Recenze
Technické info
Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8
Popis vozu
Na sklonku léta 2009 jsem se rozhodl do své garáže konečně taky něco postavit. Vybírat jsem chtěl z aut do délky 4.20m, s 6ti rychlostní převodovkou, pětidvéřové pro přepravu 4 osob na kratší vzdálenosti. Dobrou bezpečnostní výbavu jsem bral u nového vozu jako samozřejmost. V úvahu teoreticky přicházela Toyota Auris, Honda Civic 5D, Volkswagen Golf VI, BMW 1er.
Prvně jsem prohlížel Hondu Civic. Na ní se mi nelíbil UFO styl, nelíbily se mi všechny ty displeje okolo, úplná absence stírače zadního okna a i přes ujiš'tování prodejce mizerný výhled dozadu. Jako klady jsem viděl silný motor, posez za volantem, kvalitní a příjemné potahy, pěkný multifunkční volant, systém sklápění zadních sedadel a prakticky rovný úložný prostor vzadu po sklopení zadních sedaček. Toyota Auris mě nezaujala ničím krom výborně kultivovaného a odhlučněného motoru. Zbytek byl fádní a nevybočoval z řady nebo se mi přímo nelíbil jako např. ovládání palubního počítače nebo tvrdý plast na středovém tunelu a také malá možnost individualizace. U BMW mě nejprve odrazovala cena o minimálně třetinu převyšující konkurenci, ale na začátku léta 2009 začala akce na nejnovější dvoulitrovou 116i se slevou 150.000,-. Líbil se mi na ní motor (atmosféra místo klasického downsizingu + turbo) a prakticky neomezená možnost individualizace a naopak jsem měl obavy ze zadního náhonu v zimním provozu, nelíbila se mi nemožnost objednat vyhřívání zpětných zrcátek, což považuji u tak drahého vozu za samozřejmost a věřil jsem, že bych nevydržel jezdit na tvrdých runflatech, z čehož koukala další investice do pneu.
Jako poslední přišel na řadu Golf. Někdo tvrdil, že Golf VI je jen facelift, ale mně to tak nikdy nepřipadalo. Designéři mě potěšili a v Golfu VI je předělaný vnitřek, ten starý v Golfu V (který můžete vidět třeba v Sciroccu) se mi nikdy nelíbil a od VW mě vždy odrazoval. Když jsem pak navíc vyzkoušel na kolik mě nový Golf přijde s "povinnou" výbavou a odečetl pár procent slevy, byl jsem přijemně potěšen. Líbily se mi na něm klasické budíky na přístrojích, kvalitní potahy, dobré zpracování interéru spolu s dobrými materiály a i možnosti příplatkové výbavy. Když jsem si tohle dal dohromady, byl to jasný vítěz. Jen jediná věc mi vrtala hlavou: DSG.
Výbava
Výbava je Highline plus navíc
- metalíza
- paket Comfort (5 dveří, Climatronic, všechny okna v elektrice)
- volant DSG
- sportovní paket Seattle (sportovní podvozek se 17" koly)
- paket světla 2 (coming/leaving home, elektricky sklopitelná zrcátka, naklápění pravého zrcátka při zpátečce, dešťový senzor)
- parkovací senzory
- bluetoot handsfree premium
- rádio 510
- odkládací paket
Sportovní podvozek vyzkoušejte než ho objednáte. Prodejce mě ujišťoval o tom, že celý Golf je v základu určitě tvrdší auto než je Citroen či Renault, v což jsem v podstatě doufal, pokud tomu ale navíc přidáte nízkoprofilovými pneumatikami a sportovním podvozkem, můžete být možná i nepříjemně překvapení. Problém je, že VW vám nedovolí objednat auto z továrny na 17" a větších kolech v paketu bez sportovního podvozku. Vždycky máte samozřejmě možnost objednat větší kola jako příslušenství, ale bude to patrně dražší a nejspíš vám zbyde jedna sada letních pneumatik.
Parkovací senzory se mi hodí a líbí se mi jak fungují. Když zařadíte zpátečku, automaticky se aktivují, přičemž se ztlumí rádio, a jsou aktivní ještě řádově 10 sekund poté, co jedete dopředu. Na displeji rádia máte k dispozici schématické znázornění vzdálenosti od překážky. Je to dobrá pomůcka, ale nečekejte zázraky, je to jen schéma. Můžete si připlatit za zadní parkovací kameru.
