Recenze
Kaipan 57
Technické info
Přezdívka auta Kaipan 57 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:5000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 / 191 * kroutící moment [Nm]: 210 / 350 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 / 3.7 * maximální rychlost [km/h]: 210 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 50 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9 / 16 *
Popis vozu
Sakra co jsem to kurva provedl. To si ted říkám po ujetí pár kilometrů v roce 2011. Píšu recenzi a stále jsem v šoku z dnešní jízdy kdy jsem okusil kouř pneumatik vůni benzínu a čerstvý vítr ve vlasech. Je to nepopsatelný zážitek který za to stojí. Vana je od silnice pouhých 5cm pozor na vyjeté koleje. Jsem na silnici krásná asvaltka motor je zahřátý. Řadim jedničku plný plyn a hned dvojka auto stále hrabe a já má co dělat abych ho udržel na silnici stále jsem zaražen v sedačkách a snažim se sáhnout po řadičce a je tam trojka kola si při přeřazení písknou a stejná síla mě znovu razí do sedaček 6500ot/ min a čtyřka auto vůbec nepolevuje nestíhám se soustředit na tachometr a brzdim kouř od pneumatik zastavuju u krajnice opilý adrenalinem se jdu co nejrychleji vychcat a říkám si co to kurva má znamenat..... Znovu zasedám za volant jsem na pěkné silnici s pomalými zatáčkami.
A vyrážim protočej se kola a je tu zatáčka jedu na dvojku zlehka se dotýkám plynu a kai na požádání jde ( no dveře to nemá) dveřma bokem a jak se přitom řídí to je radost to je jiné než to bývalo, zatáčky se střídaj levá levá pravá levá pravá zastavuji a jdu se zase vychcat a stojim s hlavou otočenou koukám na něj a kroutim hlavou. Najednou mě napadá věc vždyt můžu vypnout brzdy na zadní nápravě a taky že jo prává noha na brzdový a plynový pedál levá na spojku jednička právou mám sešlapnutou a už jen slyšim jekot 1.8T a gum. To byla třešnička na dortu dál nemám slov....
Jak jsem se k ní dostal. Začlo to už v roce 2005, kdy jsme s otcem navštívili Brněnský autosalon, kde vystavovala firma KAIPAN. Po konzultaci a papírování jsme začli na jaře 2006 stavět. Stavba šla pomalu nezkušenost vše se dělalo poprvé. Po dlouhých večerech strávených v garáži se auto v létě roku 2008 rozjelo. Bez laku a TP ale jelo, byl to nádherný pocit se svést ve vlastně vyrobeném voze. Přes zimu lak (ferrari rosso corsa) a nová kola O.Z ultralegerra vypadalo auto vskutku nádherně. Vyladili se poslední mouchy a už bylo připravené na závěrečnou kontrolu u firmy KAIPAN. Bohužel k ní nedošlo. Dubnového večera jsem jel po známé cestě. Na štěrku ze zimy v zatáčce auto dostalo smyk a v 80km rychlosti jsem to poslal do stromu. Pouze zlomený nos. Ted přeskočím rok, kdy bylo auto znovu postavené s TP. Podruhé jsem ho stavěl celý sám a zkušenosti z minulé stavby se mi hodili a na autě je to vidět.
PŘESTAVBA
S kai jsem jezdil celé léto 2010 a narážel jsem na nedostatky při provozu. Začlo to nevině. Chladič z octavie 1.6 nebyl schopen při vedrech na semaforech auto uchladit. Mít na zadní nápravě bubny? A výkon? na ten se rychle zvyká a taky vzhled, chtěl jsem jí trochu odlišit od ostatních aby nevypadala tak retro ale víc moderně. Původní myšlenku jsem měl jasnou. Vetší chladič, chip a dozadu kotouče. Sehnal jsem zadní nápravu s 60% samosvorným diferenciálem a jiným převodovým poměrem. Byli mi nabídnuty zadní závodní ramena s pevným uložením s nastavení zbýhavosti a vetším odklonem kol a chladič dělaný na míru. Z pouhého chipu sešlo a tak se začal realizovat tuhle bestii.
Motor: sehnal jsem téměř nový motor rok 2004 najelo 11 000km vlastně zajetý. původní jsem rozprodal na díly a ani u tohodle nezůstalo moc původních dílů: keramická spojka se středem na ford odlehčený setrvační zesílený přítlačák od F1 racing. Turbo K04 vetší svody, výfuk 76mm větší silikonové hadice a mezichladič stlačeného vzduchu který se přemístil a bylo u přivedeno nasávání. Samozřejmě kompletní kit chlazení oleje. Na řadu taky přišla palivová soustava kde je vetší palivová lišta a vstřiky regulátor tlaku paliva. Co souvisí s výkonem?
Přeci podvozek a samozřejmě brzdy. Závodní náprava s možností nastavení odklonu kola jiné těhlice a přesunutí hřebenu řízení ze předu dozadu.
Brzdy: dozadu se přestěhovali kotouče o průměru 253mm a sériové zrepasované třmeny. Dopředu přišli 4-pistové třmeny wilwood( jsou hliníkové a cenově dostupné 3500,- kus) se závodními destičkami brzdovou kapalinou, kompletní rozvod panceřovými hadicemi s pákovým regulátorem TILTON na zadní nápravu- je to skvělá věc:-D. Dopředu se nastěhovali kotouče o průměru 260mm není to moc šli by dát i 287mm ale to je zbytečný už takhle se to hned zablokuje.
desing: kaipan 57 je replika lotusu seven. Ano ale já jsem chtěl vozidlo přizpůsobit dnešní době módě stylu. Začal jsem rezervou. nelíbí se mi a stejně jsem sebou nevozil hever. Ušetřil jsem 20kg.Dále ostřikovače stěrače topení 10kg. Okno 13kg místo něj bude lízátko z plexi. Na autě bylo hodně chromových doplňků (plechy zrcátka atd) v dnešní době matných černých a carbon folií? odstranil jsem nerez plechy na blatnících a nahradil carbon folií od 3M.Kola jsem nechal nastříkat na černou a dokoupil zlaté hliníkové matky. Na přední noc se přemístil nasavač vzduchu pro mezichladič také potažen folií znak kaipanu mřížka na lesklou černou. Málem jsem zapomněl na přídavné budíky od STACK vypadají opravdu dobře a cena nebyla bůhvíjaká. Dále jsem změnil přední svetla na dvojtá která tomu hodně pomohla.
Kai ještě není dokončen dle mích představ. Chybí zrcátka ve stylu F1 potáhnou sedačky dodělat interiér a výfuk ten snad do týdne bude. Dále chromové oblouky nad hlavou jdou na černý komaxit.Dále stavitelné tlumiče a lepší pneumatiky TOYO R888 ted jsou tam dunlopy s9000 a nestíhaj, dále rozšiřovací podložky pod kola aby začla pořádně fungovat geometrie.
Auto je sice moje je na mě napsané ale skutečné auto co jsem si pořídil já za své je Fiat 127 a tak to je kai jsem dostal jako dárek a většinu financuje tatka já sám jsem do toho poslal hodně peněz a taky mu tímto chci poděkovat, že jsem se na tom hodně naučil, lepší jak zevlovat ve městě kouřit chlastat.
Silné stránky
- motor
- brzdy
- podvozek
- radost z jízdy
- řízení
Slabé stránky
- nízká světlá výška
- absence střechy a okna ( ale já to tam nechci)
- tvrdý podvozek
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- postaveno mnou
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
žádné
Novinky v recenzi
co nového
Tak koncem května jsem absolvoval 3 denní sraz kaipanů. Hlavní závod na letišti v hoškovicích sprint na 400m a slalom na čas jsem s trochou štěstí vyhrál. 400m za 13,2s, a pro tuto sezonu nejrychlejší kaipan. O víkendu jsme byli s Milanem a Emilem (kaipan 47 motor honda s2000, caterham csr 200) si zajezdit ve Vysokém mýtě amater cup. Proti laděným evům jsme neměli moc šanci ale i tak 8 a 9 místo je krásný výsledek příště to bude jistě lepší musíme najít správný tlak v pneu a další spoustu věcí.
sobotní výlet
Tak v sobotu jsme se žlutým kolegou vyrazili na výlet směr litoměřice na sraz veteránů. V Benátkách žlutej vařil, odešlo mu vodní čerpadlo. No rozhodl jsem se že budu pokračovat dál jen do Doks od pátku je tam sraz vozů škoda. Auto jelo parádně jěště se musí odstranit chyby z jednotky. Před doksama začlo auto drnčet. Nebudu to protahovat utrhl se napínák rozvodového řemenu a potkalo se to. Dneska jsem rozebral motor sundal hlavu a zítra jí dávám na opravu. Vypadá to že v úterý by to mohlo fungovat a víkendový sraz kaipanů stihnout no dělám proto vše. kai kai
ladění
Na vetší svody jsem neměl delší litinové šrouby a normální se povolovaly, tak jsem se rozhodl že tam dám originální svody a šrouby. Dále jsem namontoval sníženou vanu, která si vyžádala úpravu sacího koše a nějaké drobnosti. Dotáhl jsem tlakové hadice na vzduch a turbo tlačí 1.5 baru. Zahříval jsem motor 3000 ot na provozní teplotu pak jsem ho nechal spadnout na volnoběh a koukám z výfuku normálně běží plamen po celou dobu když přidám tak akorát zmodrá uvidím co dál s tím ale na efekt je to super!!!
jízdní dojmy
Dneska jsem musel najet něco přes 700km v tupé audi a6 3.0tdi manuál aspon to, no prostě nuda až zklamání těžké nedotáčivé neochotné přeposilované. aspon na dálnici to jede rychle ale to je doba, po pondělním výletě prahou to byl akorát zkažený den. začínám nechápat lidi co si vychvalují auta typu SUV MPV jak to sedí a táhne mají to v naftě falešný zátah a podobně. Já proti této kategorii aut a naftě nic nemám svůj účel na trhu to plní ale přijdou mi zbytečné. Asi před rokem jsem potkal u hornbachu audi r8 a chlap za sedačky rval dřevěné ladky na plot. Nechápal jsem to, tukal jsem si na čelo, ale už mu rozumím chápu a podporuju. Je to o radosti z jízdy a to mi málo které auto v dnešní době poskytne. Vlastně skoro žádné.Uvědomil jsem si co znamená komunikativní řízení, sžít se s autem, jedno tělo jedna duše. Možná mě budete odsuzovat ale kdo to někdy zažije pochopí. Miluju manuální regulaci zadních brzd,stálý kouř od pneumatik, keramickou spojku a tu chuť zrychlovat. Každá jízda mi dá strašně moc. Není lehké to řídit rozjet se a udržet to na silnici při rozjezdu ale také je těžké se na silnici udržet vybírat si stopu sledovat strukturu silnice, vyjeté koleje, díry, druh asfaltu. To jsou zážitky zkušenosti které vám málokteré auto nabídne. Těžko se to popisuje
krátká praha
dneska jsme se byli se žlutým kolegou projet prahou a paráda předjíždění no znáte to akorát ta spotřeba najel 15O km a spotřeboval 30 litrů benzínu no hrůza a co potom ty pneumatiky dávám jim pár týdnů co zatáčka nebo semafor to mlha za mnou ale je to prdel když nás jede víc
úpravy
Problém s dobijením vyřešen, výměna alternátoru mi trvala asi 20 minut sehnal jsem za 1500,- téměř nový alternátor a už dobyjí. Dnes bzch si chtěl svařit yadní konyolu na uchycení třetího brzdového světla SPZ, osvětlení SPZ a plánované zadní přítlačné křídlo uvidím jak to dopadne a bude vypadat :-D
fotky a problém s dobijením
tak jsem přidal pár fotek. Dále jsem rozluštil problém s chodem motoru. Po dvou hodinách jízdy motor přestal reagovat na plyn a celá elektronika začla blbnout nejdřív jsem to přikládal ke špatné kostře od baterky, tak jsem překostřil a le nepomohlo to. Nejspíš to bude v alternátoru dneska razim na vrakoviště pro jiný tak uvidíme....
Přidat názorDiskuse: Kaipan 57
- Re: Re: Sokolov 05.07.2011 20:54 Rudy_742
- Re: Sokolov 05.07.2011 19:04 kuncik
- Sokolov 04.07.2011 08:04 Rudy_742
- Re: Re: Koukám, že nás hezky novinkami bombarduješ! 15.06.2011 19:22 Poustnik
- Re: Koukám, že nás hezky novinkami bombarduješ! 15.06.2011 18:48 kuncik
- Koukám, že nás hezky novinkami bombarduješ! 15.06.2011 17:01 Poustnik
- Jedno z nejlepších aut 11.05.2011 21:18 Gorillaz
- Re: škoda fotek 02.05.2011 11:01 kuncik
- škoda fotek 02.05.2011 10:50 TKD
- Re: Aspoň že je to tentokrát tvoje vlastní recenze. 21.04.2011 17:06 kuncik
- Aspoň že je to tentokrát tvoje vlastní recenze. 21.04.2011 15:45 Stejsn
- Re: bomba! 19.04.2011 18:52 lotus-esprit.cz
- Re: masakr :) 19.04.2011 15:21 kuncik
- masakr :) 19.04.2011 15:13 yetti z hor
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: bomba! 19.04.2011 14:01 Jirka90
- Re: Re: Re: Re: Re: bomba! 19.04.2011 13:52 zip2016
- Re: Re: Re: Re: bomba! 19.04.2011 13:47 Jirka90
- Kaipan 19.04.2011 11:22 kuncik
- Kaipan 19.04.2011 10:33 John_Lenon
- Re: Re: Re: Re: bomba! 19.04.2011 10:25 zip2016
- Re: Re: Re: bomba! 19.04.2011 10:00 kuncik
- Re: Re: bomba! 19.04.2011 09:51 zip2016
- Re: bomba! 19.04.2011 09:42 kuncik
- bomba! 19.04.2011 05:52 gagarin_cccp
Další vozy značky Kaipan
-
Kaipan (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 1139 Majitel 9.91 Uživatelé