo opakovat.
3. prasklá žárovka v zadním brzdovém světle
Veškeré uvedené opravy jsem si odstranil svépomocí Takže náklady na servis jsou nula nula nic. Sobě si jako odměnu účtuju 4 plzně na hodinu :-).
4. Prasklé čelní sklo po zásahu kamenem cca 7.500 Kč - tohle neřeším zaplatí to pojišťovna. Navíc tohle neberu jako závadu není to problém auta, ale může se to stát u jakéhokoliv vozidla
DALŠÍ VĚTŠÍ INVESTICE ??
TY SE ZA ROK PROVOZU TÝKALI POUZE PNEUMATIK.
zimní jsem obul Continental Conti Winter Contact TS 830 v rozměru 195/65 R 15 + nové disky cca 12.000,- Kč
Letní pneu v rozměru 225/45 R 17 91W jsem musel obout i když vzorek nebyl ještě nejhorší, protože na původních hučících Bridgestonech se začali z neznámého důvodu dělat boule. Na léto jsem po dlouhém spekulování zvolil Barum Bravuris 2 v již zmiňovaném rozměru. Tahle sranda vyšla na bratru 9.560,- Kč včetně přezutí a vyvážení.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu zásadní investici, která ale nesouvisí s poruchovostí auta. Blbě zaparkované auto ve Vídni u Prateru na zákazu zastavení. Přišli jsme a auto bylo v pr... odtah celkem za 300 euro + 15 euro taxik. Super způsob jak utratit v přepočtu 7800,-Kč. když jsem blbej tak jsem blbej mám líp koukat na značky.
Spotřeba paliva kolísala v průběhu roku v rozmezí 7,8 - 8,1 L.. Třeba ve Vídni při přesunu od zámku Schönbrunn do Prateru jsem jel za 11,8 l/100km. Je ale fakt, že ve Vídni byl tradičně dost hustý provoz.Naopak cesta z TA do Vídně byla za 7,0 l/100 km. Rychlý přesun z autosalonu v Lipsku(německo) do Tábora cca 350km včetně tankování za 3h:35min. se spotřebou 8,3L/100km. Rozhodně ale nemůžu potvrdit zvěsti týkající se spotřeby 15+ apod. Je to turbo benzín takže se s tímhle autem podle toho musí zacházet. Dá se jet za 6,4 ale i za 20. V každém případě můžu po roce ježdění s motorem 1,8 TSI říct, že je to super motor, svižný, silný, pružný, s předpokladem k tomu aby jezdil úsporně, ale když je třeba umí Oktávku pěkně rychle rozpohybovat. Mám vyzkoušeno že i na 230km/h. Tak trochu ďábel v rouše beránkově.
Silné stránky
-motor, motor a zase motor
-pohodlný a prostorný interiér
-objemný zavazadlový prostor
Slabé stránky
Jediné co mě zatím trochu rozčiluje jsou hučící pneumatiky Bridgestone. Ty jsem ale na jaře 2012 vyměnil za Barum Bravuris 2 a bylo po problému.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Stejně jako předchozí auta se budu snažit dělat si veškerý servis a opravy na autě sám. Jediné co se zatím muselo opravovat byla prasklá manžeta na vnějším kloubu poloosy a prasklá žárovka vnitřního osvětlení. Každé auto je pro mě členem rodiny a podle toho se k němu chovám a snažím se dávat mu také náležitou péči.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil u společnosti Jama Auto v Turnově. S jednáním jsem neměl problém, prohlídka vozu, projížďka bez problému, prodejcem byl přímo majitel firmy, byl vstřícný a ochotný.VIN kód auta jsem měl k dispozici předem, takže jsem si mohl ověřit, zda není kradené. Auto mi přivezli až domů, přihlásily, vše bylo v ceně. Přímo u prodejce jsem uzavřel pojistku na auto, kde mi poskytli 50% slevu na pojistné, takže povinné ručení vyjde jen na 2.300 ročně. Celkově vzato spokojenost, ale znáte to, kvality prodejce poznáte, až když nastane nějaký problém. Pevně ale doufám, že žádné problémy nebudou.
Novinky v recenzi
...a plánuje se buď trasa z Tábora do Španělska(cca 5600km - tam a zpět) nebo do Bulharska(cca 3600km -tam a zpět), podle toho jak dostaneme dovolenou
tak oktávka má po 4 letech na tachometru něco přes 90.000km a mě napadlo, že by bylo zajímavé zrekapitulovat kam všude se oktávka podívala(viz foto). Nutno poznamenat že mě nikde nenechala a rozhodně to nebyl špatný kup. Pro rejpaly: na mapě nejsou označeny cesty v ČR a do 300km
TÁBOR - PAŘÍŽ
Rok se s rokem sešel a blíží se další zatěžkávací zkouška pro Oktávku. S přítelkyní plánujeme romantický týden v Paříži pro dva. Jen se ještě neví kdy přesně. Info a foto samozřejmě dodám
Nové fotky
Dnes byly přidány nové fotky Oktávy s novými poklicemi.
servis po 60.000 km
K dnešnímu dni jsem s oktávkou nelítal cca 13.000 km a tachometr nyní ukazuje 60.000 a nějaké drobné takže přišel čas na výměnu oleje OMV Bixxol Premium 5W-40 5L za 750,-kč, vzduchového a olejového filtru celkem za 600,-kč, zapalovacích svíček - 690,-kč a brzdové kapaliny - 150,- kč. Jediné dvě závady za tu dobu byly prasklá žárovka v brzdovém světle a v parkovačce
Spotřeba motorového oleje
Ještě jsem zapomněl na jednu často diskutovanou otázku, a sice spotřebu motorového oleje. Já jsem k dnešnímu dni s motorem 1.8 TSI, konkrétně jde o typ BZB, najel 6.500 km a olej je stále na horní rysce. Takže chci věřit tomu, že spotřeba oleje u tohoto motoru nebude moc velké téma.
