Recenze
Mitsubishi Colt
Technické info
Přezdívka auta Mitsu Colt Rok výroby 2007 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Mitsubishi Colt 1.3 ve výbavě sport. Auto jsem koupil od prarodičů za symbolickou cenu, jelikož po 4 letech mění auta. Před mitsubishi jsem jezdil s Hyundaiem Getz 1.3 (60kW), takže přišlo samozřejmě zlepšení. Colta jsem vídal každé víkendy na chatě a musím říct, že nijak zvlášť mě nenadchnul. Tedy až do dne, kdy mi byl nabídnut a já si dal "zkušební" delší jízdu. Od té chvíle jsem po něm toužil a nemohl pořádně dospat. V listopadu loňského roku jsem si ho konečně odvezl domů.
S obsahem motoru se vejde do nízké pojistky, velice příznivá spotřeba, živý motor a skvělá variabilita interiéru, dělají z Mitsu Colt skvělé malé auto pro každodenní ježdění (město,chata a tak), pro dva lidi naprosto dostačující. Brzy mě bude čekat do Německa, tak uvidím jak je na tom s delšími cestami, hlavně pořádně otestuji pohodlnost sedaček. Vždy jsem chtěl japonce, bohužel v rodině (otec prosadil a koupil) byly 2 peugeoty 306 a 2x octavia scout (vše nafta) a konečně se na mě usmálo štěstí a mám ho doma. Japonce jsem chtěl proto, že prarodiče i příbuzní měli Nissany, Hondy, Mazdy, Toyoty a nadchla mě ta auta velice. Mitsu se mi líbí o to víc, že jsem zatím na silnici nepotkal colta ve stejné barvě se stejnou výbavou. Je hezký pohled na ulici, kde vidim 5x Fabii ve dvou barvách 6x Octávii a pak, jen jeden colt a vim, že na semaforu nebudu stát v řadě 6 coltů a zapadnu tam jak nic.
Jinak abych se tu neplácal emotivními prvními dojmy a dostal se pořádně k popisu auta, tak se tedy jedná o colta 1.3 (70kW,125Nm) sport s letními 16" a zimními 15" litými koly, které byly v akci k autu,když se kupovalo nové, tonovaná okna zadní boční a zadní taktéž, zatmavené přední a zadní světla se zrcátky a klikami v barvě vozu, s mlhovkami a chromovanou koncovkou výfuku (více méně rozdíly oproti "obyč" coltu). V interiéru překvapí ovládání rádia na volantu, které ovšem není vidět, páč je z druhé strany, takže si člověk musí pamatovat jaký čudlík je na co, což mi nijak nevadí. Naopak ovládání na volantu nijak nepřekáží. Co mě ale udivilo nejvíc, jsou měkčené plasty, které najdeme i na dveřích, ovšem pouze vpředu. Vzadu jsou tvrdé plasty, které už schytaly šrámy od psa. Jinak vše je přehledné, na svém místě, intuitivní ovládání rádia i klimatizace, která je poloautomatická. Jen ovládání palubního počítače je trochu na delší ruku blíže ke spolujezdci. Prostor v autě bych označil za jeden z nejlepších ve třídě, měříme něco málo nad 185cm a nad hlavou mam místa,že bych mohl skákat a příjemný posez za volantem, jen bych klidně uvítal i podélně nastavitelný volant, vzadu jsem nezkoušel kolik je místa,ale nikdo si zatim nestěžoval. Kufr se dá zvětšovat díky posunovatelným sedačkám z 220l na cca 315l. Když se posunou zadní sedačky max dopředu,tak tam nevznikne žádná mezera za přednimi sedačkami, takže ideální například pro psy, nemají kam spadnout ;o). Když porovnám s předchozím hyundaiem getz, tak colt má menší kufr, jinak je ve všem větší a dospělejší. Psáno kvapem, takže postupem času upravim.
Silné stránky
MOTOR - mezi silné stránky patří jednoznačně. Svojí charakteristikou zvukem, zátahem (na takto malý objem), zkrátka jsem velice nadšen. Motor nejvíce ožívá nad 3000 ot. (je to radost vytáčet).Nahrává tomu i krátké zpřevodování a velice snadné vytáčení, ze kterého má Colt očividně přímo radost. Ovšem horší je to na dálnici, kdy při rychlosti cca 110+ se začne zvyšovat úroveň hluku až to otravuje. Záleží hodně na povrchu i pneu, ale vesměs platí,že kolem 120 se musí zesilovat radio.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI - colt si přímo libuje na okreskákch a v zatáčkách, na to, že je vyšší než ostatní malá auta, tak drží na silnici téměř jak přibité a vrhá se s chutí do zatáček. V komentářích padla věta o přetáčivosti a rozevlátosti při brzdách, zatím jsem si nevšiml ani jednoho.
VNITŘNÍ VARIABILITA - Velké plus. Sklápění a posouvání zadních sedaček, či jejich úplné vyjmutí a jako bonus sklápění sedadla spolujezdce, což se osvědčilo při převozu cca 2m dlouhého koberce.
ZPĚTNÁ ZRCÁTKA - Opravdu mě potěšila velikost zpětných zrcátek, přirovnat se to dá snad k autobusu (nadsázka), mam zkušenosti i ze scouta a tam mi zrcátka přišla spíš jak pro srandu jen.
SPOTŘEBA - další silná stránka samozřejmě. Moje extrémy ve spotřebě zatím dosáhly 4,8 a 8,0 l/100km. V průměru jezdím za cca 6. Když se nežene a jezdí se předpisově a pohodově, tak spotřeba kolem 5,4 není problém aniž byste brzdili provoz. Na dálnici a při ostré jízdě si samozřejmě trochu pápne no, ale jaké auto ne...
UNIKÁTNOST - pro mě silnou stránkou je také to, že auto nepotkávám na každém rohu a jak jsem již psal, stejného colta jsem ještě nepotkal. Žádné hledání na parkovištích a podobně ;o)).
SVĚTLA - dřív jsem toužil po xenonech, teď si řikám, proč? Svítí to velkolepě
NÍZKÝ ZÁJEM ZLODĚJŮ - pokud tedy vůbec nějaký je, což tuším u japonců platí všeobecně (nebo platilo).
Jako poslední co mě v tuto chvíli napadá je snad i 5ti letá záruka.
Slabé stránky
HLUK - ve vyšších rychlostech.
ŘAZENÍ - trochu horší řazení, líbí se mi jeho tuhost, ovšem v zimě se musí řadit s větší opatrností a zpátečka občas musí jít na vícekrát.
KONTROLKA - chybí kontrolka rozsvícených světel, mě to občas vadí, pozná se jen podle rozsvícené přístrojové desky.
HLASITĚJŠÍ VĚTRÁNÍ - na druhý stupeň je již více slyšet a třetí či čtvrtý, to je vichřice. S tím souvisí i výdechy pod čelním sklem, nejsou podél celé plochy, nýbrž jen uprostřed.
POUZE DOJEZDOVÁ REZERVA - v getzovi byla plnohodnotná
MALÝ KUFR - sice variabilní ale při 4(5) cestujících bude asi problém se zavazadly
"A" SLOUPEK - špatný výhled přes levý A sloupek, člověk si musí zvyknout a počítat s tím, hlavně při zatáčení vlevo na křižovatce kde jsou přechody.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím v Autopalce spořilov (kde bylo auto kupováno). Byl jsem tam kvůli vypnutí automatického stálého svícení po nastartování. Zbytečnost svítit při každém popojetí po zahradě, při zatahování oken a podobně. Následek to mělo zvýšenou spotřebu žárovek. Pan Šikýř byl velice příjemný,popovídali jsme si, hotovo na počkání, cca 500 kč.
Ještě se musí přepsat záruka.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
mým prodejcem byl děda,takže spokojenost
Fotky
Za fotky se omlouvám ,trochu se mi nepovedlo, nový foťák a chce to trochu pohrát si... ;o)
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Colt
- Re: Re: Re: Re: Pěkné auto i recenze 12.10.2012 16:19 Paulie001
- Re: Re: Pěkné auto i recenze 12.10.2012 09:59 Stantu
- Re: Pěkné auto i recenze 11.10.2012 22:00 beetle66
- Re: Re: Automat. vypinanie svetiel 11.10.2012 10:12 Kokino
- Re: Re: Re: Pěkné auto i recenze 10.10.2012 20:47 Stantu
- Re: Pěkné auto i recenze 10.10.2012 20:31 Stantu
- Re: Automat. vypinanie svetiel 10.10.2012 20:30 Stantu
- Re: Re: Pěkné auto i recenze 10.10.2012 18:01 Paulie001
- Re: Pěkné auto i recenze 10.10.2012 17:28 tr2700automat
- Re: Automat. vypinanie svetiel 10.10.2012 17:05 Nicco
- Pěkné auto i recenze 10.10.2012 15:31 harrier
- Automat. vypinanie svetiel 10.10.2012 14:38 Kokino
Další vozy Mitsubishi Colt
-
Mitsubishi Colt (2006) Majitel: defik
Přidáno: 24.5.2008 79 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Zouzou
Přidáno: 28.1.2008 239 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2004) Majitel: lamal
Přidáno: 23.5.2024 210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 89 Majitel 9.14 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2009) Majitel: Platan
Přidáno: 17.2.2010 68 Majitel 7.56 Uživatelé