Bluetooth Premium sada v aktuální verzi je dle VW kompatibilní jen s určitými telefony s podporou SAP (SIM Access Profile). Existuje k tomu VW vydávaný jakýsi "compatibility list". Věřte, že v aktuální verzi toto handsfree není kompatibilní s iPhonem v jakékoli jeho verzi. Doporučuji všem velmi dobře zvážit tuhle investici. Tahle premium sada bude navíc znamenat to, že na střeše budete mít nainstalovanou "ploutvičku", která ovšem není jako např. u BMW v barvě vozu.
S autem nemám mnoho najeto, nejsem na něj ještě moc zvyklý, ale dělá mi radost ta jistota s jakou na kvalitní silnici drží směr, na silnici méně kvalitní už je to horší - auto je samozřejmě trochu tvrdší a nerovnosti příliš nežehlí. Chválím si velmi dobrý posez za volantem, posuvnou polstrovanou loketní opěrku, dobrý rozsah nastavení volantu a velmi kvalitní sportovní sedačky, které naštěstí nejsou nijak sportovně tvrdé, ale velmi dobře podrží tělo. Investice do nich se určitě vyplatí. Skvělé je odhlučnění auta.
Nelíbí se mi vůbec ovládání tempomatu, které se aktivuje na levé páčce takovým divným přepínačem s (zatím) tuhým chodem. Když si vzpomenu, jak pěkně má řešené ovládání tempomatu na volantu Mazda nebo Honda...
Líbí se mi palubní počítač, který na mě mluví česky, má všechny potřebné funkce, a ve kterém se dá nastavovat i něco z chování auta (např. coming/leaving home, sklápění zrcátka při zpátečce, zamykání vozu po rozjezdu atd.) a některá tato nastavení si pamatuje i klíček vozu a pokud svěříte manželce či přítelkyni druhý klíček, můžete mít každý svoje nastavení. Nepochopil jsem, proč auto vynuluje po dvou hodinách stání dočasné údaje počítače (dlouhodobé údaje samozřejmě zůstávají) - pokud někam jedu a chci změřit cestu tam a zpět a přitom se na místě zdržím více jak ty 2 hodiny, mám smůlu - změřím už jen cestu zpět, protože se počítač prostě rozhodne údaje vynulovat. Uvítal bych, kdyby se nuloval buď po nějaké nesmyslně dlouhé době nebo na můj příkaz. Ty dvě hodiny jsou směšně málo.
Zdá se to jenom mně, že se zrovna tomuhle autu více špiní záda než jiným?
Výkon motoru mi přijde dostatečný, myslím, že je to tak akorát pro bezpečné předjetí. Víc nepotřebuji. Se spotřebou je to trošku složitější. Jde hlavně o to, jak šlapete na plynový pedál. Jízda stylem brzda/plyn se nevyplatí a auto se odvděčí vysokou spotřebou. Pokud budete jezdit každý den ráno do práce 5 km se studeným motorem a pak odpoledne zpátky, tak myslím, že pod 9 l nepojedete, delší trasy jezdím za 7 - 7.5 l. Zatím odhaduji, že bude určitě bez problémů možné v průměru jezdit za nějakých 7.5 l.
Silné stránky
- velmi dobré odhlučnění motoru
- zpracování interiéru
- DSG s páčkami pod volantem
- kvalitní sedačky a potahy v kombinaci látka/Alcantara
- dobrý motor
Slabé stránky
- sportovní podvozek a 17" kola moc nežehlí nerovnosti českých silnic, na můj vkus je to tak akorát co ještě snesu
- způsob ovládání tempomatu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné a doufám, že žádný servis krom pravidelných prohlídek potřebovat nebudu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Při svých návštěvách VW autosalonů jsem narazil na prodejce lepší a horší, asi jako každý. Dodnes rád vzpomínám na pana Procházku z Autocentra Pardubice, kterého práce bavila, který radost z vybírání auta sdílel se zákazníkem, který všechny ostatní o řád převyšoval svými vědomostmi, a který o tom autě jako jediný prodejce VW věděl víc než já. Můj prodejce v Carnova Svitavy takové vědomosti neměl a i ta práce ho po letech zřejmě méně bavila, ale musím uznat, že rozhodně měl snahu mi vyhovět a naše spolupráce byla nakonec bezproblémová. Jen mě vždycky zaráží, když vidím, že prodejce u německé značky neumí přečíst ani obyčejný název v němčině, přijde mi to jako trapas a setkal jsem se s tím nejednou.
DSG
Téhle převodovce bych rád věnoval speciální odstavec. Stojí dobrých 50.000,- a já byl hodně na vážkách, jestli za ni připlatit nebo ne. Trošku jsem zariskoval a dal na proklamované zkušenosti ostatních, vyzkoušet jsem si totiž mohl jen tu starší 6ti rychlostní, tu novější jsem nikde v okolí nesehnal.
Na DSG jsem si zvykal pomalu, dnes už ale nemůžu pochopit, proč bych měl v normálním autě ručně řadit. Uznávám, že u sportovnějšího auta bych se možná rozhodoval jinak. Mě řazení ve městě stresuje a nevím, proč bych měl provádět činnost, kterou může a umí velmi dobře zajistit stroj. Řazení automatem mimo město je pro někoho možná minimálně diskutabilní, ale mně spojení s autem velmi dobře zprostředkovávájí páčky pod volantem. Já říkám, že jsem spokojen a že DSG je velmi dobrý automat, to ale samozřejmě vůbec nevylučuji, že ostatní výrobci (např. BMW) umí taky něco podobně dobrého. Vůbec nepostřehnete, že to řadí krom skutečnosti, že se pohne rafička otáčkoměru a ještě dnes si vzpomínám, jak mě to překvapilo, když jsem vyjel se svým novým vozem z autosalonu. DSG má snahu držet řádově 1800 otáček a nechá se přemluvit sešlápnutím plynu k podřazení i o 2 stupně. Jediné, co při tom zaznamenáte je drobná prodleva mezi sešlápnutím plynu a následným zvýšením otáček motoru, jinak samozřejmě nic neočekávaného. Za příplatek 1800,- dostanete i zmíněné páčky pod volant a já říkám, že za tu cenu není o čem přemýšlet. Jsou dost nenápadné, nepřekážejí a pokud je nechcete používat, tak vůbec nemusíte, svůj účel ale splní. Jen mohly být alespoň o malý kousek delší - mám krátké prsty. Překvapilo mě, že ukazatele na nich jsou podsvícené, je to příjemný detail. Pokud budete automatu do řazení v režimu D zasahovat páčkami, přepne DSG do manuálního režimu a nechá vás tam od posledního ručního přeřazení ještě asi 20 sekund, pak přepne způsobně zase do režimu plně automatického. I v plně manuálním režimu se auto nenechá trápit a při příliš nízkých otáčkách přeřadí, stejně jako při zásahu omezovače. Ruční řazení vlastní pákou/voličem režimu, stejně jako sportovní režim jsem jen jednou pro kontrolu vyzkoušel a ani nemám snahu to používat, protože páčkami dokážu v obou případech to samé a troufám si tvrdit, že s lepším výsledkem.
S DSG se standardně dodává asistent pro rozjezd do kopce, který jednoduše funguje přesně tak, jak jsem očekával - žádné cukání v kopci, žádné couvnutí, jen plynulý rozjezd dopředu.
Na převodovce se mi nelíbilo přehnané podřazování, když jsem párkrát brzdil pod kopec. Nedělá to ale vždycky a ještě se mi nepodařilo zjistit, jak se toho vyvarovat. Nelíbí se mi plech na středovém tunelu pod pákou, myslím, že tam nepatří. Na tom místě by byl daleko vkusnější obyčejný kousek tmavého plastu.
Novinky v recenzi
Vancouver
Auto jsem postavil pro jaro na Vancouver. Ještě sice není tak úplně sezóna pro letní pneu, ale dal jsem je tam, jelikož jsem byl na servisu s tím cukáním.
Auto prokouklo, nevěřil jsem, že je možné, aby to byl takový rozdíl ve vzhledu. Je! Valil jsem na to oči, fakt mu ohromně sluší! Obul jsem mu Hankook K110 Ventus V12 EVO, 225/40 R 18 XL 92 Y, dle ohlasu lidí na netu, by měly být jedny z těch měkčích a relativně nejtišších - o obojí mi šlo v první řadě.
Co se týče pohodlí jízdy, řekl bych, že proti 225/45 R17 je to stejné. Rozdíly podle mě jsou sem tam znát, ale jsou minimální a při běžné jízdě těžko postřehnutelné. Rozdíl může být na kostkách, kde pneu víc "zvoní", ale možná je to placebo. Schválně jsem s tím vymetl pár děr, které si pamatuji, protože je nechtěněně vymetu pokaždé přestože o nich vím, a výsledek mě ničím nepřekvapil. Potud spokojenost. Pokud bych musel něco říct v čem je rozdíl, řekl bych, že jsou více cítit ty úplně nejtitěrnější nerovnosti. Ale neděste se - byly cítit i předtím na 17", jen to teďka víc bije do očí. Jízda přes běžné díry se mi zdá opravdu prakticky stejná.
Co se týče hluku tak se mi zdá, že na některých druzích povrchu jsou malinko hlučnější než byly staré Volkswagenem dodané Pirelli P-Zero 91W, většinou bych ale řekl, že je to srovnatelné nebo rovnou stejné.
Nejsem si jist, jestli bych dnes nezvolil Bridgestone Potenza RE050A, které dává v tomhle rozměru na Golf přímo VW v továrně. Věřím totiž, že vědí, proč to tam dávají. Zajímal by mě ale rozdíl mezi mým Hankookem a Bridgestonem.
Musím konečně dodat fotky, ať tu mám něco pořádnýho, ty stávající jsou skoro ostuda...
Oprava cukání
Chlapík v servisu se se mnou projel, ale dopředu jsem mu říkal, že se to velmi pravděpodobně neprojeví. Neprojevilo. Říkal, že zkusí novější sw řídící jednotky (obvyklé řešení prakticky všech servisů u nás). Ptal jsem se, jestli to nemůže být palivovým čerpadlem, svíčkami apod., ale servisák říkal, že kdyby to bylo tak, tak že by se to projevovalo prakticky trvale. Když se do toho koukli, tak se jim nelíbilo palivové čerpadlo, které bylo hlučnější a zanesené zřejmě bordelem z paliva. Rovněž palivové filtry byly zralé na výměnu. Vše vyměnili dokonce v rámci záruky!
Auto má jiný - čistší zvuk a jestli to opravdu opravili je otázkou, ale možné to je.
Jeden majitel na jiných stránkách mi napsal, že má informace, že u TSI odchází indukční cívky a že to prý v logu závad nezanechá záznamy. Vodítkem může být údajně ve VASu nechat udělat přímo test zapalování, kde se problém projeví na jedné ze svíček. Ten test se ale musí zřejmě udělat explicitně a je nutno o něj zažádat, pokud technici na svíčkách problémy netuší, test automaticky neudělají (to je ale jen moje domněnka).
Cukání motoru a výpadky výkonu
Už ve 2000 km jsem pocítil 2x po sobě při 120 km rychlosti výpadek výkonu motoru, takové cuknutí. Považoval jsem to za náhodu. V 5000 km to přišlo znovu a zbystřel jsem. Pak 5000 km nic a teďka když jsem jel do kopečka to bylo tak brutální, že jsem myslel, že ten kopec ani nevyjedu. Ztráty výkonu byly opakované, převodovka (jelikož pociťovala nedostatek zátahu) řadila jak vzteklá nahoru a dolů. Šílenost. Jen jsem doufal, že dojedu domů. Zbytek cesty asi 30 km bez problémů. Okamžitě jsem volal servis, doufám, že tam vůbec dojedu...
Výměna BT jednotky
Sehnal jsem borečka, který byl schopný vyměnit BT jednotku v autě za tu, kterou VW dodává do novějších modelů a která umí jak rSAP profil, tak i klasický HF profil. Můj iPhone 4 mi bez problémů funguje na maxidotu, funguje MF volant i RCD 510. Takhle nějak jsem si to představoval! Výhodou bylo, že už jsem tam jednu BT jednotku měl a auto o ni vědělo, takže stačilo opravdu jen připíchnout na kabel pod sedačkou spolujezdce jinej kus a vyzkoušet. Všechno bez problémů. Kdo jste zvyklý párovat BT zařízení tak věřte, že VW používá předlouhý 16ti místný pin kód, to jsem ještě neviděl :-)
Blog
Založil jsem tu blog, nevěděl jsem, kam mám zapsat svoje dlouhodobé zkušenosti s DSG: http://meinauto.blog.auto.cz/
První servis
Carnova Svitavy. Servisák bez problémů uznal moje problémy, které jsem mu na místě předvedl. Bylo slyšet vrzání plynu někde z oblasti pod kapotou pravo a vždy jen při počátku sešlápnutí plynového pedálu. Chlapci z Carnovy mi promazali někde něco na plynu a je pořešeno. Věřil jsem, že o velkou závadu nepůjde, ale trošku mě to znepokojilo.
Opravili mi i vrzající plast, který jsem rovněž reklamoval. Problém ovšem nebyl v plastíku na B sloupku u řidiče, ale vrzala západka dveří. Někdo na tenhle podobný případ upozorňoval na stránkách vw-clubu a byl to i můj případ.
Golfík už zase jezdí, tak jak má! :-)
Převody
Někomu jsem tu slíbil, že vyzkouším trošku zpřevodování, takže při rychlosti tachometrových 100 km/h:
7st = 2000 ot/min
6st = 2500
5st = 3100
4st = 4100
a dál už jsem pak neměl odvahu ani srdce trápit nezajeté auto... Někdy to vyzkouším i při nějaké nižší rychlosti, třeba při 60 km/h už auto bez problémů jede automatem na 7. stupeň.
Spotřeba Litomyšl - Brno
Trasa těsně pod 100 km, jel jsem rychle když to šlo, silnice byly na začátku prázdný, tak jsem držel tak 120-130. Spotřeba tam 6.6, přes Brno jsem jel v kolonce 50 abych nestál na světlech a to rozhodlo o spotřebě pod 7. Spotřeba zpátky 7.1 a to mě navigace po špatném odbočení protáhla notně centrem a stál jsem snad na každých světlech, kterýma jsem projížděl.
Se spotřebou při takhle rychlé jízdě jsem spokojen, jsem zvědav, jak s tím zahýbou letňáky...
Podřazování DSG
Včera jsem jel v Březové nad Svitavou dolů pod kopec od Svitav a DSG udělala to, co jsem předpokládal: při prudkém brzdění před zatáčkou pod kopec začala nesmyslně podřazovat. Ze 7. stupně doskákala na myslím asi čtyřku a držela asi 3500 ot. a pak tam myslím dokonce ještě hodila trojku. To už jsem to nevydržel donutil ji páčkama přeřadit na pětku nebo šestku.
Tohle se mi VŮBEC NELÍBÍ. V úterý jedu hodit letní, takže se na to servismana zeptám, třeba to má aspoň nějaký racionální vysvětlení. Divný je, že když brzdím pod nějaký menší kopec u nás (a třeba i prudce), tak to nedělá...
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG
- Re: Cukání 30.04.2011 23:24 maca02
- Cukání 26.04.2011 09:18 McGyver2
- Re: Oprava cukani 27.03.2011 22:38 maca02
- Oprava cukani 26.03.2011 11:40 soulfly1983
- Re: cukani motoru 24.03.2011 14:34 soulfly1983
- Re: cukani motoru 23.03.2011 21:21 maca02
- cukani motoru 23.03.2011 11:38 soulfly1983
- Re: Re: k podřazování DSG 22.06.2010 21:57 maca02
- Re: Re: Re: k podřazování DSG 22.06.2010 21:53 maca02
- Re: Re: k podřazování DSG 22.06.2010 21:52 maca02
- Re: Re: k podřazování DSG 11.06.2010 12:19 talio2
- Re: Re: Re: Re: Re: k podřazování DSG 11.06.2010 12:18 talio2
- Re: k podřazování DSG 11.06.2010 11:53 white label
- Re: Re: Re: Re: k podřazování DSG 11.06.2010 11:17 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: k podřazování DSG 11.06.2010 09:37 talio2
- Re: Re: k podřazování DSG 26.05.2010 15:39 maca02
- Re: k podřazování DSG 20.04.2010 07:17 maca02
- Re: Re: k podřazování DSG 18.04.2010 22:22 Vampix(Diesel Power)
- Re: k podřazování DSG 18.04.2010 21:48 maca02
- k podřazování DSG 16.04.2010 14:01 simson33
- Re: Park assist 13.03.2010 16:29 white label
- Re: Re: Park assist 13.03.2010 13:40 maca02
- Re: Park assist 12.03.2010 23:02 white label
- Re: Park assist 12.03.2010 21:25 Thomasino
- Re: Re: Park assist 12.03.2010 21:15 maca02
- Re: Zdravím!!! 12.03.2010 20:16 Thomasino
- Re: Park assist 12.03.2010 14:22 white label
- Re: Re: Re: Re: Park assist 12.03.2010 09:20 honzanun
- Re: Re: Re: Park assist 11.03.2010 19:09 maca02
- Re: Re: Park assist 11.03.2010 13:30
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: honzanun
Přidáno: 2.2.2010 1239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé