Recenze
Mitsubishi Colt 1.3 Mivec
Technické info
Přezdívka auta Mici Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Rad vam predstavujem svoj pohlad na Colta :-)
Od prvej chvile kedy sa mi Myšiak dostal do ruk sa zamyslam nad deviatou generaciou Mitsubishi Colt...
„Od tohoto modelu se očekávalo, že vyvede Mitsubishi Motors ze závažných problémů, které automobilku v poslední době postihly.“
U nas sa stal okamzite oblubeny, jeho prezyvky sa rychlo namnozili :-) Mici, Micka, Micina, Micibušhi, Mubicušhi, Myšiak, Myšák, Koltík. Jazdíme dva roky v style bezstarostnej jazdy.
Dumam nad neexistujucou dalsou generaciou, veru ani tato posledna nebola onen Fiat 500, ktory by obligatne nazvanym „trom diamantom“ vylizal rany. Zdravim Toppíka :-)
Po roku 2002 s jeho príchodom už Fábia, Pólo, Clio valcovali trh a na ceste boli Clio 3 generácie (2005), Peugeot 207 (2006), Fiesta si išla po facelift a Fiat mal nove Punto. Nissan Micra v žabej generácii mal tiez svoje slovicko.
Colt sa zjavil ako mini MPV a nicim to netajil. Velke okna, dvere, svetla, kratka kapota, kolesa v rohoch. Vravim si, dizajn je uchopitelny, vyvazeny aj s nejakymi napadmi. Predstava: do autosalonu vstupi manzelsky par, chlapík je spokojny, privita ho Pajero (GDi!) a zavan 90tkovej kvality. Manželka sa tvari kyslo, cervena 206ka, alebo Micra nenavratne zautocili na jej srdiečko. Vonkajsim dizajnom je Colt dobry, no tu musi byt výtečný !
Interier v ponati modernej mini dodavky ma mnoho odkladacich priestorov, pekne dva budiky, dobru vybavu a robustne prevedenie. Plasty su umyvatelne a zaroven makcene na palubke, aj na obkladoch vsetkych dveri. Vnutro je dokladne oblozene, nikde netrcia hole plechy. Jedina vsade pritomna siva farba moc neútulní, nech je cierna nudna, bleda siva zase postrada dostojnost. Celkovo je interier premysleny, privetivy, funkcny, hravy ... staci to ? Dobre, Fiesta pred FL je vo vsetkom horsia, modernej 207ke odpadali predne tapacire dveri uz od novoty... Zakladne Clia plastova hruza.
Colt je lepsi, ale nie som si isty, ze aj lepsie vypada. Dizajn interieru je v style "smart retro" 2000. Zakaznici asi chceli daco ine, trieda naberala prudko na vaznosti :-)
Maly volant sa dobre drzi, ovladace su velke s jasnym chodom – znie to banalne, no u bagetiek v tejto kategorii to nie je samozrejme. Potesi klima a plynule nastavenie smerovania vzduchu, poloha okno + nohy sa da este jemne doladit. Auto sa nemlzi a vetranie je velmi dobre vymyslene, ohrev ma dobry vykon a funguje spolahlivo. Original autoradio ma perfektny prijem radiostanic, kvalitnu CD mechaniku, dobry palubny pocitac - na stredovom displayi s varovanim nizkej vonkajsej teploty. Zvuk je bakelitak, samostatne vyskace mu cinkli aspon tochu dostojnosti. Bassmasochysti maju objednanany 250l woofer, ktory dokonale vyplni kufor.
Na Colte aj po 20 rokoch vsetko funguje !
Sedacky su vyborne, podopieraju, su velke a dobre sa v nich sedi. Prekvapivo prijatelna je aj poloha za volantom, volant vsak nejde pritiahnut. Da sa usadit nizko, Clio RS závidí. Vsade okolo hlavy je vela miesta, nesedim hned za celnym sklom ani blizko pri dverach a interier je velice vzdusny. Spolujazdec je blizsie, ale na male auto je cestovanie dospele. Aj v zadu sa posadia vdaka delenej posuvnej lavici 4 dospely a kazdy ma dostatok miesta. Do velkych dveri sa dobre nastupuje a sedadla su „magic seats“. Idu rozne posuvat, sklapat, vyklapat, spolujazdcovo operadlo ide sklopit do roviny, takze sa daju previezt aj nezmyselne dlhe predmety. Kufor je malinky, ale da sa zvacsit posunutim zadnej lavice a po sklopeni sedadiel je to ten pravy mini stahovacik. Spokojnost :-)
Vyborne su predne svetla, samostatna parabola na dialkove, tlmene siroko osvetluju vozovku az na pangejty a nerobia flaky. Na to ze su to obyc halogeny to svieti luxusne... taka blbost, ze ?
Z pohladu jazdnych vlastnosti je Colt poslusne, nezaludne auto, na hrane prilnavosti sa pomaly hrnie von predok a nasledne i zadok. Nema tendenciu ustrelit v zadu ani nedotacavo vyletiet. Auto nema ESP a prestarnute zimne Nakangy mi umoznili si osahat jeho limity doverne.
Staci minimalne spolupracovat, pracovat s prenosom hmotnosti a velmi rychlo pride na jeho spolahlive jazdne vlastnosti. Nechce bavit ako Clio, zadok sa pri najazde agresivne nestaca do zakruty (utiahne stopu az ked je moc), ale myslim ze vzhladom na poslanie je naladeny spravne a bezpecne. Vzdy je isty pri brzdeni. Podvozok je tuhsi a uskakany, naladenie silenblokov je tuhe a tuhe su aj tlmice. Coltik rad neustale informuje o zlom a rozbitom povrchu, akusticky aj pocitovo vibraciami. Ovsem nikdy to nie su kopance a naklepavanie pozadia. Coltik prezije vacsie vymoly po zime, nenecha sa rozhodit, neuskakuje. Dobre zvlada aj vyhlodany asfalt, od vyroby su tam Monroe GAS tlmice a stale stihaju. Takze otravny a hlucny ano, lacny a nepohodlny nie.
Citelna hlucnost vozidla prekvapivo moc nevadi, pretoze si s tym niekto dal pracu – vsetky hluky su v dobrej harmonii, nic vyslovene netrci a rychlostou hluk stupa totalne linarne. Vo vysledku si clovek po chvili zvykne a ked casto nepresada do ticheho auta ujde to. Na rozdiel od Peugeotu 207, ktory je sice lepsie odhlucneny a lepsie tlmi nerovnosti no v 90kmh by mu akoby odpadli bocne panely a huci ako svina. Riadenie je pomalsie, informaciami o povrchu cesty moc nekomunikuje, ale da sa s nim auto citlivo vodit v zakrutach aj v zlych podmienkach. Posilovac je tuhy (k tomu sa dostaneme). Z riadenia aspon citit, zmenu tuhosti ked je povrch smyklavy, trochu to pomaha. Necakana je stabilita na dialnici, nema problem uhanat 140 bez obav aj pri silnejsom vetre – onen bezpecny setup sa vyplatil.
„Mitsubishi Colt využívá bezpečnostní konstrukci skeletu kompaktní karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti.“
Colt mal slusny ncap crash test, to bol jeden z dovodov preco som ho vzal na milost. Auti vazi 1050 kg a napriek tomu ma tuhu karoseriu, citit to aj pri onej dodavkovej jazde, sice sa furt osiva, ale ani na velmi zlych okreskach sa nejde rozpadnut a ide ako maly tank 😊. Trochu nelogicke su rozmery pneumatik, 15ky 195/50 umocnuju ten tuhy pocit z auta, omnoho radsej by som tam videl 65 profil. Mini hmotnost sirka pneu perfektne podrzi, takze Colt ma za kazdej okolnosti velmi dobru prilnavost, aj na zlych gumach je to v poriadku. Dobre je spracovanie karoserie, vsetky spary a dvere stale paradne licuju, aretuju a presne sa zatvaraju.
