Recenze
Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD V6 184kW
Technické info
Přezdívka auta Larry King Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:141 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2987 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 570 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.4
Popis vozu
Vůz byl vyroben v květnu 2013 a zhruba od července stál na salonu jako výstavní kousek. Do samotného převzetí měl najeto "novorozeneckých" 41km. Už jsme v rodině měli dva Jeepy Grand Cherokee, první z roku 2000 (prodán 2007) a druhý 2006, oba v černé barvě, oba v naftě, oba ve výbavě Limited. Tak právě teď byl ten správný čas na změnu. Modelový rok 2014 v bílé Brilliant a výbavě Overland s motorem 3.0CRD V6 184kW.
Už delší dobu jsem uvažoval nad novým autem, nejlépe opět Jeepem, který je perfektní na zimu, snad nic mu nedělá problém vyjet nebo projet. A v tu chvíli se v primáckém pořadu Autosalon objevil test právě na nový Grand Cherokee, od té chvíle jsem začal sjíždět stránky Jeepu, ceníky, katalogy a všechno možné. V konfiguracích se mi nejvíce líbila bílá barva a nejvyšší výbava Summit, ovšem po osobním zhlédnutí jsou kola hezčí na Overlandu a navíc Summit už přidá jen pár serepetiček navíc, kterých možná ani netřeba, kupříkladu semišový potah stropu, audiosystém Harman Kardon, který mne popravdě velmi lákal, ale ve skutečnosti je plně postačující v Overlandu devíti-reproduktorová soustava Alpine, o výkonu 506W, která hraje naprosto exkluzivně. No vraťme se zpátky. Tak jsem tedy trochu zapátral po nejbližších autosalonech Jeep a bílých Grandech a snad první na který jsem narazil byl právě Autosalon Dojáček a tam bílý Overland. Však víte, nedá vám to a už píšete prodejci dotaz na cenu.
Po přeskočení té nudné části vyjednávání, vyčkávání a domlouvání jsme se dostali do dnešního dne, tedy do dne samotného předání vozu. Prodejce pan Mikulík vše bezvadně ukázal, vysvětlil a předvedl, já jen žasl co všechno to umí a navíc, za ty úžasný peníze, za který koupíte konkurenční BMW X5 v základu a ve srovnatelné výbavě vyjde něco kolem 2,5 milionu..
A něco o samotném voze:
Exteriér působí masivním dojmem poctivého kusu práce odvedené v Detroitské továrně, odkud se dováží. Stojí na tmavě šedých 20" litých discích, které kontrastují bílou karoserii. V předu je klasický "gril" s chromovými rámečky, krásné bi-xenonové světlomety doplněné o pásky LED diod, které se nacházejí i na zadních světlech. Ve spodní části nárazníku trůní senzor adaptivního tempomatu. Na kufrových dveřích je efektní aerodynamické křídýlko s integrovaným třetím brzdovým světlem.
Teď si představte ten nejluxusnější a zároveň nejpohodlnější obývák, vynásobte dvěmi a hle, právě sedíte v novém Jeepu Grand Cherokee. Hifi soustava hraje jak u samotného Boha doma, s ekvivalizérem je snad škoda cokoliv udělat, jen možná lehce víc basují, než by bylo nutné, ale mě to nevadí. Kůže kam se podíváte. Na sedadlech, na opěrkách, na dveřích, na palubní desce, to vše v krásné černé, prošívané bílou nití a doplněné chromovanými lištičkami obléhající tmavé dřevěné obložení, které ční i na vrchní části věnce vyhřívaného a do ruky velmi příjemného volantu s tlustším věncem než tomu bylo zvykem dříve a také nyní pouze třemi rameny. Na spodní části vyražený nápis "Since 1941". Volant je typicky obložen multifunkčními tlačítky pro ovládání rádia a telefonu, nyní se ovšem pod volantem objevují i pádla na řazení s bleskovou osmistupňovou převodovkou. Za volantem objevíte pouze jednu páčku, a to na ovládání stěračů, blikačů a dálkových světel. Původní páčka světel se transformovala do otočného kolečka nalevo od volantu.Co stojí jistě za pochvalu je multifunkční palubní display ve kterém je možné zvolit si buď digitální nebo klasické, budíkové zobrazení rychloměru, k tomu je možné přepínat informace o spotřebě, teplotě provozních kapalin, nahuštění pneumatik, nastavení podvozku, pozice tlumičů a kol při jízdě v terénu, zatížení náprav a v neposlední řadě taky kapacitu baterie. Otáčkoměr, palivoměr a teploměr chladící kapaliny je ve formě standardních budíků po stranách displaye. Za zmínku jistě stojí i velmi přehledný a intuitivní infotainment v podobě 8,4" displaye ve středu palubní desky. Vše rychle najdete, byť není v češtině, ale přeci jen si myslím, že tento vůz si koupí už alespoň zběžně znalý člověk angličtiny. Najdete zde nastavení jak rádia, hudby, soundsystému, klimatizace, výhřevu/ventilace sedadel a výhřevu volantu, bluetooth handsfree, navigace, atd. Pod displayem naleznete klasické ovládací prvky klimatizace, otočná kolečka na hlasitost případně ladění rádia. Pod nimi je otevírací schránka, která by možná napovídala popelník, ale chyba lávky, schovává se zde vstup USB, AUX IN, slot na SD kartu a také zapalovač a zároveň zásuvka v jedné osobě. Popelník je přenosný a vyndavatelný, umístěný v držáku na nápoje. Před loketní opěrku je ovladač nastavení jízdních režimů a také nastavení pneumatického adaptivního podvozku. V loketní opěrce se nachází opravdu málo místa na nějaké uložení věcí, jelikož zde přebývá CD mechanika a další 12V zásuvka. USB vstupy najdeme i ze zadních sedadel ve středové konzoli, společně s tlačítky na výhřev zadních bočních sedadel. Nad hlavami je luxusní černý strop s velkým panoramatickým sklem a jeho výklopnou přední části. Okno je možné zcela zatáhnout pomocí elektrické, černé a světla nepropustné roletky.
Po nastartování se lehce projeví vidlicový šestiválec, který ale při jízdě pracuje naprosto neslyšně a to i ve vyšších rychlostech, díky převodovce, která ho drží na nižších otáčkách než u původního pětikvaltu. Celkové odhlučnění automobilu je na jedničku. Přes veškeré nerovnosti a díry na silnici se přenáší lehkostí srny létající přes klády v lese.
V zimním období, kdy teplota klesne pod 5 stupňů se vám automaticky po nastartování zapne výhřev sedadla a volantu, v létě naopak ventilace sedadla. Co také oceňuji, že při deštivých dnech, kdy by klasické čidlo na denní svícení vyhodnotilo jako dostatek světla, se zde automaticky při aktivovaných stěračích rozsvítí zadní světla a tím zvýší bezpečnost zvlášť na dálnicích. Co se týče adaptivního podvozku, má celkem 5 režimů. Od nejnižšího Parking(-40,6mm), přes jízdu při vyšších rychlostech nad 100kmh nebo zvoleném režimu sport Aero(-15mm), klasickém jízdním režimu a offroadových režimech 1(+33mm) a 2(+65mm). Celkový rozdíl ve výšce podvozku mezi nejvyšším a nejnižším činí 10,56cm.
Další zkušenosti budou připisovány, vzhledem k tomu že jich ještě není dostatek pro nějaké přesnější hodnocení.
Fotky budou taktéž doplněny, zatím nebylo moc času na nějaké pěkné focení ;))
Silné stránky
vyrobeno v Detroitu, pneumatické odpružení, klid i při dálničních rychlostech, audiosystém, pohodlná sedadla, komfort na cestách
Slabé stránky
váha, z toho plynoucí spotřeba a přilnavost na sněhu či ledu, není to typické SUV, čili nic pro rychlé jezdce a střihání zatáček
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
vibrace do volantu a celého vozu, částečně vyřešena prohozením kol, občas signalizace vadného adaptivního podvozku
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Dojáček, Praha na Kolbenově. Prodejce pan Mikulík, velmi příjemný, ochotný a hlavně přirozený, žádný prodejce co se vám snaží za každou cenu vecpat i svojí tchýni do zavazadlového prostoru za skromný příplatek. Perfektní domluva, prodej i samotné předání vozu.
Novinky v recenzi
poruchy nekončí
pozor, aktuální novinka v poruchách - vrže střešní okno, při různých přejezdech nerovností, nebo pouhém zatáčení v kopci, takže jak se hýbe karoserie, vrže okno. Bylo to opět v servisu na dotažení všech dílů, ale prý to nepomohlo, spíš se zhoršilo, takže je objednaná snad celá nová střecha.. :/ už začínám uvažovat, jestli ho nemám vrátit a koupit něco jinde
4618km
dlouho jsem sem nesdílel žádnou novinku ani pocity, tak to tedy napravím. Najeto aktuálně 4618km, vibrace od podvozku už není téměř žádná, v servise tehdy přehodily zadní kola za přední a zřejmě to pomohlo, jinak mám slíbený náhradní díl do podvozku a půjde bezplatně na výměnu. Adaptivní podvozek už funguje bez problémů, až na pár výjimek, kdy po nastartování signalizuje nutný servis, ale jinak v pořádku. Stále mne trochu irituje záběr plynu, kdy se buď nic neděje, nebo najednou vystřelí, což je zvlášť nepříjemné při opatrnějším couvání. Naopak, když se chcete z místa rozjet, například na semaforech, tak přidáte plyn, dvě sekundy nic moc a pak, jakoby vlivem "turboefektu" vystřelí.. Naopak na citlivost brzd jsem si zvykl a brzdí prostě famózně. Jinak je to opravdu takový pokojík na kolech, luxus, komfort a pohodlí, navíc je cítit i zájem kolemjdoucích/jedoucích. Když nechcete dávat na odiv výraznost a luxus auta, stačí ho dva dny neomýt v tomto počasí a zapadnete do šedi. Když se ale omyje, dělá parádu na každém parkovacím místě. Jo a ještě jedna maličkost, možná jsem blbej já, ale citlivost doteku displeje na středovém panelu je někdy špatná, klikáte do toho jak zběsilí a nic se nestane, jindy trochu zavadíte.. a to nepatřím do staré generace, která neovládá smartphony! Také je znát poslání tohoto auta, není to klasické silniční SUV jako Q5, X3 nebo X5, v ostřeji projížděných zatáčkách je na něm znát nejistota, i na těch 20" kolech a při režimu sport. Mám za to, že například zmiňovanou Q5 to švihnete ani nemrknete, zde se ovšem kola a podvozek div nepřetrhnou aby takový manévr zvládly. Bez ohledu na to, že s Q5 budete jezdit za poloviční náklady, které se vám ovšem zase vykompenzují v nákupu samotného vozu.
4618km
dlouho jsem sem nesdílel žádnou novinku ani pocity, tak to tedy napravím. Najeto aktuálně 4618km, vibrace od podvozku už není téměř žádná, v servise tehdy přehodily zadní kola za přední a zřejmě to pomohlo, jinak mám slíbený náhradní díl do podvozku a půjde bezplatně na výměnu. Adaptivní podvozek už funguje bez problémů, až na pár výjimek, kdy po nastartování signalizuje nutný servis, ale jinak v pořádku. Stále mne trochu irituje záběr plynu, kdy se buď nic neděje, nebo najednou vystřelí, což je zvlášť nepříjemné při opatrnějším couvání. Naopak, když se chcete z místa rozjet, například na semaforech, tak přidáte plyn, dvě sekundy nic moc a pak, jakoby vlivem "turboefektu" vystřelí.. Naopak na citlivost brzd jsem si zvykl a brzdí prostě famózně. Jinak je to opravdu takový pokojík na kolech, luxus, komfort a pohodlí, navíc je cítit i zájem kolemjdoucích/jedoucích. Když nechcete dávat na odiv výraznost a luxus auta, stačí ho dva dny neomýt v tomto počasí a zapadnete do šedi. Když se ale omyje, dělá parádu na každém parkovacím místě. Jo a ještě jedna maličkost, možná jsem blbej já, ale citlivost doteku displeje na středovém panelu je někdy špatná, klikáte do toho jak zběsilí a nic se nestane, jindy trochu zavadíte.. a to nepatřím do staré generace, která neovládá smartphony! Také je znát poslání tohoto auta, není to klasické silniční SUV jako Q5, X3 nebo X5, v ostřeji projížděných zatáčkách je na něm znát nejistota, i na těch 20" kolech a při režimu sport. Mám za to, že například zmiňovanou Q5 to švihnete ani nemrknete, zde se ovšem kola a podvozek div nepřetrhnou aby takový manévr zvládly. Bez ohledu na to, že s Q5 budete jezdit za poloviční náklady, které se vám ovšem zase vykompenzují v nákupu samotného vozu.
po 1875km
tak tu máme první shrnutí po 22 dnech a 1875 km. Ve zkratce mé aktuální pocity. Zdá se mi že je až příliš hrubě nastavený pedál plynu, do jedné třetiny nic a pak vystřelí jak z praku, to samé pro brzdu, ta se posléze zahryzne do kotoučů se vší vervou. Jemnější nastavení by neuškodilo.
Co mě ovšem trápí nejvíce, je aktuální nefunkčnost adaptivního podvozku, prostě nenastavíte nic, ani dolu, ani nahoru a jsem rád, že to aspoň může jet. S tím zřejmě bude souviset i citelná vibrace při rychlosti 110km/h a vyšší. Původně jsem to přičítal novým zimním pneumatikám, později při silnějších vibracích špatně nazutému nebo vyváženému kolu. Samozřejmě jsem navštívil servis a prý bylo jedno kolo špatně vyváženo. Vibrace i nadále pokračují, teď už to přičítám podvozku. Takže tam jedu znovu a uvidím na co přijdou. U nového auta je to ale vážně nepřijatelné! ://
Přidat názorDiskuse: Jeep Grand Cherokee Overland 3.0CRD V6 184kW
- stresne okno 20.03.2016 23:13 vlk_
- 2015 GCH 3.6 V6 23.02.2015 06:33 marcush
- JEEP GC model 2015 3,0CRD overland 08.02.2015 13:17 DM
- hledam liidi kdo ma JGCH rok 2014 az 15. 25.01.2015 03:37 Mirecek
- adaptívny podvozok 16.12.2013 00:36 jupo
- Re: Re: Jsem trochu zklamán,když 11.12.2013 12:02 samael
- Re: Jsem trochu zklamán,když 11.12.2013 11:55 Sebbe.92
- Jsem trochu zklamán,když 04.12.2013 17:15 samael
- Re: Re: Re: Re: Super kára až na ty světla 04.12.2013 08:51 Barrichello
- Re: Re: Re: Super kára až na ty světla 22.11.2013 14:12 Sebbe.92
- Re: Re: Super kára až na ty světla 18.11.2013 12:26 Barrichello
- Re: Více detailů prosím 14.11.2013 22:06 Sebbe.92
- Více detailů prosím 14.11.2013 08:33 ironlionzion
- Re: Re: Super kára až na ty světla 13.11.2013 21:25 poterienko
- Dízel 13.11.2013 19:45 jupo
- Jeepik :) 13.11.2013 19:22 GregorZV
- Re: Super kára až na ty světla 13.11.2013 13:11 Sebbe.92
- Super kára až na ty světla 13.11.2013 09:04 Barrichello
Další vozy Jeep Grand Cherokee
-
Jeep Grand Cherokee (2012) Majitel: jupo
Přidáno: 14.4.2012 269 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2014) Majitel: marcush
Přidáno: 3.3.2015 489 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2012) Majitel: A8L
Přidáno: 2.3.2012 229 Majitel 7.69 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2010) Majitel: Kolík80
Přidáno: 15.2.2011 169 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (1996) Majitel: Biturb
Přidáno: 15.12.2008 1510 Majitel 9.82 Uživatelé