Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ferrari v TDI Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:192000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 305 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Auto jsem kupoval od známého, který autu vždy dával to, co potřebovalo. Vše navíc doloženo fakturami a účtenkami. Ve stejném duchu vedu historii vozidla nadále. Mám velmi přesný přehled o téměř každé koruně, kterou auto spolyká.
Než jsem špageťáka koupil, měl jsem poměrně jasné představy o svém autě. Nikdy to nebude třídvéř, ital a v žádném případě stříbrná barva. No a jak to dopadlo. "Made by pizza" mě ovlivnilo natolik, že se tomu snažím podřídit i svůj budoucí výběr vozidel. Nebýt však poměrně bezpečné koupě od kamaráda, asi bych o Stilo nezavadil.
Co mě na vozidle velmi baví, je jeho relativní vzácnost na silnicích. Nejednou jsem se už zdravil s dalším majitelem Stila. To vás vždy potěší. Při výběru vozidla je právě "neokoukanost" jeden z mých velkých požadavků.
Zevnějšek:
Stilo 3D je dle mého poměrně povedený vůz. Ani po 10 letech života nepůsobí jako archaický samohyb. Moje vozidlo už má nějaký ten šrám na kráse, přeci jenom ta léta jsou někde vidět. V minulosti bylo navíc bourané na předek a na předních blatnících jsou vidět nějaké nepřesnosti. Nejvíce povedené mi přijde auto při pohledu zezadu. Vystouplé boky, rozkročený "posaz" a čiré zadní lampy působí velmi efektně.
Od koupě jsem měl k dispozici dvě sady kol. Letní Al 15" Autec a zimní plechy. Hliníkáče už dost házely a navíc mají velmi malý vnitřní průměr a brzdiče pak drhnou o závažíčka. Trochu jako rozmar jsem koupil v létě 2014 z bazaru originál disky Fiat 16" a nazul na ně pneu Nokian Line 205/55 R16. Celá sranda mě vyšla na 11700 peněz.
Interiér:
Nenadchne ani neurazí. Plast přístrojovky je měkký, ale některé díly na středovém tunelu a dveřích nepůsobí extra trvanlivě. Volant je cosi jako kombinace guma/plast a na nejvíce exponovaných místech je znát osahání. Vpředu je místa královsky, vzadu spíše poskrovnu.
Technika:
Zde je třeba vyzdvihnout robustní motor JTD vyladěný na 115 kobyl. Spolehlivostí bych ho zařadil k proslulým VW 1,9 TDi. Motor šlape jako hodinky (i když dost hlučné) a neměl jsem s ním jediný problém. Pouze jsem zaslepil "kazící" se EGR ventil, který způsoboval náhlé výkonové propady mezi 1500 - 2000 otáčkami.
Úsporný motor je v kombinaci s 58l nádrží výbornou záležitostí. Dojezd kolem 1000 km považuji za vynikající.
Elektroinstalace není zrovna silnou vlastností. Baterie je na diesel relativně malá, jen 62 Ah a výkon alternátoru taky nebude dech beroucí. Při zapnutí světel pohasne podsvícení palubky. Navíc slabší elektronika občas stojí za chybou ABS, ESP, ASR. Po startování, při velkém poklesu napětí, dochází k chybnému přihlášení snímače natočení volantu a po rozjezdu a prvním ostřejším zatočení je hlášena uvedená chyba. Neznalého to vyděsí, ale poté stačí znovu nastartovat a vše je již v pořádku.
Stilo bych shrnul jako poměrně povedené a nedoceněné auto. Svoje mouchy má, o tom není pochyb. neřekl bych, že jich je ale výrazně více než u jiných bazarovek. Sám mohu objektivně porovnat s produkcí VW group. Interiér koncernových vozidel je stále o level výše, působí poctivěji a dlouhodoběji, ale otázka je, zda stojí za dalších třeba 50 000 na ceně? Stilo jsem pořídil za 53 000 peněz což považuji za velmi solidní částku vzhledem ke kvalitám auta. Jistou výhodou je i totální nezájem zlodějíčků.
U svého vozu jsem si navíc nechal ověřit servisku z Německa a vyjel si Cebii. Vše nasvědčuje tomu, že aktuálních 192 000 km je velmi reálných.
Je listopad 2014, Stilo je se mnou 2 roky a 3 měsíce a brzy se asi rozloučíme. Počet dětí 3 není hodnota slučitelná s omezenými prostory ve Stilu. Potenciální vozidlo rovněž vybírám z těch, která nepotkáte na každém rohu.
A pro židáčky pár čísel na závěr (stav k 27.11.2014):
od koupě najeto: 46 000 km
koupě: 53 000 Kč
tankování: 92 000 Kč
servis: 43 000 Kč
účty: 30 000 Kč
celkem cca: 218 000 Kč
cena 1 km: 2,00 / 0,93 / 0,65 / 4,72 (palivo / servis / účty / celkem)
Silné stránky
- spolehlivý a dostatečně výkonný motor
- design
- neokoukanost
- slušné provozní náklady
Slabé stránky
- menší trvanlivost podvozkových dílů
- zpracování některých dílů, hlavně plasty
- na volnoběh hlučný a vibrující motor
- prostor vzadu, zavazadlový prostor
- slabší elektroinstalace
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
2012 - olej, filtr
2013 - hydraulika spojky, část výfuku, přední brzdy, silentblok vzadu, žhavící svíčky, olej, filtr
2014 - přední rameno, podběh, olej, filtr
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od známého, takže plná spokojenost. Auto jsem měl 14 dní půjčené na zkoušku.
Novinky v recenzi
Prodáno
Dne 2.12.2014 auto zakoupil kolega z práce za 1950 EUR a třemi sadami kol včetně pneu. Později a po shlédnutí několika bazarových vozidel si ještě říkám, že jsem ho prodal moc lacino. Auto jsem prodával s hromadou dokumentace, faktur a účtenek a známou historií mnoho let nazpět.
Další vozy Fiat Stilo
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: SpeedyR
Přidáno: 11.2.2015 610 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: mRKEF
Přidáno: 19.2.2015 38 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2004) Majitel: begbeee
Přidáno: 5.11.2012 37 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2006) Majitel: JozoO
Přidáno: 4.2.2013 28 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2002) Majitel: cmike
Přidáno: 30.10.2012 65 Majitel 9.26 Uživatelé