Zkušenosti z dovolené
Tak už jsme zvládli dovolenou. Za týden jsme s Oktávkou najezdili téměř 3000 km. Za tu dobu se vyskytla jediná závada a sice prasklá žárovka brzdového světla. Při jízdě po dálnici s autem plně naloženým zavazadly jsem ocenil silný a pružný motor, který díky svým parametrům dovoloval i rychlé předjížděcí manévry, přitom ale nebyl nikterak přehnaně žíznivý. Na trase z Tábora do San Benedetta dlouhé 1156km si řekl v průměru o 7,7 l/100km.Jak už jsem psal, potom jsme pokračovali do delfinária v Rimini a dál na Tierste, Rijeku a Plitvická jezera. Za těch 830km si motor řekl taktéž o 7,7 l/100 km. Poté následovala cesta domů dlouhá cca 715km, tu jsme zdolaly včetně tankování a přestávek za 8 hodin a díky tomu spotřeba vzrostla na přijatelných 8 l/100 km. Couračky po San Benedettu a jeho okolí v průběhu týdne se pohybovali okolo10-12 l/100km(velmi silný provoz). Další devizou tohoto motoru je fakt, že ani ve 170 km/h o něm prakticky nevíte. Za celou dobu jsem nezaznamenal ani náznak bolesti zad, takže s kvalitou sedadel jsem byl spokojen.
Zatěžkávací zkouška už za pár dní
Už za pár dní čeká Oktávu zatěžkávací zkouška a sice dovolená. Na Oktávu je přichystána trasa Tábor-Linz-Salzburg-Villach-Udine-Venezia-Bologna-San Benedetto del Tronto(cca 1160km). Odtud ji čeká noční sprint do Chorvatska po trase SBDT-Bologna-Venezia-Trieste-Rijeka-Plitvická Jezera(konkrétně vesnička Irinovac, kde budeme bydlet(cca 830km). Tady si jeden den vorazí a pak ji čeká cesta na Karlovac-Zagreb-Maribor-Graz-Vídeň a domů. Takže jsem zvědav jak se s tím Oktáva popere.
Nová Hadsfree
Konečně se dostalo na handsfree sadu. Uvažoval jsem o pevné sadě od Parrotu, ale cena se pohybovala od 4 do 5-ti tisíc. Nakonec jsem zvolil HF, která je připevněna sponou na stínítko a díky tomu ji můžu vzít i do jiného auta a cenově vychází na 1300,-. Abych nemusel řešit nabíjení, připojil jsem nabíjecí kabel do pojistkové skříňky takže při zapnutí klíčku se HF začne automaticky nabíjet.
Co se chystá?
-před odjezdem na dovolenou musím nechat doplnit klimatizaci a vyměnit pylový filtr
-do budoucna bych chtěl pořešit HF sadu, uvařuju o nějaké od Parrotu, na to se ale musím trochu finančně zberchat
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.8 TSI
- sprint O II vs. BMW X5 4.4. V8 25.11.2011 04:25 mysak2
- Re: rozvody 1.8 TSI - cena 24.09.2011 18:57 Jetty
- rozvody 1.8 TSI - cena 24.09.2011 08:11 mysak2
- Re: Rozvody 1.8 TSI 13.09.2011 15:35 mysak2
- Rozvody 1.8 TSI 12.09.2011 18:38 Jetty
- Re: benzin 24.08.2011 05:36 mysak2
- benzin 22.08.2011 01:42 sandro_cortez
- Výlet do Vídně 15.07.2011 07:56 mysak2
- Re: Dovolená 15.07.2011 07:50 mysak2
- Re: Dovolená 15.07.2011 07:49 mysak2
- Re: Dovolená 14.07.2011 18:56 paja1980
- Re: Dovolená 14.07.2011 15:03 Jetty
- Dovolená 01.07.2011 05:21 mysak2
- Re: dovolenka 26.06.2011 14:40 Ronault.
- Re: dovolenka 26.06.2011 12:48 Jetty
- dovolenka 26.06.2011 12:31 martin0102
- Re: TSI 07.05.2011 15:42 mysak2
- Re: TSI 30.04.2011 05:54 mysak2
- Re: Re: TSI 25.04.2011 14:01 mysak2
- Re: Fotky 25.04.2011 13:10 mysak2
- Dobrý den 25.04.2011 12:14 Armin Tamzarian
- Fotky 25.04.2011 11:56 dRudi
- Re: Re: Re: Super motor!!!! 25.04.2011 08:55 r2d2
- Re: Re: Super motor!!!! 24.04.2011 11:39 Johny.Rico
- Re: Re: Spotřeba 24.04.2011 11:38 Johny.Rico
- Re: Spotřeba 24.04.2011 09:59 Jetty
- Re: Re: Spotřeba 24.04.2011 09:55 mysak2
- Re: Spotřeba 24.04.2011 09:48 Jetty
- Spotřeba 24.04.2011 09:41 mysak2
- Re: TSI 24.04.2011 09:38 Jetty
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé