Recenze
Mitsubishi Colt 1.3 CZ2
Technické info
Přezdívka auta Mitsubishi Colt Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:16000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 70 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Auto jsem koupil po "zrale" uvaze. Je ekonomicke (v realu 6l/100km prumer), dobre vybavene, spolehlive, levne a libi se mi. Auto je v zasade postavene na platforme Smart Forfour, sdili s nim motory, podvozek a radu dalsich prvku, jen cena je mnohem priznivejsi.
Auto jsem koupil s poloautomatem (nemam rad razeni ve meste a pritelkyne radici paku primo ... nema rada :-)), ale ten vyzaduje jistou davku citu a sziti se s autem. Rozhodne neni tak kultivovany jako klasicky automat, zase ma mnohem lepsi spotrebu a spolehlivost.
Podle me, kdo hleda spolehlive auta za priznive penize, tak bude s Coltem spokojeny. Diru do sveta neudela, ale bude mit celkem jedinecne auto (zatim jsem na cestach potkal jen dva/tri) co (podle me) dobre vypada.
A jeste me napada, ze ma 50l palivovou nadrz - o trochu vic nez srovnatelna konkurence.
Pokud by mel nekdo zajem se dozvedet vic o kupi a provozu auta v Anglii, tak se juknete sem "http://defik.blogspot.com/search/label/xx%20Auta%20a%20tak%20obecne%20xx".
Silné stránky
Kvalita a spolehlivost. Samozrejme po 500 milich se da tezko posuzovat, ale zatim nic nikde nechrasti, vsechno je bytelne. Spotreba je stale vyssi nez by mel byt prumer, ale auto je v zabehu, takze casem by se i to mohlo zlepsit.
Take je relativne svizne a ma skvele brzdy (i na mokru :-)).
Slabé stránky
Hluk - auto je pri nizsich rychlostech celkem hlucne, kupodivu pri dalnicni rychlosti (dalnicni rychlost = 70mph = cca 112km/h = 3100 otacek/min na 6. stupen) uz je pri porovnani s konkurenci tiche. Na druhou stranu hluk je spis "sportovniho" razu a nenuti cloveka vylozene kricet.
Dalsi "problem" bych videl v preci jen spartanstejsi vnitrnim vybave. Ne ze by autu neco chybelo, ale nema tolik vychytavek a hezkych serepeticek, cudliku a pacek.
Automaticka prevodovka - je to poloautomat (neboli manual s elektronickou spojkou), takze si clovek musi zvyknout, ze mu tam jisty "skritek" dava rychlosti a musi si zvyknout, jak s timto skritkem komunikovat (jak zmacknout plyn). Nekdy nastve, kdyz clovek prijizdi do krizovatky, brzdi si a automat nejak nepochopi, ze by chtel clovek pridat pri vyjezdu a necha tam neutral. Kdyz pak clovek zmackne plyn vic (aby dal skritkovi navedomi, ze chce fakt zrychlit), tak tam brutalne zaradi za jedna a clovek vyleti jak ve formuli 1 :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim zadne, ale v cervnu 08 jedu na prvni servis, tak uvidime.
Dodatek 22/04/2010 - byl jsem jiz v servisu nekolikrat (vsechno rocni prohlidky) a zkusenosti dobre. Ted jsem jel do znackoveho servisu na opravu a opet, opraveno za 30 minut. Takze mohu Mitsubishi doporucit o co se servisu tyce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem auto od CarGiant - vedel jsem do ceho jdu, takze si nestezuju. Pro nekoho to muze byt strohe nakupovani, ale zase maji dobre ceny. Krome toho delam v jedne leasingovce, takze jsem si overil autenticnost tachometru, sjel servisni historii a tak.
Krome zapachu v aute (vyreseno za pomoci balicku mlete brazilske kavy :-)) je auto v naprostem poradku, presne jak prodejce inzeroval - ani skrabnuti, plna servisni historie, bohuzel ne plna nadrz :-)
Novinky v recenzi
Prvni problemy
Takze po dvou letech spokojeneho uzivani je tu prvni "vetsi" problem. Klimatizace doklimatizovala. Je uz sice podzim, takze to tolik nevadi, ale i tak to nastve. Prvni navsteva v servisu problem nevyresila (v zasade pouze vymenili napln klimatizace), tak uvidime za par dni, jak dopadne druhy pokus.
Najeto 25k mil - prvni zavada
Takze po najeti 25k mil (40000km) nastala prvni zavada - piskani pri startovani za studena. Nakonec byla vyresena vymenou remene motoru (auxiliary belt) s praci za £40 (1000Kc). Stale spokojenost s autem, jen se nam rozrostla rodina, takze Colt asi bude muset uvolnit misto jinemu, rodinnemu autu.
Stav po najeti 16000mil (25000km)
Takze jsme najeli 16000 mil. Zatim naprosto (kdyz rikam naprosto, myslim naprosto) zadne problemy, ani zarovky :-) Jedine co budu muset udelat je nechat vycistit klimatizaci, zacina nam zapachat - take se na ni nikdo 2 roky nepodival.
Jinak jsem byl nedavno nucet ridit Fabii (novy model). Najel jsem asi 1000km po ceskych cestach a s ohromnou radosti se vratil do Colta. Fabia je jeden velky plast, podivne rachotici motor (1.2 HTP) a naprosto neutulny interier. Co na ni lidi vidi a proc si ji kupuji netusim.
Jinak cekame prirustek do rodiny, takze
1) cestovani se omezi
2) nejspis budeme muset poridit bud dalsi auto, nebo s velkou litosti prodat Colta a koupit auto nahradni.
Druha varianta by me velmi mrzela, jelikoz tak spolehlive, funkcni a mile auto jsem jeste neridil. Prisaham! Tedy snad jen kdyz jsem byl na dovolene a mel pujcene BMW X3 v plne vybave ...
Takze auto ma na tachometru 10000 mil a prvni rocni prohlidku (provadenou za meho vlastnictvi). Zatim je naprosto bez zavad a uz jsem si na nej zvykl.
Onehda jsem si stezoval na vetsi hladinu hluku. Pravda, je vyssi nez jina auta, ale jsou auta mnohem hlucnejsi.
Takze abych to shrnul, po 10000 milich (16000km) mohu Colta jen doporucit!
Takze dalsi zpravy z terenu. Podnikl jsem s autem cestu kolem Evropy (Anglie->Francie->Andorra->Monaco->Italie->Chorvatsko->Bosna->Slovnisko->Rakousko->CR->Nemecko->Belgie->Anglie) - celkem 5000 mil a ani jeden problem. Nejdelsi usek meril 925 mil (z Trebice do Londyna) a ujel jsem jej naprosto v klidu za jeden den (vyjez v 5:00, prijezd v 21:30) ani jsem nebyl moc utahany. Takze po teto strance je auto zatim naprosto v poradku. Spotrebna se pomalu ustalila na 5.5 l/100km mimo mesto, 6 l/100km na dalnici pri 110km/h, 7 l/100km na dalnici pri 130km/h a 8 l/100km ve meste. Coz jsem v zasade ocekaval :-) Dalsi delsi cesty na tento rok nechystam, vlastne auto jen ceka pravidelna rocni prohlidka.
Takze jsem po prvni servisni. Zadne zavady, jen mi vybalancovali kola, doplnili tekutiny. Se vsim vsudy me to vyslo na £200 (~6000CZK) takze jsem spokojeny. Od koupi jsem najel 1300 mil a zatim zadne problemy. Spotreba porad stejna, uvidime jak se to bude vyvijet dale. V srpnu jedeme na cestu po Evrope (asi 5000 mil), tak tam se ukaze, jak na tom auto je :-)
Takze konecne po mesici se mi podarilo dokoupit a namontovat loketni operku. Koupeno od firmy Kamei za £120. Montaz je jednoducha - odmontuji se zadni srouby drzici predni sedadla, mirne nadzvedne, vlozi operka a srouby se znovu utahnou - za 20 minut hotovo. Operka je velmi pohodova, neda se nastavit vyskove, ale podelne a sklon, coz staci. Ma v sobe mensi prihradku, kam se vejde telefon, nebo podobne legracky.
Jinak sedacky jsou upevnene srouby TORX V40 (blbe se shani, ale daji se povolit a utahnout i obycejnym klicem (tusim 10mm, nebo tak kolem)).
Jen pro uplnost uvadim odkaz na stranky obchodu, kde jsem operku koupil
http://www.kamei-online.co.uk/allprods/Mitsubishi_Colt_five_door_2004_s_KAMEI_Colt_armrest_black_velour_14269_21.php
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Colt 1.3 CZ2
- Re: to je co? 27.05.2008 12:36 defik
- Re: 3500km 27.05.2008 12:35 defik
- Re: Posledni dobou je to tady pekne na nic 27.05.2008 12:34
- Re: Posledni dobou je to tady pekne na nic 27.05.2008 12:33 defik
- 3500km 25.05.2008 11:39 Kubyyyk
- Posledni dobou je to tady pekne na nic 25.05.2008 10:25
- to je co? 25.05.2008 08:55 Mari pilot
Další vozy Mitsubishi Colt
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Zouzou
Přidáno: 28.1.2008 239 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: Stantu
Přidáno: 9.10.2012 129 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2004) Majitel: lamal
Přidáno: 23.5.2024 210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 89 Majitel 9.14 Uživatelé
-
Mitsubishi Colt (2009) Majitel: Platan
Přidáno: 17.2.2010 68 Majitel 7.56 Uživatelé