Recenze
Technické info
Přezdívka auta Stilouš Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 59 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Rád bych se s vámi podělil o zkušenosti s vozem Fiat Stilo v nejslabší motorizaci 1.2 16V.
Výběr auta:
Moje první auto VW Golf III 1.9 TD byl po drobné nehodě z mentalního hlediska nepravidelný - světlo, nárazník, maska a blatník + lakování by stály více peněz než stejné auto bez poškození.
Nějaké peníze jsem měl našetřené a chtěl jsem koupit Seat Leon TDI první generace. Nicméně jsem měl pouze větší polovinu potřebných financí. Jako student jsem měl pouze občasné brigády, že kterých jsem se snažil odkládat peníze na úpravy, opravy a potřebné platby k autu.
Nakonec mi byl nabídnut vůz Fiat Stilo za hodně dobrou cenu od známého, který vůz již delší dobu nepoužíval. Myslel jsem, že vůz koupím a obratem ho dám na internet k prodeji za běžnou cenu a koupím si svůj vysněný Seat Leon.
Fiat jsem si původně nechtěl nechávat z důvodu pověsti značky Fiat. Auta neoplývají kvalitou, rychle ztrácí hodnotu a jsou náročná na údržbu o finanční stránce údržby nemluvě.
Specifikace:
Jedná se o Fiat Stilo z roku 2003 v barvě vínová metalíza s výbavou Active. Vůz je poháněn druhým nejslabším motorem v nabídce, konkrétně 1.2 16v o výkonu 59 KW. Vůz má 6 stupňovou manuální převodovku.
Výbava je v podstatě základní, připlácelo se zřejmě jen za panoramatickou střechu, mlhovky integrované v předních světlech, skibox a 16" ALU disky. I základní výbava vozu je dosti bohatá: ABS, ASR a EBD, palubní počítač,6 airbagů, dvoustupňové servo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná okna a zrcátka, imobilizér a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.
Koupě:
Vůz jsem koupil od známého, kde plnilo roli náhradního vozu. Mělo najeto pouze 37.000 km. Posledních 15 měsíců před tím, než jsem vůz koupil já vozidlo téměř nevyjelo z garáže.
Po koupi jsem si vůz doslova zamiloval již během pár kilometrů cesty domů. Auto má překrásný zvuk motoru, který byl později ještě umocněn instalací sportovního vzduchového filtru, krásně sedělo v zatáčkách. Jízdní vlastnosti se ještě zlepšily s vyššími ráfky a lepšími pneu. Navíc mě vůz mile překvapil svou prostorností a v pohledu na značku i vydrží a kvalitou zpracování. Pár dní po koupi jsem vyměnil olej a vzduchový filtr. Od použití originálního oleje a filtru mě odradila jejich cena. Nakonec jsem koupil univerzální sportovní vzduchový filtr a celkem běžný olej 10W-40.
Nešvary:
Nevýhodou pro vozidlo byl paradoxně jeho malý nájezd km. Tím, že téměř nejezdilo, posledních 15 měsíců před tím, než jsem ho koupil já nejezdilo vůbec, se postupně začali objevovat problémy s motorem. Navíc jsem vozu moc nepomohl výměnou oleje po koupi.
Začalo to po cca 5000 km. Tehdy se z motoru po zahřátí začalo ozývat podivné pískání a navíc divné kovové cinkání. S nelibostí jsem zjistil, že je motor politý od oleje a navíc na měrce oleje už téměř žádný olej není. Nakonec z toho vylezlo prasklé těsnění víka ventilů. Po opravě jsem najezdil asi dalších 5000 km než se projevila další katastrofa. V průběhu výletu mi prudce vyskočila teplota motoru, auto se začalo přehřívat a navíc se ztrácela voda. Na cestu z výletu nikdy nezapomenu - těch cca 60 km jsem jel více než 4 hodiny. Ukázalo se, že prasklo těsnění pod hlavou. Z obavy, že praskne další těsnění jsem nechal přetěsnit celý motor a poslechl radu známého a koupil výrobcem doporučený olej. Od té doby je s motorem klid. Jediným dalším zásahem do motoru byla výměna rozvodů a svíček. Další problém jsou použité váhové dečky v sedadlech, které rády praskají a způsobují tím problémy s airbagy. Tento problém byl odstraněn při faceliftu.
Provedené opravy:
Kromě již zmíněných oprav motoru byla v autě provedena výměna rozvodů a svíček, oprava ruční brzdy, výměna střední části výfuku, výměna čepů řízení a spodních čepů a před pár týdny byla vyměněna spojka a brzdové desky.
V průběhu tohoto roku bude provedena výměna hřebenové týče řízení, brzdových kotoučů (přemýšlím o vrtaných kotoučích) jinak se auto tváří v pořádku.
Úpravy:
Vůz dostal, kromě již dříve zmíněného sportovního filtru také nové 17" ALU disky, které byly určené pro vozy Stilo 2.4 20v Abarth s pneu GoodYear Eagle F1. To vůz přitvrdilo a zlepšilo jeho jízdní vlastnosti.
Další úpravou byla instalace LED žárovek do parkovaček a interiéru. V každém předním světle jsou 2 parkovačky, takže se dalo experimentovat s barvami LED. Ve světlech jsou tudíž vnější parkovačky v barvě teplá bílá a vnitřní jsou červené. Interiér je taktéž v teplé bílé a jako postranní osvětlení je opět použita červená. Ještě mám v plánu přesvítit odkládací prostor před spolujezdce teplou bílou a popelník červeně. Navíc hodlám podsvítit i prostor pro nohy, taktéž do červena.
Místo běžného rádio bylo instalováno DVD AudioVox s výklopnou obrazovkou. Toto DVD bude v brzké době nahrazeno jiným z důvodu poškození stávajícího DVD.
Nakonec jsem náhodou získal 17" ALU z limitované edice Stila, takže autu byl dodán malý punc jedinečnosti.
Plánované úpravy:
Auto od výroby nemělo klimatizaci, nicméně k mému překvapení má přípravu pro klimu, takže mám v plánu klimatizaci dodělat. Navíc díky klimatizaci se do auta nastěhuje kožený interiér. Bohužel originální interiér že stila se dle mého názoru moc nepovedl, tudíž bude použit interiér z Alfy Romeo 147 TI nebo Alfy Romeo Gt. V plánu je také výměna volantu za menší a sportovní (zřejmě využiji volant z Abarth 500 edice Ferrari). Zbytek původního interiéru (stropnice a tapec) bude přečalouněn do červena.
Jinak si vůz zachová sériový vzhled. Maximálně dostane nástavce prahů Abarth a zadní stříšku Abarth. Další úpravou vzhledu bude přelakování disků na zlatou barvu a zatmavení skel.
Celkové hodnocení:
Vůz byl tvořen jako výrazná konkurence pro ikonu třídy VW Golf, podle mého názoru Stilo VW Golf překonává snad ve všech směrech.
S popisovaným vozem jsem nadmíru spokojen a tvrdím, že bych jiný malý vůz nechtěl. Navíc mě auto i po 4 letech stále příjemně překvapuje. Auto je příjemným překvapením co se týče značky Fiat. Má nádherný design, dobrou kvalitu zpracování včetně použitých materiálů a pokud člověk používá výrobcem doporučené díly a prostředky, tak i výdrž.
Nevýhodou vozu jsou ceny náhradních dílů a neustálé problémy s airbagy.
Doufám, že vás má recenze zaujala. Po provedení dalších úprav zde vložím foto a popis.
Silné stránky
design, spotřeba, zvuk, prostor, stabilita v zatáčkách
Slabé stránky
Airbagy, skiwindow
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Velkou část servisu zvládám sám, pro provedení náročnější údržby mám k dispozici 2 známé, kteří se specializují na opravy vozidel koncernu FIAT.
Novinky v recenzi
Nehoda
První a zřejmě i poslední novinka o voze: Vozidlo je po drobné nehodě, je poškozen blatník, přední narazník a zlomené úchyty předního světla. Dále je asi ohnuté rameno. Prozatím to vypadá, že vozidlo nebudu opravovat a bude k prodeji na díly nebo opravu. Nicméně případný prodej oznámím.
Důvod proč vůz nebudu opravovat je ten, že mám ještě k dispozici Mazdu RX - 8, navíc momentálně bydlím v lokalitě kde auto není téměř vůbec zapotřebí a mít 2 auta najednou je ještě větší zbytečností.
Další vozy Fiat Stilo
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: mRKEF
Přidáno: 19.2.2015 38 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2004) Majitel: begbeee
Přidáno: 5.11.2012 37 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2006) Majitel: JozoO
Přidáno: 4.2.2013 28 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2002) Majitel: cmike
Přidáno: 30.10.2012 65 Majitel 9.26 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: mRKEF
Přidáno: 27.11.2014 48 Majitel 8.56 Uživatelé