Recenze

medvedi (muž 49 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru BRZ Subaru BRZ ZC6

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru BRZ, foto 1 Subaru BRZ, foto 2 Subaru BRZ, foto 3 Subaru BRZ, foto 4 Subaru BRZ, foto 5 Subaru BRZ, foto 6 Subaru BRZ, foto 7 Subaru BRZ, foto 8
Subaru BRZ, foto 9 Subaru BRZ, foto 10 Subaru BRZ, foto 11 Subaru BRZ, foto 12 Subaru BRZ, foto 13 Subaru BRZ, foto 14 Subaru BRZ, foto 15 Subaru BRZ, foto 16 Subaru BRZ, foto 17 Subaru BRZ, foto 18 Subaru BRZ, foto 19 Subaru BRZ, foto 20 Subaru BRZ, foto 21 Subaru BRZ, foto 22 Subaru BRZ, foto 23 Subaru BRZ, foto 24 Subaru BRZ, foto 25 Subaru BRZ, foto 26 Subaru BRZ, foto 27 Subaru BRZ, foto 28 Subaru BRZ, foto 29 Subaru BRZ, foto 30 Subaru BRZ, foto 31 Subaru BRZ, foto 32 Subaru BRZ, foto 33 Subaru BRZ, foto 34 Subaru BRZ, foto 35 Subaru BRZ, foto 36 Subaru BRZ, foto 37 Subaru BRZ, foto 38 Subaru BRZ, foto 39 Subaru BRZ, foto 40 Subaru BRZ, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Barunka? Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 205 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 243 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Malé lehké kupátko pro radost, motor vpředu, náhon vzadu, samosvorný diferenciál, hmotnost 1350 kg, výkon 200k, motor boxer.

Silné stránky

Viz vše v popisu vozu. - respektive v "Novinkách" :-)

Slabé stránky

Nemá, neb svému kupci dá přesně to co od něj čeká.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádná, vozidlo nové.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Maximální profesionalita, cokoliv co třeba jen trochu šlo posunout v můj prospěch, tak okamžitě bylo provedeno k mé spokojenosti. Subaru Emil Frey Stodůlky. Uvidíme jak to bude fungovat nadále.

 

Novinky v recenzi

8.4.2013 14:14

Jizda a spotreba

Cestou z DI kde jsem cekal jen hodinu a mazlik je na znackach:-) jsem zastavil na pumpe. Rucicka palivomeru ukazovala ze by jeste slo jezdit ale 98 nemaj vsude tak jsem zastavil. Bral jsem "skoro" plnou a platil jen 1650 zlataku. To je bomba. Kdyz jsem braval do Navary tak me nadrz stala tak 2,5 tak super za par kacek a je tam zase plna. Jizda opet jsem to pujcil pritelkyni a chtela to vzit kousek po dalnici. OK jela jela fut dobry libilo se ji to. Pak jsme sjeli na okresky a po par km rika: "Vis na dalnici dobry, vsechno krasny, zadnej problem ale nuda - tohle tady ted ty okresky to je vono uaaaaaa." Tak jsem ji desne pochvalil jak ji to krasne doteklo samo o cem to auto je. Jsem na obe pysnej :-)No chlapi uznejte neni to radost kdyz Vase draha polovicka sama pri jizde pochopi proc jste si koupili auto na hrani a jeste se s vami raduje jaka je to iizda. Tohle hovori samo za sebe a takhle to BRZ pusobi na ridice.
Jo a spotreba - nevim ani jsem se po placeni benzinu ( zrejme z radostneho rozruseni nad vysi utraty ) nedival kolik jsem na tech X litru ujel. Ale dnes pri klidne jizde na DI normalni silnice 90 kmh 1650 otacek a spotreba...............5,5 az 6,5.

7.4.2013 21:44

První kilometry

Moje předchozí auto „Slávek“ měl za sebou cca 4,5 roku, najeto 180.000km, úspěšnou službu a tak jsem se rozhodl že se začnu dívat po něčem jiném. Slávek byl úžasný. Možná se k němu vrátím. Miloval jsem ho já, moje rodina, děti prostě všichni. Nikdy jsem neřešil kam jedu, co mohu a nemohu vzít prostě SUPER auto. Cesta, necesta, zima, nezima, náklad, nenáklad prostě super. Jen už přicházela jeho léta a věděl jsem, že ho buď dojezdím do úplné smrti, nebo ho prodám, abych ještě něco málo utržil. Prodal jsem ho v AAA výkup – nehodnotím ale celkem spokojenost i se službami AAA.

Začal jsem se dívat po nástupci. Věděl jsem, že chci, aby byl levnější provoz, aby bylo živé, a že se chci, než budu stár :-) vozit nějakou plackou. Do užšího výběru se dostala auta jako MB E classe, BMW 3 coupe, Audi 5 coupe, Nissan 370Z a P Cayman. 370 a Cayman vypadli kvůli neexistenci alespoň dvou nouzových sedadel vzadu. Náhle cca před rokem se objevila „trojčata“ GT86/SCION/BRZ a bylo téměř rozhodnuto.

