Recenze
Ford Mondeo
Technické info
Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 / 120 * kroutící moment [Nm]: 330 / 420 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 / 8.8 * maximální rychlost [km/h]: 209 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 6 *
Popis vozu
Ford Mondeo 2.0TDCI 96kW (130PS), liftback, provedení Ghia, MkIII, výroba 10/2002, čiré světlomety, aut.klima, parkovací ultrazvukový asistent, ztmavování zpětného zrcátka, vyhřívané přední a zadní okno i zrcátka, vyhřívané sedačky, DO s alarmem, ABS, EDS, IVD, 8x airbag. Auto má svůj osobitý vzhled, černá perleťová metalíza dodává na vážnosti, i když je to barva nevděčná na údržbu. 16-ti palcová originální litá kola Ford se k autu také výborně hodí. Můj model nemá žádné stříbrné lišty a doplňky, což je pro mě velice pozitivní, nemám rád módu poslední doby, kdy se všude a za každou cenu cpou tato stříbrná cinkrlátka. Po jízdní stránce nekompromisní vůz, velice pohodlně a přesně ovladatelný. Má sice větší hmotnost 1505kg, ovšem na první pohled je vidět, že se jedná o robustní velké a bezpečné auto střední třídy. Výborná příjemná sedadla se hodí výborně na dlouhé jízdy, do města se už Mondeo hodí méně, ale problém zde nevidím. Mondeo jsem si koupil proto, že jsem chtěl spolehlivé auto střední třídy na delší dobu i s možností si zablbnout a to díky výbornému podvozku mohu. Plánuji ještě dokoupení 17-ti palcových kol pro ještě lepší jízdní vlastnosti a nějaké decentní tuningové doplňky jako např. zadní křídlo, rozšířené prahy, hezčí přední a zadní nárazník (spoiler).
Silné stránky
Výborný podvozek, výborné jízdní vlastnosti, výborná odezva a zpětná vazba podvozku a řízení na silnici, možnost jít ve vysoké rychlosti do plynulého smyku pod kontrolou, výborná dynamika bez extrémního turboefektu, solidní spotřeba (kolem 6l/100km když na to hodně šlapu, přes 7l/100km se nedostanu), kultivovaný chod (common rail), dobrá pružnost motoru, přesné řazení, nepřeposilované a přesné řízení, prostorný kufr s dobrým přístupem (liftback), vyhřívané i přední sklo a sedačky (je to těžcé návykové pokud parkujete venku), dostatek místa nejen vpředu, ale i v zadu (měřím 191cm a nemám nejmenší problém na jakémkoliv místě), pohodlné sedačky i na velice dlouhé cesty, kvalitní a dobře ovladatelná klimatizace, dobré rozmístění i funkčnost všech ovládacích prvků.
Slabé stránky
Hlučnější chod za studena ve volnoběžných otáčkách, motor TDCi 96kW má poměrně brzy svůj max. výkon (nižší rozsah použitelných otáček, dobré ale např. pro tahání přívěsů), citlivost na nekvalitní naftu (odchází vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo) a proto je nutné používat aditiva (osvědčil se kvalitní a relativně levný VIF) a tankovat kvalitní naftu, zbytečně krátké první dva rychlostní stupně převodovky, náchylnost na chcípání při rozjíždění (zde to chce více cviku než u jiných aut, ale dá se zvyknout), trošku vlažnější brzdy, i když nevadnou, ale je potřeba při opravdu ostrém brzdění stisknout brzdový pedál rychle a silně.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis i náhradní díly jsou průměrně drahé, ovšem Fordí servisy si rády účtují zbytečnou práci, proto je dobré si vždy pečlivě pohlídat co vám na autě dělají. Odešel mi jeden vstřik díky tomu že jsem tankoval nekvalitní naftu (nyní jsem již poučen jak se starat o common rail motor). Zde se vyplatí zajet do značkového kvalitního servisu. Také se vyplatí kupovat kvalitní brzdové destičky a kotouče, kvůli slabším brzdám. Jinak s autem nejsou žádné problémy, snad až na prasklou hadici od turba a jednu žárovku v zadní obrysovce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval v německu, zde jezdilo u postarších lidí po kvalitních silnicích a na kvalitní palivo a to je na autu znát. Trošku je problém sehnat nebouraný liftback, zde je výběr menší, mnohem větší kus trhu ovládají Mondea v kombi provedení.
Srovnání
Jelikož jsem dříve jezdil s Pasatem nabízí se toto srovnání. Mondeo jsem chtěl proto, že má lepší jízdní vlastnosti, nový modernější common rail motor a není tak okoukané. Auta jsou si typově velice podobná. Passat a jeho TDI je velice odolné i na špatnou naftu. Má však horší klapavý zvuk, silný turboefekt a o něco horší průběh momentu motoru. Řízení, řazení, podvozek i brzdy jsou u Passatu hodně přeposilované, nemám v něm takovou jistotu a odezvu od vozovky jako v Mondeu. I když ostré brzdy Passatu mi seděli víc. Také palubní počítač Passatu je lepší (dva samostatné režimy - dlouhodobý a krátkodobý), i když i zde mi chyběla informace o dojezdu, za to jsem zde našel informaci o okamžité spotřebě.
Novinky v recenzi
konec cesty
asi bez komentáře...
http://img812.imageshack.us/img812/4205/eiqe.jpg
Styling + nové foto
Takže jak si můžete z kompletně nových fotek všimnout, na Mondeu jsem provedl nějaké stylingové úpravy. Hlavní a nejvíce viditelnou změnou jsou 18" kola Tomason TN6 (18/225/45) s pneu Good Year F1 Eagle Asymetric. Přidány jsou prahové nástavce, rozšíření předního nárazníku (zespodu), zadní křídlo na pátých dveřích a černé fólie na sklech. Jedná se tedy o levné doplňky, které ovšem docela decentně a při tom elegantně změnili vizáž celého automobilu.
Spojka a vstřikovače
Takže mám nejeto cca. 150 tis. km a možná i díky chipu a zvýšenému krouťáku jsem již musel vyměnit spojku a setrvačník. Hlavní problém byl setrvačník, ale i spojka byla již jetá tak jsem to vyměnil celé. Oprava v autorizovaném servisu brachu přes 30k :(.
Díky občasnému natankování horší nafty když jsem auto koupil jsem již dříve musel vyměnit dva vstřikovače, ty poslední dva jsem také kolem 150 tis. km musel nechat zrepasovat - auto padalo do nouzového režimu při prudké akceleraci.
Nové video
Udělal jsem nové video - Ford Mondeo Sampler 2. Velice svižný a akčně pojatý krátký klip s prezentací mého Fordu Mondeo. Jedná se opravdu o velice agresivní střih do hudby. Natáčeno téměř celý den ve třech lidech na dvě HD videokamery a následně stříháno více jak patnáct hodin čistého času.
Natočil a sestříhal jsem krátké testovací video mého auta. Je to zatím jen pár testovacích záběrů, ale za shlédnutí to myslím rozhodně stojí a časem se můžete těšit na pořádné video!
Stažení videa: http://shadowork.net/index.php?sekce=clanek&clanek_id=1706
Tak po chipu mám dvě negativa. První se kterým jsem počítal je vyšší kouřivost. Kouří téměř vždy po prudším sešlápnutí plynu. Bohužel už jsem dohonil v kouřivosti staré TDI motory :). Druhý problém je v tom, že sériová spojka nepřenese max. krouťák při ostrém rozjezdu. Jedná se o situaci, kdy mám se sešláplou spojkou vytočený motor a pustím ji. Spojka není schopna plnit svou funkci při takto roztočeném motoru a klouže. Při ostrém rozjezdu ale bez roztočení motoru je vše OK. Vše vyřeší snížení krouťáku, ale spíše namontuji lepší spojku z 2.2TDCi, která je lépe dimenzována.
Upraven výkon motoru u firmy Bitpower z 96 na 120kW a z 330Nm/1800rpm na 420Nm/1710rpm. Zvolil jsem pouze konzervativní chiptuning, tedy základní bezpečné navýšení, které má Bitopower odladěno a otestováno. Výkon motoru o něco lepší, hlavní zlepšení však vidím díky zvýšení krouťáku a posunutí do nižších otáček. Tím se téměř úplně odstranil turbo efekt, auto má plynulý zátah odspodu, reaguje rychleji a hbitě na plynový pedál - jak se říká, jde mnohem lépe za plynem. Také max. otáčky které má smysl točit se posunuly na 4650 (dříve 4500). Také jsem pozoroval, že na konkrétní rychlostní stupně lze jet pomaleji (min. rychlost) a tím šetřit palivo. Také zrychlení z 0-100km/h je min. o vteřinu lepší, ovšem ještě to chci pořádně otestovat, zkoušel jsem to pouze jednou a ještě to nebylo ideální. Časem přinesu více informací.
Již za dva dny jedu s autem do BitPoweru na chiptuning, tak jsem testoval zrychlení z 0-100km/h před chipem v továrním nastavení (96kW/320NM) abych měl představu pro stávající chipování. Čas ve dvou lidech (180kg) a z 80% plné nádrži (skoro 50l) byl v obou směrech v průměru kolem 10,5s. Věřím, že v jednom člověku s trochu prázdnější nádrží bych se pod 10s dostal. Jakmile auto chipnu, určitě se dočkáte dalších novinek...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo
- Crash 05.09.2013 16:43 Jetty
- Re: Video a crash 05.09.2013 16:24 šmoula nešika
- Video a crash 05.09.2013 10:12 poterienko
- pekne Mondejko 17.12.2010 20:31 pouk
- mondeo 15.05.2009 15:17
- Taky jsem shlédnul nové video 30.04.2009 17:54 Poustnik
- Re: Čau 30.04.2009 17:22 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Čau 30.04.2009 11:34 Matt26
- Re: bodování 2 19.08.2007 13:18
- bodování 2 17.08.2007 09:16 Focusman
- Re: sry... 17.08.2007 08:32 lordmystic
- sry... 15.08.2007 19:43 kubass11111
- Re: oprava vsriku 13.08.2007 11:26 lordmystic
- oprava vsriku 07.08.2007 11:55
- chiptuning 02.07.2007 09:42 lordmystic
- Re: Re: Re: hadice 02.07.2007 09:39 lordmystic
- Re: Re: hadice 27.06.2007 08:09
- hodnoceni 19.06.2007 22:22
- Re: 6-ti stupnova prevodovka 28.05.2007 12:05 lordmystic
- body 27.05.2007 21:37 Focusman
- 6-ti stupnova prevodovka 25.05.2007 10:27
- hodnocení 14.05.2007 21:09
- hodnocení 10.05.2007 07:29
- Re: Re: muxa 09.05.2007 17:34
- Re: muxa 07.05.2007 09:49 lordmystic
- muxa 06.05.2007 15:45
- mondeo 04.05.2007 13:40
- 9b 03.05.2007 09:57
- Re: hadice 29.04.2007 21:03 lordmystic
- Mondeo 28.04.2007 22:36
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé