Recenze
Jeep Grand Cherokee 4x4 Limited 3.6 V6 Pentastar
Technické info
Přezdívka auta Jeep Rok výroby 2014 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3604 výkon [kW]: 210 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 782 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
S velkou životní změnou musel po čase přijít i další krok, a to nákup nového auta. Obě naše auta zůstala doma, resp. šla do světa a v novém působišti bylo na přechodnou dobu k dispozici menší, starší a obecně zcela nedostatečné auto. Neměl jsem jasně daný termín, kdy nové auto koupit, ale říkal jsem si, že bych to měl stihnout ještě před narozením druhého syna.
Auto jsem vybíral několik týdnů, ale spíš tak nezávazně. Seznamoval jsem se s US trhem a nabídkou, rád mám přehled a protože auta mám od malička rád, tak mě tohle zkoumání baví :) A tady je opravdu hodně co objevovat a s Evropou porovnávat.
V širším výběru jsem měl auta jako Ford Explorer, GMC Acadia, CMC Yukon, Chevrolet Tahoe, Toyota Highlander a pokukoval jsem po Cadillac Escalade, ale ten je cenově trochu mimo. Zcela jsem zavrhl to, co se běžně prodává u nás, protože když už, tak už. Grand Cherokee jsem původně ani neuvažoval, nějak jsem ho přehlížel.
Když došlo na "lámání chleba", naskočil mi do užšího výběru i Grand Cherokee a po zvážení pro a proti se stal favoritem. Začal jsem tedy hledat kus u některého z prodejců skladem, nechtěl jsem objednávat auto z výroby, čekal bych na něj dlouho. Nejprve jsem hledal v okolí Pittsburghu, ale okolnosti mě dovedly k tomu, že auto muselo být koupeno v Atlantě. Tím se situace o něco zkomplikovala, protože tak jak v nabídce kolem Pittu jasně převažují modely 4x4, kolem Atlanty to bylo naopak a většina aut byla 4x2. To mi hlava trochu nebere, protože když už kupuji SUV, tak snad čtyřkolku, ne? Náhon na zadní kola mi v takovém autě nedává moc smysl.
Původní volba byla držet se "při zemi" s výbavou Laredo s paketem Altitude. V černé, nebo tmavě šedé barvě. Moc se mi líbily černé doplňky exteriéru vč. 20" kol a hlavně takových kusů tady jezdí málo, takže je neokoukaný. Nicméně mi ve výbavě pár věcí chybělo, takže jsem po očku pokukoval dál. Nakonec jsem u níže zmíněného prodejce našel za úplně stejnou cenu výbavu Limited s paketem Luxury Group II, který doplnil věci, co mi v Altitude původně chyběly (např. xexnony, LED denní svícení, panoramatická střecha, obě přední sedadla v elektrice, lepší systém 4x4, více nabídky v uConnect, navigace a další...) Po kratším rozhodování jsem se rozhodl pro tuto variantu, prostě to dávalo více smysl. A auto je i tak pěkné. Nevypadá sice tak dravě a agresivně jako Altitude, ale chromované doplňky ho dělají velmi elegantním. A díky LEDkám, xenonům, 20" kolům a doplňkům vypadá lépe než základní Limited verze, které tu jezdí a vypadají stejně jako úplně základní Laredo.
Pravdou je, že kdybych přihodil ještě něco navrch, mohl jsem mít Overland, jenže... kdybych pak ještě něco přihodil, mohl jsem mít Summit a pak SRT a takhle bych se nakonec dohrabal k onomu Escalade :) Takže takhle ne...
Co se týče motoru, diesel jsem vzhledem k místní ceně benzínu zavrhl hned. Uvažoval jsem na 5.7l V8 HEMI, ale ve finále bych byl akorát naštvaný, že mám v autě V8 a stejně musím jezdit většinou 50 MPH, takže 3.6 V6 Pentastar byl volbou rozumu. I z pohledu ceny a spotřeby.
Po vyřízení potřebného jsem brzy ráno skočil do letadla a odletěl do Atlanty. Za pomoci kamarádky jsem se dostal k prodejci, projeli jsme si vybrané auto, vyřídili jsme formality a kolem čtvrté odpoledne jsem již seděl v novotou vonícím Grand Cherokee a čekalo mě 650 mil novým autem zpět domů. Obloha jak vymetená, teplota kolem 10 nad nulou, roadtrip jak má být...
První a velmi dlouhá cesta byla tak akorát na to, abych se s autem a jeho výbavou dostatečně dobře seznámil a nastavil si vše podle svých představ. Překvapilo mě, že ani po zhruba 12 hodinách na cestě jsem nebyl nijak zvlášť unavený. Jezdím rád dlouhé trasy, užívám si to.
Nyní má Jeep za sebou necelých 1 800 mil a stává se dobrým společníkem na krátkých i dlouhých cestách. Velkou část tohoto nájezdu zvládl na čerstvém nebo uježděném sněhu. Po přepnutí Selec-Terrain na Snow se auto začne na sněhu chovat citelně jinak, je jistější a předvídatelnější. Ne, že by v módu Auto jezdilo špatně, ale tohle je přeci jen jistota.
Motor je zatím v záběhu, ale na doporučení prodejce ho zkouším ve všech jízdních režimech včetně maximální akcelerace v režimu Sport. Stačí cuknout voličem převodovky dozadu, ta se přepne na Sport a auto vystřelí dopředu. Zrychlení 0-100 km/h není tak působivé jako pružné zrychlení z 50 nebo 80 km/h.
S převodovou jsem velmi spokojen. Jestli jsem to dobře pochopil, tak dříve byl tento motor spojen s 6 stupňovým automatem od Mercedesu, předpokládám s plus minus tím samým, co jsem měl v ML. A to nebylo nic moc. V auto módu budiž, ale jakmile jsem chtěl řadit tlačítky pod volantem, převodovka moc neposlouchala. Tahle 8 stupňová ZF řadí bleskurychle na požádání.
Líbí se mi všelijaké fičurky, kterými je tohle auto doslova nacpané i když mu pár věcí do vrcholu ještě chybí. Jako nejpraktičtější pomocník se aktuálně jeví dálkové startování motoru. Zvlášť s malými dětmi je fajn auto nastartovat a vytopit ještě před tím, než vyjdeme z obchodu, restaurace atp. Automaticky také začne hřát moje sedačka a volant, což je v současných teplotách od -10 do -20 po skládání a nakládání kočárku do kufru vážně fajn.
Super je systém uConnect, včetně rádia Sirius XM, které hraje o poznání lépe než klasický FM příjem. Ten jsem přestal poslouchat úplně. Navigace funguje spolehlivě, super je předpověď počasí, Yelp a další aplikace. Přemýšlím nad aktivací Wi-Fi Hotspotu ($30 měsíčně), ale nevím, jestli to využijeme. V Pittu a okolí máme neustále LTE a datová síť drhne jen když jedeme někam dál, což není tak často.
Musím říct, že celkově jsem s autem zatím velmi spokojen a překvapuje mě, jak dobře udělané je. Když ho srovnám s předchozím ML, nečekal bych, že Jeep může být takhle dobrý.
Silné stránky
+ kvalita zpracování interiéru
+ kvalita materiálů
+ nadstandardní výbava
+ motor
+ vzhled
+ jízdní vlastnosti 4x4
+ audio
+ uConnect
+ SiriusXM
+ startování klíčem na dálku
+ asistent dálkových světel
+ panoramatická střecha
Slabé stránky
- menší kufr
- obecně menší vnitřní prostor
- vrzající plast v kufru
- zatím vyšší spotřeba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné... ani poruchy, ani opravy, ani zkušenosti se servisem. Tam se teprve chystám...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
http://www.hayeschrysler.com/
Auto stálo u prodejce v Gainesville kousek od Atlanty. Musím říct, že nákup auta ve Státech je trochu jiný než u nás, trvalo to opravdu dlouho, tady prostě nikdo nikam nespěchá, ale jinak velká spokojenost. Nové auto mi před předáním umyli a natankovali plnou nádrž
Přidat názorDiskuse: Jeep Grand Cherokee 4x4 Limited 3.6 V6 Pentastar
- moc 10.04.2015 18:52 solaris1
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka 11.03.2015 08:50 Lovap
- Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka 10.03.2015 18:19 jupo
- Re: Re: Re: Re: Převodovka 10.03.2015 08:44 Lovap
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 09.03.2015 13:58 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 09.03.2015 12:47 Jelass
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 09.03.2015 09:59 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 09.03.2015 09:29 Jelass
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 09.03.2015 09:19 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 09.03.2015 09:18 Barrichello
- Re: Re: Re: Převodovka 09.03.2015 09:08 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 09.03.2015 09:05 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 19:56 Jelass
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 18:34 jupo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 18:09 Jelass
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 16:18 marcush
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 06.03.2015 16:15 marcush
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 15:28 Jelass
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: motor 06.03.2015 14:12 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 14:09 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 06.03.2015 11:15 Jelass
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 05.03.2015 21:22 jupo
- Re: Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 05.03.2015 20:35 marcush
- Re: Re: Převodovka 05.03.2015 20:06 jupo
- Re: Re: Re: Re: Cena v USA? 05.03.2015 18:14 jupo
- Re: Re: Re: Cena v USA? 05.03.2015 14:45 marcush
- Re: Re: Re: Re: Re: motor 05.03.2015 14:43 marcush
- Re: Re: Re: Re: Re: motor 05.03.2015 14:39 marcush
- Re: Re: Re: Re: motor 05.03.2015 10:13 maTooB
- Re: Re: Re: Re: motor 05.03.2015 08:54 Barrichello
Další vozy Jeep Grand Cherokee
-
Jeep Grand Cherokee (2012) Majitel: jupo
Přidáno: 14.4.2012 269 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2013) Majitel: Sebbe.92
Přidáno: 12.11.2013 1810 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2012) Majitel: A8L
Přidáno: 2.3.2012 229 Majitel 7.69 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2010) Majitel: Kolík80
Přidáno: 15.2.2011 169 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (1996) Majitel: Biturb
Přidáno: 15.12.2008 1510 Majitel 9.82 Uživatelé