GT86 jsem si mohl vyzkoušet v září a byl jsem nadšen. Došel jsem k Subaru a ptal se jak ot vypadá. Odpověď“ neznáme cenu, neznáme výbavy, nevíme kdy dorazí první kousek. Tak jsem ho objednal. Velmi pádným důvodem byla informace o záruce Subaru, která je 5 let, nebo 200.000km, což mne potěšilo. A pak jsem jen čekal a čekal a čekal. Nejprve info, že snad do konce roku, pak leden, pak únor no a teď – první týden v dubnu se to stalo. Už jsme spolu.

Odchod Slávka nejvíce oplakaly mé děti. Milovaly ho a netušily jaké to nové auto bude. Snad se skamarádí stejně rychle jako já.

BRZ má úžasnou vlastnost. Vždy Vám vykouzlí úsměv na rtech. Svezl jsem už cca 5 nejbližším lidí z mé rodiny a nejdelší doba, než se začali usmívat byla cca 2 minuty. Po této době máte na tváři připitomělý úsměv amerického typu a je velmi obtížné se ho zbavit i po vystoupení z vozu.

Jízdní vlastnosti jsou fenomenální. Neměl jsem předchozí zkušenost s řízením vozu podobné koncepce, ale jsem nadšený. Agilita, přesnost, mrštnost, rychlost, zrychlení, zvuk motoru, posez, pohodlí. Jedním slovem nádhera. Na zadní sedadlo se vejde i dětská sedačka a skutečně jsme jeli dva dospělí a dítě vzadu a je to v pohodě. Mám 192cm a 110kg a sedí se mi nádherně. Nemusím sedět na doraz a i za mne se dítě v sedačce ( tedy i bez ní jen s podsedákem ) vejde. Dále má auto i zavazadlový prostor kam se skutečně i něco vejde.

Tak a teď trochu kacířství. Je možné aby auto této kategorie a parametrů mělo jinou než manuální převodovku? Představte si, že první prodané BRZ v ČR dokonce v barvě WR blue má AT. Dlouho jsem o této převodovce přemýšlel. Manuál jsem si vyzkoušel v Toyotě, ale AT tady nebylo ani u Toyoty, natožpak u Subaru. Hltal jsem Internet, zvažoval to shora zdola a dumal.

Rozhodl jsem se pro AT. Proč? No důvody pro manuál jsou v zásadě tyto: a) k takovému auto se prostě hodí jen manuál, b) je rychlejší z 0 na 100, c) má vyšší top speed a to je tak všechno.
Tak jen co teď s AT a) automaty mají i daleko sportovnější vozy b) rozdíl ve zrychlení je asi 0,7 sec c) rozdíl v top speed je asi 10km/h naproti tomu AT má nižší spotřebu, d) je z předchozího modelu LEXUS ISF ( není potřeba pochybovat o sportovnosti ISF ) e) s autem bude jezdit i moje paní a chci aby raději jezdila s AT f) bohužel budeme denně trávit čas i v zácpách a nechtěl jsem trápit ani spojku ani převodovku poskakováním v kolonách g) je to prostě pohodlnější. Navíc bych rád vyvrátil těch několik málo mýtů o vhodnosti AT do BRZ/GT86.

Mýty 1) v ten nejnevhodnější moment vám přeřadí na vyšší stupeň ( třeba pod plynem v zatáčce při pokusu o elegantní výjezd se sunutím zadní části vozu ) – nesmysl – v režimu M vám prostě neodřadí – stále budete narážet na omezovač a ručka otáčkoměru bude tlouct do cca 7300 ot. ale dokud nezatáhnete za pádlo pod volantem tak tam bude ta rychlost, kterou jste tam dal. 2) nádherně si AT připravuje motor při prudkém brzdění – dává krásné meziplyny ( umím je, jezdil jsem s nimi a přesto to AT umí lépe ) aby synchronizace byla naprosto OK. 3) reálná čísla zrychlení a top speedu – no nevím kolik řidičů by zvládlo být v reálu rychlejší než AT.

Tím nejdůležitějším důvodem však byla skutečnost jaké auto chci já. Ano pochyboval jsem ale jen do prvního výjezdu od dealera. A dále jak říká James May. Vybírejte si auto pro sebe a ne pro budoucího kupujícího vašeho ojetého vozu. Buď si vezmete něco co chcete Vy a budete šťastný, nebo si vyberete něco co se snad v budoucnu dobře prodá, ale bude Vás to štvát. Tak jsem si vybral to co chci já a ne to co jednou bude chtít potenciální kupec mého BRZ. A vůbec – budu ho chtít někdy prodat?

Jízda je nirvánou. O čem psát – je to úžasné. Asi jen nejkrásnější pocit. Jedete k zatáčce bum, bum dva dolu, ťuk ručka a plnej........orgasmus. Auto se chová tak, jakoby se Vás furt ptalo. Seš v pohodě? Je to OK? Jo? tak super jedem já ti když tak píchnu, neboj, to zvládneš.

Jak jsem psal nemám předchozí zkušenost, ale vezl jsem kamaráda. Stojíme, chci se rozjet rychle do protisměru – zatáčka tak 170 stupňů, kamínky po zimě. Nikde, nikdo, plny rejd, plyn podlaha, samosvor zamakal a my vyjeli jak po kolejích, kamoš nevěřícně kroutí hlavou ještě teď jak rychle jsme se ocitli na druhé straně silnice. A BRZ jen mrklo očkem a řeklo: „Dobrý co?“

Systémy trakce a mapování ŘJ. Můžete si volit jestli pofrčíte piánko – vše zaplé, nebo změníte mapování jednotky ( režim SPORT a SNOW ) – sport – vyšší otáčky pro přeřazení, meziplyny při brzdění jiná mapa chování motoru. Režim SNOW – vše je opatrnější – pomalu s výkonem ( například rozjezd je vždy za 2 ) apod.
Dále můžete ovlivňovat chování stabilizačního systému – VSC sport – rozevlátější záď nicméně stále pod dohledem elektroniky a nebo OFF a to je to pak úplně na Vás. Do toho máte režim převodovky – drive plná automatika – holčičí způsob, nebo manual a to je pak na Vás viz výše. No a tyhle parametry můžete kombinovat. Najde si každý.

Na závěr jen malá douška – moje paní ( aktuálně N-QASHQAI – 2,0d AT 4x4 ) – chvíli se vrtěla asi tak 2 minuty, pak se uvelebila a zvykla si na posed a výhled z auta, pak se začala usmívat a po dalších 5 minutách se smála na celé kolo, když letěla po okresce tak, jak nikdy předtím a zatáčky prolétávala jak namydlený blesk. Říkám: „Jak to že do těch zatáček nebrzdíš?“ Odpověď: „Nemusím, copak nevidíš jak to krásně jede a drží se to té silnice?“.

A to je ono, drží se silnice jak přilepené, smějete se a jste rádi, že máte tu kliku a můžete tuhle zatáčku prostě projet o dost více km rychleji, než s vaším předchozím vozem. Je to tak. Radost a to vše v nízkých rychlostech tam co normálně jedete 50 tady můžete 70 a je to v pohodě. Na každém kilometru se buď jen povezete, nebo si můžete myslet že jedete RZ a rychlost, ta není podstatná ten pocit totiž závisí na ručičce otáčkoměru a ne rychloměru. Spoustu legrace tak můžete zažívat při naprosto legálních rychlostech.


Přidat názorDiskuse: Subaru BRZ Subaru BRZ ZC6

Další vozy značky Subaru



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nové vozidlo, vyrobeno v Japonsku samotnými japonci :-))) v továrně Toyota/Subaru. Tak snad kvalita bude OK.

praktičnost
10

Z mého pohledu: jezdím sám, 140km denně, 30% dálnice 50% okresky 20% město, čili ideální mix. Můj pohled na praktičnost je jasný.

prostornost
10

Nemám problém. Sebe odvezu pohodlně, vedle mne má paní a za ní dětská sedačka - v kufru 200 ltr. místa. Není to jediný vůz v rodině ta dětská sedačka byl jen pokus, ale vyšel v pohodě ve třech s dětskou sedačkou.

jízdní vlastnosti
10

Kde máte číslo 100 na stupnici. Jsem nadšen, třeba přijde den, kdy mi BRZko bude málo, ale ten tu ještě dlooooooouho nebude takže jízda 10. A v zimě? Uvidíme.

jízdní komfort
10

Opět srovnávám s minulým autem, takže za mne luxus. Jistě kdo to bude srovnávat třeba JAG, MB apod. musí napsat že to je tvrdé, uskákané apod. Já jsem si polepšil :-)

provozní náklady
10

Méně než s minulým autem. Opět spokojenost. Nádrž benzínu stojí 2, kompletní pojistka včetně skel 20 ročně, takže za mně opět spokojenost.

náhradní díly
10

Zatím žádné. Tedy :-)

výkon motoru
10

V tuto chvíli mi bohatě stačí a spíše ještě překvapuje. Možná někdy bude malý, ale to bude trvat ještě doooost dlouho.

spotřeba
10

Opět jsem si polepšil i když to nebylo špatné, ale když to jede pianko 90tkou cca 1700 ot, tak si to uzdibuje kolem 6 ltr/100. No a kdyz za to vezmete tak stejne budete s prumerem kolem 9.

hlučnost motoru
10

Fenomenální, úžasná, tabulkově 79 dB.

kvalita sedadel
10

Výborná podpora těla, výborný posez.

brzdy
10

2x kotouče s vnitřním chlazením 16 palců vpredu a 2x 15 palcu vzadu

zavazadlový prostor
10

no kdyby tam nebyl žádný asi by to tomu autíčko také nešlo vyčítat, ale ono tam je ještě více než 200 ltr.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…