Colt ma masivne napravy a ramena... zadna vlecka je hruba ako z dodávky, predny pomocny ram a ramena su tiez silne. Priemer a kvalita tlmicov je z kategorie vyssie. Ani sa nedivim, ze po 20tich rokoch su vsetky tlmice funkcne a diely na podvozku vyzeraju byt z vyroby. Ano, chcelo by to asi capy, tycky, ulozenia tlmica a podobne. Su tam vole, ale nic vyznamne, furt to tlmi a jazdi bezpecne. Brzdy su na pedali tuhe, dobre sa davkuju, nemaju ten francuzky rozbredly feeling. V zadu bubny – diky za ne, ziadne starosti a rucka pekne drzi. Najviac prekvapilo, ako dobre odolava korozii, napravy a komponenty maju povrchovu hrdzu, no karoseria, nosniky, podbehy, lemy su stale ok a vypada ze to tak este chvilu vydrzi. Po kazdom zimnom solení ciest som ho vzal na vapku a vsetku sol z blatnikov, podbehov a podlahy povymyval, nech to teda nevyde na nivoč.
Motor mmmubicušhí je 4 valcovy, MIVEC, 16V, twin cam, 1332cc (75x75,4mm) - zlaticko. Colt pochadza z kooperacie s Daimlerom, motory uzival aj Smart ForFour. Zeby to Coltu zarucilo onu nejaponsky dobru antikoroznu ochranu ? Motor ma casovanie ventilov, hydraulicke patentovane nastavenie ventilovej vole, rozvodovu retaz, MPI vstrekovace s ultrajemnym rozprasovanim, vykon je 70kW tj 95 koní. Trojvalcovy liter mal 55kW/75 koní a 1.5 MIVEC mal vyssi zdvih a 80kW. Turbo CZT 1.5 malo 110kW. (turbo musi byt hrozne delo)
Zaujimava je momentova charakteristika 1.3ky, nie je vysokotackova pílka s nicotnym spodkom. Mivek ma skvelu pruznost, silny stred a rad sa toci. (max 7000ot.) Podobne vlastnosti vykazuju atmosfericke benzinaky so stvorcovou koncepciou vrtania a zdvihu. S lahkym Coltom je motor uplne perfektny. Prevodovka ma dospelu dlzku prevodov, ale nie je to extrem, zbytocne kratka je 5ka. Za kazdych okolnosti staci jazdit s 1500-2500ot. Aj mimo mesto ma v tychto otackach dostatok sily, presnu a rychlu reakciu. Otackami vykonovo neustale pridava, najcitelnejsie zaberie pri 3500ot kedy zacne jeho vykonove pasmo a ide dravo do otaciek. Dalsia z kladnych vlastnosti je prijemny zvuk, dolu mručí, hore je (kultivovany) dravec. Studeny na volnobeh pradie ako tradicna japonska dvojvačka s rozvodovym retazom (hello nissan). V nizkych otackach a pri podtoceni ma makky zaber a nikdy neprotestuje, vsetko znesie. Vyborne je nakalibrovany plyn, nehra na falosne otvaranie klapky, je dokonale linearny, kolko das, tolko mas. Pocitovo zabera ako stare 8 ventiove motory, ktore maju na plyne vzdy dostatok krutiaceho momentu. Zrychlenie 0-100 je cca 10,5s, skvela hodnota na 1.3ku. Klasicky pripoj na dialnicu do 150-160 ide velmi dobre, holt 1050 kg a takmer 100 koni...Kvoli kratkej 5ke tj tacho 100=2900ot, 120 = 3400ot, 130 = 3750 ot staci podlaha a snazi sa ako blazen.
Nepochybne najlepsia zabava je s mici drazdit okolie na semafore, pockat lepiace sa auto pred koncom obce na 2ke, alebo drzat 3ku do 140 pripajanim na dialnicu :-))
Mivec je velmi spolahlivy, retaz je dozivotna, netreba sahat na ventily, nezerie olej, hravo plni emisie, ma vybornu spotrebu, bezudrzbova zalezitost. Pri teplote -17 startuje ako pri +17, ziaden rozdiel. Staci mu kvalitny olej, klud na studeno, nepodtacat a pojde na veky. Prevodovka ma presny chod, pekne cvaka a kvalty tam padaju po presnych drahach, ale je trochu tuhsie. Chcelo by to asi novy olej a spojku.
Mestsky konzum 5km do prace si v zime dlhodobo vyziadal 6,8l/100km, v lete cca 6,5. Na okreskach pri kochacke vezme 4,4 - 4,6 .. chce to sice max 80kmh, ale niekedy sa to da a nikoho tym nezdrzujete. (sleduj spetaky!) Klasicky je mimo mesto do 5,5, dialnica pri 110 stale okolo 5, kazde rychlenie o 10kmh je +0,5-0,8 litra. Pri 140 si vezme 6,8-7,3. Dlhodobo nevypyta viac nez 6,5l/100. Nad 7 iba strelci. Najviac spotrebuva studeny start, vystavanie s nastartovanym studenym motorom pred barakom je chyba, po starte ho necham 10sekund nech sa premaze a hned vyrazim, zahrievam opatrnou jazdou. Zahrieva sa celkom rychlo, v zime zakuri po 4-5km.
Uvodne zamyslenie postupne vystriedali skusenosti, pre koho ten Coltík teda je ?! Idealneho majitela vidim v racionalnom cloveku, ktory oceni funkcny, prakticky interier, vyladenu a spolahlivu techniku, trvale hodnoty.
No a hladali prave toto zakaznici v malom aute ? Nie... Pride mi, ze Mitsubishi vytvorilo svoju variantu Hondy Jazz, ktora si tie najlepsie vlastnosti rozlozila do nasledujucich 20 rokov svojho zivota, ale nikomu sa nechcelo cakat. Automotive sa medzi casom vybral smerom k zaujimavemu dizajnu, odhlucneniu a pozlátku... tradicne japonske hodnoty ostali v showroome.
Kupil by som si dnes noveho Colta podla „stareho“ receptu ? ANO !
Este nieco k vyberu auta a ku konkretnemu Coltovi.
Casom sa Clio rozhodlo, ze chce braceka, mestske jazdy 5km do práce nam nechutili. Nemaly podiel na tom ma rozbite mesto = sluzobna Skodovka.
Ehm Sockou ? V mojom pripade dva autobusy, 20minut bez zapocitanej cesty na zastávky. (v pripade, ze busík stiha, co teda nestihal). Rocny listok nepotrebujem a denne 62 Kč ? Autom so spotrebou do 7l/100km trva cesta do prace 10minut a vyde na 27Kč/den. Niekedy socka zmysel nedava.
Zo zakladnej úvahy o kupe vzislo zopar priorit pre mestske vozitko:
- 6 airbagov a aspoň nejaku pasivnu bezpečnost (nabori ma SUV, alebo smetiari)
- Nemoze to byt hrdzava bačkora, alebo havarovane auti (vygitovane opravenky fujtabl)
- Maly atmosfericky benzinak, ktory sa neserie a ma slusnu spotrebu po meste
- Klíma
- Cena bola do 100 tis kč, realne som pozeral po autach do 75tisic + nechat si nieco do zalohy na servis
Vyhravali francuzke auta, antikor, bezpečnost a aj nejaky podareny motor sa nájde. Pozdavala sa mi myslienka 3dveroveho Clia 3 s 1.2, to by bol skutocny bráško :D V hre bol este P207 1.4, Modus 1.2, Corza C s 1.2, Póla s 1.4 (drahé a hnilé) a haťapky som nechcel. Grande Punto s 1.4 16V malo aut, alebo vysoke najazdy, blbe ceny.
Aut je mnoho, pre mna bol zasadny research z crashtestov a vsetky male auta pod rok 2004 boli tragicke plechovky, hlavne tie z 90tok, co prezivali s faceliftami.
Takmer cely rok som jazdil po republike pozerat 207 s este starou osvedcenou 1.4 16V 65kW a tiez Clia 3 s 1.2 16V… dopadlo to tak, ze som tych 70tisic nedal ani za jedno auto, ani z velkého, ani z maleho ani sukromneho predaja, pretoze to boli priserne vraky, pazouty uz hnile a clia chudinky vybydlene, machom obrastene.. bez klimy. Také áčka a esa pytali cez 120 tisíc :D Corsy boli tiez hnile zo spodu, navyse ich 1.2 ecotecy beru olej. Fiestu mk5 som hladal s 1.4 16V zetec a bolo ich malo, dva kusky som uz nestihol pozriet. Fiesta tejto generacie spolu s Flussionom mali dobru antikoroznu ochranu. Mozno bola spravnou alternativou na bagetky.
V aukcii som vyhral Modus na druhej strane republiky. Krasavec s olupanym lakom, dotlceny z kazdej strany, zarasteny v trave s vybitou bateriou, bez benálu a STK. Natankoval som a po chvilke sme ho s novou baterkou natocili. Motor bezal paradne a vlastne auto celkom fajn jazdilo, vsetko fungovalo, pekne radilo, svietilo, trochu brzdilo a klimovalo. Jediny problemik bola diagnostika, mal som so sebou OBD2 scanner a v riadiacej jednotke bolo 22 zavad. Po hodinovom rozjazdeni odmazavani sa počet zredukoval na pevnych 12 zavad, obe lambda sondy, skrtiaca klapka, nieco na riadeni, cievky, ABS, palivove cerpadlo a kopa veci. STK/EK by na mieste nepresiel a na valnik sa také auto neoplati tahat.
Na navsteve u priatelov vysvitlo, ze Koltíka, ktoreho mala kamoska na ucenie sa daju prec. Chudak, trochu otlceny a vybydleny z vnutra, navyse tyrany (nejednou) zenskou nohou. Okrem toho nesla radit spatecka inac nez cez zuby a to prosim zazival 2 roky :D Kazdopadne ked som si ho preliezol zo spodu a tak celkovo, nebol zhnity. Aj spodok bez oprav s ochrannym nastrekom – ale poriadne starym, vidno ze sa kedysi o to auto starali. Lakava bola cerstva STK+EK. Urobili sme skusobnu jazdu, nepotesila nacata spojka zaberajuca hned na podlahe a vycukane silentbloky motora. Podvozok vykazoval vole a tuho iduci posilnovac, ktory malo vracal volant do stredu. Cenu sme ferovo zjednali a Cliu som slubil, ze dalsiu zimu jazdit nebude, tak som to riskol a mysak skončil doma… ehm teda este nie, lebo mesiac ho potrebovala kamoska, co som teda trpol, ako mu este nalozi… a ze nesklamala, o 2 tyzdne mi volala, ze s nim vyletela mimo cestu a rozsekala na šrot pneumatiku, pojazdila s nou este 5 km. Zenska specialitka. Na koniec aj disk sa ohol „trochu“.
Cestou domov snezilo a Mysak mal nazute 9 rocne Nakangy na neskutocne hnilych plechacoch. Uznavam, ze som mal strach jazdit, motor za studena pocukaval a nechcelo sa mu, volant trochu na krivo. Cele auto podivne hopsalo a nahanal som ho zo strany na stranu.
Jedna z prvých veci bola kvalitna ocista interieru, ktora mi zabrala cely vikend. Z obkladov dveri siel neustale sajrajt a podobne tak z celého interieru. Sedacky som tepoval aby zmizli flaky od detí. Vo vysledku som z neho urobil ciste auto, v ktorom sa mi nehnusilo jazdit konecne. Odolne plasty su holt vyhoda.
Coltik este dostal nove original NGK sviecky, filter a olej Motul Xclean 5W30 s normou MB 229.3 ako predpisuje vyrobca. Vzduchac bol cisty, dostal este novy uhlikovy filter do ventilacie a dobite baterie. Prve mesiace dostaval konske davky VIFu do benzinu a dostojny jazdny styl vratane dlhsich tras aby sa rozjazdil. Rohoz u vodica som orezal, lebo tam nepasovala a spojkovy pedal nesiel az na podlahu. Kupil som mu este plasic na kuny. Maly MIVEC sa zacal preberat k zivotu, konecne reagoval lepsie na plyn a prestal cukat. Vo vysledku sa krasne rozjazdil a po nejakej 3tej nadrzi to bol uplne iny motor…. Pruzny, kultivovany, vykonny, usporny.
