Recenze
Subaru BRZ Subaru BRZ ZC6
Technické info
Přezdívka auta Barunka? Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 243 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Malé lehké kupátko pro radost, motor vpředu, náhon vzadu, samosvorný diferenciál, hmotnost 1350 kg, výkon 200k, motor boxer.
Silné stránky
Viz vše v popisu vozu. - respektive v "Novinkách" :-)
Slabé stránky
Nemá, neb svému kupci dá přesně to co od něj čeká.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádná, vozidlo nové.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Maximální profesionalita, cokoliv co třeba jen trochu šlo posunout v můj prospěch, tak okamžitě bylo provedeno k mé spokojenosti. Subaru Emil Frey Stodůlky. Uvidíme jak to bude fungovat nadále.
Novinky v recenzi
Jizda a spotreba
Cestou z DI kde jsem cekal jen hodinu a mazlik je na znackach:-) jsem zastavil na pumpe. Rucicka palivomeru ukazovala ze by jeste slo jezdit ale 98 nemaj vsude tak jsem zastavil. Bral jsem "skoro" plnou a platil jen 1650 zlataku. To je bomba. Kdyz jsem braval do Navary tak me nadrz stala tak 2,5 tak super za par kacek a je tam zase plna. Jizda opet jsem to pujcil pritelkyni a chtela to vzit kousek po dalnici. OK jela jela fut dobry libilo se ji to. Pak jsme sjeli na okresky a po par km rika: "Vis na dalnici dobry, vsechno krasny, zadnej problem ale nuda - tohle tady ted ty okresky to je vono uaaaaaa." Tak jsem ji desne pochvalil jak ji to krasne doteklo samo o cem to auto je. Jsem na obe pysnej :-)No chlapi uznejte neni to radost kdyz Vase draha polovicka sama pri jizde pochopi proc jste si koupili auto na hrani a jeste se s vami raduje jaka je to iizda. Tohle hovori samo za sebe a takhle to BRZ pusobi na ridice.
Jo a spotreba - nevim ani jsem se po placeni benzinu ( zrejme z radostneho rozruseni nad vysi utraty ) nedival kolik jsem na tech X litru ujel. Ale dnes pri klidne jizde na DI normalni silnice 90 kmh 1650 otacek a spotreba...............5,5 az 6,5.
První kilometry
Moje předchozí auto „Slávek“ měl za sebou cca 4,5 roku, najeto 180.000km, úspěšnou službu a tak jsem se rozhodl že se začnu dívat po něčem jiném. Slávek byl úžasný. Možná se k němu vrátím. Miloval jsem ho já, moje rodina, děti prostě všichni. Nikdy jsem neřešil kam jedu, co mohu a nemohu vzít prostě SUPER auto. Cesta, necesta, zima, nezima, náklad, nenáklad prostě super. Jen už přicházela jeho léta a věděl jsem, že ho buď dojezdím do úplné smrti, nebo ho prodám, abych ještě něco málo utržil. Prodal jsem ho v AAA výkup – nehodnotím ale celkem spokojenost i se službami AAA.
Začal jsem se dívat po nástupci. Věděl jsem, že chci, aby byl levnější provoz, aby bylo živé, a že se chci, než budu stár :-) vozit nějakou plackou. Do užšího výběru se dostala auta jako MB E classe, BMW 3 coupe, Audi 5 coupe, Nissan 370Z a P Cayman. 370 a Cayman vypadli kvůli neexistenci alespoň dvou nouzových sedadel vzadu. Náhle cca před rokem se objevila „trojčata“ GT86/SCION/BRZ a bylo téměř rozhodnuto.
GT86 jsem si mohl vyzkoušet v září a byl jsem nadšen. Došel jsem k Subaru a ptal se jak ot vypadá. Odpověď“ neznáme cenu, neznáme výbavy, nevíme kdy dorazí první kousek. Tak jsem ho objednal. Velmi pádným důvodem byla informace o záruce Subaru, která je 5 let, nebo 200.000km, což mne potěšilo. A pak jsem jen čekal a čekal a čekal. Nejprve info, že snad do konce roku, pak leden, pak únor no a teď – první týden v dubnu se to stalo. Už jsme spolu.
Odchod Slávka nejvíce oplakaly mé děti. Milovaly ho a netušily jaké to nové auto bude. Snad se skamarádí stejně rychle jako já.
BRZ má úžasnou vlastnost. Vždy Vám vykouzlí úsměv na rtech. Svezl jsem už cca 5 nejbližším lidí z mé rodiny a nejdelší doba, než se začali usmívat byla cca 2 minuty. Po této době máte na tváři připitomělý úsměv amerického typu a je velmi obtížné se ho zbavit i po vystoupení z vozu.
Jízdní vlastnosti jsou fenomenální. Neměl jsem předchozí zkušenost s řízením vozu podobné koncepce, ale jsem nadšený. Agilita, přesnost, mrštnost, rychlost, zrychlení, zvuk motoru, posez, pohodlí. Jedním slovem nádhera. Na zadní sedadlo se vejde i dětská sedačka a skutečně jsme jeli dva dospělí a dítě vzadu a je to v pohodě. Mám 192cm a 110kg a sedí se mi nádherně. Nemusím sedět na doraz a i za mne se dítě v sedačce ( tedy i bez ní jen s podsedákem ) vejde. Dále má auto i zavazadlový prostor kam se skutečně i něco vejde.
Tak a teď trochu kacířství. Je možné aby auto této kategorie a parametrů mělo jinou než manuální převodovku? Představte si, že první prodané BRZ v ČR dokonce v barvě WR blue má AT. Dlouho jsem o této převodovce přemýšlel. Manuál jsem si vyzkoušel v Toyotě, ale AT tady nebylo ani u Toyoty, natožpak u Subaru. Hltal jsem Internet, zvažoval to shora zdola a dumal.
Rozhodl jsem se pro AT. Proč? No důvody pro manuál jsou v zásadě tyto: a) k takovému auto se prostě hodí jen manuál, b) je rychlejší z 0 na 100, c) má vyšší top speed a to je tak všechno.
Tak jen co teď s AT a) automaty mají i daleko sportovnější vozy b) rozdíl ve zrychlení je asi 0,7 sec c) rozdíl v top speed je asi 10km/h naproti tomu AT má nižší spotřebu, d) je z předchozího modelu LEXUS ISF ( není potřeba pochybovat o sportovnosti ISF ) e) s autem bude jezdit i moje paní a chci aby raději jezdila s AT f) bohužel budeme denně trávit čas i v zácpách a nechtěl jsem trápit ani spojku ani převodovku poskakováním v kolonách g) je to prostě pohodlnější. Navíc bych rád vyvrátil těch několik málo mýtů o vhodnosti AT do BRZ/GT86.
Mýty 1) v ten nejnevhodnější moment vám přeřadí na vyšší stupeň ( třeba pod plynem v zatáčce při pokusu o elegantní výjezd se sunutím zadní části vozu ) – nesmysl – v režimu M vám prostě neodřadí – stále budete narážet na omezovač a ručka otáčkoměru bude tlouct do cca 7300 ot. ale dokud nezatáhnete za pádlo pod volantem tak tam bude ta rychlost, kterou jste tam dal. 2) nádherně si AT připravuje motor při prudkém brzdění – dává krásné meziplyny ( umím je, jezdil jsem s nimi a přesto to AT umí lépe ) aby synchronizace byla naprosto OK. 3) reálná čísla zrychlení a top speedu – no nevím kolik řidičů by zvládlo být v reálu rychlejší než AT.
Tím nejdůležitějším důvodem však byla skutečnost jaké auto chci já. Ano pochyboval jsem ale jen do prvního výjezdu od dealera. A dále jak říká James May. Vybírejte si auto pro sebe a ne pro budoucího kupujícího vašeho ojetého vozu. Buď si vezmete něco co chcete Vy a budete šťastný, nebo si vyberete něco co se snad v budoucnu dobře prodá, ale bude Vás to štvát. Tak jsem si vybral to co chci já a ne to co jednou bude chtít potenciální kupec mého BRZ. A vůbec – budu ho chtít někdy prodat?
Jízda je nirvánou. O čem psát – je to úžasné. Asi jen nejkrásnější pocit. Jedete k zatáčce bum, bum dva dolu, ťuk ručka a plnej........orgasmus. Auto se chová tak, jakoby se Vás furt ptalo. Seš v pohodě? Je to OK? Jo? tak super jedem já ti když tak píchnu, neboj, to zvládneš.
Jak jsem psal nemám předchozí zkušenost, ale vezl jsem kamaráda. Stojíme, chci se rozjet rychle do protisměru – zatáčka tak 170 stupňů, kamínky po zimě. Nikde, nikdo, plny rejd, plyn podlaha, samosvor zamakal a my vyjeli jak po kolejích, kamoš nevěřícně kroutí hlavou ještě teď jak rychle jsme se ocitli na druhé straně silnice. A BRZ jen mrklo očkem a řeklo: „Dobrý co?“
Systémy trakce a mapování ŘJ. Můžete si volit jestli pofrčíte piánko – vše zaplé, nebo změníte mapování jednotky ( režim SPORT a SNOW ) – sport – vyšší otáčky pro přeřazení, meziplyny při brzdění jiná mapa chování motoru. Režim SNOW – vše je opatrnější – pomalu s výkonem ( například rozjezd je vždy za 2 ) apod.
