Recenze

lordmystic (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 / 120 * kroutící moment [Nm]: 330 / 420 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 / 8.8 * maximální rychlost [km/h]: 209 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 6 *

Popis vozu

Ford Mondeo 2.0TDCI 96kW (130PS), liftback, provedení Ghia, MkIII, výroba 10/2002, čiré světlomety, aut.klima, parkovací ultrazvukový asistent, ztmavování zpětného zrcátka, vyhřívané přední a zadní okno i zrcátka, vyhřívané sedačky, DO s alarmem, ABS, EDS, IVD, 8x airbag. Auto má svůj osobitý vzhled, černá perleťová metalíza dodává na vážnosti, i když je to barva nevděčná na údržbu. 16-ti palcová originální litá kola Ford se k autu také výborně hodí. Můj model nemá žádné stříbrné lišty a doplňky, což je pro mě velice pozitivní, nemám rád módu poslední doby, kdy se všude a za každou cenu cpou tato stříbrná cinkrlátka. Po jízdní stránce nekompromisní vůz, velice pohodlně a přesně ovladatelný. Má sice větší hmotnost 1505kg, ovšem na první pohled je vidět, že se jedná o robustní velké a bezpečné auto střední třídy. Výborná příjemná sedadla se hodí výborně na dlouhé jízdy, do města se už Mondeo hodí méně, ale problém zde nevidím. Mondeo jsem si koupil proto, že jsem chtěl spolehlivé auto střední třídy na delší dobu i s možností si zablbnout a to díky výbornému podvozku mohu. Plánuji ještě dokoupení 17-ti palcových kol pro ještě lepší jízdní vlastnosti a nějaké decentní tuningové doplňky jako např. zadní křídlo, rozšířené prahy, hezčí přední a zadní nárazník (spoiler).

Silné stránky

Výborný podvozek, výborné jízdní vlastnosti, výborná odezva a zpětná vazba podvozku a řízení na silnici, možnost jít ve vysoké rychlosti do plynulého smyku pod kontrolou, výborná dynamika bez extrémního turboefektu, solidní spotřeba (kolem 6l/100km když na to hodně šlapu, přes 7l/100km se nedostanu), kultivovaný chod (common rail), dobrá pružnost motoru, přesné řazení, nepřeposilované a přesné řízení, prostorný kufr s dobrým přístupem (liftback), vyhřívané i přední sklo a sedačky (je to těžcé návykové pokud parkujete venku), dostatek místa nejen vpředu, ale i v zadu (měřím 191cm a nemám nejmenší problém na jakémkoliv místě), pohodlné sedačky i na velice dlouhé cesty, kvalitní a dobře ovladatelná klimatizace, dobré rozmístění i funkčnost všech ovládacích prvků.

Slabé stránky

Hlučnější chod za studena ve volnoběžných otáčkách, motor TDCi 96kW má poměrně brzy svůj max. výkon (nižší rozsah použitelných otáček, dobré ale např. pro tahání přívěsů), citlivost na nekvalitní naftu (odchází vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo) a proto je nutné používat aditiva (osvědčil se kvalitní a relativně levný VIF) a tankovat kvalitní naftu, zbytečně krátké první dva rychlostní stupně převodovky, náchylnost na chcípání při rozjíždění (zde to chce více cviku než u jiných aut, ale dá se zvyknout), trošku vlažnější brzdy, i když nevadnou, ale je potřeba při opravdu ostrém brzdění stisknout brzdový pedál rychle a silně.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis i náhradní díly jsou průměrně drahé, ovšem Fordí servisy si rády účtují zbytečnou práci, proto je dobré si vždy pečlivě pohlídat co vám na autě dělají. Odešel mi jeden vstřik díky tomu že jsem tankoval nekvalitní naftu (nyní jsem již poučen jak se starat o common rail motor). Zde se vyplatí zajet do značkového kvalitního servisu. Také se vyplatí kupovat kvalitní brzdové destičky a kotouče, kvůli slabším brzdám. Jinak s autem nejsou žádné problémy, snad až na prasklou hadici od turba a jednu žárovku v zadní obrysovce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v německu, zde jezdilo u postarších lidí po kvalitních silnicích a na kvalitní palivo a to je na autu znát. Trošku je problém sehnat nebouraný liftback, zde je výběr menší, mnohem větší kus trhu ovládají Mondea v kombi provedení.