Radenie spatecky sa po orezani rohoze zlepšilo a pomoze zaradit 2ku a nasledne spatecku aby sla bez zubov… este lepsie je spatecku zaradit po vypnuti motora a nastartovat na spojke a cuvat. Po tomto vyladeni sa radenie spatecky stalo takmer bezproblemove :-D Letne disky Borbet 15 195/50 a pneu Dunlop Blueresponse auti ukludnili, prestalo hopsat, vibrovat, hucat a paradne drzalo na ceste za kazdej situacie. Veru lepsie casy nastali pre Mici. Po ociste som vsetky silentloky a ulozenia prefrkol silikonovym sprejom, podobne som osetril aj tesniace gumy okolo dveri, kufra a kapoty. Doplnila sa este klíma a od tejto doby Mysiacik perfektne sluzi.
Posilnovac riadenia na Coltoch tejto generacie tuhne kvoli vnikajucej vlhkosti do samotného elektromotora a prevodovky, ktore sedia na pomocnom rame. Da sa to pomerne lahko riesit. Je nutne rozobrat, očistit plochy dekla/priruby serva prevodovky a EL motora (korozia na stycnej ploche vyosuje dekel) a preletovat vinutia na rotore (znacna zataz cievok na vinuti sposobuje studene spoje).
Niektore zdroje popisali este problém, ze plastove sukolie v prevodovke nabobtna a drhne o horny dekel prevodovky – pomoze obrusit kus materialu z kolecka :D Vsetko by to bolo v pohode, keby kvoli riadeniu nemusela ist dolu cela predna naprava, pretoze riadenie je na pomocnom rame spolu s ramenami. Tejto situacii nepomahaju este zatuhle loziska v ulozeni vzpery McPherson a tuhe capy riadenia… maly elektromotorcek a jeho riadiaca jednotka to pak casom vzdá a servo vyhodi chybu. Tieto informacie ma stali pomerne dost casu, rad sa podelim … Do konca je zopar ludi, ktori naleteli roznym miestnym opravarom, predavaju repasy za nemale sumy, je to znamy problém treba byt obezretny. Je lepsie si to servo preventivne zoservisovat sam a bude pokoj, nekvalitny repas sa vypomsti.
Na kolko sa tyka zavada mojej Mici neviem, riadenie nevyhadzuje chybu, do stredu sa vracia aj ked nie tak ako u novych aut. Mozno su to len zatuhle capy a vzpery na tlmici.
Co dodat na zaver ? Colt je nedocenene auto, ako jazdenku ho vrelo odporucam. O zachovaly kus sa oplati starat, karoseria, interier aj technika maju nadpriemernu zivotnost.
Kedze som sa casom rozhodol pre nove auto, Mici isla do sveta.
Je maly, chytry, prakticky, kvalitny a neskodne vypada, to su vlastnosti pre ktore som si ho oblubil.
V porovnani s tym kam sa dnesna produkcia posunula, smerom k displayom, LEDkam, lacnemu luxusu a "tvrdym" normam su jeho skutocne kvality ako balzam. Zlate casy.
Pokial som si Mici nekupil, nikdy ma Colt tejto generacie nezaujimal ... na rozdiel od Jazzu.
Oko nezostane suché 😊
Silné stránky
Tak ako auto navrhli a vyrobili dava zmysel.
Berte vsetky hodnotenia v zmysle dobovych aut. Optikou roku 2024 by niektore hodnotenia vypadali inak :-)
Slabé stránky
Chcelo by to lepsiu ochranu serva proti vlhkosti.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ziadne poruchy
Další vozy Mitsubishi Colt
-
Mitsubishi Colt (2006) Majitel: defik
Přidáno: 24.5.2008 79 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Zouzou
Přidáno: 28.1.2008 239 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Stantu
Přidáno: 9.10.2012 129 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 89 Majitel 9.14 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2009) Majitel: Platan
Přidáno: 17.2.2010 68 Majitel 7.56 Uživatelé