Dále můžete ovlivňovat chování stabilizačního systému – VSC sport – rozevlátější záď nicméně stále pod dohledem elektroniky a nebo OFF a to je to pak úplně na Vás. Do toho máte režim převodovky – drive plná automatika – holčičí způsob, nebo manual a to je pak na Vás viz výše. No a tyhle parametry můžete kombinovat. Najde si každý.
Na závěr jen malá douška – moje paní ( aktuálně N-QASHQAI – 2,0d AT 4x4 ) – chvíli se vrtěla asi tak 2 minuty, pak se uvelebila a zvykla si na posed a výhled z auta, pak se začala usmívat a po dalších 5 minutách se smála na celé kolo, když letěla po okresce tak, jak nikdy předtím a zatáčky prolétávala jak namydlený blesk. Říkám: „Jak to že do těch zatáček nebrzdíš?“ Odpověď: „Nemusím, copak nevidíš jak to krásně jede a drží se to té silnice?“.
A to je ono, drží se silnice jak přilepené, smějete se a jste rádi, že máte tu kliku a můžete tuhle zatáčku prostě projet o dost více km rychleji, než s vaším předchozím vozem. Je to tak. Radost a to vše v nízkých rychlostech tam co normálně jedete 50 tady můžete 70 a je to v pohodě. Na každém kilometru se buď jen povezete, nebo si můžete myslet že jedete RZ a rychlost, ta není podstatná ten pocit totiž závisí na ručičce otáčkoměru a ne rychloměru. Spoustu legrace tak můžete zažívat při naprosto legálních rychlostech.
Přidat názorDiskuse: Subaru BRZ Subaru BRZ ZC6
- St. 03.02.2022 00:34 St.
- Re: ahoj Subaristo 28.04.2016 10:06 medvedi
- ahoj Subaristo 23.04.2015 15:45 s-mike (RSKa)
- Re: Navigace 10.12.2014 13:23 medvedi
- Navigace 09.11.2014 17:05 EauRouge
- Re: Re: Mediální hvězda 02.07.2013 12:34 peter21
- Re: Tak už jsem jej taky ojel.. 26.06.2013 22:01 medvedi
- Tak už jsem jej taky ojel.. 18.06.2013 11:56 Enthusiastic.driver
- Re: nakup BRZ a co dal 07.06.2013 18:19 Bully_
- Re: Re: Re: nakup BRZ a co dal 07.06.2013 10:10 Enthusiastic.driver
- Re: Re: Re: nakup BRZ a co dal 07.06.2013 10:00 Enthusiastic.driver
- Re: Re: nakup BRZ a co dal 05.06.2013 23:30 Bully_
- Re: Re: nakup BRZ a co dal 05.06.2013 22:57 Bully_
- Re: nakup BRZ a co dal 05.06.2013 21:18 medvedi
- Re: nakup BRZ a co dal 05.06.2013 21:16 medvedi
- Re: nakup BRZ a co dal 05.06.2013 21:11 medvedi
- Re: nakup BRZ a co dal 05.06.2013 21:10 medvedi
- Re: Gratulace 05.06.2013 21:06 medvedi
- Re: Re: Re: nakup BRZ a co dal 23.05.2013 15:12 Enthusiastic.driver
- Re: Re: nakup BRZ a co dal 23.05.2013 08:52 catana
- Re: nakup BRZ a co dal 21.05.2013 22:41 Bully_
- Re: nakup BRZ a co dal 21.05.2013 13:15 catana
- Re: Re: Gratulace 21.05.2013 13:05 catana
- nakup BRZ a co dal 15.05.2013 14:25 medvedi
- Toybaru 11.05.2013 10:17 Bully_
- Re: Re: Re: Gratulace 11.05.2013 09:18 M4Touch
- Re: Mediální hvězda 12.04.2013 19:38 medvedi
- Mediální hvězda 12.04.2013 17:47 H.Karlik
- Re: Pruzne zrychleni? 11.04.2013 23:47 Bully_
- Re: Re: Pruzne zrychleni? 11.04.2013 15:31 medvedi
Další vozy značky Subaru
-
Subaru BRZ (2013) Majitel: subaru_brz
Přidáno: 30.7.2015 29 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Subaru Forester (2012) Majitel: Martin Hybner
Přidáno: 3.2.2024 09 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Subaru Outback (2006) Majitel: VavruPe
Přidáno: 22.9.2012 149 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1997) Majitel: Sklenk@
Přidáno: 1.6.2010 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2001) Majitel: LuboshGT (RS Kaa)
Přidáno: 21.7.2009 1719 Majitel 9.91 Uživatelé