Srovnání

Jelikož jsem dříve jezdil s Pasatem nabízí se toto srovnání. Mondeo jsem chtěl proto, že má lepší jízdní vlastnosti, nový modernější common rail motor a není tak okoukané. Auta jsou si typově velice podobná. Passat a jeho TDI je velice odolné i na špatnou naftu. Má však horší klapavý zvuk, silný turboefekt a o něco horší průběh momentu motoru. Řízení, řazení, podvozek i brzdy jsou u Passatu hodně přeposilované, nemám v něm takovou jistotu a odezvu od vozovky jako v Mondeu. I když ostré brzdy Passatu mi seděli víc. Také palubní počítač Passatu je lepší (dva samostatné režimy - dlouhodobý a krátkodobý), i když i zde mi chyběla informace o dojezdu, za to jsem zde našel informaci o okamžité spotřebě.

 

Novinky v recenzi

5.9.2013 09:37

konec cesty

asi bez komentáře...
http://img812.imageshack.us/img812/4205/eiqe.jpg

30.4.2009 09:56

Styling + nové foto

Takže jak si můžete z kompletně nových fotek všimnout, na Mondeu jsem provedl nějaké stylingové úpravy. Hlavní a nejvíce viditelnou změnou jsou 18" kola Tomason TN6 (18/225/45) s pneu Good Year F1 Eagle Asymetric. Přidány jsou prahové nástavce, rozšíření předního nárazníku (zespodu), zadní křídlo na pátých dveřích a černé fólie na sklech. Jedná se tedy o levné doplňky, které ovšem docela decentně a při tom elegantně změnili vizáž celého automobilu.

30.4.2009 08:43

Spojka a vstřikovače

Takže mám nejeto cca. 150 tis. km a možná i díky chipu a zvýšenému krouťáku jsem již musel vyměnit spojku a setrvačník. Hlavní problém byl setrvačník, ale i spojka byla již jetá tak jsem to vyměnil celé. Oprava v autorizovaném servisu brachu přes 30k :(.
Díky občasnému natankování horší nafty když jsem auto koupil jsem již dříve musel vyměnit dva vstřikovače, ty poslední dva jsem také kolem 150 tis. km musel nechat zrepasovat - auto padalo do nouzového režimu při prudké akceleraci.

30.4.2009 08:38

Nové video

Udělal jsem nové video - Ford Mondeo Sampler 2. Velice svižný a akčně pojatý krátký klip s prezentací mého Fordu Mondeo. Jedná se opravdu o velice agresivní střih do hudby. Natáčeno téměř celý den ve třech lidech na dvě HD videokamery a následně stříháno více jak patnáct hodin čistého času.

25.9.2007 00:00

Natočil a sestříhal jsem krátké testovací video mého auta. Je to zatím jen pár testovacích záběrů, ale za shlédnutí to myslím rozhodně stojí a časem se můžete těšit na pořádné video!
Stažení videa: http://shadowork.net/index.php?sekce=clanek&clanek_id=1706

17.8.2007 00:00

Tak po chipu mám dvě negativa. První se kterým jsem počítal je vyšší kouřivost. Kouří téměř vždy po prudším sešlápnutí plynu. Bohužel už jsem dohonil v kouřivosti staré TDI motory :). Druhý problém je v tom, že sériová spojka nepřenese max. krouťák při ostrém rozjezdu. Jedná se o situaci, kdy mám se sešláplou spojkou vytočený motor a pustím ji. Spojka není schopna plnit svou funkci při takto roztočeném motoru a klouže. Při ostrém rozjezdu ale bez roztočení motoru je vše OK. Vše vyřeší snížení krouťáku, ale spíše namontuji lepší spojku z 2.2TDCi, která je lépe dimenzována.

2.7.2007 00:00

Upraven výkon motoru u firmy Bitpower z 96 na 120kW a z 330Nm/1800rpm na 420Nm/1710rpm. Zvolil jsem pouze konzervativní chiptuning, tedy základní bezpečné navýšení, které má Bitopower odladěno a otestováno. Výkon motoru o něco lepší, hlavní zlepšení však vidím díky zvýšení krouťáku a posunutí do nižších otáček. Tím se téměř úplně odstranil turbo efekt, auto má plynulý zátah odspodu, reaguje rychleji a hbitě na plynový pedál - jak se říká, jde mnohem lépe za plynem. Také max. otáčky které má smysl točit se posunuly na 4650 (dříve 4500). Také jsem pozoroval, že na konkrétní rychlostní stupně lze jet pomaleji (min. rychlost) a tím šetřit palivo. Také zrychlení z 0-100km/h je min. o vteřinu lepší, ovšem ještě to chci pořádně otestovat, zkoušel jsem to pouze jednou a ještě to nebylo ideální. Časem přinesu více informací.

27.6.2007 00:00

Již za dva dny jedu s autem do BitPoweru na chiptuning, tak jsem testoval zrychlení z 0-100km/h před chipem v továrním nastavení (96kW/320NM) abych měl představu pro stávající chipování. Čas ve dvou lidech (180kg) a z 80% plné nádrži (skoro 50l) byl v obou směrech v průměru kolem 10,5s. Věřím, že v jednom člověku s trochu prázdnější nádrží bych se pod 10s dostal. Jakmile auto chipnu, určitě se dočkáte dalších novinek...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Kvůli spolehlivosti jsem si toto auto kupoval. Jediný problém je kvalita tankovaného paliva a pokud se vyvarujete špatné naftě, nemáte problém.

praktičnost
8

Pro mé potřeby plně dostačující a praktické vozidlo. Chtěl jsem sice více "sportovní" auto, ale peněz není na zbyt a toto je současně i sázka do budoucnosti. Trochu problém v kufru uchytit nějaké drobnosti, černá barva také není ideální na údržbu.

prostornost
9

Nevidím důvod v této kategorii aby bylo auto prostornější. Sám nejsem žádný drobek a nemám sebemenší problém. Po sklopení zadních sedaček není problém naložit kompletní kolo (cyklistické).

jízdní vlastnosti
10

V této kategorii opět vynikající. Ano BMW je na tom lépe, ale bereme-li v potaz i cenu a stáří, Mondeo je na tom velice dobře. Podvozek a řízení je prostě dokonalé v této třídě rodinných aut.

jízdní komfort
9

Občas maličko tvrdší na nerovnostech, ale hodně záleží na velikosti a kvalitě pneumatik! Osobně preferuji tvrdší ale přesnější podvozek.

provozní náklady
8

Ve své třídě nevidím žádného výrazně levnějšíh konkurenta. Ovšem pokud máte smůlu na špatnou naftu a odejdou vám vstřiky, trošku si připlatíte. Stále zůstanete ale u příjemné ceně, protože vstřikovače se již opravují za solidní cenu.

náhradní díly
9

Opět ve své třídě velice dostupné náhradní díly za rozumnou cenu (často levnější než u koncernu VW). Nyní se již dělá i repase vstřiků, takže těžká pohoda!

výkon motoru
10

Výkon motoru je opět ve své třídě hodně dobrý, ovšem průběh momentu není ideální. Toto ale vyřešil chiptuning od Bitpoweru, který odstranil turbo efekt, přidal na síle v nižších otáčkách a celkově jde auto mnohem lépe za plynem.

spotřeba
9

Dle stylu jízdy odpovídající a plně srovnatelná s konkurencí, ne-li lepší.

hlučnost motoru
8

Na to že je to common rail jsem čekal tišší chod ve volnoběžných otáčkách. Občas za studena trošku hlučnější než se ohřeje.

kvalita sedadel
9

Výborná sedadla, ve kterých nebudete trpět únavou ani na hodně dlouhých cestách - o bolení zad tu vůbec nemůže být řeč.

brzdy
7

U mého modelu MkIII je třeba kupovat kvalitní kotouče a destičky. Také je si třeba zvyknout na jinou strategii brždění, je velice důležitě brzdit rychlým sešlápnutím brzdového pedálu. Při plynulém či postupném dobržďování nejsou brzdy ideálně účinné.

zavazadlový prostor
9

Spokojenost, veliký prostor v liftbacku i dobrý přístup je k nezaplacení. Snad by šlo trochu lépe vyřešit vstup do kufru.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…