Recenze
Volkswagen Golf
Technické info
Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:3500 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 77 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
VW GOLF VI, rok výroby 2012, motor 1,2 TSi 77KW, je to klasická akční nabídka comfortline, + sportovní podvozek a paket ATLANTA se 17" ti palcovými koly, bílá barva "candy" , sportovní paket R-Line, + radio RCD-310. Vzhledem ke skutečnosti, že firma ve které pracuji začala prodávat svá auta včetně mé staré 1,9TDI a nějak se neměla k tomu aby koupila nové, už mě moc nebavilo chodit pěšky nebo prosit rodiče o zapůjčení jejich vozů zvláště když jsem musel každý den kvůli zdravotnímu stavu navštěvovat nemocnici. Kamarád dováží auta převážně z Něměcka, takže první volba padla na nějaký zachovalý pětkový golfík. Poté co mě přišly peníze ze spoření jsem začal vybírat, v tom byl ale kámen úrazu. Hodně slušný golf s TDI a rozumnou dávkou km (tak do 100tis km...) s dovozem, přihlášením vycházel kolem 250-280tis a to s nejistým původem a Bůh ví s jakou realitou najetých km a technického stavu. Začal jsem tedy koketovat s myšlenkou koupit vůz nový. Nejsem úplný koncernista, ale v naší rodině vetšinou převládali felicie, oktávie sem tam nějaké mondeo, fiesty apod.. Navíc jsme s otcem fandové do aut (periodika jako Autotip, SM, apod. odebíráme odjakživa). Jel jsem snad ve všem co se dá (od Porsche až po třeba nejnovější BMW), navíc mám dva dobré kamarády automechaniky a většina mých kamarádů mají podobný vztah k autům i motorkám jako já.Takže totální laik nejsem..:-) Nejsem ale ten typ, co si sám všechno vymění a leží stále pod autem. Strašně se mě tehdy líbilo polo, jezdím převážně sám, takže tohle malé auto mě uchvátilo..ale když si do něj "nahážete" výbavu už nejste pod 300, ale hodně nad. V té době začal VW prodávat svou verzi comfort edition..ve slušné výbavě, dvouzónová klima, sportovní sedačky, kontrola tlaku v pneu, přísvit do zatáček, asistent rozjezdu do kopce apod. ..a s cenou kolem 350tis. Obeslal jsem pár prodejců a nakonec zakotvil v Olomouci..dali mě slušnou cenu, ale to auto bylo na můj vkus trochu obyčejné.. sice hezké, ale takové jakoby stejné a fádní..proto jsem se rozhodl dát tam paket R-line který dodá aspoň trochu efekt sportovního auta, stejně tak sedmnáctky kola u druhého paketu. Ano, možná někdo nadhodí, že R-line to prostě není, ale musí pak později uznat, že to auto rozhodně vypadá jinak a v době domácích "tunningářů" ten design paketu má hlavu a patu a k autu se to hodí. Ale to nechám na subjektivním názoru každého čtenáře.
Silné stránky
Design - díky paketu R-line, jízdní vlastnosti, výhled z vozu, výborné sedačky, motor dokáže být i úsporný - pokud to chce řidič, docela slušný zátah na 1,2. Ergonomie, kvalita zpracování, pohodlí i ostatních členů posádky, dobrý poměr výkon/cena. Jsem spokojen a uvidíme, zda-li vydrží i ten motor. Jezdím spíše kratší tratě, takže TDI bych asi odvařil za rok, tak doufám, že pokud se budu k tomu autu chovat opravdu dobře nerozsype se hned...:-) Auto není ještě pořádně zajeté, takže pokud máte opravdu lehkou nohu, lze po okrskách i ve městě jezdit bez problémů kolem 5,5-6L. Na dálnici při 130-140 tachometrově, kolem 7L.
Slabé stránky
17"tky kola trochu snižují komfort jízdy, ale to je logické a musí se s tím počítat, teď na zimních 15tkách je to velká změna..:-), motor je na jedničku elektronicky omezen, takže buď musíte nechat hodně proklouznout spojku při rozjezdu nebo se holt rozjedete jakoby "pomaleji a tupěji" jeden z majitelů golfu to tady nedávno popsal. Turbodíra je citelná, takže pokud si přečtete nějakou starší recenzi u auta, který kvůli problémům s řetězy ještě nebyl v servisu a měl starší software tak si asi budete myslet, že je to nejlepší motor bez výkonové díry, ale opak je pravdou..:-) Pokud se s tím ale naučíte žít, což není problém..pak Vám to ani nepřijde.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nic, někdo tady ještě popisoval rázy, pokud couváte a pak přibrzdíte, sem tam se mě to objeví, prý nějaká vůle na brzdách, jakmile půjdu na servis tak to ověřím. Auto je nové, takže zatím je brzo na chyby..:-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autocentrum Olomouc, pan Stanovský, díky doporučení od jednoho čtenáře z "auto.cz" jsem napsal přímo jemu. Velmi vstřícný, ochotný prodejce. Ještě se za ním musím stavit, mám objednanou koncovku výfuku.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf
- Olmik 10.03.2013 10:01 martymcfly
- Kdo to? 05.02.2013 16:08 Nerez
- Re: Re: Gratulace 07.01.2013 08:12 Whitedotcom
- Re: Gratulace 07.12.2012 15:54 martymcfly
- Gratulace 06.12.2012 23:00 paviuk
- Re: Re: TURBODIRA? 21.11.2012 16:24 iudex
- Re: TURBODIRA? 21.11.2012 11:21 SCHROJF
- Re: TURBODIRA? 20.11.2012 17:00 iudex
- R-line 20.11.2012 14:16 matii
- Re: Re: TURBODIRA? 19.11.2012 22:16 Atlis
- Re: TURBODIRA? 19.11.2012 19:53 sir
- auto 19.11.2012 16:11 martymcfly
- Re: TURBODIRA? 19.11.2012 15:35 Atlis
- Re: Re: Re: Re: TURBODIRA? 19.11.2012 12:39 SCHROJF
- Re: Re: Re: TURBODIRA? 19.11.2012 12:30 kornel
- Re: Re: Re: TURBODIRA? 19.11.2012 12:20 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: TURBODIRA? 19.11.2012 12:01 wikinko
- Re: Re: TURBODIRA? 19.11.2012 11:54 SCHROJF
- Re: TURBODIRA? 19.11.2012 11:24 kornel
- TURBODIRA? 19.11.2012 10:51 SCHROJF
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: honzanun
Přidáno: 2.2.2010 1239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé