Recenze
Technické info
Přezdívka auta sýd Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 99 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní
Popis vozu
Jednoho dne jsem dospěl k přesvědčení, že bych si rád koupil nové auto. Poté, co jsem vlastnil cca deset ojetin sem usoudil, že nastal ten pravý čas. Nastalo rozhodování, kterému jsem věnoval cca dva měsíce a přečetl jsem opravdu asi všechno, co se dá o kategorii "nižší střední" najít na internetu, včetně všech možných recenzí, testů a zkušeností.
Tato recenze by tedy měla býti určena především lidem, kteří mají necelý půl milion na nové auto nižší střední třídy a hledají....
Co jsem od nového auta očekával? Především klid na dlouhou dobu, proto nové auto. Chtěl sem kombi, benzínový motor, co nejlepší poměr cena/výbava. Podmínkou výbavy byla aut. klima, vyhřívané sedačky, okna v elektrice...Nic divokého. Co se týče jízdních vlastností, přijde mi vtipné, jak se každá recenze zabývá sportovností daného modelu a toho, jak drží v zatáčkách. Pokud budu dravec, koupím si mazdu MX5 a nebudu chtít sportovní podvozek po rodinném kombi. Z hlediska jízdních vlastností na mě všechny modely působily naprosto stejně, protože při mém způsobu jízdy se nedostanu ani na 50 procent jejich možností a proto mě rozdílné chování na limitu nechává zcela chladným. Prostě si kupuju rodinné kombi a u tohoto typu auta mi sportovnost přijde zcela bezpředmětná.
Proč jsem se tedy rozhodl pro Ceeda? Postupoval jsem vylučovací metodou. V širším výběru jsou shrnuty následující modely, kdy se pokusím každý z nich krátce zhodnotit. Veškeré mé dojmy se vztahují k 31 letému muži hubené postavy, dlouhé ruce a nohy, 190 cm vysokého, 85 kg.
HONDA CIVIC TOURER - Hondu sem měl, byl sem spokojen a tak sem se vypravil do Hondy. Civic kombi se mi vzhledově velmi líbil, byl prostě jiný. Proti hovořila především mizerná vnitřní prostornost, kdy jsem si připadal jak v ponorce. I kdyby vše ostatní bylo naprosto skvělé, tato vlastnost mě prostě odradila.
TOYOTA AURIS kombi - auto se mi velmi líbí zvenčí, ale uvnitř sem si připadal jak v Daewoo Nubira. Interiér je kvalitní, ale prostě se mi nelíbil, připadal mi opravdu zastaralý. Navíc motor 1.6 byl opravdu líný, připadal mi tak o 20 kW slabší.
VW GOLF - Golf se mi líbí. Auto je vycizelované do posledního detailu, všechno je přesně tak, jak má být. Bohužel i přes akční výbavu Marathon edition mi přišel s cenou okolo 500 tisíc drahý. Připadá mi, že Ceed se Golfem hodně inspiroval v tom nejlepším slova smyslu.
SEAT LEON - veliký favorit, to auto se mi prostě líbí jak zvenku, tak uvnitř. Bohužel, je veliký rozdíl mezi krásnou verzí FR na 18 palcových kolech se sportovním paketem a obyč verzí. Obyčejná verze za cca 430 tisíc byla prostě nehezká a nevybavená, nicméně kdybych měl cca 550 tisíc, koupil bych Leona ve výbavě FR.
HYUNDAI i30 - super cena a výbava, ale prostě se mi nelíbí. Tečka.
ŠKODA OCTAVIA - klasika klasik. Pro hovořil především vnitřní prostor, který je nadprůměrný v rámci třídy, žádný z konkurentů se mu pocitově ani neblíží. Octa je prostě auto o půl třídy větší (ne však lepší v ostatních parametrech). Proti hovoří především cena, kdy octavia vycházela dráž než VW Golf a po dovybavení sem se pohyboval okolo 550 tisíc (a za tyhle peníze bych si vzal raději toho Leona).
NOVÝ OPEL ASTRA: V době mého rozhodování čerstvá novinka. Bohužel pro něj platí téměř to samé co pro Leona. "Vystajlovaná" vysoká výbava vypadá skvěle, bohužel tučná cenovka. V Obyčejné výbavě jde vzhled dolů o 300 procent, auto je zcela obyčejné. Vzhledem k tomu, že to byla novinka, tak téměř nulová možnost slevy.
RENAULT MEGANE - Nechtěl sem, mám jako další auto v rodině Megana II, je v pořádku, ale bez nějakého objektivního důvodu sem ho nechtěl. Nový megane se mi líbí z venku, uvnitř se mi nelíbí tabletové ovládání.
PEUGEOT 308 - prostě nechci.
ŠKODA RAPID - ač auto o půl třídy níže, díky sebevědomé cenové politice po finanční stránce na úrovni Ceedu. Ale dle mého názoru absolutně nesrovnatelné. Rapid v ceně cca 370 tisíc korun vybavený motorem 1.2 TSi vypadá v interiéru velmi lacině, kdybych neznal cenovku, tipoval bych tak o 100 tisíc méně. Domnívám se, že Rapid není vůbec důstojným konkurentem, Ceed je prostě o level jinde.
Silné stránky
Proč KIA CEED?
Protože ne Leon nebo Astra. Jako vždy rozhodly peníze. Byl sem nadšený z Astry v "plné palbě", s turbomotorem cca 110 kW, led světly apod. Jenže cenovka přes 550 tisíc mě vrátila zpět na zem. Neudělá mi Ceed za 400 tu samou službu? Poslední fáze rozhodování byla tedy o domluvení třech zkušebních jízd v jeden den, kdy jsem si sjel s Kiou v limitované edici k mistrovství světa ve fotbale, Oplem v obyčejné výbavě a Leonem taky spíše social edition., kdy i přesto byly Seat a Opel o cca 50 tisíc dražší. A bylo rozhodnuto, Kia na mě působila v tomto porovnání jako dražší, vybavenější a hezčí auto.
Co mám v autě a jak to hodnotím?
Vyhřívání sedaček - absolutní nutnost, bez tohoto auto nekupuji. Tři stupně výhřevu, rychlý náběh.
Vyhřívaný volant - moje první setkání s tímto komfortním doplňkem, který si mě okamžitě získal. Hřeje během cca 20 sekund a je velmi příjemné držet teplý volant, pocitově to zvyšuje teplotu v promrzlém vozu. Na druhou stranu, ocenil bych možnost snížení výkonu cca na 1/3, volant se ohřeje velmi rychle a po několika minutách mi začne připadat velmi teplý. Klidně bych si snížil výkon a vyhříval si celou cestu, ne jen prvních pět minut do vytopení interiéru.
Dešťový a světelný senzor - výborné, absolutní spokojenost. Denní LED vypadají velmi efektně, zadní LED světla jsou ve tmě nádherná. Senzor přepíná dostatečně dopředu již při šeření.
Sedačky - přiměřeně pohodlné, líbí se mi elektrická bederní opěrka i pro spolujezdce, alektrická, s velkým rozsahem nastavení. Parádní jsou opěrky hlavy, lze je posunout o cca 7 cm vpřed a hlavu si skutečně opřít.
Automatická dvouzónová klimatizace - topí jak má, líbí se mi senzor zamlžení předního okna, funguje bezvadně, velmi příjemná věc. Velmi rychlý náběh topení po několika stovkách metrů.
Vestavěná navigace - svižná, přehledná, s aktualizací zdarma...Sám bych si za ni nepřiplácel, ale byla součástí výbavy.
Přisvěcování do zatáček - absolutní nadšení, řešeno pomocí další žárovky umístěné našikmo v hlavních světlometech.
Špičkové například při odbočování do tmavé ulice.
Slabé stránky
--------
Mohlo by být víc prostoru na nohy vzadu. Mám blbý posaz, kdy v téměř každém autě posunu sedačku dozadu na doraz a jezdím "na dlouhé ruce", takže ve většině aut je za mnou prostě málo místa. Nejlépe se s tímto vypořádá octavie, ale vzhledem k tomu, že jedím 80 procent času sám a zbytek v kombinaci 2 dospělí a jedno dítě, tak mi to až tolik nevadí.
-----
Kdyby byl v nabídce turbomotor 1.4 nebo 1.6 T-GDI, bral bych ho, pokud by byl za rozumný příplatek. 1.6 GDI jede jako slušná jedna-šestka, takže žádný divoch, obzvláště v porovnání s turbomotory, ale v kategorii atmosferických jedna-šestek rozhodně TOP motor.
-----
Obešel bych se bez Start-Stop systému, před každou jízdou ho mechanicky vypínám. Dá se obejít oblbovací krabičkou, až budu mít čas, dám ji tam.
-----
Auto je trochu hlučnější od předních podběhů. Budu řešit dodatečným tlumením plastového nadkolí. Upozorňuji, že na hluk jsem úchyl a každý pazvuk mě vytáčí, takže předpokládám, že velké části řidičů by to nevadilo. Z interiéru se žádné skřípání neozývá ani při mínusových teplotách (což se nedá říci o všech nových autech).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nula a doufám, že minimálně po dobu záruky to budou jen každroční prohlídky.
O kvalitě Kie si myslím to, že je naprosto srovnatelná s kýmkoliv jiným. Všechna auta z kategorie jsou zcela vyrovnaná a domnívám se, že jsou naprosto stejná po kvalitativní stránce. Ten má to a ten zas tohle, ale v souhrnu to vyjde na stejno, stejně skoro všechno vyrábí číňan.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v Brně - Autopark, vše v naprostém pořádku a dle domluvy. Na druhou stranu sem vlastně nechtěl nic jiného než zaplatit peníze a odvést si auto:). A ještě uzavřít pojistku....
Tak jak jsem vlastně spokojen?
Pokud se rozhodujete, jaký vůz zvolit, jednoznačně zatím Ceeda doporučuji. Za relativně málo peněz dostanete pořádnou porci muziky, kdy to samé u konkurence znamená nejméně sto tisíc navíc. V neposlední řadě sedmiletá záruka, sice zaplacená pravidelným servisem, ale i tak je to příjemné, u mnohých jiných se za pětiletou záruku připlácí nemálo peněz.
Přidat názorDiskuse: Kia Ceed Ceed 1.6 GDI
- Filalák = ??? 22.01.2017 16:18 Slavo N.
- Re: nebrat 25.12.2016 14:23 Ja Prvni 123
- Re: Re: nebrat 23.12.2016 09:32 Toky1
- Ať ti KIA slouží 23.12.2016 09:31 removed
- Re: nebrat 23.12.2016 09:30 removed
- Re: nebrat 23.12.2016 09:06 melonsvk
- nebrat 22.12.2016 15:04 Filalák
- Re: Ford 22.12.2016 10:15 Toky1
- Ford 21.12.2016 22:31 michal.t
Další vozy Kia Ceed
-
Kia Ceed (2013) Majitel: Atomas
Přidáno: 10.5.2013 419 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Kia Ceed (2016) Majitel: melonsvk
Přidáno: 12.6.2017 129 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: harvym
Přidáno: 25.10.2012 4010 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: wlastimil
Přidáno: 3.12.2012 4110 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Kia Ceed (2012) Majitel: maxipes6
Přidáno: 22.7.2013 39 Majitel 9.63 Uživatelé